Citroën modernizoval C4 Picasso

Francúzi vylepšili dotykový displej a rozšírili ponuku motorov. Zmeny sa dotkli aj väčšieho súrodenca s označením Grand.

(Zdroj: Citroen)

Druhú generáciu modelov C4 Picasso a Grand C4 Picasso uviedol Citroën na trh v roku 2013 a odvtedy z nich predal viac ako 300-tisíc kusov.

Po troch rokoch sa francúzsky výrobca rozhodol omladiť svoju dvojicu áut a vylepšiť niektoré prvky. Zmeny sa dotkli aj vzhľadu. Pri pohľade zvonku si možno všimnúť prerobenú prednú časť, ktorá je v prípade oboch vozidiel rovnaká.

Vzadu našli svoje miesto nové svetlá s 3D efektom. Do výbavy pribudli nové disky kolies, farby a v prípade päťmiestneho C4 Picasso aj dvojfarebná kombinácia strechy.

Dôležitejšou zmenou je nový multimediálny systém, ovládaný pomocou vylepšenej sedempalcovej dotykovej  obrazovky.

S modelom Grand C4 Picasso sme práve absolvovali reportážnu cestu do Chorvátska a obsluha dotykového displeja a zadávanie údajov do navigácie bola našou jedinou výraznejšou výčitkou, smerujúcou k tomuto autu. Takže zmenu v tomto ohľade považujeme za opodstatnenú.

Výrobca nezabudol ani na rozšírenie asistenčných systémov. Pribudlo rozpoznávanie značiek obmedzujúcich rýchlosť, adaptívny tempomat s funkciou zastavenia, aktívne núdzové brzdenie, či systém na udržiavanie v jazdnom pruhu.

Paleta motorov sa v prípade oboch modelov rozšírila o benzínový agregát 1,2 PureTech S&S 130, spolupracujúci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Novinkou pre menšie C4 Picasso je aj slabšia verzia motora 1,2 PureTech, tentokrát s výkonom 110 koní (81 kW) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Túto kombináciu poznáme už z modelu Cactus. S objednávaním modernizovaných súrodencov sa v Európe začne v najbližších týždňoch.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Citroenu Cactus manuálna prevodovka s benzínovým motorom pasuje

Recenziu väčšieho zo súrodencov, Grand C4 Picasso, pripravíme v nasledujúcich týždňoch. Počas takmer 3000 kilometrov nás najviac upútal jeho podvozok, kombinujúci vysoký komfort a veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Tréner chce naučiť hokejistov hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.