Nepotrebujete auto, ak ju chcete.
Hlboké nepochopenie
Podľa mňa je tá aplikácia úplne mimo. Individuálna automoibilová doprava je o tom, že môžem vyraziť neplánovane hocikedy hocikam (nemusím, môžem). Nie že robím pravidelné jazdy. Takže to tvorcovia buď nepochopili alebo vedome zavádzajú. Elektromobily sa môžu uplatniť v hromadnej doprave. Tam sa cesty plánujú. Ale v individualnej nemajú šancu (kým ich nebude možné nabiť doiplna za menej než 15 minút, ale to je zatiaľ ťažká utópia). Len ak by sa ich zástancom podarilo salámovou metódou zlikvidovať (teda napr. predražiť, znechutiť alebo rovno postaviť mimo zákon) myšlienku skutočnej individuálnej dopravy.Nemozes posudzovat kazdeho podla seba.
Pretoze napriklad ja a nie som sam najazdim rocne len asi 5-6000 km. jednoducho preto ze viac nepotrebujem. A uz ani napamatam kedy to bolo viac ako 120 km za jeden den. Navyse byvam v RD s garazou, nabijanie by nebol problem. takze mne by ten elektromobil s dojazdom do 200 km uplne postacil a nepotrbujem na to ani tu aplikaciu. Ale nekupim si ho, pretoze ta investicia by sa mi nikdy nevratila. Pri spotrebe cca 500 l benzinu rocne za asi 600-700euro, by trvalo viac ako 30 rokov kym by sa mi to vratilo, aj keby som mal elektrinu zadarmo.Som v podobnej kategorii
Ja najazdim len o nieco viac - okolo 9000km za rok. Ale nezniesol by som pocit, ze teraz 6 ci 10 hodin vlastne nemam auto lebo sa nabija. Ano, az tak dlho, lebo v diskusiach si mozes najst argumenty privrzencov elektromobilov, ze chcu riesit vyrovnanie spisiek ked jkazdy da auto nabijat medzi 17:00 a 19:00 tak, ze by nejaka "vyssia inteligencia" nabijala auta tak, aby nepretazili siet.Zabudol si hlavne na to,
ako rychlonabijanie nici najdrahsiu cast elektromobilu - akumulator. . Rychlonabijanie je na ojedinele nudzove nabitie, nie na kazdodenne pouzivanie.Nutna podmienka prezitia,
mozes uviest zdroj tejto kolosalnej capiny? . No mozno by sa mohli riesit ti pomyleni aktivisti (zartovne nazyvani klimatologovia) za svoje sarlatanske vymysli, nakolko sirenie poplasnej spravy je trestny cin.Už si sa spýtal v elektrárňach
čo by ťa stálo zvýšenie spotreby elektrickej energie, keby si auto na 200 km musel dobiť 10krát mesačne, pri voltáži 220V asi 140hodín. A keĎže by ti stúpla spotreba, pravdepodobne by si si musel!! meniť sadzbu, t. j. vyšší poplatok za istič a vyššia povinná mesačná platba. A už si robíľš aspoň 10 rokov graf, kde si sleduješ ako ti tieto poplatky rástli a teda vieš si urobiť tendenciu ako sa ti zmenia za nasledujúcich 30?Tak
Si kúp bicykel, alebo moped...Ja to viem aj bez aplikacie,
nehodi sa vam ani elektromobil, ani hybrid, bezkokurcne najekonomockejsie je auto so spalovacim motorom.fiha
konečne som pochopil , pre koho tá aplikácia je . Pre teba. Lebo pokiaľ tebe vyšlo, že sa mi moje auto nehodí, napriek tomu, že síce bolo presne o priepastných 400 € drahšie ako jeho dizlový ekvivalent, spotrebu na 80%-tách svojej životnosti má na svojich prískočných kilometrových trasách približne o 2 litre menšiu, tak to potom hej, nahrádza tvoj mozog aplikáciu parádne. Dám ti to do kalkulačky, aby si to pochopil.Ročne spravím cca 10 000 km. Z toho jedno napríklad Chorvátsko (cca 2 000 km ) so spotrebou pri 130km/h rovnakou ako dizel . Zvyšných 8 000 km po meste a dedine -50 km/(velká časť studený motor ) so spotrebou o tie dva litre menej (4,5l vs 6,5l ).Priznám sa na papierových 3,5 po meste sa nedostávam, to bude tým večne studeným motorom. Takže 80 krát ročne ušporím na 100 kilometroch 2l x 1,4€ = 2,8. 2.8 x 80 = presne 224 €. To je moja ročná úspora oproti dizlu. Výpočet návratnosti 400€ už nechám na teba ako cvičenie, to už dáš. Ked nie, stiahni si tú aplikáciu. No a benefit ohľadne iných neznámych veličín, o ktorých sa môžme hádať, lebo takto pekne číselne z kalkulačky nevylezú (napríklad môj pocit, že som prispel k vývoju techniky, ktorý teba zaujímať nemusí, prípadne ho môžeš použiť na posmešky ), menšie náklady na servis (ušetrím ti príspevok, kým začneš tie urban legendy o kazlivosti a drahej prevádzke hybridov- mám, a aj ty by si dostal 10 ročnú záruku na komplet elektrinu vrátane baterky , a určite do servisu hybridu dáš za jeho život menej ako dizlu. A zdokumentovanú poruchu môjho agregátu som nevyguglil. Napríklad lebo v ňom nemáš na poruchy háklivé (dnes bežné, ked chceš mať podobný výkon) turbo, nemáš spotrebáky ako spojka, klinový remeň,DPF filter, nemeníš štartovací akumulátor, nemáš starter, pomalšie sa opotrebovávajú brzdy, lebo vela brzdíš motorom). No a ešte ked by niekto potreboval mať pohladkané ego a nadstavec na pipíka, tak aj ten chlapácko mierkový objem motora je v tom pidi autíčku o 20 až 30% väčší ako objem väčšiny moderných kravoidných SUV-čiek na parkovisku. No a na to určite vymyslia tiež nejakú appku, aby sa dalo pochopiť, že taký motor vydrží viac ako rovnakovýkonný motor s menším objemom načipovaný do maxima, aby vyliezol na kopec bez podradovania a vypínania klímy.Si dobry srandista.
Ze rozdiel 400 Euro v cene auta. :D Uvedz konkretne ake auta si porovnaval, nech sa zasmejeme.nech sa páči
https://www.toyota.sk/download... Jedná sa o cenník z roku 2016, kedže v súčastnosti už chvalabohu Toyota dostala rozum a prestala dodávať do mestkých prdítok dízel. Asi si neskoro prečítali tvoj príspevok, že by sa im to malo podľa tvojej sukromnej pocitovej aplikácie oplatiť a na tie hybridy by sa mali vybodnúť. No a vies čo je na tom najlepšie? Ze ja som si to zle pamätal, a ten môj hybridný Yardo nebol drahší o 400 €, ale len o 50 €. A to keby strepali do toho dizla automat ako do hybridu, tak by bolo HSD-čko zrejme ešte lacnejšie ako naftak. Asi o 1200 € (rozdiel medzi 5MT a Multidrivom v benziňáku ).Presné porovnanie neexistuje, kedže dizel existuje iba ako mechanika, a Hybrid len ako automat. Okrem automatu mal Hybrid vo výbave Active navyše aj automatickú klimu (oproti mechanickej ), tempomat, zadne okna v elektrine, asistent rozjazdu do kopca, lepší interior, lepšie predné svetlá (projektory ). PS: Takže dame nový, opravený prepočet ? Počítaj so mnou. Dohodli sme sa, že na 100 km šetrím 2,8 €. Rozdiel v cene 50 € sa mi vráti na necelých 2000 km. A lepšiu výbavu vrátane AUTOMATU som dostal ako darček. Ked sa dosmeješ (teda dosmejete, neviem čo za partička spoločne sedíte nad touto diskusiou, alebo v mene akej skupiny to tu píšeš , že sa tituluješ v množnom čísle ) , tak očakávam chlapské ospravedlnenie.Samozrejme, len ked ste všetci za tým okrúhlym stolo smiechu prístupní argumentom , ste ochotní sa dozvedať nové informácie a dokážete ich aplikovať pre uľahčenie svojho dalšieho pôsobenia v spoločnosti. V prípade, že napriek argumentačnej núdzi budeš nadalej trvať na názore zo svojho prvého príspevku, tak daj tiež vedieť, môžme diskutovať aj nadalej. Prajem pekný zvyšok dňa . A neukrúť si krk pri študovaní cenníku z môjho odkazu.Uz som sa dosmial,
a chlapsky sa ospravedlnujem. . Akurat mi nejde do gebule, ze ked sa tie hybridy tak vyplatia na jazdu po meste, preco sa teda nepouzivaju tam, kde by najviac usetrili, Autobusy MHD najazdia toho za rok podstatne viacej, nez ty na aute. Preco sa teda nasadzuju naftove motory a nie hybridy?No,
dnes už dosť často mávajú v rodine dve autá. Jedno väčšie, rodinné a druhé menšie do blízkeho okolia, na nákupy a pod. No a to druhé by mohol byť elektromobil, ktorý by sa mohol nabíjať zo solárka takmer nepretržite, pokiaľ by nejazdilo. Vyriešilo by to, že určite by jedno z nich bolo dostupné a aj by sa šetrilo, nakoľko by sa nabíjalo zo solárnych panelov, samozrejme aj životné prostredie. Má to ale háčik v tom, že musí vlastniť dom a mať trocha hlbšie do kapsy pri kúpe samotného elektromobilu...Hm,
nie som zrovna nadšenec hybridov.Tieto zmiešané technológie sú nesmierne zložité a tým samozrejme náchylnejšie k poruchám. Už aj terajšie benzínové, alebo naftové autá sú dosť komplikované, nacpané všetkou možnou elektronikou. Pokiaľ to funguje, tak je to radosť, no keď sa pokazí, často to býva horor. Sused si kúpil hybrid za 26 litrov a hneď na druhý deň ostal stáť tak, že sa s ním nedalo ani pohnúť, tak ho vrátil...Mam rad vyhlasenia
typu : ziadne auto so spalovacim motorom od roku 2030, ziadne naftove auto do mesta, znizime emisie o 30 percent... Hlavne od ludi, ktori sice maju moc na take vyhlasenie, ale nemaju znalosti ani odbornost na posudenie moznosti ci nemoznosti dosiahnut vysledok. Porucime vetru, desti. Od zajtra nase prdy nebudu smrdiet. Vseobecny lud pritom za cele roky nedokaze chapat ani jednoduchu skutocnost, a to, ze porovnavat spotrebu uvedenu v papieroch podla akejkolvek metodiky nameranu, so svojou realnou spotrebou, je jednoducho nezmysel... Chcel by som vidiet studiu, ktora komplexne posudi uhlikovu stopu a celkove znecistenie sposobene vyrobou elektromotorov, baterii, nabijaciek, vyrobou a distribuciou zvyseneho mnozstva elektriny a miliona dalsich veci, na ktore som zabudol. Rozhodovanie sa na zaklade znalosti a rozumu byva lepsie nez emocionalne, stochasticke, populisticke a evidentne hlupe. Aj ked, pravda, zvyknuti sme na tie druhe...každý kto vie ťukať do kalkulačky
zistí, že kúpa a prevádzka ropáku je (zatiaľ ) ekonomickejšia a praktickejšia ako baterkového auta. To ale bol aj kôň pred 100 rokmi. Mňa by ale zaujímalo, ako majú poriešenú vo fantázii zástancovia áut na ropné produkty situáciu , dajme tomu o 50 rokov (čo snád ešte poniektorí z nás zažijeme ), prípadne o 100 rokov. Alebo sa majú začať riešiť a podoporovať alternatívy až po vyťažení posledného litra tekutého dinosaura ? Zakopávate niekde na tajnáša kravy, aby kvasili, alebo ako je to u vás vydumané ? Elektrina vie byť lacná, zdroje elektriny na planéte rádovo presahujú eventuálnu spotrebu ľudstva, aj keby bola Bratislava naplnená ako Peking. Vietor, slnko, blesky, teplo zeme, iné zdroje, ktoré zatiaľ nepoznáme, ale mudre hlavy o nich už tušia (prípadne tušili už pred 100 rokmi- vid Nikola Tesla ). To skôr lacná pôda pod nohami sa nám minie, ako teraz drahá energia. Pre dobro našich detných detí sa radšej modlime, aby tie mudre hlavy mali čas a zdroje to vydumať, a nemuseli sa venovať konštrukcii rôznych Peršingov a Kaťuší, ktorými sa tu budeme šabľovať o tie posledné zvyšky tých donosaurov. A ešte nech sa vymyslí nejaká aplikácia, ktorá by vypočítala aj nízko-IQ-ovskejšej časti ľudstva (bez rozdielu, či žijúcej na rovníku, v púšti, na Luníku IX, alebo hen u suseda naproti ), že ked dokážeme zarobiť (alebo inak zabezpečiť zdroje ) rovnako, tak sa moje 1-2-3 deti budú mať lepšie ako jeho 12-15 detí. A spotrebujú aj menej či už ropy, elektriny, alebo kozmického žiarenia.mas pravdu s tym konom
reagoval si na mna, ale ja len pisem, povedane v tvojej alegorii, ze nie je dobre zakazovat toho kona ked este nemam dostatok znalosti o moznostiach jeho nahrady. nikde nepisem, ze by som bol zastanca ropnych aut... inak, uz v roku cca 1990 som reagoval na inzerat, ktorym zhanali do americkeho vyskumneho centra velkej automobilky odbornikov motorarov do vyskumu a vyvoja palivovych clankov. to ze nevies o niecom, neznamena, pravda, ze to nieco neexistuje... nemam rad rozhodnutia odporujuce fyzike - "znizime emisie motorov o 30 percent" - na 1 kg paliva treba idealne 14.2 kg vzduchu a vznikne 15.2 kg spalin, s tym nehne ani europska unia, naviac - motory aut tvoria asi tretinu emisii domacnosti kde nikto nic nereguluje mas pravdu, ze riesenie pre mnoziace sa ludstvo je len znizenie spotreby jednotlivca, energetickej ci inej... skusil by som zakazat od zajtra vyrobu aj prevadzku aut s vykonom vacsim ako 0.1 kW/kg som zvedavy, ako by na to reagovali ti, ktori hlasaju o znizovani emisii pokym to nesiahne na ich vlastnu spotrebu a komfort