SME

Diskusia k článku: Šoférovali sme monopost F1

Vedeli ste, že formula 1 je komfortnejšia a ľahšie sa ovláda než napríklad formula Renault? Aj nás to zaskočilo.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
59 príspevkov

  • maciakba

    telemetria

    to porovnanie telemetrie je brutalne profesional tam ma krasne strme hory a amater len kopceky paradicka... tiez by som sa povozil ihned aj ta modena mozebyt zaujimava len skoda ze je to taka lahka cast slovakia ringu, tu istu dali aj na mercedes day taka easy... a to prirovnanie ku cliu paradne napisane clovek si to teraz vie dobre predstavit :)
  • kastmar-

    F1

    Uz nie je to co byvala. Po zakaze turboduchadiel ide F1 podla mna dole vodou. V minulosti sa vykon F1 zvysoval kazdu sezonu. Po tych nezmyselnych obmedzeniach uz to nie je to co byvalo.
    • ohsi

      Len vďaka tým obmedzeniam

      väčšina z pilotov žije. Ako si to predstavuješ bez obmedzení? Veď od obmedzení je odvodený aj názov pretekov, formula. Výkon musí mať nejakú hranicu, inak by to bol masaker. A divácky zážitok nezáleží od výkonu alebo max rýchlosti, ale od toho či sa na trati deje niečo zaujímavé.
      • messyxx
        F1 ide dolu vodou hlavne po zasahoch, ktore mali eliminovat dominanciu Ferrari. Zacalo to pneu na cely zavod, motor na 2 zavody, zakaz tankovania... Za chvilu bude motor na 5 sezony, prevodovka na 8 rokov, palivo na celu sezonu, gumy aspon 30 000 km ako na aute :D Imho sa treba vratit niekde ku koncu devatdesiatych rokov. Cele to zabija aj zakaz testovania. Ak niekto ma dominantne auto na zaciatku sezony, tak je prakticky nemozne ho stiahnut - vidine minuly rok u Brawna a tento tok u Red Bullu - aj ked ti z toho nejak nevedia vytazit maximum.
  • ozojik

    "divny kryt okolo krku" ?

    ktory vyzera ako konsky postroj. to akoze autor clanku nevie o co ide? kryt je pre ochranu jazdca pri bocnom naraze (pohyb hlavy) a rovnako i pri naraze typu "odlietajuca pneumatika" (aspon ciastocne). rovnako to funguje ako aerodynamicka pomocka kedze pri tych rychlostiach a sirke kokpitu to vytvara celkom slusny aerodynamicky odpor.preto je cez plecia dany "konsky postroj" aby sa zlepsilo obtekanie vzduchu okolo jazdca. oki?
  • V12

    Super clanok

    Fakt vyborne citanie, az som slintal. Moj najlepsi automobilovy zazitok bola jazda na pretekovej motokare triedy Junior, Rotaxu som sa uz bal :). V kazdej zakrute pretazenie ako s***a, cas na kontru pretacaveho smyku ziadny, zrychlenie fantasticke napriek iba 30 konom a odstredivej spojke - skratka parada. Vozil som sa v Dunajskej Strede a Trebaticiach, vdaka pochopeniu motokaroveho teamu KFRacing. Vsetkym vrelo odporucam. A druhy najlepsi zazitok bola jazda vojenskou T815 8x8 po tankodrome, ked som stal na plyne a auto na malej trojke s prehladom prekonavalo vsetky prekazky a diery, v ktorych by sa schoval aj osobak. Akurat to 2 hodinove cistenie WAPkou bola nuda.
  • yogi46

    brzdy

    ja som sa viezol v ags F1 vo francuzsku, a mna na F1 najviac uchvatili brzdy.....akceleracia bola vynikajuca, aj ked som jazdil iba s osemvalcom a 650 koni, ale tie brzdy boli este lepsie, tam kde by ste uz davno pred nejakou zatackou brzdili, som mal este plny plyn....potom brutalne na brzdy a pomaly uberat z brzdenia.....chvilami ako naraz do steny....to bola pecka...je fakt, ze som si to dovolil az od tretieho stvrteho kola..nedivim sa, ze tu v tomto clanku to moc autor nespomina, pretoze v ramci dvoch kol sa to neodvazi vyskusat....ale to je normalne. podla mna bolo to pretazenie vyssie pri brzdeni ako pri akceleracii...

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 125
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 894
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 595
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 467
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 961
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 604
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 206
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 800
  1. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  2. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  4. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  5. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  6. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  7. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  8. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 073
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 74 087
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 42 761
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 41 458
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 056
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 168
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 14 488
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 604
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama