Aj Jaguar Land Rover plánuje nový trojvalec

Dosluhujúce vidlicové motory V6 nahradia radové šesťvalce. Dočkáme sa aj trojvalcov s objemom 1,5 l.

ilustračné foto(Zdroj: JLR)

Jaguar Land Rover (JLR) volí novú stratégiu pri navrhovaní motorov. Po vzore BMW a Mercedesu aj JLR nahradí doterajšie benzínové a naftové agregáty V6 z dielne Fordu radovým šesťvalcom. Informáciu priniesol portál autocar.co.uk.

Zdvihový objem jedného valca bude 500 cm3, objem motora tak v tomto prípade činí 3,0 l. Nové agregáty sa zaradia do rodiny pohonných jednotiek Ingenium. V rámci tejto palety motorov zdieľajú rovnaké komponenty agregáty rôznych objemov. Odobratím dvoch valcov tak vznikne štvorvalec s objemom 2,0 l.

Zatiaľ čo naftový štvorvalec Ingenium sme už vyskúšali v modeli XE, benzínovú verziu nám JLR predstaví ešte v priebehu tohto roka. Základnou motorizáciou sa však neskôr má stať trojvalec s objemom 1,5 l.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Jaguar XE vrátil auto do rúk šoféra

Zmestiť pod kapotu trojvalce a štvorvalce samozrejme, nespôsobuje automobilke žiadne komplikácie. Horšie je to s príchodom radových šesťvalcov, ktoré majú väčšie nároky na priestor v porovnaní s dosluhujúcimi vidlicovými šesťvalcami.

JLR však počítal so stratégiu nasadzovania nových, na priestor náročnejších motorov už pri vytváraní architektúry D7, ktorú využil pri stavbe modelov XE, XF a F-Pace. Rovnakú modulárnu stavebnicu využije aj pri budúcich modeloch Land Rover.

Výhodou radových šesťvalcov v porovnaní s vidlicovými je menej pohybujúcich sa častí motora, nižšia hmotnosť, lepšia ekonomika prevádzky a nižšie výrobné náklady.

Nové motory budú schádzať z liniek výrobného závodu vo Wolverhamptone.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  2. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  3. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  4. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  5. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  6. Vzorový byt v projekte Nobelova
  7. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  8. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  9. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  10. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 196
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 269
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 6 056
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 209
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 778
  6. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 197
  7. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 174
  8. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 2 996
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 789
  10. Zábavný aj sebavedomý 2 721

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beztrestnosť pre Bašternáka nie je jednoznačná

Vykúpenie z trestu za neoprávnenú vratku DPH? Sudcovia to neakceptovali, zlom priniesol až Ústavný súd s čudným vysvetlením.

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

KULTÚRA

Relácia Sedem sa vracia. Nič nečakajte, vraví Milan Lasica

Humoristická relácia nebola na obrazovkách šesť rokov.

Neprehliadnite tiež

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop