Aj Jaguar Land Rover plánuje nový trojvalec

Dosluhujúce vidlicové motory V6 nahradia radové šesťvalce. Dočkáme sa aj trojvalcov s objemom 1,5 l.

ilustračné foto(Zdroj: JLR)

Jaguar Land Rover (JLR) volí novú stratégiu pri navrhovaní motorov. Po vzore BMW a Mercedesu aj JLR nahradí doterajšie benzínové a naftové agregáty V6 z dielne Fordu radovým šesťvalcom. Informáciu priniesol portál autocar.co.uk.

Zdvihový objem jedného valca bude 500 cm3, objem motora tak v tomto prípade činí 3,0 l. Nové agregáty sa zaradia do rodiny pohonných jednotiek Ingenium. V rámci tejto palety motorov zdieľajú rovnaké komponenty agregáty rôznych objemov. Odobratím dvoch valcov tak vznikne štvorvalec s objemom 2,0 l.

Zatiaľ čo naftový štvorvalec Ingenium sme už vyskúšali v modeli XE, benzínovú verziu nám JLR predstaví ešte v priebehu tohto roka. Základnou motorizáciou sa však neskôr má stať trojvalec s objemom 1,5 l.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Jaguar XE vrátil auto do rúk šoféra

Zmestiť pod kapotu trojvalce a štvorvalce samozrejme, nespôsobuje automobilke žiadne komplikácie. Horšie je to s príchodom radových šesťvalcov, ktoré majú väčšie nároky na priestor v porovnaní s dosluhujúcimi vidlicovými šesťvalcami.

JLR však počítal so stratégiu nasadzovania nových, na priestor náročnejších motorov už pri vytváraní architektúry D7, ktorú využil pri stavbe modelov XE, XF a F-Pace. Rovnakú modulárnu stavebnicu využije aj pri budúcich modeloch Land Rover.

Výhodou radových šesťvalcov v porovnaní s vidlicovými je menej pohybujúcich sa častí motora, nižšia hmotnosť, lepšia ekonomika prevádzky a nižšie výrobné náklady.

Nové motory budú schádzať z liniek výrobného závodu vo Wolverhamptone.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 6 237
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 368
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 399
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 159
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 104
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 840
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 069
  8. Splnený sen 1 045
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 976
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 962

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

PRIMÁR

K pandémiám chrípky môže dochádzať s príchodom leta

Simulácia správne predpovedala pandémiu vírusu prasacej chrípky.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.