SME

Diskusia k článku: Škoda si pripomína najkrajšie kupé zo svojej histórie

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
36 príspevkov

  • 1053124
    Škoda 110 R bolo moje prvé auto. Kúpil som si ho na vysokej v poslednom ročníku celú školu som drel a zarábal a potom som ho dosť dlho zháňal. Krásne auto - odskakovalo od ostatnej ponuky zo socialistických krajín. Dizajn vtedy top v rámci ostbloku, sedadlá pohodlné ani vytúžené žiguláky také nemali. Interiér úplne iný ako iné škodovky a malo to neuveriteľnú výbavu napríklad chladič oleja, otáčkomer.......... A baby na to auto leteli😋😋😋. Kvalitu auta radšej nespomínam, ale aspoň som sa pri opravách pod vedením dobrého známeho v jeho garáži všeličo naučil. Inak kupátka boli taká vnútorná vzbura v Škodovke, inžinieri sa nemohli pozerať na to, čo sa vtedy vyrábalo a tak vymysleli aspoň športové modely, ktorých sa síce vyrobilo málo, ale väčšina na export triednym nepriateľom na Západ. Aj dnes by v Škoda auto radi vyrobiť kupátko a odskočiť od určeného sortimentu, ale im to kncern nedovolí. Nemôže športová škodovka predbehnúť materskú značku, kto chce športkupé nech sa páči máme Porsche prípadne niečo od Audi. Nebude nám koncept kaziť nejaká Škoda.
    • fredo31
      Určite v Porsche vnímajú Škodu ako vážneho konkurenta 😉🙂
      • dodo_p
        Ako vážneho nie, ale keď sa ti ročný predaj zníži čo i len o 10 000 kusov, nepoteší to. Ale je pravda, že kto chce Porsche, ten nebude chcieť novú Škodovku, možno nejakého veterána, ale novú určite nie. Sú to dva úplne odlišné svety.
      • lanoes
        Prémium
        fredo, pozri sa.
        Porsche a Audi majú veľmi veľa spoločného resp. ako koncernový súrodenci sa zase nejako nelíšia (ak porovnávam s RS verziami od Audi).
        A podvozkovo a motoricky u mnohých modelov Škody nie je rozdiel od Audi (A1 a Fabia alebo Octavia a A3 alebo Superb a A4, podobne modely SUV).
        Takže aktuálne zase nie je taký rozdiel medzi Škodou a Porsche ako tomu bolo o 40 rokov skôr.
        To kupé odvodené od Superbu by sa s dobrým koncernovým motorom by sa hanbiť nemuselo.
        Nehovorím, žeby sa Porsche vyrovnalo, to určite nie, Porsche zostane Porsche, čiže jedinečné, ale hanbiť by sa prípadné aktuálne kupé od Škody skutočne nemuselo.
      • d r
        schvalne som pozrel, za kolko sa da kupit. som fanatik do veteranov, poskulujem po nejakom, strasne som chcel aspon staru skodu octaviu (tu pred mb1000), ale cim viac na to pozeram, tym viac zistujem, ze to stoji kopec penazi a v podstate je to kopa srotu, tie auta za normalnu cenu vyzeraju zvnutra hrozne. kedze nie som automechanik, tak pre mna by pripadala jedine moznost komplet zrenovovany veteran... ale za tu cenu uz poskulujem realne po porsche 718, proste porsche ma tak nadcasovy design, ze jednoducho viem, ze je to nieco ako pred 40 rokmi tato skoda 110R.... zatial som si aspon kupil jazdeny new beetle cabrio prvu seriu, vytahujem pravidelne v lete, dizajn nadcasovy, a zatial som na tom bez problemov najazdil 25000 km, stale stale slape. Proste taky kompromis medzi veteranom a autom o ktore sa nemusim kazdy den starat. samozrejme v zime je v garazi. To porsche uz som si bol obzerat v stuttgarte.... inac odporucam aj muzem v Stuttgarte.
      • 1053124
        V Porsche sa určite neboja, že by Škoda postavila auto, ktoré by bolo rýchlejšie alebo silnejšie ako Porsche. Alebo že by si milionári začali kupovať ako hračky škodovky namiesto Porsche. Ale pokiaľ ide o záujmy jednotlivých značiek v rámci koncernu tak tam Škoda a Porsche konkurenti sú. V koncerne je mocenský boj už desiatky rokov napr. je známe, že Audi aj Porsche by už roky chceli väčšiu samostatnosť a nie vždy sú nadšení z prísnej hierarchie a stavebnicových riešení. Každá značka, každý segment koncernu sú konkrétni ľudia v štruktúre koncernu, hlasy v predstavenstve, hlasy v dozornej rade v jednotlivých výboroch a záujmy. Samozrejme, že sa bežný smrteľník veľa nedozvie, kto s kým a proti komu a prečo koncern nakoniec prijal také alebo iné rozhodnutie. Ale každé jedno rozhodnutie je ťažký lobbing v rámci vedenia firmy koniec koncov koncern VW je subjekt, ktorého ročné tržy sú cca dva a pol HDP Slovenska. Ak som písal o presadení sa Škody resp. presadenie nápadu so športovým autom napríklad aj pri zohľadnení úlohy Audi a Porsche myslel som na ich postavenie v hierarchii a v orgánoch koncernu a nie výkon resp. točivý moment konkrétneho auta.
        • fredo31
          OK, tie boje asi sú. Ale určite v Porshe neriešia, či Škoda spraví nejaký šporťák. Čo ani určite nezamýšľajú. 110 R bolo síce fajn, ale určite nie šporťák. 🙂
          • 1053124
            Ale samozrejme, že sa v Porsche neboja straty zákazníkov kvôli nápadu inžinierov z Mladej Boleslavy postaviť športové auto (ktoré ako správne píšeš ani nebude, zvlášť v tejto dobe). Š110 R bolo fajn auto, išlo 150 km/h, ak si s nim robil akože v rámci možností rallye tak si menil spojku každých 10 tisíc km, ale v časoch, keď bola Lada/Žiguli na poukaz to bolo kultové auto. U nás na našich prázdnych cestách, kde ozajstné športové auto malo pár desiatok ľudí v celej ČSSR a tí sa k tomu, že také majú báli verejne priznať
        • lanoes
          Prémium
          1053124,
          do VW koncernu patrí aj Bentley.
          Veľmi rád si pozerám na youtube ich modely, porovnávam farby exteriéru a interiéru a pod.
          A...panel ovládania vnútorného bodového osvetlenia nad hlavou vodiča a aj popolník (to je ten pohárik) sú totožné so štvorkrúžkom, čo mám doma.
          Len na hliníkovom vrchnáčiku popolníka je logo bentley a nie AUdi, ale navlas rovnaké resp. ten istý dodávateľ.
          A tak sa vytešujem nie, že Bentley ma veci ako mám v aute ja, ale ja mám veci, ktoré má aj Bentley. Dobrý pocit.
  • Štefan - KE
    Čo sa týka Škodovky, tak jednoznačne Škoda 110 R a Felícia (resp. stará Oktávia) ...
    Moje prvé auto bolo Škoda 130 L, lebo Rapidu sa mi nepodarilo zohnať. Techniku síce mali rovnakú, ale ja som mal klasickú 4 dverovú kasňu, aj keď vnútorná výbava bola ako v Rapide.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 936
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 817
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 067
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 418
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 150
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 670
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 246
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 849
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 008
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 568
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 135
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 37 251
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 040
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 107
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 19 727
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 577
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama