SME

Diskusia k článku: Podobu modernizovaného Opelu Zafira predčasne odhalil konfigurátor

Model po facelifte príde o typické bumerangové svetlá. Tlačidlami preplnená palubná doska sa tiež stane minulosťou.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
8 príspevkov

  • skorpion
    pekne, elegantne, jednoduche a funkcne. Dnes uz sa tak casto nevidi.
    • mirocco2

      musim s teou suhlasit

      dnes uz sa jednoduchy elegantny nadcasovy design len tak nevidi. Akoby sa za to dnes automobilky hanbili a preto mame kopec zbytocnych veci na karoserii co mi casto pripomina indicke, alebo mexicke ovesane autobusy. Nova Astra momentalne so svojim jednoduchym a elegantnym designom silno boduje a ubera zakaznikov Golfu...Ak bude aj nova Insignia tak inovativna ( teda na pomery GM ) tak konecne dostane Passat mozno aj nemeckeho supera. pre prapacho: niekedy je nuda daleko lepsia ako avantgarda. Ale o tom francuzi vedia asi najlepsie. Zober si taku P205, alebo P405. Jednoduchy elegantny nadcasovy design. Tvojimi slovami nuda. Ale boli to vynikajuce auta. P206, 207, P307, stara 308 alebo P407 uz boli designova avantgarda ale to bolo asi vsetko, co tie auta dokazali ponuknut. I ked ta 407 ani pekna nebola a pri starej 308 tazko hovorit aj o designe, hlavne vo verzii SW. Nastastie sa ale vsetko meni k lepsiemu. PSA uz slusne zaraba a pripravuje 26 novych modelov. Tesim sa hlavne na novu P408 a C5. Momentalne pre mna najkrajsie auto PSA je P308SW. Mozno pre niekoho nuda, pre mna cisty jednoduchy nadcasovy design.
      • pmixak1
        peugeot 308 sw ťažko hovoriť o dizajne?prepáč, ale nesúhlasím s tebou.skôr by som povedal že dizajn peugeotu začína má hodnotu po rokoch.ked iné značky po istých rokoch pôsobia všetky ale kopletne všetky rovnako a peugeot s citroenom je po tých rokoch ,,iný,,.
      • nacomije
        Prémium
        Ja ked niekde vidim spojenie slov "nadcasovy" a "dizajn VW", tak si nevdojak spomeniem na tie kockate rodinne domy zo sociku. Tie su asi rovnako nadcasove a presne z tych istych dovodov nadcasove, ako volkswagenacky dizajn. Nie je nic jednoduchsie a lacnejsie ako navrhnut tvary rovne a hranate (a idealne este aj provouhle). Presne v duchu "tymto nic nepokazime" a "tymto ziskame z daneho obrysoveho objemu najvacsi uzitocny priestor". Ako nic v zlom, rovnym a cistym liniam sa prirodzena elegancia vyplyvajuca z akejsi automatickej "upratanosti" takeho riesenia neda upriet. A za seba mozem povedat, ze momentalny VW dizajn sa mi paci daleko viac ako posledne generacie (napriklad Fabia sa mi pozdava uplne prvykrat za celu svoju existenciu). Ale co je prepanajana na tom nadcasove? To, ze sa hranate krabice vyrabali aj kedysi a budu sa vyrabat urcite aj v buducnosti? To je presne ako s tymi domami... kedysi zemlanky, potom tie kockate rodinne domy za sociku, panelaky, dnes kontajnerove domy... toto ma znamenat "nadcasovy"? Pre mna by "nadcasovy" (a specialne v suvislosti s dizajnom!) mal znamenat aj tvorivy, napadity, inovativny... Nemusi to byt zrovna nejaka futuristicka kreacia, ale musi v tom byt nejaky zaujimavy napad. Nieco, co puta pozornost a co istym sposobom predbehlo svoju dobu. Nieco, co sa ostatni potom snazia viac ci menej okato okopriovat. Tak nejak samotne "pretrvavanie v case" mi ako nadcasove nepripada... to je potom fakt najnadcasovejsi tvar skatula od topanok :-) No nic, tolko filozoficke okienko - vsetko je vec definicie, samozrejme. K clanku - mne osobne sa tie tlacitka v Oploch pacili (jazdil som s Astrou a Merivou, Zafiru som mal v rukach len tu starsiu "pred-tlacitkovu" verziu :-) ). Asi som technokrat, ale mne sa tlacitka, prepinace a kadejake otocne gombiky proste pacia. Takze za mna konstatovanie - skoda ich.
        • mirocco2

          a preco tu rozoberame

          design VW, ked je clanok o Oploch? Toto je nadcasovy design v architekture: http://refresher.sk/16751-Vila... Dufam, ze nezmazu prispevok:-) Podobne existuju aj auta. Staci si zobrat Bertoneho, alebo Giugiara a ich vytvory. Nie len koncepty, ale aj seriove auta. Castokrat vyjadrene velmi jednoduchymi plochami bez zbytocnosti. Lebo design o tom je. Kto ho nevie vytvorit takto, hlada rozne ine barlicky:-( Presne to iste plati aj pre interier. Menej je vzdy viac, nie len niekedy. Takze pre mna menej tlacitok znamena lepsia kvalita a hlavne ergonomia. A aj jednoduche hranate tvary mozu byt nadcasove. Aby si ma tu necupoval za VW, tak napriklad Renault 8, Renault 5, Renault 9, Renault 30 a aj bez hran, ale velmi jednoducho moze byt opat elegantne, a nadcasove Renault 14, Renault 15, Renault Fuego. Sem by som dal aj Peugeot 504, alebo NSU RO80 napriklad. A potom taky mix Peugeot 305, ci neskor P205. Su to ( ale aj kopec dalsich aut ) vsetko auta, na ktore sa da, pokial su v perfektnom stave aj dnes nadchynat. Ale to uz nemozem povedat napriklad o takom Citroene Ami, ktory bol mozno tvarovo inovativny a vycnieval z radu, ale urcite to bol nepodareny design. Samozrejme to je moj osobny pohlad na vec, ktory sa mimochodm stotoznuje s Paolom Tuminelli Teda nadcasove je to, co nestraca so svojej jednoduchej elegancie ani po rokoch. Pritom to nemusi byt vobec koncept. Vidiet dnes napriklad prvu generaciu VW Golf v perfektnom stave a v pastelovej farbe je naozaj spetrenie ulice. Ale bez akehokolvek tuningoveho zasahu do designu. Maximalne kvalitne kolesa.
          • nacomije
            Prémium
            To je fakt, vidim nemecke auto a slova "jednoduchy nadcasovy" a automaticky mi tam naskoci VW a Golf. (Asi ako ked ti spell-checker predhadzuje slovicka :-) ). Mea culpa. Ale ked uz sme odbocili (teda ja)... ta vila bola nadcasova prave preto, ze predbehla svoju dobu, nie preto, ze dnes su takych plne predmestia. Vtedy to bolo inovativne, odvazne, putave... Dnes sa take domy stavaju, lebo su na to najlacnejsie projekty a robotnici nepotrebuju nad nicim rozmyslat - natiahnu 10m spagat a muruju o dusu spasenu. Ale vytiahni na nich projekt nejakeho secesneho domu a skoncili... Co sa tyka tych modelov, ktore si vymenoval - to su tie, co sa ti pacia alebo tie, ktore mali nadcasovy dizajn (lebo teba sa pacia aj po rokoch ;-) )? Mne sa z nich pacia viacere, ale neviem, ci by som si vybral aspon jeden, ktory by som oznacil za nadcasovy. Samozrejme Bertoneho kreacie (resp. jeho firmy) - specialne Countach, to je nieco, co by som za nadcasove oznacil bez vahania. Vobec nevadi, ze je hranate. Vo svojej dobe to bol odvazny, a nie zrovna tradicny dizajn (podobne ako ta vila) a dovolim si tvrdit, ze lambo z toho diazjnu tazi doteraz - a to auto stale vyzera inak ako konkurencia. Podobne Porsche 911. Spominal si Golf I? Sorry, za tym sme sa neotacali ani ako deti a ani dnes by som sa neotocil, to uz skor asi za fiatom Ritmo. Tym nechcem povedat, ze Ritmo je lepsie ako Golf, ale ak sa bavime o dizajne, tak je urcite zaujimavejsie. Vseobecne, ked tak nad tym rozmyslam, po stranke dizajnu by som skor lovil v talianskych vodach ako francuzskych. Od Alfy bolo zaujimave skoro vsetko (okrem tych uplne malych aut) a 159 bola dlho mojim favoritom. Ale za nadcasovu by som ju tiez asi neoznacil...

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 178
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 913
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 787
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 481
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 863
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 561
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 191
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 766
  1. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  2. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  3. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  5. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  6. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  7. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  8. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 100
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 74 730
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 46 712
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 41 195
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 068
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 217
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 12 933
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 613
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama