SME

Diskusia k článku: Dve autá nedali prednosť motorkárom, jeden neprežil

V utorok sa stali dve vážne dopravné nehody, pri ktorých vodiči áut nedali prednosť motorkárom.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
21 príspevkov

  • Almico

    Tieto

    nehody by sa mali zvlast podrobne vysetrit, aby do basy nesli nevinni. Pravdou totiz je, ze motrokari jazdia ako samovrahovia a zakon sa vpodstate od nich vynutit neda, lebo sa nedaju poriadne namerat radarom. Motorkar si mysli, ze ked ma jednostopove radarom vpodstate nezameratelne vozidlo siroke 50 centrimetrov a on si to vali 180 km/h po okreske, tak mu niekto moze dat prednost. Pravdou ale zostava, ze by mu nedal nezvladol dat prednost ani Sebastien Loeb. Bohuzial zavinenie motorkarov sa dokazuje velmi tazko, cela legislativa je navyse postavena tak, ze sa to vpodstate ani dokazat v takychto pripadoch neda. No a nieco mi vravi, ze nasi ziskuchtivi chlpati si s nejakymi zlozitejsimi posudkami a vysetrovackami ci zaistovackami dokazov asi vela roboty davat nebudu.
    • vsevedko

      dobra axioma

      Potom môžete kľudne povedať, že všetci diskutujúci, ktorých nick začína na A, sú b1bc1? Poznám veľa motorkárov a sám jazdím na okreske max 110, hoci moja moto ide aj ďaleko viac. Máš ešte nejakú perlu na vypustenie?
      • Almico

        cenim si

        ze ste sa priznal. Uvedomujete si, ze posudit rychlost priblizovania sa a vzdialenost motorky iducej 110 km/h (pri davani prednosti/ je asi podobne, ako posudit to autu iducemu 200 km/h? Motorka je uzsia, ma rozoznatelny len jeden svetlomet z dialky. Ludske stereoskopicke videnie pri takejto rychlosti nedokaze spolahlivo odlisit vzdialenost a rychlost tak maleho objektu ako je mkotroka. Tak ja vam prajem vela stastia s vasim prekracovanim MPR "iba" o 20 km/h :)
        • hipi
          nezovseobecnuj, neprekrucaj. Nikde nenapisal, ze chodi 110kmh vsade. A to porovnanie 110kmh moto vs 200kmh auto.... to snad nemyslis vazne? Nemam problem posudzovat priblizenie auta, vlaku, cohokolvek, pokial ide rozumne. Ak ide 250kmh, mal by som problem ci uz s autom, moto, lietadlom, konom...... kedze rozdiel je v tom, ze ked je dalej pod nizkym uhlom, tak sa priblizuje "pomaly", ci viac sa priblizuje, tym sa rychlost viac priblizuje realite. Ale tato doba je kratka, o to kratsia, cim rychlejsie ide. 110kmh vs 90kmh sice rozdiel robi, ale nie az taky, aby bol diametralne odlisny rozdiel posudenia. Bezne auta chodia 110kmh na cestach 1vej triedy a nikto sa nad tym nepozastavuje. Takze hadzat kamen do motorkara, ktory ide 110kmh je divne
          • janada
            Mne pripadá divné, keď niekto vedome porušuje pravidlá cestnej premávky a ešte sa s tým aj chváli a ešte viac divný mi pripadá človek, ktorý takéto správanie obhajuje. Pri dopravných nehodách by sa mala jednoznačne posudzovať aj rýchlosť vozidiel (aj motoriek) ktorým niekto nedal prednosť. Ak šiel rýchlejšie ako je zákonom alebo značkou povolené, tak mu treba prisúdiť ak nie celú vinu, tak prinajmenšom spoluvinu. Ak mám niekomu dať prednosť v jazde na hlavnej ceste, tak musí v prvom rade ten na hlavnej ísť tak aby som mu tú prednosť stihol a vôbec mohol dať.
  • mchase
    Ak si pozrieme fotky nehody s kabrioletom, jednalo sa vazne o neskuseneho motorkara alebo motorkara, ktory sa nevenoval riadeniu, ci isiel vyssou rychlostou. Brzdna draha je kratka, smeruje do drahy auta, t.j. prechadzajuce auto zbadal na poslednu chvilku. Vrazil do neho aj napriek tomu, ze uz bolo odbocujuce auto skoro za krizovatkou. Ziadny vyhybaci manever do protismeru jazdy odbocujuceho auta. Podla stop sa mu vedel pohodlne vyhnut.
    • BacilBA

      Moc do toho vidíš, aj keď si to nevidel.

      Z Tvojho popisu by som takéto analýzy, či bol, alebo nebol skúsený, nerobil. Celkom bežne sa mi stáva, že idem po hlavnej, vidím z vedľajšej prichádzať auto, tak spozorniem, či mi dá prednosť, ruka už pre istotu jemne šmátra po brzde, no šofér auta sa pozrie mojím smerom, aj cez prilbu máme medzi sebou zrejmý očný kontakt a teda som ubezpečený, že ma vodič v aute vidí a dáva mi prednosť. Povoľujem brzdu a idem ďalej, avšak vodič urobí to isté a vyrazí na hlavnú, ako by som tam vôbec nebol. A nerobia to len ujcovia v klobúku, alebo SUV blondínečky, ale celkom bežne aj taxikári. V meste je to priemerne tak raz za 15km. Môžem Ti z praxe povedať, že ani pri 40km/h na tých 5m-7m, čo Ti vojde auto do dráhy veľa toho nevymyslíš. Tak ak si nezažil pohľad aj z druhej strany, nerob zbytočné závery a nechaj to na znalcov z dopravy
      • rozsutec

        ze "ocny kontakt"

        to mala byt ironia? (pri tych vzdialenostiach, lomoch svetla, ...) nikdy neriesim, co si niekto mysli - podstatne je to, co sa realne udeje, t.j.: - moze mi tam vpalit a ohrozit ma? - moze do mna vpalit - a ak aj je to riziko, stiham vyhybaci manever? (je kam?) a toto plati v pripade chodca, cyklistu, motorkara, a aj vodica auta (jedine ze by som soferoval tank, potom by ma to netankovalo :-)
        • BacilBA
          Normálne, pozeráte jeden na druhého z očí do očí a teda mám takmer istotu, že ma vodič z veďlajšej vidí, pritom aj zjavne pribrzďuje. No v momente, keď sme od seba okolo 10m sa tento vodič náhle rozhodne, že na tej hlavne vlastne nik nie je a normálne vojde do cesty. Niečo medzi čistou slepotou, ignoráciou a demenciou. Takúto drzovku zažije na motorke/ bicykli hádam každý. Niekomu sa to podarí zvládnuť, no niekto nepripravený na to môže aj nepekne doplatiť.
      • sound.wave
        samozrejme, ta ignoracia je bezna a este ovela silnejsia aj v pripade cyklistov. ti akoby boli totalni vzduch. nastastie vacsinou nejazdia az tak rychlo (okrem nejakych zavodnikov co v pohode letia 40-50 kmh), takze to stihaju ubrzdit. vy motorkari to mate ovela horsie :( ste ovela rychlejsi, a pritom vas skoro tiez nic nechrani, iba o cosi lepsia prilba a kombineza. mna moto tiez laka, ale to by som nemohol zit na slovensku, aby som sa ju odvazil kupit a jazdit tu na nej.
    • fantomas

      ty asi na motorke nejazdis...

      Skus sa vyhnut na motorke v poslednej chvili autu tak, aby si nezdanil iekoho ineho...nestaci strhnut volant ako na aute. Ja som mal podobnu nehodu, isiel som na jednotke 20..odosiel som po vlastnych, ale ide o to, ze ten motorkar aj pri malej rychlosti ma problem urobit rychly manever.
    • hipi
      na motorke nevies reagovat tak rychlo ako na aute. na moto ak chces rychlo zabocit, musis najprv zacat prenasat tazisko telom, kym motom zacnes zatacat(jedna z tych zaujimavych veci, co pritahuje ludi na moto). Keby si len strhol riaditka ako na aute, tak sa pekne vyrubes. No a ak srmo brzdis, tak mas tazisko uplne inde, sily tlacia tvoje telo dopredu a o to tazsie je nasledne s motom krizovo zatocit - o to viac casu to zaberie. Takze ono sa to nezda, ale ked sa ti nahle zmenia podmienky, ty na moto napriek 100% reflexu nevies reagovat inac, ako dupnutim na brzdu. Keby si nedupol na brzdu a zacal sa o to rychlejsie vyhybat, tak by si vyletel von z cesty, ci riskoval inu nehodu. dupnutie na brzdu je okrem intuitivnemu reflexu aj volba mensieho zla.
  • pavel734
    Mrzi ma velmi zivot mladeho motorkara.. =( motorky nie su prave bezpecne presuvadlo. nemohlo (okrem nepozornosti/blbosti vodica auta) tam prist k nedorozumeniu, ze predpokladali, ze motorkari si najdu svoju drahu zlava/sprava? Z mojich skusenosti motorkari dodrziavaju predpisy, len si musime zvyknut po zime na rychly tmavy uzky profil, nepodobajuci sa na auto, a ze je tu znovu niekto, kto si najde miesto, nech sa na vozovke deje cokolvek a vopcha sa tam rychlo aj keby to bolo jedine miesto na vyhybanie a ze nemozete od motorkara ocakavat, ze pojde predpisanou rychlostou uz len z principu =) proste im to nejde dodrziavat rychlost, ja som takeho nevidel, okrem chopperov. A uz idem do veku, kedy si asi musim kupit ten chopper aj ja, este take fuziska ako ma ten stary na Spectre =)

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 767
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 752
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 536
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 375
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 324
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 778
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 297
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 131
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 928
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 68 975
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 861
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 913
  5. Rado Surovka: Raši dostal padáka 22 021
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 002
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 004
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 10 254
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama