SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
25 príspevkov

  • Pjetrode
    Prémium

    LED

    "full-LED svetlá vpredu aj vzadu" ... "uzasny" to trend ... svietit to sice moze lepsie ako hocijaka draha halogenka aj za 20 € 1 kus so svietivostou +150% (a o co su lepsie ako 3 eurove z teska?), matrix LED tvarovanie svetelneho kuzela v spolupraci so senzormi vytvaruje svetelny luc aj v tvare panenky marie + bonus dynamicke smerovky su ozaj pekne vidno aj za prudkeho slnka ale ta zivotnost ... 50 tisic hodin? 30 tisic ??? Ano to je teoria a pokial su LEDky prevadzkovane pri parametroch, ktore ich aj setria. Ale v autach su LEDky prehulene a prevadzkovane za hranicami toho co znesu a zivotnost je katasrofalne znizena aj 10-nasobne. Po nejakych 7-8 rokoch zacnu LEDky pomaly odchadzat. A tam nebude stacit kupit ziarovku, tam treba menit cely svetlomet a 200-500 € cloviecik vysoli len tak sa blyskne. V podstate takato katastrofalne znizena zivotnost LED v automobilovom priemysle je v podstate kurvitko, ako nastroj planovaneho zastaravania dakujeme za posilnenie ekonomiky dalsou pridanou "hodnotou" stelesnujucou parcialnu nutnost, ktora po niekolkych takych opravach takychto pridanych "hodnot" vyusti do konzumnej vymeny spotrebneho tovaru, ktory sa nazyva auto
    • 1521768
      Dufam, ze si tvoj expertny prispevok precitali aj vyvojari svetiel v automobilovom priemysle. Teraz sa uz buchaju po hlave, ze na take nieco neprisli:))) Take hluposti sa uz skor pisali aj o xnenonoch. Ja by som uz ledky nevymenil ani za nic. Ak sa mi po 7-8 rokoch pokazia, tak to beriem ako bezne opotrebovanie, vymenim to za tych €500-1000 a stoji mi to za ten komfort co poskytuju. A verim tomu, ze po 7-8 rokoch budu LED svetla lacnejsie, lebo uz budu mozno bezne laserove. Nakoniec, ja zvyknem menit auta tak po 4-5 rokoch a asi ma to necaka. A ty mas stale na vyber vela aut s halogenmi.
      • Pjetrode
        Prémium

        no prosim

        tuto mame typickeho reprezentanta ako produkt spolocnosti "vyspelej" zapadnej civilizacie, zalozenej na konzumnom mamone "Take hluposti sa uz skor pisali aj o xnenonoch" no to by chcelo vysvetlenie: tie xenovy vydrzia svietit desiatky tisic hodin aleco co? teda dekady a dekady a dekady pouzivania auta a teda celu jeho zivotnost aj keby ho chcel mat niekto akokolvek dlho (a nie zbavovat sa ho po 5-6 rokoch, lebo uz-uz nastupi lavinovy efekt a zacnu veci pomaly odchadzat)
      • nal
        To je už naozaj na tabletky. Vymeniť auto po 4 rokoch môže len hlupák alebo klamár vo fórach. To, že je to maximálne neekologické opomeniem. Ale po 4 rokoch je v aute NULOVÁ zmena. Nové technológie prídu na trh po cca 10 rokoch. Dovtedy sa recyklujú predchádzajúce.
        • 1521768
          No moze ta aj porazit, ale kedze autom zarabam a odpisujem si ho z dani, tak ho vzdy po 4-5 rokoch vymenim. A urcite to nie je koli technologiam. Aj ked vzdy je nieco nove. Napr. v tom predoslom som este nemal LED svetla. Proste chcem nove a to stare este vzdy predam za dobru cenu. A poznam aj inych ludi co to tak robia. Na tabletkach este nie som a mam aj 15rocnu Vitaru do lesa, ktora jazdi super a nevymenim ju kym sa nerozpadne.
          • nal
            Ďakujem za mínusové lajky. Tým, že si auto neustále odpisuješ a kupuješ nové a nové, určite tým nezarábaš. Ale, ty sa vspytuj, ja nemusím...
            • 1521768
  • slavo 007

    Kone? Čo sme v stredoveku?

    Stále nechápem to udávanie výkonu v nejakých koňoch, to aby aj 60 kW motor pôsobil silnejším dojmom? Fyzikálnou jednotkou výkonu je Watt, pozriem do techničáku, vidím hodnoty v kW, alebo si viete predstaviť faktúru za elektrinu, kde by vám faktúrovali, že ste spotrebovali 200 koňohodín?

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 960
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 825
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 113
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 422
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 127
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 651
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 237
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 840
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 009
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 633
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 122
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 37 436
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 041
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 107
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 19 506
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 578
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama