Rakúšania využívajú svoje osobné auto priemerne denne len hodinu. V krajine bolo vlani registrovaných 4,44 milióna osobných vozidiel. Podľa štúdie 95 % z nich neboli vozidlá, ale "stojáky".
dobry napad
Napad je to dobry, samozrejme len pre civilizovanych ludi, to znamena nie pre nas. Viem si to predstavit vo velkych mestach spojene s elektromobilmi. Na nabijacej stanici blizko bydliska si auto poziciac na nabijacej stanici blizko prace auto vratis. Cestou z prace to iste, pozicias vratis.60 EUR za prevzatie vozidla
nie je na chodenie do prace kazdy den. To je na pouzitie v sobotu na cestu na chatu alebo vylet. Inak sa predpoklada, ze jazdis hromadnou dopravou, ktora je v nemecky hovoriacich krajinach vyhodna. Koncept je dobry pre niekoho, kto auto vyuziva malo a nie denne. Vyhodou su parkovacie plochy v centrach miest alebo blizko "places of interest", casto dotovane mestom, kde mozes vozidlo prevziat a vratit pruzne (teda omnoho pruznejsie, ako v beznej autopozicovni). Koncept dopravy do prace verejnymi elektromobilmi je nieco ine, elektromobily maju byt perspektivne automaticke - teda ta vyzdvihnu aj z krcmy, zaplatis ich mobilnou platbou a nepotrebujes sa nikde registrovat. Myslim, ze take nieco sa uz pripravuje na dopravu medzi terminalmi na niektorych letiskach - mam pocit ze LHR. Zakladom akehokolvek konceptu musi byt ale dobre fungujuci mass transit, ktory prepravi tie hlavne desattisice v hlavnych smeroch, toto su vsetko len sprijemnujuce doplnenia. PS: Ako spravny BA obyvatel jazdim okrem prechadzok vsade autom - z krcmy pesi alebo taxanom.Ten poplatok
je samozrejme ročný, je to členský poplatok.V článku Die Presse
to je, zas jeden typicky hlúpy preklad TASR... http://diepresse.com/home/wirt...