Jaguar Land Rover (JLR) volí novú stratégiu pri navrhovaní motorov. Po vzore BMW a Mercedesu aj JLR nahradí doterajšie benzínové a naftové agregáty V6 z dielne Fordu radovým šesťvalcom. Informáciu priniesol portál autocar.co.uk.
Zdvihový objem jedného valca bude 500 cm3, objem motora tak v tomto prípade činí 3,0 l. Nové agregáty sa zaradia do rodiny pohonných jednotiek Ingenium. V rámci tejto palety motorov zdieľajú rovnaké komponenty agregáty rôznych objemov. Odobratím dvoch valcov tak vznikne štvorvalec s objemom 2,0 l.
Zatiaľ čo naftový štvorvalec Ingenium sme už vyskúšali v modeli XE, benzínovú verziu nám JLR predstaví ešte v priebehu tohto roka. Základnou motorizáciou sa však neskôr má stať trojvalec s objemom 1,5 l.

Zmestiť pod kapotu trojvalce a štvorvalce samozrejme, nespôsobuje automobilke žiadne komplikácie. Horšie je to s príchodom radových šesťvalcov, ktoré majú väčšie nároky na priestor v porovnaní s dosluhujúcimi vidlicovými šesťvalcami.
JLR však počítal so stratégiu nasadzovania nových, na priestor náročnejších motorov už pri vytváraní architektúry D7, ktorú využil pri stavbe modelov XE, XF a F-Pace. Rovnakú modulárnu stavebnicu využije aj pri budúcich modeloch Land Rover.
Výhodou radových šesťvalcov v porovnaní s vidlicovými je menej pohybujúcich sa častí motora, nižšia hmotnosť, lepšia ekonomika prevádzky a nižšie výrobné náklady.
Nové motory budú schádzať z liniek výrobného závodu vo Wolverhamptone.