BREZNO, HRIŇOVÁ. Od prvej skúsenosti s Fiatom Punto Evo Abarth v serpentínach tirolských álp sme čakali na možnosť vyskúšať ostrejšiu a drahšiu verziu so súpravou Essesse, ktorá by mala zo svižného Punta Evo urobiť ostré.
Clio R.S. nastavilo latku vysoko a naše očakávania od nabrúseného talianskeho „hot hatch“ neboli malé.
K ich naplneniu mala dopomôcť preprogramovaná riadiaca jednotka. Turbodúchadlo garrett GT 1446 s pevnou geometriou lopatiek, výkon zvýšený na 132 kW (180k), krútiaci moment 270 Nm, športový režim stabilizačného systému a vylepšené brzdy.
Na krotenie vášne pripravila stajňa Abarth brzdy Brembo s odolnými platničkami Ferodo HP 1000/1 a prednými kotúčmi s priemerom 305 mm.
Po prvom teste považujeme ostrejší Abarth za veľmi vydarené auto, ktoré však nie je tak ostré a zábavné ako Clio R.S., ale umelecký dojem je lepší. Škoda, že priemerná spotreba udávaná výrobcom 6,1 je vzdialená realite, lebo pod 9 sa nám jazdilo ťažko.
Ale napokon s rovnakou spotrebou musia byť spokojní aj majitelia Clia. Pozrite si video a naše dojmy z jazdy.
Technické parametre
Zdvihový objem (cm3) | 1368 |
Výkon (kw/k) | 132/180 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5750 |
Krútiaci moment (Nm) | 270 |
Pri otáčkach (ot./min) | 2500 |
Emisie CO2 (g/km) | 142 |
Emisná norma | EU5 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 7,5 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 216 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 8,0 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,0 |
Kombinovaná spotreba | 6,1 |
Viac o Abarth zastúpení sa dozviete tu.