Pravidelné zvyšovanie cien pohonných látok pred významnými sviatkami vedie Európsku komisiu k tomu, aby sa zaoberala touto záležitosťou. Komisár EÚ pre energie Günther Oettinger chce lepšie kontrolovať ropné koncerny.
Skvelý nápad
Hlavne im treba dať miliardové pokuty, aby mali hneď o dôvod viac zvyšovať ceny :-)Pokial spekulacia a ceny ropy a paliv
maju take dalekosiahle dosledky pre ekonomiku, uvazoval by som aj nad medzinarodnou kontrolou ropnych koncernov, znarodnenim rafinerii a pod. ...Keby mal produkciu a predaj ropy
v rukach stat, aspon by pozoroval, ze sa mu hospodarenie predrazuje a pritlacil by na rozvoj alternativnych energii, usporne opatrenia v spotrebe energii a pod. Teraz to vsetko blokuju najvacsie sukromne firmy sveta - ropne koncerny a samozrejme preto, aby dosahovali co najvyssie zisky na tej prekliatej rope...re:
jasneeeee, ropni magnati "skupuju" vsetky pouzitelne alternativne zdroje a napady a zamykaju to do trezora ktory je niekolko km pod zemskym povrchom ze :DVyzera to tak,
ze ten budik akosi meska. Tusim nejakych 62 rokov.Na cele rebricka ropnych producentov
je saudska statna spolocnost Saudi Aramco, v popredi najdes Braziliou vlastnenu Petrobras (najvacsia firma v Juznej Amerike), malajsky Petronas, ci taliansku ENI...Bu bu bu
EU je aj tak bezzubá. Čo urobí? - naparí im pokutu? - obratom ju producenti ropy premietnu opodstatnene do cien. Svet je na rope závilý - neostáva nám nič iné, len držať hubu a krok...Alebo zeby pekny elektormobil
s max rychlostou 120 km a dojazdom 360 km, vnutornym priestorom pre vodica, spolujazdca a civavu za cenu auta vyssej strednej triedy?uvidíme..
pokiaľ sa ceny nezastavia,príde dalšia kríza,preto taký záujem o ceny ropy..Čo na to slovenskí politici?
Ceny pohonných hmôt v Nemecku sú na kraji bolesi.No to je vyjadrenie pre Slovensko ako vyšité. Nemec,ktorý zarobí 6x viec ako Slovák a cenu benzínu a nafty máme skoro rovnakú je na pokraji a kde je Slovák?A to nechcem spomínať ceny za slávneho Mikina s fešákom,keď benzín vyhnali až k 45Sk,ale spotrebnú daň fešák ani bohovi nechcel znížiť .Dobre sa pamätám,ako sa fešák bránil znáníženiu odvodov a dnes ich presadzuje,presne tak,ako socialne zákony v r.2002 a po vytvorení novej vlády všetko zrušil.Presne tak by to dopadlo aj dnes s ich socialnym programom.Aj o tom to všetko je!brešeš na zlý strom,
z nevedomosti alebo za úplatu? Minimálnu úroveň spotrebnej dane z PHM predpísala EÚ a jej výška za ministrovania mikloša bola tesne nad predpísanou hodnotou, zisti si ako je to za ministrovania počiatočníka a posuň sa o strom ďalej.ppa...
Keď sa jedná o lapsusy modrej farby,tak jej prívrženci sú zrazu hluchí a slepí.Všetko čo som napísal je skutočnosť a čosa týka brechania pozri sa do zrkadla.EK by mala kontrolovať rafinérsku maržu,
tiež by mohla kontrolovať distribučné marže najmä tam kde je dominantný hráč vo veľkoobchode ako v SVK. EK však bude radšej riešiť večné problémy s cukrom a obilím. Koľko % v spotrebnom koši predstavuje obilie a koľko motorové palivá? Mikloš začal konať proti Slovnaftu, terajší Priemer sa s nimi tajne podobril. Sústredil sa na SPP a Enel ale tam nič nedosiahol.Nemecko...
Len upozornujem,ze v Nemecku sa coraz castejsie zacina rozpravat o moznosti tzv.rozlozit velke koncerny na mensie, aby sa zabranilo tomu,co sa stalo bankam,tzv. to big to fall. Lenze u bank isli opacnym chorym smerom,spravili ich este silnejsie a vacsie...vid. Goldman Sachs. Ina je pravda,ze z ekonomickeho hladiska sa vyvin auta o moc neposunul...v US sa stale jazdi za tu istu spotrebu/100km. Preco? Lebo to koncernom vyhovuje.