SACRAMENTO. Ešte v marci roku 2018 sa stal Walter Huang, inžinier spoločnosti Apple, obeťou tragickej dopravnej nehody. Jeho rodina teraz v súvislosti s haváriou žaluje automobilku Tesla aj štát Kalifornia.
Podľa pozostalých za jeho smrť môže chybný systém Autopilot, ktorý bol aktívny v čase nehody.
K nehode došlo na diaľnici v Kalifornii v mieste, kde sa oddeľuje pruh určený na výjazd z diaľnice. Tesla Model X P100D so zapnutým Autopilotom chybne vyhodnotil priestor medzi rozdeľujúcimi sa pruhmi.
Pred nehodou automobil ani nespomalil, práve naopak. Vyhodnotil, že sa pred ním nenachádza žiadne vozidlo a začal zrýchľovať. Do betónovej bariéry tak narazil v rýchlosti asi 110 kilometrov za hodinu.
Náraz vo vysokej rýchlosti poškodil batériu elektromobilu a vozidlo sa následne vznietilo.

Pozostalí navyše žalujú aj štát Kalifornia, keďže na začiatku betónovej bariéry chýbal tlmič nárazov, ktorý má v takomto prípade spomaliť vozidlo pred nárazom do samotnej zábrany. Bariéra bola poškodená z predošlej nehody a tlmiaci prvok zatiaľ nebol osadený.
Spoločnosť Tesla sa však v minulosti vyjadrila, že nehodu zavinil samotný vodič. Napriek názvu Autopilot ide iba o asistenčný systém, ktorý stále vyžaduje pozornosť vodiča a prípadný zásah do riadenia.

"Vodič dostal niekoľko vizuálnych a jedno hlasové upozornenie počas jazdy, a posledných šesť sekúnd pred kolíziou jeho ruky neboli zaznamenané na volante" oznámil po nehode Elon Musk, generálny riaditeľ spoločnosti Tesla.
Huang mal pred nehodou niekoľko sekúnd a voľný výhľad, aby bariéru sám zaregistroval a vyhol sa jej. Právnici jeho rodiny však tvrdia, že vina padá na spoločnosť Tesla, ktorá podľa nich testuje nedokončený softvér na svojich zákazníkoch.
Nejde zďaleka o prvú smrteľnú nehodu Tesly riadenej systémom Autopilot, zatiaľ posledná sa stala v marci tohto roka, keď Tesla prešla popod náves kamióna.