V utorok sa stali dve vážne dopravné nehody, pri ktorých vodiči áut nedali prednosť motorkárom.
ja uz sa bojim jazdit
na motocykli,aj ked v sobotu vyrazam..dufam,ze nebude problem.... RIP tomu mlademu 30 jazdcovi.. :(Tieto
nehody by sa mali zvlast podrobne vysetrit, aby do basy nesli nevinni. Pravdou totiz je, ze motrokari jazdia ako samovrahovia a zakon sa vpodstate od nich vynutit neda, lebo sa nedaju poriadne namerat radarom. Motorkar si mysli, ze ked ma jednostopove radarom vpodstate nezameratelne vozidlo siroke 50 centrimetrov a on si to vali 180 km/h po okreske, tak mu niekto moze dat prednost. Pravdou ale zostava, ze by mu nedal nezvladol dat prednost ani Sebastien Loeb. Bohuzial zavinenie motorkarov sa dokazuje velmi tazko, cela legislativa je navyse postavena tak, ze sa to vpodstate ani dokazat v takychto pripadoch neda. No a nieco mi vravi, ze nasi ziskuchtivi chlpati si s nejakymi zlozitejsimi posudkami a vysetrovackami ci zaistovackami dokazov asi vela roboty davat nebudu.dobra axioma
Potom môžete kľudne povedať, že všetci diskutujúci, ktorých nick začína na A, sú b1bc1? Poznám veľa motorkárov a sám jazdím na okreske max 110, hoci moja moto ide aj ďaleko viac. Máš ešte nejakú perlu na vypustenie?cenim si
ze ste sa priznal. Uvedomujete si, ze posudit rychlost priblizovania sa a vzdialenost motorky iducej 110 km/h (pri davani prednosti/ je asi podobne, ako posudit to autu iducemu 200 km/h? Motorka je uzsia, ma rozoznatelny len jeden svetlomet z dialky. Ludske stereoskopicke videnie pri takejto rychlosti nedokaze spolahlivo odlisit vzdialenost a rychlost tak maleho objektu ako je mkotroka. Tak ja vam prajem vela stastia s vasim prekracovanim MPR "iba" o 20 km/h :)Moc do toho vidíš, aj keď si to nevidel.
Z Tvojho popisu by som takéto analýzy, či bol, alebo nebol skúsený, nerobil. Celkom bežne sa mi stáva, že idem po hlavnej, vidím z vedľajšej prichádzať auto, tak spozorniem, či mi dá prednosť, ruka už pre istotu jemne šmátra po brzde, no šofér auta sa pozrie mojím smerom, aj cez prilbu máme medzi sebou zrejmý očný kontakt a teda som ubezpečený, že ma vodič v aute vidí a dáva mi prednosť. Povoľujem brzdu a idem ďalej, avšak vodič urobí to isté a vyrazí na hlavnú, ako by som tam vôbec nebol. A nerobia to len ujcovia v klobúku, alebo SUV blondínečky, ale celkom bežne aj taxikári. V meste je to priemerne tak raz za 15km. Môžem Ti z praxe povedať, že ani pri 40km/h na tých 5m-7m, čo Ti vojde auto do dráhy veľa toho nevymyslíš. Tak ak si nezažil pohľad aj z druhej strany, nerob zbytočné závery a nechaj to na znalcov z dopravyze "ocny kontakt"
to mala byt ironia? (pri tych vzdialenostiach, lomoch svetla, ...) nikdy neriesim, co si niekto mysli - podstatne je to, co sa realne udeje, t.j.: - moze mi tam vpalit a ohrozit ma? - moze do mna vpalit - a ak aj je to riziko, stiham vyhybaci manever? (je kam?) a toto plati v pripade chodca, cyklistu, motorkara, a aj vodica auta (jedine ze by som soferoval tank, potom by ma to netankovalo :-)abs?
Ako zmeriaš brzdnú dráhu pri brzdení s abs???ty asi na motorke nejazdis...
Skus sa vyhnut na motorke v poslednej chvili autu tak, aby si nezdanil iekoho ineho...nestaci strhnut volant ako na aute. Ja som mal podobnu nehodu, isiel som na jednotke 20..odosiel som po vlastnych, ale ide o to, ze ten motorkar aj pri malej rychlosti ma problem urobit rychly manever.