SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
65 príspevkov

  • bezko
    Prémium
    Otrasná kategória vozidiel a najhoršie je to, že o čo viacej takýchto áut automobilky ponúkajú o to menej klasických je v ponuke. Napríklad taký Nissan nemá klasické auto vôbec. Neviem čo je to za módny trend...
    • Jano555
      Prémium
      Nuž ja Ti poviem, čo je to za nový trend: mám 55r, najazdené cca 1 mil km služobne aj súkromne, musím denne jazdiť. Kvôli problémom s chrbtom (po víkendovom futbale sa vôbec neviem zohnúť) hľadám auto s vyšším posedom (napr. ako ASX), ale nie veľkú kravu (napr. ako ML alebo X35). Kvôli nehode so šmykom hľadám 4x4, ale nie drahé plnohodnotné ako subaru alebo Mitsubishi s uzávierkou, ale nie hračkárske. takže hľadám práve v tejto kategórii malých SUV. tak tu máš ten módny trend.. PS: jadím už 20 rokov automaty, veľmi aktívne využívam tempomat a hľadám auto s ACC (adaptívny tempomat, ktorý Ti spomaľuje za brzdiacim autom a brzdí ak prehliadneš prekážku či chodca, ako sa stalo poslancovi Lipšicovi). A teraz bu´d múdry a skús mi poradiť, čo. (jediné, ktoré splňuje naozaj všetko je Suzuki sx4-c ross. Ak mi napíšeš, že to nikdy, tak Ti odpoviem, že preto ho vyrábajú, lebo si vie nájsť svojich klientov, tak ako som ja na neho adept). A pri tej rade nemysli len na seba a tých pár mladých mládencov, čo majú svoje záujmy (seat cupra či golf), ale aj mysli aj na starších, pohodlnejších, komótnejších vodičov.
      • dob_
        SUV Je modny trend. Na tom nic nezmeni jeden 55 rocny clovek, ktory sa sprava ku svojmu telu ak o sa psrava. Tak isto 4x4 je modny trend bez ohladu, ci si mal alebo nemal nehodu so smykom.
        • Jano555
          Prémium
          Preboha, Ty argumentuješ len pre argumenty. Je to (módny?) trend. Ale prečo? Lebo ľudia sa cítia bezpečnejšie v trochu vyšších robustnejších autách, lebo sa im ľahšie nastupuje, lebo to 4x4 naozaj párkrát za rok využijú. A takých, čo sa dostali do šmyku, je veľa. Po tom šmyku som sikúpil prvé Santa Fe s trvalým pohonom 4x4, a to sa nedá poriovnať. To auto držalo za každej situácie na ceste, akoby šlo po koľajnicich. Ak si to nejazdil, tak nevieš. A tak došlo k tomuto "módnemu" trendu - nie tak, že všetci jazdili na Prage V3S a teraz objavili SUV. Áno, je to trend. Módny? Alebo odôvodnený? Na to si odpovedz.
          • dob_
            Poprosim ta nabuduce nepis taketo veci "(po víkendovom futbale sa vôbec neviem zohnúť)". Irituje to. To iste ten smyk pri 100km, este stastie, ze si tam nenapisal detaily, ze na okreske, kde bola povolena 90 pri rezani zakruty. Do smyku sa so 4x4 nedostanes? Male % ludi vyuzije a potrebuje 4x4 ale masovo je to zbytocnost. To iste SUV. Auto s vyssim posedom nemusi byt SUV a moze mat 4x4. Je to modny trend vymysleny a podporovany automobilkami, ktore potrebuju vymyslat vzdy nieco nove aby tym mohli nalakat ludi. Dnes je modny trend SUV a 4x4. Ked bude trh presyteny SUV, tak uvidis, ze vyrobcovia budu tlacit na iny typ auta. Uvidis. Takto je to vo viacerych oblastiach, ktores a stali modnymi (mobily, notebooky, TV, o obleceni ani nehovrim). Pozri si aj relacie o autach. Auto musi byt zabavne, ked nema 4x4 ako keby nebolo. Masirovanie ludi z kazdej strany. Rozdiely mediz automobilkami sa stieraju a tak marketingove oddelenie hlavne tych lepsich znaciek musi makat na plne obratky. Tak zacali tlacit na veci, ktorymi sa odlisovali od tych obycajnejsich automobiliek. Cuduj sa svete boli to hlavne 2 veci - SUV a 4x4, ktore tie obycajnejsie automobilky v ponuke v podstate nemali. Na zaciatku to bolo super, lebo sa tym dalo odlisit od ostatnych. Ostatne automobilky sa do toho vrhli a vdaka tomu ma tu takuto situaciu.
            • Yperit
              Prémium
            • Jano555
              Prémium
              • dzefer
                • Jano555
                  Prémium
      • Yperit
        Prémium

        Jeden z argumentov - šmyk:

        mal si nehodu so šmykom (na 99% spôsobenú vodičskou chybou) a kupuješ si vyššie auto, ktoré sa kvôli vyššiemu ťažisku v zákrute "viac húpe" ? To mi nejak nevychádza. PS - keď sa po futbale nevieš zohnúť, vyhľadal by som skôr lekára, nie vyššie auto. Riešiš následok, nie príčinu.
        • Jano555
          Prémium
          Hmmmm. tak skúsim zopakovať: - mal som šmyk na rovnej ceste za hustého dažďa. So 4x4 by sa to nestalo. Áno, jazdecká chyba, súhlasím. Mám najazdené viac ako milión km, s touto jedinou nehodou za celý život, zapríčinenou mnou, takže hádam budeš súhlasiť, že nie som neskúsený či hazardér. Vodičskú chybu občas urobí takmer každý šofér. - s krížami som si odležal niekoľkokrát za život zopár týždňov. Sadať si do výrazne vyššieho auta je pre mňa veľmi príjemné a pohodlné. Zo synovho golfu som sa musel pracne vťahovať, z môjho saabu vyliezam s jojkaním, a u kamarátovho suv mám odskúšané ľahké nastupovanie aj vystupovanie. Pri niektorých diagnózach je vyriešiť príčinu už takmer vekom nemožné. Hovorí sa tomu "dôvody a argumenty" :) A Ty si kúp aké auto vyhovuje Tebe.
  • lanoes
    Prémium

    Ak chcel byť autor dôsledný,

    ak spomenul nový VW T-Roc, tak prečo nespomenul jeho dvojča uvedené skôr Audi Q2? Podľa čoho určil, čo sú MALÉ SUV? Podľa veľkosti? Tak tam potom určite patrí Mitsubishi ASX a mnoho ďalších veľkostne patriacich k Citroenu C4 Cactus, povedzme Opel Mokka X, Suzuki Vitara a napádajú ma aj ďalšie, ktoré nie sú ani o cm väčšie ako niektoré z modelov spomenutých autorom. Buď kompexnú info modelov dostupných na SK alebo radšej nepísať nič. Lebo názov PONUKA je ponuka. A tá je skutočne v kategórii malých SUV alebo ak chceme, crosssoverov širšia ako napísal autor.
  • buffo
    Prečo sa neustále ženieme do toho "terénu", ktorý vo väčšine prípadov končí na slovenskej rozbitej okreske alebo sídliskovej ulici? jednoducho mi chýba auto s konštrukciou SUV (výška, posed, výhľad...) a kašlem na to, či sa tvári ako offroad... aké ale asi dlho nebude.
    • Jano555
      Prémium
      Poviem Ti. Ja sa napríklad neženiem do terénu, a napriek tomu chcem 4x4. a pokiaľ možno nie "hračkárske" 4x4 (že: zapne sa, keď treba... teda keď už letím vzduchom do priekopy...), ale kvalitné. Dôvod? mal som dávnejšie nehodu so šmykom, kde som takmer zahynul. Dostal som na mokrej ceste pri rýchlosti cca 100 km/h šmyk, takmer som pri "hodinách" trafil oprotiidúci autobus. Potom neskôr som mal jedno z prvých Hyundai Santa Fé kúpené v Rakúsku = s full time 4x4 (na slovensku sa predávali hračkárske 4x4). V živote som takú lahôdku nešoféroval. To auto sedelo na ceste ako prilepené, akoby šlo v koľajniciach. Ani náznak šmyku, pretáčania či nedotáčania. Samozrejme spotreba o 0,5 - 0,8 l vyššia. Najazdili sme na ňom 150 tis. km, a vždy som sa cítil VEĽMI bezpečne. Preto teraz sa chystám kúpiť "terén" tj 4x4, a pritom do terénu vôbec nejazdím.. Takže preto! Aj keď zimy sú unás postupne miernejšie, napr. na Islande stretneš 90% áut 4x4, pritom nejazxia do terénu. na ľad a sneh je to super.
      • buffo
        to je absolutne OK a rozumiem tomu.. ae npr. 4x4 neznamená automaticky offroad a ani auto, ktoré bežne používam mimo spevnených ciest. Ale mestské autíčko s pohonom na jednu nápravu imidžovo hnať do zúrivého terénneho výzoru... to nie je moja "šialka":)
      • 1040592
        Myslim si ze tuna viacej agitujete na zaklade vasich pocitov. Realita je taka ze ked zoberieme rovnake automobily (teoreticky rovnaka velkost, vaha, pneumatiky) , tak to vyssie (SUV) bude na ceste nestabilnejsie (do stran z dovodu vyssieho taziska a pri akceleracii a brzdeni tiez z dovodu vyssieho rozsahu pohybu tlmicov). Tak isto 4x4 nie je zaruka proti smyku. 4x4 pomaha z prenosom hybneho momentu, pretoze ho vie nasmerovat na viac kolies, tym padom nedojde pri znizenej adhezii k odtrhu kolesa od vozovky (pretoze za ta ista sila prenasa na dvojnasobnu plochu) a naslednemu smyku. Ale pri brzdeni a jazde bez akceleracie je uplne jedno ci automobil ma 4x4 alebo nie, do smyku pojde rovnako. Najvacsia ochrana proti smyku je vodic, 4x4 moze v niektorych pripadoch pomoct, ale nie je to univerzalna zachrana.
        • Jano555
          Prémium
          Agitujem (to ale nie je to správne slovo.. blogujem) na základe 2 faktorov: 1)vlastné pocity, 2) reálne poznatky z fyziky. Súhlasím, že vyššie auto (SUV) je nestabilnejšie, takže to nie je všeliek. Ale: ako 50-tnik už jazdím relkatívne pokojne, teda tá nestabilita ma ohrozuje menej. Keď som la v 1998 vectru 6-valec, tak som ju dal na nižšie irmscher tlmiče, aby som bol prilepený na ceste. Dne s sa cítim bezpečnejšie v SUV. Ani to 4x4 nie je všeliek, ale ak ma zachráni párkrát v kritickej situácii, tak ho vybozkávam jak výložky.. Z KE do Prešova je diaľnica, pár km za KE pri krematóriu je tiahla zle vycentrovaná a zle klopená zákruta, kde to človeka láka ísť 120 a viac. Ideálne miesto vybúrať sa. S mojím Subaru sa tam cítim veľmi bezpečne. To len malý príklad.. Dochádzam denne z KE do PO a jazdím viac ako 30 tis. km ročne, ak je na diaľnici kaša (sneh), tiež sa v Subaru cítim bezpečnejšie. Aj za silného lejaku.. Preto - som spokojný s 4x4.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 861
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 12 525
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 263
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 320
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 971
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 874
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 266
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 110
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 543
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 196
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 964
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 237
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 579
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 405
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 142
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
reklama