SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
68 príspevkov

  • vesuvitLC
    Prémium
    Mna len zaujma, ako sa staty vysporiadaju s eletrikou na pohon. Tohto auta sa to moc netyka, ale kazdy nadsenec ocakava znizovanie ceny a rozsirovanie elektro. Z fosilnych paliv je dost vysoka vytaznost co sa tyka dani (dph, spotrebne). Pri dnesnom rozsireni to problem nie je. Co ked sa splnia mokre sny niektorych a bude viac elektro ako neelektro. Kto a cim vykryje vypadok v rozpoctoch? Mozno irelevantne, ale napadlo ma...
    • paul2_1628386
      Prémium
      teda uplne irelevantne ... toto ta nemusi trapit, skor si poloz otazku, kolko bude stat 1kWh ked sa cca 50% aut bude predavat ako elektroauta. Kazdy ekologicky vyrobok je zvyhodnovany oproti neekologickym len dovtedy, kym nedojde k nejakej saturacii trhu, potom sa to stane standardom a zvyhodnenia sa zrusia. Napriek tomu si myslim, ze toto je spravna cesta. Pokial by sa podarilo vybavit bateriami a solarnymi panelmi vecsiu cast rodinnych domov a zapojit spolocne do siete ako male elektrarne, bude to uspech. Snad sa zlepsi aj ucinnost ukladania EE do baterii, uz sa ich zdokonalovaniu venuje dost vela vedcov a vyrobcov. Tato elektro revolucia mohla prist aspon 20-30r skor. Ked sa na to zameria dostatocne mnozstvo financii, vedeckeho a ludskeho potencialu, zlepsenia musia prist.
    • Kolt a Meirová 233
      Pozrel som na jutube videjko o cenovej kalkulácii elektromobilov. Prvé čo ma zarazilo, bolo zistenie jutubera, že za súčasných cien sa elektromobil vyrovná obyčajnému autu na beznínoví pohoh za 25 rokov. A počas týchto rokov bude dômyselne okrádaný spoločnostiami prevádzkujúcimi dobýjacie stojany. To nie je tak ako na benzínpumpe, že prídeš natankuješ zaplatíš ideš. Tlačia ťa do rôznych vernostných programov, počas ktorých máš lacnejšiu elektrinu. Ale keď prekročíš limit, naskakajú pokutové sadzby. Preto nikdy nemíňaš celý zakúpený limit, ale necháš trochu na karte. Systém dobíjacích kariet je taký komplikovaný, že bežný človek nemá šancu sa v tom vyznať. Nezabudnime ani na bezpečnosť. Už sa stalo, že tesla pri havárii vybuchla. Batérie sú totiž jedna veľká nálož, na ktorej sedíme. Ak sa teraz chvália, že prečúrajú všetkých v rýchlosti dobýjania, je namieste otázka, ako budú lucidy vybuchovať pri náraze.
      • 1386638
        Ten jutuber to vypočítal nejako čudne, návratnosť bez započítania dotácie pri najazdení 15 tis. km za rok je cca 10 rokov, pri Mercedese B250e len 4 roky. https://www.energie-portal.sk/... Pri započítaní dotácie a najazdení 2x15 tis. km/rok, čo je bežné pri dochádzaní do práce vzdialenej cca 25-30 km, by sa investícia vrátila za odhadujem 2-3 roky a pri Mercedese B 250e za rok. O komforte bez vibrácií a so svižnými rozbehmi na križovatkách a tankovaní doma ani nehovoriac. Ja už len čakám, kedy sa objaví nové kolo dotácií, 15 ročný spaľovák pôjde do dôchodku a ideme do toho.
        • Kolt a Meirová 233
          Však dobre. Ale tým raketovým štartom na križovatkých sa veľmi neteším. Už sme videli, ako dopadli netrpezliví vodiči, či skôr ich obete. Mám na mysli mladú sudkyňu, ktorá prechádzala košíkom cez priechod pri Auparku v Košiciach. Bola zrazená naraz dvoma autami. Jedno vyrazilo skôr ako bola zelená, druhé stíhačkovalo zelenú a prešlo už na červenú. Súd obom natrhol zadnicu, ale mladej mamičke to život nevráti. Aspoňže dieťa prežilo bez úhony. Pravda, časy aj technické podmienky sa menia. Môj šéf bol zažratý do elektromobilov. Jeden si požičal z Bratislavy v čase keď ešte dobýjacích miest. Keď ho šiel vrátiť, najbližši stojan bol v Poprade. Vyrazil nad ránom, aby mal časovú rezervu. A čo sa stalo. Stojan bol zamknutý a trvalo 5 hodín, kým niektoho zohnal a mohol dobyť batériu. Odvtedy o elektro nehovorí.
          • 1386638
            Nič v zlom, ale batéria sa nedobýja, ale dobíja, tak pozor na to, lebo by vás niekto mohol skritizovať. Mamičky je mi ľúto, ale obaja asi vieme, že ju nezabilo zrýchlenie, ale arogancia. Myslíte, že v e-mobiloch budú vodiči o to arogantnejší, o čo väčšie zrýchlenie budú mať k dispozícii? Nuž, elektromobily si kupujú hlavne ľudia, ohľaduplní k životnému prostrediu, myslím, že tam nejaká zvýšená neohľaduplnosť voči chodcom nehrozí. Zrýchlenie elektromobilu môže pomôcť pri predbiehaní, ak sa samozrejme predbieha zodpovedne. Pozdravujte šéfa, že dobiť elektromobil možno všade, kde je zásuvka a že dobíjacích staníc je už kopec a že úplne najlepšie je dobíjať v noci doma alebo zadarmo v obchodnom centre.
            • Kolt a Meirová 233

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 475
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 607
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 259
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 726
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 614
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 001
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 836
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 340
  1. Eva Bachletová: Domáce poklady
  2. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  3. Vladimír Bojničan: Dodatok k môjmu blogu: Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  4. Lenka Hruščáková: Za našich čias to bolo lepšie.
  5. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  6. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  8. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 709
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 61 412
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 568
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 487
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 935
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 632
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 17 791
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 12 208
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
reklama
reklama