Estónsko sprístupní od soboty motoristom najdlhšiu komunikáciu po ľade v celosvetovom meradle.
..
Dúfam ze cestari to priebežne solia, aby sa nesmykaloPoučenie
Asi sa od nich máme čo učiť, keď u nás poľadovica robí problémy a oni si zriadia cestu priamo na ľade a ešte sa z toho vytešujú.hlaska tyzdna...
...k+.....Ľadový medveď
Keď oveľa tenší ľad udrží ľadového medveďa 500kg, chodiaceho a skáčucého aj na dvoch nohách, tak prečo nie auto 1500kg na štyroch kolesách bez výskokov a vylomenín... Ale neviem, ako overia, že je taký hrubý ľad kompletne v CELEJ dĺžke cesty na absolútne každom mieste. Lebo stačilo by pár metrov so zlým ľadom a...na Bajkale
sa chodi cez jazero az do jari, "do pjervogo gruzovika", t.j. dokedy sa neprepadne prvy nakladakmal som raz
v ruke nejaku vojensku prirucku, kde bola tabulka - tusim 12cm uz by malo uniest lahsie auto, 60cm by malo aj tank, ale nepamatam presne. druha vec je, ze na jazerach maju len obmedzenu rychlost kvoli nejakym vlnam co sa bytvaraju tlakom auta, aby sa vraj vlny nevratili od brehu a nepraskol lad, ale detaily som uz zabudol... ale verim ze to maju nejak vyratane.Ľadový medveď používa
špeciálny štýl na chodenie po tenkom ľade.Hej,
tzv. "pupush walk".Vysvetľuj to hlupákom...
Všetci si myslia, že ľad je len klzký a krehký! A pritom z neho si niekde stavajú príbytky, ktoré vydržia oveľa viac ako naše tehly! Je rozdiel, či je ľad nad tečúcou, alebo stojatou vodou, je rozdiel, či je ľad na sladkej, alebo slanej vode a samozrejme je nesmierne dôležitá aj teplota okolia. Pri -10°C je ľad pevný a krehký ale pri -15°C je už aj dostatočne tvrdý a odolný, no zase pri 0°C je mäkký a ohybný...Volakedy sme chodili
na Zemplisku Siravu si trochu povyrazit na autach ak bol lad hrubsi ako cca 12-15 cm. Skusali sme smyky, max. rychlost, brzdenie a pod. Ako auta sme mali skodovky - este tie pred favoritom a wartburgy. Pozreli sme lad pri brehu a ak mal viac ako 12 cm tak v pohode.kamiony na lade
Tu v UK bezi serial vola sa to Ice Road Truckers. Neni to blbost ani sranda a ukazuju ako prevazauju aj 80 tonove naklady do dolov na diamanty. Nesmu ist rychlo su od seba urcite metre a neviem co vsetko, este. Ano stalo sa, ze padli aj do vody a potom na jar ich vytahuju specialnymi zeriavami.na zaciatku videa
je tusim na chvilku vidiet znacku ôzakaz nad 2,5t"prášil
po poslednej zrazke kamionu s vlakom tam kamiony uz nepustaju.Husté !
Ale bál by som sa :)Bál
Ja by som sa bál len nejakého zblúdilého ľadoborca v blízkosti.alebo toto :-)
http://www.youtube.com/watch?v... treba pozerat aj so zvukom...Tomu prvemu
klesol kredit na mytnej jednotke na -3€.benz
... ani som nedychal ...:-)
tak sa rychlo nadychaj aspon teraz, aby si sa mi nezadusil.pc animácia
nemôže nikoho ohúriťEstonci su pokakani
U nas sa jazdi na celom SVK uz na 1 cm lade. Praveze pri 25 cm by sa asi dopravaci zhodli na tom, ze je to uz nebezpecne. :-)do prvého Kamazu....
tak jazdia po zamrznutých riekach na Sibíri:"do prvého Kamazu", kým sa nepreborí ľad pod nákladným autom a potom zase obchádzajú desiatky kilometrov k mostu...netrep
na Sibiri ziadne poriadne mosty nie su... co sa neda po "zimniku" , musis preplavit po rieke...vacsiniou Aldan, Indigirka. Vies si predstavit napr. most cez Lenu, ktora ma sirku pri Jakutsku 3,6 km (v usti 22 km) a kolísanie hladiny +-16 m? Nevies, o com hovoris...vacsinou to riesia
brodmi http://www.youtube.com/watch?v...V zime tam je tmavo ale aspoň prča
Hlavne vo Fínsku sa tak jazdí, v lete okľukou po pobreží jazera, v zime skratka priamo cez vodu, ušetrí sa neraz pár desiatok km. A keď zamrzne voda, kde sa na ostrov chodí trajktom, tak natlču koly do ľadu a to je cesta. Jazerá su v poho, more je vačší problém, lebo slaná voda potrebuje zimšie a morské prúdy môžu meniť hrúbku ľadu. Najkrajšie na tom je tá radosť z "neupravených" ciest, na ľade a snehu sa dá krásne jazdiť, len to chce trošku symbiózy s prírodou a nie tony škváry a soli...takze to nas
vlastne cestari pripravuju na to, ze raz mozno budeme mat more :DŠkoda, že nemáme more
Malo by to svoje výhody...alebo
vybehni na Nosice.. este su primrznute :-)