Minuloročný obrat Volkswagenu Slovakia na úrovni 85 miliárd Sk

Bratislava (TASR) - Obrat spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia, a.s., dosiahol za minulý rok výšku 85 miliárd Sk, čo znamená oproti roku 1999 nárast o 25 %. Za sledované obdobie predstavoval import 73,84 miliárd Sk a export bol na úrovni 84,82 miliárd Sk.

Volkswagen tak dosiahol aktívne saldo zahranično - obchodnej bilancie vo výške 10,98 miliárd Sk, pri dovoze technológie za 4,2 miliardy Sk. Podiel spoločnosti na celkovom exporte Slovenskej republiky dosiahol v minulom roku 16 %.

Podľa člena predstavenstva VW Slovakia Jozefa Uhríka bolo najsilnejším exportným teritóriom podniku Nemecko, Francúzsko, Holandsko a Rakúsko. Novou krajinou exportu bolo Japonsko, kam smerovali modely s pravostranným riadením.
Volkswagen Slovakia zaznamenal v minulom roku nárast produkcie vo všetkých troch výrobných ukazovateľoch. Počet automobilov dosiahol číslo 180 803 kusov, čo predstavuje 42,9 % nárast. Mierne zvýšenie výroby zaznamenal aj počet prevodoviek, ktoré VW Slovakia vyprodukoval v počte 363 706 a vzrástol aj počet komponentov pre prevodovky do výšky 7,94 milióna kusov.

Ako J. Uhrík následne uviedol, Volkswagen Slovakia realizoval v roku 2000 rozsiahle investičné projekty, predmetom ktorých bolo dovybavenie výroby novou technológiou a výstavba ďalších výrobných hál v rámci prípravy na nábeh nových produktov. V máji bola v Martine zahájená výroba komponentov pre prevodovky, čo by malo časom umožniť špecializáciu bratislavského závodu výlučne na výrobu automobilov. Objem investícií tak dosiahol sumu 325 miliónov nemeckých mariek. Od založenia spoločnosti v roku 1991, to znamená vyše jednu miliardu nemeckých mariek koncernu Volkswagen AG na Slovensku Volkswagen Slovakia zamestnával ku koncu minulého roku 7 087 pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 6 237
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 368
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 399
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 159
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 104
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 840
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 069
  8. Splnený sen 1 045
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 976
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 962

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

PRIMÁR

K pandémiám chrípky môže dochádzať s príchodom leta

Simulácia správne predpovedala pandémiu vírusu prasacej chrípky.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.