SME

Diskusia k článku: Toyota a BMW prehlbujú vzájomnú spoluprácu

Spoločnosti Toyota a BMW pokračujú v dlhodobej spolupráci a spolu vyvíjajú nové akumulátory, ľahké materiály ale rozvíjajú aj technológiu palivových článkov.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
11 príspevkov

  • Buzol

    Ked urobia konecne pozeratelny dizajn

    a pod kapotou bude tepat BMW diesel, tak to moze byt pre Toyotu breakthrough v EU.
    • ppt

      suhlas

      to je to, co Toyote chyba...ale kredit Toyote, ze snazi nieco urobit s klesajucimi predajmi a uletene obhajovanie klesajucich predajov niektorych jej fanusikov argumentom, ze Toyota ma EU na haku, je len nezmyselny blabol...Uz s novym Aurisom Toyota ukazuje, ze pocuva konstruktivnu kritiku a reaguje na poziadavky EU zakaznikov...pride turbo benzin, kombi, dokonca aj najlepsie diesle na trhu od BMW, radikalne zmenili dizajn, skratka sa snazia a to sa ceni...
      • Ben_Dover

        Chjo. Kolkokrat to potrebujes vysvetlit?

        http://static.divbyzero.nl/fac... 1. Ano, JP ma Europu na haku. EU je z hladiska predaja automobilov v totalnej zadnici a nie je dovod sa sem tlacit. 2. Auris je globalny model. Nepresiel redesign-om kvoli Europe. JP si vymyslela design pre seba a ten distribuuje aj na ostatne trhy. Nie opacne. 3. Poziadavky EU zakaznikov - co viem, diesle sa maju dodavat len pre EU. Pri tych cislach, co Toyota v EU preda to BMW nepociti. Turbo benzin? :-O Pokial viem, novy Auris ma dorazit ako hybrid. O turbo variante nic neviem :) Co sa tyka motorov od BMW. Nie su tak super, ako sa o nich hovori. Je otazkou, ci a ako velmi utrpi kvalita. Myslim, ze z dohody bude viac tazit BMW, nez Toyota.
        • ppt

          Ben a Stiffo

          povazujem vas za inteligentnych ludi a preto mi pride vase obhajovanie neuspechu Toyoty v EU detinske...to ako keby ja som napisal, ze VW nie je v US tak uspesny ako v EU, kedze ma cele US na haku, no proste cisty nezmysel. Trhy su rozdielne, co sa tyka poziadaviek zakaznikov a co je dost dobre na jednom, nemusi byt este dobre aj na druhom... a to je presne pridad Toyoty v EU a VW v US. Treba sa vediet k tomu chlapsky postavit a vediet priznat, ze auta, ktore momentalne robi Toyota skratka niesu dost dobre pre europsky trh, tak ako ja viem priznat, ze VW nie su dost dobre pre americky. Vsetko je to dane prave rozdielnymi poziadavkami a ocakavaniami zakaznikov. US trh je zamerany viac na komfort za co najmenej penazi, EU trh, zas na najmodernejsie technologie za viac penazi. Preto je nemyslitelne aby tu automobilka ponukala predpotopne 5 stupnove automaty(alebo ziadne) nekonkurencne motory, ci dizajn, ktory takmer nikomu nelahodi a ocakavat, ze ked su uspesni na jednom kontinente s tym co ponukaju, budu uspesni aj na druhom... US trh 300 mil EU trh 500 mil...kto tvrdi, ze nejaka firma ma tak pocetny trh na haku, klame sam seba to je proste nonsens.
          • Ben_Dover

            Dakujem, je to obojstranne :)

            To nie je obhajovanie neuspechu Toyoty. Ja osobne si ozaj nemyslim, ze by Toyota v EU bola neuspesna. Je to skratka ina filozofia, ktora sa niekomu paci a niekomu nie. Ja osobne som za Japoncov rad a napriek niektorym veciam (za co si zasluzia facku) ich mam rad a uprednostnim ich pred napr. europskymi znackami. A nie urcite nie som sam. Ak si cital tie linky, co som Ti sukromnou postou poslal, tak tam najdes vysvetlenie. Zisky z EU tvoria len 14%. Preto je nerentabilne vyvijat technologie len pre nu. Preto Toyota tlaci vsetky modely rovnako na vsetky trhy. A zaroven, preto si Toyota radsej kupi diesel od BMW, nez by mala vyvinut svoj vlastny. Ten objem nie je tak velky, aby to ohrozilo BMW a tak drahy, aby Toyota vyvinula vlastny. Porovnavat americky trh a europsky nie je uplne spravne. Toyota tam pokryva v podstate cely trh a so svojimi technologiami (atmosfery a hybridy). Volkswagen tam (co viem) predava 2,5L atmosfery, v high end verzii TSI a dokonca i diesle (kde sa da...). Takze nielen, ze sa snazi prisposobit trhu, ale i tlaci svoje vizie. (Co si pamatam, tak tam tiez VW v predajnosti rastie, spokojnost majitelov ale velmi nie.) No detto taky isty pristup k veci ma aj Toyota. Inak by netlacila v EU svoje hybridy. Ano, ak to porovnavas takymto sposobom, tak je na tom EU lepsie. Ale zabudas na to, ze US je ovela viac konzumny, nez EU. Navyse, trh EU klesa. Vid Grecko, Spanielsko, Irsko, napriklad. A zial to urcite nebude konecny zoznam. Preto to nie je taky nonsens. Ci si to prizname, alebo nie, tahunom ekonomik zacina byt Cina. Nie EU, alebo US.
          • mungo365

            Rafate sa na hlupostiach...

            Kto kde ma ktory trh na haku. Nemaju ani jeden ziaden trh na haku. Rozdiel je v tom, ze pre obe je najdolezitejsi domaci trh... Podla neho "tvaruju" svoje modely. Preto ten naftovy osial v europskej produkcii a hybridny osial v japonsku. A teraz otazka. Toyota vs vw. Kolko hybridov preda Toyota v nemecku a kolko naftakov vw v japonsku? Hoc aj v pomere na velkost trhu...? Kto je so svojou vychytavkou u "suseda" uspesnejsi ? Japonci predaju svoju technologiu aj v europe. V japonsku vw v passata v "dechte" nepredas.
          • Stiffo
            Prémium

            Tak urcite.

            Mas pravdu,ale aj my z Benom,ako vravia ty bezzubi hokejisti:-)) Podla mna,je problem TT. v jej politike.Razia heslo"Vyrabat globalne,ale nekonat lokalne". Krasny priklad opaku,je Ford a jeho EU.divizia,ktora dostala relativnu samostatnost,od centrali v Deaborne a vysledky vravia za vsetko... Tak isto Nissan,pod vedenim Ghosna,hoci za zarezanie osobakov v EU,by si zasluzil povesit za najblizsi vyfuk,ale uhadol naladu zakaznikov,zrestrukturalizoval znacku a ide mu:http://www.auto.cz/evropsky-tr... Tazko sudit,ale TT.naozaj dlabe,ci nema dovod vrhnut sa na EU.trh z vaznostou,aku jej, jej odporcovia prikladaju,ci od nej ocakavaju. Nie som jej CEO,ale byt nim,menim strategiu,ako sa uz aj deje ale doraznejsie!Vidia to aj u inych JP.ci Korea-znaciek,ze to ide,ale Mamut sa tazsie rozhybe a chape dobu a pokrok,co uz. Ale ak sa raz naozaj TT.naserie a vrhne sa na nas trh,tak to bude ine caffe:-)) Oni moc nechapu nasu kulturu a my tu ich detto:http://technet.idnes.cz/silene... :-)) Kto vie,kde je pes zakopany?! Ale ja viem urcite,ze sused ho zakopal na zahrade pri plote,kusok od tretej jablone z prava...
  • Forthelulz

    Zaujímavý projekt

    Zdá sa že tam pôjde hlavne o vývoj hybridných technológií. Nakoľko japonci vedia len dve veci dobre, elektroniku a divné porno, nemci sú zase dobrí byť punktlich v technike, dokopy by mohli stvoriť niečo dokonalé. Aj keď osobne si myslím, že využívanie energie z nejakých zásobníkov, akým sú batérie je ešte stále pri dnešnej vyspelosti našej civilizácie bezpredmetné a škoda na to plýtvať energiu a zdroje. Rozhodne by sa malo ľudstvo radšej sústrediť na získanie energie z nejakej formy spaľovania alebo štiepenia a pod. Jednoducho na dostatočne výkonné "batérie" sme ešte nedorástli.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 027
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 892
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 088
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 853
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 145
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 755
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 478
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 495
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 069
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 094
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 582
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
reklama