SME
chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
31 príspevkov

  • VIl0O0I
    Včera som navštívili autosalón Škoda a VW. Mal som záujem o 4 modely - 2x stredná trieda, 2x elektromobil. Autosalón bol plný - asi 3x Fabia, 2x Scala, 1x Octavia, T-roc asi 4x (???), Touran 1x, Tiguan 1x, Touareg 1x.
    Keď som sa teda pýtal, či niekde majú tie "moje" (mimochodom ich najpredávanejšie) modely - to určite nie, tam je čakacia doba viac ako rok. Tak ja, že ďakujem. Predajca - to je všetko? Ja - áno, veď tie info ktoré mi poviete mám na internete. Ja som si chcel auto pozrieť naživo, sadnúť si, vyskúšať a rozhodnúť sa. Takže netuším, prečo má niekto na sklade lacné autá a nemá tie drahé, prečo má niekto plný salón ležiakov a nezúži si to svoje úžasné portfólio na 2-3 prioritné modely, ktoré robia 80% predaja. Akú to má logiku vo výrobe...? Teda tak to robíme my vo firme (iná oblasť) a dáva mi to zmysel...🙊
    • kosto_197225
      Prémium
      Dovod bude prave to, ze tie lepsie auta sa rychlo predaju. Takze predajca preda aj to co ma vystavene.

      Ma povinne kvoty od importera, kolko ks z kazdeho modelu musi vziat. Importera nezaujima ci to dealer preda alebo nie.

      A dovod preco ma aj kazdy stat/importer kvoty bude vo vyrobe. Vyrabat nejaky model sa oplati len pri plnom vytazeni linky. Vyrobca potrebuje predat 100% Fabii, ktore vyrobi. V tomto pripade sa teda spoliehaju vsetci v retazci na to, ze ak niekto pride na predajnu a bude chciet auto ihned, tak si vyberie napr. Fabiu namiesto auta strednej triedy, ktore by normalne chcel.

      Tiez to vyrazne ovplyvnuju emisie a pokuty za ne. Napr. Kodiaq ci Superb ma vyrazne vyssie emisie nez Fabia a ak vyrobcovi nevychadza flotilovy priemer, musi obmedzit predaje Kodiaqu/Superbu napriek vyssiemu zaujmu a nutit kupovat ludi Fabiu ci idealne EV (napr. tym, ze ludia nebudu ochotni cakat 12+ mesiacov). Pricom zaroven je problem s vyrobou EV kvoli tomu, ze vyzaduju vyrazne viac chipov a kabelaze, ktorych je uz par rokov nedostatok.

      Otazne je, ci to koncern VW uz az prilis neprepalil s poctom modelov a robi si konkurenciu sam sebe. Ale uz aj oni tuto internu konkurenciu zacinaju obmedzovat (napr. Passat bude uz len ako kombi, Fabia sa uz naopak ako kombi nerobi, casom sa da cakat skrtanie v triede crossoverov/SUV kvoli novym EV - niekde sa uz hovorilo, ze VW prejde na elektromobily a Skoda sa bude zameriavat na relativne lowcost spalovacie motory s urcitou mierou elektrifikacie).
      • kloki
        pozorne som si pozrel tabuľku predajov v Európe a tak nejako som pocítil zadosťučinenie. Pod článkom o novom Peugeote som totiž klasicky narazil na tie otrepané žvásty o nekvalitných francúzoch a genialite koncernu. Nuž aktuálny výsledok koncernu nie je žiadny zázrak a pre mňa osobne je obrovským prekvapením predajný prepadák skvostov ako Fabia, Karoq či Scala.
  • nepodstatny
    Tomu Tucsonu nerozumiem - ide ako teple rozky. Ale preco? dizajnovo paskvil, ale asi maju ludia radi take patvary, motoricky slabe - ani vykon, ani spotreba. Ani to nie je priestranne auto. Tak neviem.
    • kloki
      tak si nalož rodinu do Tucsonu a potom do Fabie a vyrazte v lete do Chorvatska, v zime stačí do Tatier a pochopíš okamžite, či ten cenový rozdiel cca 5 tisíc zodpovedá realite. Teda ešte som zabudol, hlavne v tom porovnaní buď sám voči sebe úprimný. My sme vymenili rodinný kombík už dávno za SUV ale nie kvôli susedom ale pre pohodlie a subjektívny pocit vyššieho bezpečia pri orgiách, ktoré predvádzajú dnes na cestách dementné kapucínované trubky v rozhasených nemeckých šrotoch. A napriek hlúpym komentárom "odborníkov" sa pomestíme s rovnakým pohodlím ako v kombíku triedy Octavie a na prekvapenie i porovnateľnou spotrebou, ktorú dnes všetci tak radi riešia.
  • slavo 007
    vloks-wagen - auto pre ľudí, to už neplatí zo svojej podstaty, pretože bežní pracujúci ľudia vo fabrikách a na úradoch sú schopní dať tak max. 12 - 15 000 EUR za nové auto, ktoré musí jazdiť, byť "obiteľné", lacno servisovateľné, nejako vyzerať, mať aj nejakú tú spoľahlivosť, a vydržať 5 - 7 rokov, kým sa ešte dá "streliť za liter niekde do bazáru. Nik nepotrebuje display namiesto "budíkov", automatické brzdy, alebo nejaké čačky v interiéry. Potrebujem sadnúť, štartnúť a dopraviť sa max. 10 km do roboty, cestou odviesť decká do školy, urobiť nejaký nákup, bez problémov sa pokrútiť na úzkych uličkách a na parkovisku a cez víkend niekde ešte zabehnúť na výlet s malým batohom. Auto už nie je luxus, je to spotrebič ako chladnička, alebo práčka. Tomuto konceptu Golf ušiel. Ten je pri svojich cenách nad 20 000 EUR už pre "volks" neprijateľný. Golf je už luxus pre strednú tiredu.
  • 2227029_Karlik
    Ja som dnes čítal článok o elektromobilite na Startitup:
    https://www.startitup.sk/peter-badik-len-prakticka-skusenost-s-elektromobilom.../

    Znie to pekne, no je mi z toho zle. Ako môžeme o elektromobiloch vravieť v kombináciách ako dotyčný p. Badík, resp. prezelenený v EU.
    Že pozitívna diskriminácia - dotácie : to mi znie ako z komunizmu. Tieto európske dotácie, ktoré len krivia prirodzenú konkurenciu, ma udivujú. Západný trh vznikol a bol vždy zdravý len z prirodzenej konkurencie, kde lepší a šikovnejší vyhral. Teraz budeme neschopným dávať umelo peniaze a samozrejme európsky kvalitné automobilky nebudú schopné konkurovať cenám v Číne, tak si necháme zničiť priemysel.
    Podľa p. Badína, vraj ceny elektromobilov síce neklesnú, aby sa stali dostupnejšie, ale ak EU zavedie dodatočné dane na spaľováky napr. vo výške 10 tis.EUR/ks a viac, tak ceny spaľovákov sa priblížia cenám elektromobilov a potom sa ľudom elektromobily už nebudú zdať také drahé. Perfektné, to už VW - Volkswagen ako ľudové auto môže s takým názvom značky rovno zabaliť. Už teraz je VW pre veľa ľudí nedostupný a potom už nebude vôbec.
    Nečudujem sa, že takýto p.Badín, ktorý stavia elektonabíjacie stanice, kváka, že ľudia pochopia, že elektromobil je super auto, už len pri tom, že kľudne môžu každých 150km zájsť na 20min. na kávičku a croissant a za ten čas dať auto trošku rýchlonabiť. Báječné, v dobe keď chcem byť z BA do KE do 4hod. ja ďalšiu hodinu strávim pre nabíjanie na čerpačke, až mi bude zle z croissantov, lebo z večera do rána som nestihol nabiť auto, lebo šef mi ráno volá, že musím ísť zas na služobku do BA, tak ako včera keď som sa vrátil o polnoci. Paráda.
    P. Badín, všetko vidí tak pekne ružovo, už len stačí, aby štát zadotovať miliardami výrobu a distribúciu a bude nám tu sveta žiť. Super, teraz nemáme na bežné veci a zrazu, ideme vynaložiť stovky miliár za 20-25rokov len na energetiku. Už sa len naučiť piť a jesť elektrinu zo zásuvky a som borec.
    Ja som vyštudovaný energetik a som ekologista, ale nie extremista. Tento zelený extrém, na ktorý nie je pripravené nič, no do r.2030 musíme mať zelené auta, je šialené.
    P.Badik, uvádza, že ak stúpne každý rok spotreba pre elektromobili o 1,5% nijako to nepocítime a že za 20-25rokov, sme na plnej mobilite. Nejako mu ušlo, že 1,5% x 20rokov = 30% a nie 100%. Nejako mu ušlo, že ďalší blok atómovky sme stavali niekoľko rokov a najbližšie roky ani neuvažujeme o ďalšom bloku. Čiže elektriny nebude viac. Však si ju kúpime, a akože kde ak smiem vedieť, ak Francúzsko je na polovici blokov, uhoľné sa zatvoria (čo je samozrejme dobre) a vodné a svetelno-veterné to nepotiahnu, ani keď si ich všetci dáme na strechu.
    Zároveň je zaujímavé, tvrdenie od dotyčného, že ak zohľadníme, že aj iný sektor ako tepelné čerpadlá, U.S.Steel s novou elektrickou pecou a pod bude potrebovať elektriny viac ako doteraz, tak predsa nebude problém s elektrinou pre automobily.
    Ved práve, že vyšší nárast potreby sa bude musieť rozdeliť medzi viacerých, podľa mňa si to dotyčný vysvetľuje ako chrípku, čím viac ľudí kýcha, tak viac chorých je a preto čím viac elektriny sa míňa, tým je jej viacej.
    • 2227029_Karlik
      Už len doplním, že keď počujem, že pozitívna diskriminácia, tak to mi znie ako pozitívny vrah.
      Atentátnik na Hitlera, by bol vlastne pozitívny vrah, lebo vraždou jedného by zamedzil vraždám miliónov.
      Takže, vlastne vražda je dobrá vec, lebo čo keď sa v nás v každom skrýva nejaký potenciálny netvor. Takouto logikou pozitívnej diskriminácie, by sme sa mali asi vyzabíjať medzi sebou.
      Už dnes sa aplikuje v USA pozitívna diskriminácia na univerzitách štýlom, že vedomostne slabší černoch sa na univerzitu dostane na rozdiel od šikovnejšieho belocha. Ja nie som rasista, no toto mi príde ako klinec do rakvy pre šikovných mladých ľudí, ktorí budú zámerne znevýhodnení, lebo sú šikovnejší. Perfektná konkurencia. Našťastie, že ja už mám dve deti, lebo inak by som sa začal báť, že v posteli by ma dali vymeniť za černocha, lebo som biely.
      Podľa mňa, táto pozitívna diskriminácia škodí aj samotným černochom, lebo v bielych vytvára pocit, že farba tmavej pleti je vyvolená. Ale to je už iná téma, a nie ja autočlánok.

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 387
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 991
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 391
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 548
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 552
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 457
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 179
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 763
  1. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  2. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  3. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  4. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  5. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  6. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  8. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 217
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 76 994
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 57 208
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 105
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 355
  6. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 15 989
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 634
  8. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 8 471
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
reklama
reklama