SME

Jeep Commander – Yes sir ! Mission is completed !

Na svete je málo značiek, ktoré si môžu dovoliť odklon od bežného komerčného dizajnu bez strachu z nechcenej straty záujmu a popularity. Hranatý Jeep Commander môže na prvý pohľad pôsobiť ako vojenská škatuľa na kolesách, napriek tomu nikto nepochybuje o

jeho aktuálnosti a schopnosti skĺbiť výhody tvrdého off-roadu s komfortom SUV.

Kompromisy to sú krysy
Každé SUV je v podstate kompromisom s prevládajúcim cestným charakterom. Jeep však tento trend odmietol a neustúpil z požiadaviek na terénne auto, preto nikdy nebude čistým SUV, hoci počtom miest sa tak tvári. Hranatý interiér, nízke okná, takmer kolmé čelné sklo a obrovská predná kapota vyvolávajú vo vodičovi až prehnané sebavedomie. Spojenie starej „Ameriky“ a moderných požiadaviek na interiér sa celkom podarilo, akurát nechápeme ťah so siedmimi sedadlami. Do tretieho radu sa zle nastupuje a miesta tam tiež nie je nazvyš. Zbytočný tretí rad sme radšej sklopili do podlahy s vidinou obrovského kufra (1017 l). Na druhej strane, snaha sa cení, lebo vzadu pri treťom rade je nezávislé ovládanie kúrenia a ventilácie. Oveľa viac nám učarovali odkladacie priestory, zvuk autorádia, šírka interiéru, presklenné časti strechy, elektricky nastaviteľná poloha pedálov a oddelené otváranie okna v piatych dverách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kolos
Commander s trojlitrovým šesťvalcom v záprahu (160 kW / 218 k) dokáže ísť poriadne rýchlo aj na bežných cestách, a to bez strachu z prehnaného riskovania. Podvozok nezaprie DNA terénneho auta s mäkkým pružením prednej nápravy a hojdaním karosérie. Obrovská hmota sa rozhýbe pomerne rýchlo, preto treba mať na pamäti jej kinetickú energiu, prinajmenšom v blate alebo na snehu. Dobrú službu pri 2,3 t vážiacom kolose odviedli brzdy a tiež krútiaci moment motora (510 Nm). Týrať Commander v uliciach mesta nemá význam, ale vyjsť si s ním na vidiek alebo absolvovať tisíc kilometrov po diaľnici je už lepší nápad. Ideálna jazda však začína tam, kde by ostatné SUV pochoval sneh, blato alebo priekopa. Jediným negatívom jazdných zážitkov je spotreba ovplyvnená hmotnosťou a nekompromisne neaerodynamickým tvarom. Výrobca uvádza priemer 9 l/100 km, ale nám spotreba neklesla pod 12 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

O jednom kolese
Systém Quadra drive II dokáže to, čo mnohým pohonom všetkých kolies chýba. Nedokonalé pribrzďovanie jedného kolesa nahradí tak, že výkon cielenie presunie na jediné koleso. V zime tak na pohnutie stačí, aby bolo jedno koleso mimo ľadu. Pri aktivovanom redukovanom prevode sa z podvozka ozve patričný buchot a Commader vyrazí za svojim cieľom. Jeho achilovou pätou môže byť jedine nižšia svetlosť (218 mm), prípadne dlhý rázvor náprav.


Naše hodnotenie

vzhľad nekompromisný, osobitný a tvrdý
interiér priestor, komfort, ergonómia a zbytočný tretí rad sedadiel
motor relatívne tichý, silný a smädný diesel
jazdné vlastnosti v teréne super, na ceste bežný priemer
technika pohon všetkých kolies Quadra Drive II vyniká
výbava slušná, drahé príplatky
úžitok najmä tam, kde iní nemôžu prejsť
celkový dojem nekompromisné auto s dnes tak potrebnou vlastnou tvárou


Cena modelu od 1 649 000 Sk
Cena testovanej verzie Limited 1 949 000 Sk
Motor 3,0 CRDi V6
Výkon motora 160 / 218 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Objem batožinového priestoru (2-5-7 miest) 170 - 1030 - 1950 l
Spotreba podľa výrobcu 9,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť ESP, ABS, 6 x Airbag


Podľa našej osobnej skúsenosti z blata usudzujeme, že Commander bude na rozdiel od bežných SUV vhodný tam, kde nie sú v zime udržiavané cesty. Brutalita, s akou pokorí terén, vyráža dych. Trochu suverenity stráca na ceste mäkkým pružením.

Hranatá krása dominuje aj v praktickom interiéri s veľkým volantom a množstvom odkladacích prvkov. Netradične pôsobia elektricky posúvateľné pedále.

SkryťVypnúť reklamu

Hranatá karoséria s veľkým aerodynamickým odporom zvyšuje spotrebu ale hlavný je imidž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 445
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 256
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 950
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 436
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 120
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 595
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 386
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 552
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 836
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 810
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu