TEST: Hyundai Tucson nepotreboval vylepšovať techniku, no nový dizajn mu veľmi prospel

Zmena názvu pri úspešnom modeli môže miasť. Pri výbere motorizácie Hyundaiu Tucson musíte robiť ústupky.

Hyundai Tucson.(Zdroj: Michael Kasarda)

Prvá generácia kompaktného SUV od Hyundaiu sa volala Tucson, druhá niesla (v Európe) názov ix35. Keď už kórejská automobilka konečne presvedčila zákazníkov na starom kontinente, že kórejské autá sú plne konkurencieschopné a z ix35 sa stal celkom úspešný model, automobilka sa rozhodla ho opäť premenovať.

V tretej generácii sa tak kompaktné SUV od Hyundaiu opäť vracia k názvu Tucson. Zdá sa nám, že pre zákazníkov to môže byť trochu zmätočné - to však jednoducho vyrieši veľký balík peňazí investovaný do reklamy.

Odhliadnuc od názvu je nový Tucson dôstojným nástupcom modelu ix35. ix35 bolo veľmi solídne a kultivované auto, no nedokázalo nás príliš zaujať ani nadchnúť. Jediné, čím dokázalo pobaviť, bolo obrátenie jeho názvu hore nohami - SEX!.

Známa technika v novom šate

Nový Tucson nebolo treba príliš zlepšovať po stránke jazdných vlastností či kvality interiéru. 

Myslíme si, že dizajnéri Hyundaiu odviedli svoju prácu dobre. Tucson má po novom úzke predné aj zadné svetlá, nápadnú masku chladiča a výraznú stúpajúcu bočnú líniu. Hlavne zboku tak vyzerá Tucson naozaj dobre, no deti sediace v druhom rade sedadiel budú mať kvôli vysoko začínajúcim oknám zlý výhľad.

Pod atraktívnou karosériou sa neudiali zásadné zmeny - v ponuke je 1,7-litrový a 2,0-litrový dieselový motor a 1,6-litrový benziňák v atmosférickej aj preplňovanej verzii. Slabšie motorizácie sú v ponuke len s pohonom predných kolies; väčší diesel a benzín s turbom si môžete objednať aj ako štvorkolku.

V interiéri veľa gombíkov aj tvrdých plastov

Hyundai Tucson si nás získal ergonómiou interiéru. Nájdeme v ňom veľa tlačidiel, no na rozdiel od Kie Optima sú usporiadané do logických celkov. Okrem tlačidiel sa našlo dosť miesta aj na odkladacie priestory - vynikajúce sú najmä tie v okolí radiacej páky.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Kia Optima je ideálny taxík - a myslíme to ako kompliment

Do interiéru testovanej verzie Premium sa dostalo aj množstvo - prémiových - prvkov výbavy, ako vyhrievaný volant, ventilované sedačky či systém na udržiavanie v jazdných pruhoch. Obľúbili sme si premyslené detaily, ako podsvietený USB port či informačnú hlášku po naštartovaní, ktorá vodiča upozorní, že kolesá nesmerujú rovno.

Trochu nás zamrzela prítomnosť tvrdých, lacných plastových povrchov. Budeme optimisti a dodáme, že aspoň dlho vydržia a ľahko sa čistia. Kufor je primerane veľký a má praktický tvar, pod podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Výkon sa stráca v prevodovke

S najsilnejším Hyundaiom Tucson sa jazdí naozaj dobre. Ani na veľkých kolesách nie je auto neprimerane tvrdé, motor neobťažuje nadmerným hlukom.

Trochu nás však zamrzela automatická prevodovka - motor pocitovo oberá o výkon a zvyšuje spotrebu. Na Hyundai Tucson sme jazdili naraz s Mercedesom GLC a rozdiel vo výkone nám prišiel omnoho väčší, než naznačujú čísla (185 vs. 204 koní) - a viníme práve konštrukčne zastaranú prevodovku v Tucsone.

Na druhej strane oceňujeme, že ide o klasický automat s meničom momentu. Hladkosť rozbiehania oceníte tak na spevnených cestách, ako aj mimo nich.

Vďaka automaticky pripojiteľnému pohonu (pri preklze predných kolies sa až 50 % sily môže preniesť na zadnú nápravu) sa môžete pustiť mierneho terénu. Hyundai sa v ňom nestratí, no na zdolávanie veľkých prekážok sa auto nehodí - má nízku hranu predného nárazníku a celkovo neveľkú svetlú výšku podvozku.

Silu posilňovača riadenia si môžete nastaviť v troch úrovniach. V "komfortnej" sa volant otáča až komicky ľahko, ani po zvolení "športového" nastavenia sa nedočkáte žiadnej spätnej väzby - len sa mierne zvýši odpor volantu.

Že sa k vodičovi cez preposilovaný volant neodstávajú žiadne informácie o priľnavosti predných kolies je smutná realita mnohých dnešných áut. Auto sa inak na ceste chová predvídateľne, relatívne veľké a široké pneumatiky ho dobre držia na ceste. Na limite auto prejde do bezpečnej nedotáčavosti.

Na snehu je však jazda s Tucsonom raodsť iná - môžete totiž kompletne vypnúť stabilizáciu (!) a zamknúť rozdelenie sily v pomere 50:50 medzi prednú a zapnú nápravu. Držte plyn na podlahe a Tucson dokáže v nízkej rýchlosti jazdiť kontrolovaným, dobre ovládateľným driftom. Túto schopnosť majitelia pravdepodobne nevyužijú veľmi často, no aspoň sme sa dozvedeli, že konštruktérom Hyundaiu nechýba trochu zmysel pre humor.

Štvorkolka len pre najsilnejší motor

Je nám trochu ľúto, že Hyundai sa rozhodol ponúkať pohon všetkých kolies iba v kombinácii s najsilnejším benzínovým a naftovým motorom. Na Slovensku je záujem o štvorkolky vysoký a Hyundai tak môže stratiť zákazníkov, ktorí kvôli pohonu všetkých kolies prejdú ku konkurencii.

Kúpychtivým by sme odporučili motor 1,7 CRDi so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a druhou najvyššou výbavou. Drahšie modely sa cenovkou nebezpečne blížia väčším autám konkurencie, uvažovali by sme napríklad o Subaru Forester a Outback.

1,7-litrový motor a dvojspojková prevodovka je v koncerne Hyundai/Kia osvedčená kombinácia, ktorá je komfortná, výkonnostne stačí na bežnú jazdu a svojim prejavom neobťažuje. Tak, ako celý Hyundai Tucson.

Z testovacieho zápisníku
Značka a modelHyundai Tucson
Verzia2,0 CRDi VGT Premium
Cena modelu od / verzie od / testovaný model (eur)20 490 / 30 790 / 33 790
Motorprepĺňaný naftový štvorvalec s objemom 1 995 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) 136 (185) / 4 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)400 / 1 750 - 2 750
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická / 6
Zrýchlenie z 0-100 km / h - výrobca (s)9,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)6,5 / 7,3 - kombinovaná prevádzka; zima
Objem palivovej nádrže (l)62
Typ a rozmer pneumatíkYokohama 245/45 R19
Pohotovostná hmotnosť / úžitková (kg)1615 / 635
Objem batožinového priestoru (l)488 / 1478
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2670; 4 475; 1 850; 1 660 
Posed vodiča a výhľadVodičovi sa sedí pohodlne; sťažený výhľad šikmo vzad nahrádza cúvacia kamera
InteriérVýborná ergonómia a dostatok odkladacích priestorov; šetrilo sa na materiáloch
Ovládanie palubného systému/navigácieDotyková obrazovka + tlačidlá pod ňou; ovládanie je intuitívne, no UI nepatrí medzi užívateľsky najpríjemnejšie
Jazyk auta / navigáciesvk / svk
Predné svetlá technika a účinokLED stretávacie svetlá fungujú v poriadku, no aj v najvyšia výbava má len halogénové diaľkové svetlá 
Odomykanie / vstup do autaBezkľúčový vstup; na otvorenie kufru stačí pristúpiť k zadku auta
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzaduVpredu jednoduché elektrické nastavenie; vzadu dosť miesta aj nastaviteľný sklon operadla, no zlý výhľad 
Sklápanie operadiel v druhom radeTiahlom na operadle; delené 40:60; po zložení v rovine s podlahou kufra

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 901
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 791
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 799
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 479
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 393
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 611
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 937
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 735
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 083
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči o Slovane v KHL hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.

Cestu pod Strečnom cez víkend uzavrú

Zákaz využívania cesty I/18 pod hradom Strečno platí i pre chodcov a cyklistov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop