SME

Diskusia k článku: Nová aplikácia vám ukáže, koľko času ušetríte, keď sa ponáhľate

Prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti ušetrí len pár sekúnd.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
33 príspevkov

  • raffyno78
    predpokladam ze tych 140km/h je podla gps nie z pristrojovky takze napr. pri trojrocnych pneu kde je dezen uz trochu zjazdeny s perfektne dohustenymi pneu auto ma max 3 roky bude mat na tacho takych 150+ km/h alebo to pan redaktor nezapocital do tej svojej skvelej vypoctovej rovnice ? ale na kazdu prkotinu mat appku tak to je uz teda na ... (neviem najst ekvivalent co by presiel cenzurou )
  • Marian Vojtko
    Blog
    Nie je všetko len porovnanie s maximálnou povolenou rýchlosťou. Keď som žil v Nových Zámkoch a chodil som odtiaľ do Bratislavy, tak v poľnohospodárskej sezóne som "chytil" aj 10 traktorov po Senec. Znamenalo to spomaliť na 20 km/h a vliecť sa, kým sa podarilo predbehnúť. Postupne som sa naučil, kde sú tie miesta, z ktorých vyliezajú na cestu. A tak keď som z diaľky zbadal, že sa k ceste blíži traktor, tak som pridal, aby som prebehol skôr, než vyjde. Takto som ušetril bežne 30-45 minút.
  • msympo
    Prémium

    o 10 km rychlejsie

    moze znamenat ze stihate este zelenu a nepostojite na cervenej ak sa niekto pred vami "vlecie" je dost mozne ze je to motak a ked sa oplati zrychlit ako v pripade tych traktorov tak je lepsie ho mat za sebou ako pred sebou ak som prvy tak viem ist efektivnejsie mysicky (plyn/brzda) sa niekedy oplatia ak treba predbehnu motakov ktory brzdia pri nezmyselnych situaciach autor clanku predpoklada ze vsetci ludia v kolone su rozumni, lenze kolona vznika vtedy ked nastava preplnenie ciest alebo je na cele kolony nejaky motak, velmi krasne to vidno ked ide autoskola
    • KOLACC
      a kolko trva ta cervena? 2 minuty? tak gratulujem, useril si 2 minuty. mne sa pravidelne stava, ze som 300 m od semafora a skoci cervena. ja okamzite vyhodim rychlost. ale vzdy sa najdu aspon traja rychlici, ktori ma predbehnu a par metrov nato prudko brzdia. ked skoci zelena hodim tam dvojku /lebo este stale mam nejaku rychlost/ a pokracujem dalej. rychlik zrychli a na dalsom semafore sa opakuje to iste.
      • 5eter
        Presne, takych bambusov ako je ten hore, stretavam casto. Uz z dialky viem, ze zelenu nestihnem, lebo to tam poznam, ale cavo ma obehne a sprintom sa ruti ku krizovatke, kde mu skoci cervenea a on potom brzdi. A presne ako pises, robi to na kazdej dalsej krizovatke, lebo si nedokaze natlct do lebene, ze tam su semafory tak nastavene. Ale hlavne, ze su pre neho vsetci motaci - akurat si neuvedomuje, ze jediny motak v kolone je on. My sa v aute na takych mysickaroch potom schuti smejeme (hlavne ked dojde ku krizovatke, kde ho potom blokuje ine, pomalsie auto a on nemoze predbehnut) :)
    • kordi
      Pevne dúfam, že raz ti pod kolesá vbehne tvoje dieťa alebo nastane akákoľvek situácia, ktorá zmení tvoj život, no nemusela by, ak by si šiel o 10 km/h menšou rýchlosťou, teda maximálne povolenou. Tebe a tebe podobným asi treba najprv názorne ukázať, čo sa stane s autom pri náraze (alebo s človekom na druhej strane), aby si pochopil, že auto je často efektívna zbraň. To, že si ušetril 2-5 minút, tak áno, bravó a všetci ti tlieskajú, pretože si ten ušetrený čas mohol využiť na... na čokoľvek. Mimochodom, ty si nemal vidieť vodičák ani z diaľky a vo vitrínke. Tiež ma spomaľujú motáci, ale dobre, ak nemá mobil pri uchu, možno na to ten človek má dôvod ísť pomalšie. A nadávať na autoškolu, to už je vrchol úbohosti. Ja milujem pretekárov, ktorí sa na mňa lepia, ak idem 50 km/h cez mesto.
      • tmiso
        "Pevne dúfam, že raz ti pod kolesá vbehne tvoje dieťa" ... gratulujem, prave si sa kvalifikoval do sutaze o hoviadko roka. a po takomto este budes sudit, kto moze a kto nemoze mat vodicak. k teme: bazirovat na dodrziavani povolenej rychlosti je kravina. ma to vplyv maximalne na vysku myta. s bezpecnostou to suvisi vemi volne. co je duolezite, je dodrziavat bezpecnu rychlost. nezavisle od jej vztahu k MPR. su miesta a situacie, kde sa da bezpecne aj 2xMPR, inde/inokedy sa da ledva MPR/2. co sa tyka "motakov" - mozno trochu nestasne zvoleny termin. na druhej strane, aj v clanku bol spomenuty fakt (konecne raz), ze nebezpecni su aj pomali, neielen rychli. a tiez bolo spravne podotknute, ze nie vzhladom na MPR, ale vzhladom na rychlost ostatnych aut.
        • kordi
          Kvalifikantov bude dostatok, takže dostať sa do úzkeho finále bude nesmierne ťažké. Asi to bolo nie na hrane, ale za a trochu som prestrelil, ale čo bolo napísané, nevezmeš späť. Ale po skúsenosti s vodičmi, ktorí neváhali vynadať decku, že ide cez prechod a oni museli brzdiť, im neprajem nič dobré. Bez urážky, ale ako s takým človekom chceš jednať? Chceš mi povedať, že nemáme mať rešpekt k autoškole, ktorou sme všetci raz prešli. Chodí pomaly. Áno. Obieham ju. Áno. To je všetko. Dodržiavanie povolenej rýchlosti mi nepríde ako kravina, rovnako ako bazírovanie na tom, že na stopke treba zastaviť. Ako dokážeš posúdiť bezpečnú rýchlosť? Hlavne v meste? Subjektívne? Neberiem ti tvoj názor, rešpektujem, len mi to príde ťažko posúditeľné až do momentu, kedy sa niečo stane. Vtedy zistíš, že to bezpečné teda nebolo... Motáci boli a budú - ich výskyt je však omnoho nižší ako pretekárov. Inak kvitujem info, že pomalí aj rýchli jazdci spôsobujú nehody, proti tomu nič nemám a je to fakt.
          • tmiso
            po tej prvej vete predchadzajuceho prisprispevku som videl "zlehka rude". tento je daleko rozumnejsi. vynadanie decku za brzdenie na prechode ... neviem nieje to ciernobiele. ak to bolo len take obycajne brzdenie, bol to jednoznacne kus ko...na. velky. ak mu tam to decko necakane vbehlo, ze to ledva ledva ubrzdil, je to vynadanie zasluzny cin hodny nasledovania. respekt k autoskole? samozrejme. ved su to motaci ;) citaj: naozaj VELMI pomali vodici. a navyse VELMI neskuseni. dodrziavanie MPR: ide o to co je duolezite. MPR je kuoli tomu, aby "sa jazdilo bezpecne". aby sa dala nejko predvidat rychlost ostatnuch ... nme sa osvedcilo nedivat na tachometer a jazdit +- ako ostatni. a ked niesu ostatni, tak ako pride, ale tak aby som vedel zastavit kam vidim. bezpecna rychlost je taka, ze sa nikomu nic nestalo a nikto sa prilis nenasrdil. a mas pravdu, tazko sa hodnoti objektivne "predtym". zastavit na stopke: znovu ide o to co je duolezite. duolezite je dat prednost. to ostatne je nepodstatne. stopku beriem ako daj prednost a daj si pri tom obzvlast velky pozor (o.i. na to, ci tam niekto nekontroluje to zastavenie ;). co sa tyka pomeru pretekari/motaci (berme to ako terminus technicus bez negativnho podtonu) ... zalezi kam clovek patri. ja som skuor pretekar, tak stretavam skuor motakov.
            • kordi

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 371
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 066
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 097
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 926
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 913
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 623
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 505
  1. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  2. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  5. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  6. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  7. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  8. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 428
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 036
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 764
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 325
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 619
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 858
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 689
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 847
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  7. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
reklama
reklama