SME
Štvrtok, 28. október, 2021 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

TEST: Hyundai Tucson nepotreboval vylepšovať techniku, no nový dizajn mu veľmi prospel

Zmena názvu pri úspešnom modeli môže miasť. Pri výbere motorizácie Hyundaiu Tucson musíte robiť ústupky.

Hyundai Tucson.Hyundai Tucson. (Zdroj: Michael Kasarda)

Prvá generácia kompaktného SUV od Hyundaiu sa volala Tucson, druhá niesla (v Európe) názov ix35. Keď už kórejská automobilka konečne presvedčila zákazníkov na starom kontinente, že kórejské autá sú plne konkurencieschopné a z ix35 sa stal celkom úspešný model, automobilka sa rozhodla ho opäť premenovať.

V tretej generácii sa tak kompaktné SUV od Hyundaiu opäť vracia k názvu Tucson. Zdá sa nám, že pre zákazníkov to môže byť trochu zmätočné - to však jednoducho vyrieši veľký balík peňazí investovaný do reklamy.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Odhliadnuc od názvu je nový Tucson dôstojným nástupcom modelu ix35. ix35 bolo veľmi solídne a kultivované auto, no nedokázalo nás príliš zaujať ani nadchnúť. Jediné, čím dokázalo pobaviť, bolo obrátenie jeho názvu hore nohami - SEX!.

Známa technika v novom šate

Nový Tucson nebolo treba príliš zlepšovať po stránke jazdných vlastností či kvality interiéru. 

Myslíme si, že dizajnéri Hyundaiu odviedli svoju prácu dobre. Tucson má po novom úzke predné aj zadné svetlá, nápadnú masku chladiča a výraznú stúpajúcu bočnú líniu. Hlavne zboku tak vyzerá Tucson naozaj dobre, no deti sediace v druhom rade sedadiel budú mať kvôli vysoko začínajúcim oknám zlý výhľad.

Pod atraktívnou karosériou sa neudiali zásadné zmeny - v ponuke je 1,7-litrový a 2,0-litrový dieselový motor a 1,6-litrový benziňák v atmosférickej aj preplňovanej verzii. Slabšie motorizácie sú v ponuke len s pohonom predných kolies; väčší diesel a benzín s turbom si môžete objednať aj ako štvorkolku.

Skryť Vypnúť reklamu

V interiéri veľa gombíkov aj tvrdých plastov

Hyundai Tucson si nás získal ergonómiou interiéru. Nájdeme v ňom veľa tlačidiel, no na rozdiel od Kie Optima sú usporiadané do logických celkov. Okrem tlačidiel sa našlo dosť miesta aj na odkladacie priestory - vynikajúce sú najmä tie v okolí radiacej páky.

Prečítajte si tiež: TEST: Kia Optima je ideálny taxík - a myslíme to ako kompliment Čítajte 

Do interiéru testovanej verzie Premium sa dostalo aj množstvo - prémiových - prvkov výbavy, ako vyhrievaný volant, ventilované sedačky či systém na udržiavanie v jazdných pruhoch. Obľúbili sme si premyslené detaily, ako podsvietený USB port či informačnú hlášku po naštartovaní, ktorá vodiča upozorní, že kolesá nesmerujú rovno.

Trochu nás zamrzela prítomnosť tvrdých, lacných plastových povrchov. Budeme optimisti a dodáme, že aspoň dlho vydržia a ľahko sa čistia. Kufor je primerane veľký a má praktický tvar, pod podlahou sa nachádza plnohodnotná rezerva.

Skryť Vypnúť reklamu

Výkon sa stráca v prevodovke

S najsilnejším Hyundaiom Tucson sa jazdí naozaj dobre. Ani na veľkých kolesách nie je auto neprimerane tvrdé, motor neobťažuje nadmerným hlukom.

Trochu nás však zamrzela automatická prevodovka - motor pocitovo oberá o výkon a zvyšuje spotrebu. Na Hyundai Tucson sme jazdili naraz s Mercedesom GLC a rozdiel vo výkone nám prišiel omnoho väčší, než naznačujú čísla (185 vs. 204 koní) - a viníme práve konštrukčne zastaranú prevodovku v Tucsone.

Na druhej strane oceňujeme, že ide o klasický automat s meničom momentu. Hladkosť rozbiehania oceníte tak na spevnených cestách, ako aj mimo nich.

Vďaka automaticky pripojiteľnému pohonu (pri preklze predných kolies sa až 50 % sily môže preniesť na zadnú nápravu) sa môžete pustiť mierneho terénu. Hyundai sa v ňom nestratí, no na zdolávanie veľkých prekážok sa auto nehodí - má nízku hranu predného nárazníku a celkovo neveľkú svetlú výšku podvozku.

Skryť Vypnúť reklamu

Silu posilňovača riadenia si môžete nastaviť v troch úrovniach. V "komfortnej" sa volant otáča až komicky ľahko, ani po zvolení "športového" nastavenia sa nedočkáte žiadnej spätnej väzby - len sa mierne zvýši odpor volantu.

Že sa k vodičovi cez preposilovaný volant neodstávajú žiadne informácie o priľnavosti predných kolies je smutná realita mnohých dnešných áut. Auto sa inak na ceste chová predvídateľne, relatívne veľké a široké pneumatiky ho dobre držia na ceste. Na limite auto prejde do bezpečnej nedotáčavosti.

Na snehu je však jazda s Tucsonom raodsť iná - môžete totiž kompletne vypnúť stabilizáciu (!) a zamknúť rozdelenie sily v pomere 50:50 medzi prednú a zapnú nápravu. Držte plyn na podlahe a Tucson dokáže v nízkej rýchlosti jazdiť kontrolovaným, dobre ovládateľným driftom. Túto schopnosť majitelia pravdepodobne nevyužijú veľmi často, no aspoň sme sa dozvedeli, že konštruktérom Hyundaiu nechýba trochu zmysel pre humor.

Skryť Vypnúť reklamu

Štvorkolka len pre najsilnejší motor

Je nám trochu ľúto, že Hyundai sa rozhodol ponúkať pohon všetkých kolies iba v kombinácii s najsilnejším benzínovým a naftovým motorom. Na Slovensku je záujem o štvorkolky vysoký a Hyundai tak môže stratiť zákazníkov, ktorí kvôli pohonu všetkých kolies prejdú ku konkurencii.

Kúpychtivým by sme odporučili motor 1,7 CRDi so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a druhou najvyššou výbavou. Drahšie modely sa cenovkou nebezpečne blížia väčším autám konkurencie, uvažovali by sme napríklad o Subaru Forester a Outback.

1,7-litrový motor a dvojspojková prevodovka je v koncerne Hyundai/Kia osvedčená kombinácia, ktorá je komfortná, výkonnostne stačí na bežnú jazdu a svojim prejavom neobťažuje. Tak, ako celý Hyundai Tucson.

Skryť Vypnúť reklamu
Z testovacieho zápisníku
Značka a modelHyundai Tucson
Verzia2,0 CRDi VGT Premium
Cena modelu od / verzie od / testovaný model (eur)20 490 / 30 790 / 33 790
Motorprepĺňaný naftový štvorvalec s objemom 1 995 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) 136 (185) / 4 000
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)400 / 1 750 - 2 750
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická / 6
Zrýchlenie z 0-100 km / h - výrobca (s)9,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)6,5 / 7,3 - kombinovaná prevádzka; zima
Objem palivovej nádrže (l)62
Typ a rozmer pneumatíkYokohama 245/45 R19
Pohotovostná hmotnosť / úžitková (kg)1615 / 635
Objem batožinového priestoru (l)488 / 1478
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)2670; 4 475; 1 850; 1 660 
Posed vodiča a výhľadVodičovi sa sedí pohodlne; sťažený výhľad šikmo vzad nahrádza cúvacia kamera
InteriérVýborná ergonómia a dostatok odkladacích priestorov; šetrilo sa na materiáloch
Ovládanie palubného systému/navigácieDotyková obrazovka + tlačidlá pod ňou; ovládanie je intuitívne, no UI nepatrí medzi užívateľsky najpríjemnejšie
Jazyk auta / navigáciesvk / svk
Predné svetlá technika a účinokLED stretávacie svetlá fungujú v poriadku, no aj v najvyšia výbava má len halogénové diaľkové svetlá 
Odomykanie / vstup do autaBezkľúčový vstup; na otvorenie kufru stačí pristúpiť k zadku auta
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzaduVpredu jednoduché elektrické nastavenie; vzadu dosť miesta aj nastaviteľný sklon operadla, no zlý výhľad 
Sklápanie operadiel v druhom radeTiahlom na operadle; delené 40:60; po zložení v rovine s podlahou kufra

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  4. Koniec Bratislavy? Pre túto firmu môžete pracovať aj cez polovicu republiky
  5. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  8. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  1. 365.bank prináša digitálnu hypotéku s možnosťou podania žiadosti
  2. EUBA udelila čestné vedecké hodnosti „doctor honoris causa“
  3. Miška ochrnula z minúty na minútu, teraz pre ňu svitá nová nádej
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  8. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  9. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  10. Spoľahlivá energia a úspora technológiami
  1. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 10 472
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 9 899
  3. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 527
  4. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť! 6 702
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 282
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 710
  7. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna 3 367
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 2 847
  9. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 554
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi 1 987
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Šieste poschodie stavby na rohu ulíci Vajnorskej a Odbojárov využíval Norbert Bödör na pracovné schôdzky.

Odborníci označili bytovku za zlý výber, keď chce niekto schôdzku utajiť.


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Od pondelka bude v čiernej farbe až 24 okresov.


a 1 ďalší 7 h
Obezitologička Adela Penesová.

Obezita je epidémiou 21. storočia.


15 h

Blogy SME

  1. Šimon Briatka: Inšpiratívni ľudia 1: Roger Bannister, lekár, ktorý zabehol svetový rekord
  2. Café Európa: Valí sa na nás energetická kríza?
  3. Marián Lukáč: Blog č. 44- Múdrosť
  4. Naďa Serafínová: Ako sa naozaj testuje? Povedzme, že dosť zvláštne.
  5. Miriam Studeničová: Cisár je nahý! Osobnosti sú nevedomé! Nepoznajú Pravdu!
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Aké ťažké je ľahko odpustiť?
  7. Stanislav Martinčko: Poľovačka na zajace a 50 000 Eur v zlate !!
  8. Štefan Vidlár: Velká ponosa, ukradli mi šecko spred nosa
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 688
  2. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 237
  3. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 780
  4. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 444
  5. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha". 4 875
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 3 975
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 873
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 3 715
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu