SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
46 príspevkov

  • PeterT

    Hlboké nepochopenie

    Podľa mňa je tá aplikácia úplne mimo. Individuálna automoibilová doprava je o tom, že môžem vyraziť neplánovane hocikedy hocikam (nemusím, môžem). Nie že robím pravidelné jazdy. Takže to tvorcovia buď nepochopili alebo vedome zavádzajú. Elektromobily sa môžu uplatniť v hromadnej doprave. Tam sa cesty plánujú. Ale v individualnej nemajú šancu (kým ich nebude možné nabiť doiplna za menej než 15 minút, ale to je zatiaľ ťažká utópia). Len ak by sa ich zástancom podarilo salámovou metódou zlikvidovať (teda napr. predražiť, znechutiť alebo rovno postaviť mimo zákon) myšlienku skutočnej individuálnej dopravy.
    • homo sapiens

      Nemozes posudzovat kazdeho podla seba.

      Pretoze napriklad ja a nie som sam najazdim rocne len asi 5-6000 km. jednoducho preto ze viac nepotrebujem. A uz ani napamatam kedy to bolo viac ako 120 km za jeden den. Navyse byvam v RD s garazou, nabijanie by nebol problem. takze mne by ten elektromobil s dojazdom do 200 km uplne postacil a nepotrbujem na to ani tu aplikaciu. Ale nekupim si ho, pretoze ta investicia by sa mi nikdy nevratila. Pri spotrebe cca 500 l benzinu rocne za asi 600-700euro, by trvalo viac ako 30 rokov kym by sa mi to vratilo, aj keby som mal elektrinu zadarmo.
      • 1021439

        Už si sa spýtal v elektrárňach

        čo by ťa stálo zvýšenie spotreby elektrickej energie, keby si auto na 200 km musel dobiť 10krát mesačne, pri voltáži 220V asi 140hodín. A keĎže by ti stúpla spotreba, pravdepodobne by si si musel!! meniť sadzbu, t. j. vyšší poplatok za istič a vyššia povinná mesačná platba. A už si robíľš aspoň 10 rokov graf, kde si sleduješ ako ti tieto poplatky rástli a teda vieš si urobiť tendenciu ako sa ti zmenia za nasledujúcich 30?
  • huncut_zruseny_acom3

    Ja to viem aj bez aplikacie,

    nehodi sa vam ani elektromobil, ani hybrid, bezkokurcne najekonomockejsie je auto so spalovacim motorom.
    • valsidal

      fiha

      konečne som pochopil , pre koho tá aplikácia je . Pre teba. Lebo pokiaľ tebe vyšlo, že sa mi moje auto nehodí, napriek tomu, že síce bolo presne o priepastných 400 € drahšie ako jeho dizlový ekvivalent, spotrebu na 80%-tách svojej životnosti má na svojich prískočných kilometrových trasách približne o 2 litre menšiu, tak to potom hej, nahrádza tvoj mozog aplikáciu parádne. Dám ti to do kalkulačky, aby si to pochopil.Ročne spravím cca 10 000 km. Z toho jedno napríklad Chorvátsko (cca 2 000 km ) so spotrebou pri 130km/h rovnakou ako dizel . Zvyšných 8 000 km po meste a dedine -50 km/(velká časť studený motor ) so spotrebou o tie dva litre menej (4,5l vs 6,5l ).Priznám sa na papierových 3,5 po meste sa nedostávam, to bude tým večne studeným motorom. Takže 80 krát ročne ušporím na 100 kilometroch 2l x 1,4€ = 2,8. 2.8 x 80 = presne 224 €. To je moja ročná úspora oproti dizlu. Výpočet návratnosti 400€ už nechám na teba ako cvičenie, to už dáš. Ked nie, stiahni si tú aplikáciu. No a benefit ohľadne iných neznámych veličín, o ktorých sa môžme hádať, lebo takto pekne číselne z kalkulačky nevylezú (napríklad môj pocit, že som prispel k vývoju techniky, ktorý teba zaujímať nemusí, prípadne ho môžeš použiť na posmešky ), menšie náklady na servis (ušetrím ti príspevok, kým začneš tie urban legendy o kazlivosti a drahej prevádzke hybridov- mám, a aj ty by si dostal 10 ročnú záruku na komplet elektrinu vrátane baterky , a určite do servisu hybridu dáš za jeho život menej ako dizlu. A zdokumentovanú poruchu môjho agregátu som nevyguglil. Napríklad lebo v ňom nemáš na poruchy háklivé (dnes bežné, ked chceš mať podobný výkon) turbo, nemáš spotrebáky ako spojka, klinový remeň,DPF filter, nemeníš štartovací akumulátor, nemáš starter, pomalšie sa opotrebovávajú brzdy, lebo vela brzdíš motorom). No a ešte ked by niekto potreboval mať pohladkané ego a nadstavec na pipíka, tak aj ten chlapácko mierkový objem motora je v tom pidi autíčku o 20 až 30% väčší ako objem väčšiny moderných kravoidných SUV-čiek na parkovisku. No a na to určite vymyslia tiež nejakú appku, aby sa dalo pochopiť, že taký motor vydrží viac ako rovnakovýkonný motor s menším objemom načipovaný do maxima, aby vyliezol na kopec bez podradovania a vypínania klímy.
      • huncut_zruseny_acom3

        Si dobry srandista.

        Ze rozdiel 400 Euro v cene auta. :D Uvedz konkretne ake auta si porovnaval, nech sa zasmejeme.
        • valsidal

          nech sa páči

          https://www.toyota.sk/download... Jedná sa o cenník z roku 2016, kedže v súčastnosti už chvalabohu Toyota dostala rozum a prestala dodávať do mestkých prdítok dízel. Asi si neskoro prečítali tvoj príspevok, že by sa im to malo podľa tvojej sukromnej pocitovej aplikácie oplatiť a na tie hybridy by sa mali vybodnúť. No a vies čo je na tom najlepšie? Ze ja som si to zle pamätal, a ten môj hybridný Yardo nebol drahší o 400 €, ale len o 50 €. A to keby strepali do toho dizla automat ako do hybridu, tak by bolo HSD-čko zrejme ešte lacnejšie ako naftak. Asi o 1200 € (rozdiel medzi 5MT a Multidrivom v benziňáku ).Presné porovnanie neexistuje, kedže dizel existuje iba ako mechanika, a Hybrid len ako automat. Okrem automatu mal Hybrid vo výbave Active navyše aj automatickú klimu (oproti mechanickej ), tempomat, zadne okna v elektrine, asistent rozjazdu do kopca, lepší interior, lepšie predné svetlá (projektory ). PS: Takže dame nový, opravený prepočet ? Počítaj so mnou. Dohodli sme sa, že na 100 km šetrím 2,8 €. Rozdiel v cene 50 € sa mi vráti na necelých 2000 km. A lepšiu výbavu vrátane AUTOMATU som dostal ako darček. Ked sa dosmeješ (teda dosmejete, neviem čo za partička spoločne sedíte nad touto diskusiou, alebo v mene akej skupiny to tu píšeš , že sa tituluješ v množnom čísle ) , tak očakávam chlapské ospravedlnenie.Samozrejme, len ked ste všetci za tým okrúhlym stolo smiechu prístupní argumentom , ste ochotní sa dozvedať nové informácie a dokážete ich aplikovať pre uľahčenie svojho dalšieho pôsobenia v spoločnosti. V prípade, že napriek argumentačnej núdzi budeš nadalej trvať na názore zo svojho prvého príspevku, tak daj tiež vedieť, môžme diskutovať aj nadalej. Prajem pekný zvyšok dňa . A neukrúť si krk pri študovaní cenníku z môjho odkazu.
          • mes023
            Ja som jednu dobu zvazoval Auris hybrid combi. Bohuzial to auto mi vobec nesadlo, nepacil sa mi interier a zle sa mi sedelo za volantom (madlo na dverach bolo velmi nizko a pri polozeni ruky som nedociahol na volant). Inak za tu cenu skvela volba. Teraz som hladal nieco male pre zenu do mesta. Do finale isli yaris hybrid a arona. Arona vyhrala vdaka posedu.
          • huncut_zruseny_acom3

            Uz som sa dosmial,

            a chlapsky sa ospravedlnujem. . Akurat mi nejde do gebule, ze ked sa tie hybridy tak vyplatia na jazdu po meste, preco sa teda nepouzivaju tam, kde by najviac usetrili, Autobusy MHD najazdia toho za rok podstatne viacej, nez ty na aute. Preco sa teda nasadzuju naftove motory a nie hybridy?
            • valsidal
              • huncut_zruseny_acom_1
                • valsidal
  • racianus

    No,

    dnes už dosť často mávajú v rodine dve autá. Jedno väčšie, rodinné a druhé menšie do blízkeho okolia, na nákupy a pod. No a to druhé by mohol byť elektromobil, ktorý by sa mohol nabíjať zo solárka takmer nepretržite, pokiaľ by nejazdilo. Vyriešilo by to, že určite by jedno z nich bolo dostupné a aj by sa šetrilo, nakoľko by sa nabíjalo zo solárnych panelov, samozrejme aj životné prostredie. Má to ale háčik v tom, že musí vlastniť dom a mať trocha hlbšie do kapsy pri kúpe samotného elektromobilu...
    • 1029270
      Toyota Yaris hybrid do mesta ročne 6000 km zhruba 30% jazda na elektrinu vyhovuje.Na dlhšie trasy ročne 10000 km opel Astra vyhovuje.
      • racianus

        Hm,

        nie som zrovna nadšenec hybridov.Tieto zmiešané technológie sú nesmierne zložité a tým samozrejme náchylnejšie k poruchám. Už aj terajšie benzínové, alebo naftové autá sú dosť komplikované, nacpané všetkou možnou elektronikou. Pokiaľ to funguje, tak je to radosť, no keď sa pokazí, často to býva horor. Sused si kúpil hybrid za 26 litrov a hneď na druhý deň ostal stáť tak, že sa s ním nedalo ani pohnúť, tak ho vrátil...
  • easyrider_svk
    usporim ked nekupim...za tych 15000ecok (strelil som od brucha) mozem tankovat ropu .....no pockajme...klik klik ...pri dnesnych cenach phm...250 tankovani tj u mna to vychadza 250 mesiacov tj 20 rokov ....dobre tak pridam aj servis ....tak 15rokov ..kebyze ostanem pri tom aute co mam...za ten cas sa ten elektromobil rozpadne.
  • vladimirs1
    Prémium

    Mam rad vyhlasenia

    typu : ziadne auto so spalovacim motorom od roku 2030, ziadne naftove auto do mesta, znizime emisie o 30 percent... Hlavne od ludi, ktori sice maju moc na take vyhlasenie, ale nemaju znalosti ani odbornost na posudenie moznosti ci nemoznosti dosiahnut vysledok. Porucime vetru, desti. Od zajtra nase prdy nebudu smrdiet. Vseobecny lud pritom za cele roky nedokaze chapat ani jednoduchu skutocnost, a to, ze porovnavat spotrebu uvedenu v papieroch podla akejkolvek metodiky nameranu, so svojou realnou spotrebou, je jednoducho nezmysel... Chcel by som vidiet studiu, ktora komplexne posudi uhlikovu stopu a celkove znecistenie sposobene vyrobou elektromotorov, baterii, nabijaciek, vyrobou a distribuciou zvyseneho mnozstva elektriny a miliona dalsich veci, na ktore som zabudol. Rozhodovanie sa na zaklade znalosti a rozumu byva lepsie nez emocionalne, stochasticke, populisticke a evidentne hlupe. Aj ked, pravda, zvyknuti sme na tie druhe...
    • valsidal

      každý kto vie ťukať do kalkulačky

      zistí, že kúpa a prevádzka ropáku je (zatiaľ ) ekonomickejšia a praktickejšia ako baterkového auta. To ale bol aj kôň pred 100 rokmi. Mňa by ale zaujímalo, ako majú poriešenú vo fantázii zástancovia áut na ropné produkty situáciu , dajme tomu o 50 rokov (čo snád ešte poniektorí z nás zažijeme ), prípadne o 100 rokov. Alebo sa majú začať riešiť a podoporovať alternatívy až po vyťažení posledného litra tekutého dinosaura ? Zakopávate niekde na tajnáša kravy, aby kvasili, alebo ako je to u vás vydumané ? Elektrina vie byť lacná, zdroje elektriny na planéte rádovo presahujú eventuálnu spotrebu ľudstva, aj keby bola Bratislava naplnená ako Peking. Vietor, slnko, blesky, teplo zeme, iné zdroje, ktoré zatiaľ nepoznáme, ale mudre hlavy o nich už tušia (prípadne tušili už pred 100 rokmi- vid Nikola Tesla ). To skôr lacná pôda pod nohami sa nám minie, ako teraz drahá energia. Pre dobro našich detných detí sa radšej modlime, aby tie mudre hlavy mali čas a zdroje to vydumať, a nemuseli sa venovať konštrukcii rôznych Peršingov a Kaťuší, ktorými sa tu budeme šabľovať o tie posledné zvyšky tých donosaurov. A ešte nech sa vymyslí nejaká aplikácia, ktorá by vypočítala aj nízko-IQ-ovskejšej časti ľudstva (bez rozdielu, či žijúcej na rovníku, v púšti, na Luníku IX, alebo hen u suseda naproti ), že ked dokážeme zarobiť (alebo inak zabezpečiť zdroje ) rovnako, tak sa moje 1-2-3 deti budú mať lepšie ako jeho 12-15 detí. A spotrebujú aj menej či už ropy, elektriny, alebo kozmického žiarenia.
      • vladimirs1
        Prémium

        mas pravdu s tym konom

        reagoval si na mna, ale ja len pisem, povedane v tvojej alegorii, ze nie je dobre zakazovat toho kona ked este nemam dostatok znalosti o moznostiach jeho nahrady. nikde nepisem, ze by som bol zastanca ropnych aut... inak, uz v roku cca 1990 som reagoval na inzerat, ktorym zhanali do americkeho vyskumneho centra velkej automobilky odbornikov motorarov do vyskumu a vyvoja palivovych clankov. to ze nevies o niecom, neznamena, pravda, ze to nieco neexistuje... nemam rad rozhodnutia odporujuce fyzike - "znizime emisie motorov o 30 percent" - na 1 kg paliva treba idealne 14.2 kg vzduchu a vznikne 15.2 kg spalin, s tym nehne ani europska unia, naviac - motory aut tvoria asi tretinu emisii domacnosti kde nikto nic nereguluje mas pravdu, ze riesenie pre mnoziace sa ludstvo je len znizenie spotreby jednotlivca, energetickej ci inej... skusil by som zakazat od zajtra vyrobu aj prevadzku aut s vykonom vacsim ako 0.1 kW/kg som zvedavy, ako by na to reagovali ti, ktori hlasaju o znizovani emisii pokym to nesiahne na ich vlastnu spotrebu a komfort

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 307
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 963
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 247
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 525
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 622
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 486
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 182
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 761
  1. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  2. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  3. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  4. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  5. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  7. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  8. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 168
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 76 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 55 576
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 24 711
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 100
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 321
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 627
  8. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 9 604
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama