Citroën modernizoval C4 Picasso

Francúzi vylepšili dotykový displej a rozšírili ponuku motorov. Zmeny sa dotkli aj väčšieho súrodenca s označením Grand.

(Zdroj: Citroen)

Druhú generáciu modelov C4 Picasso a Grand C4 Picasso uviedol Citroën na trh v roku 2013 a odvtedy z nich predal viac ako 300-tisíc kusov.

Po troch rokoch sa francúzsky výrobca rozhodol omladiť svoju dvojicu áut a vylepšiť niektoré prvky. Zmeny sa dotkli aj vzhľadu. Pri pohľade zvonku si možno všimnúť prerobenú prednú časť, ktorá je v prípade oboch vozidiel rovnaká.

Vzadu našli svoje miesto nové svetlá s 3D efektom. Do výbavy pribudli nové disky kolies, farby a v prípade päťmiestneho C4 Picasso aj dvojfarebná kombinácia strechy.

Dôležitejšou zmenou je nový multimediálny systém, ovládaný pomocou vylepšenej sedempalcovej dotykovej  obrazovky.

S modelom Grand C4 Picasso sme práve absolvovali reportážnu cestu do Chorvátska a obsluha dotykového displeja a zadávanie údajov do navigácie bola našou jedinou výraznejšou výčitkou, smerujúcou k tomuto autu. Takže zmenu v tomto ohľade považujeme za opodstatnenú.

Výrobca nezabudol ani na rozšírenie asistenčných systémov. Pribudlo rozpoznávanie značiek obmedzujúcich rýchlosť, adaptívny tempomat s funkciou zastavenia, aktívne núdzové brzdenie, či systém na udržiavanie v jazdnom pruhu.

Paleta motorov sa v prípade oboch modelov rozšírila o benzínový agregát 1,2 PureTech S&S 130, spolupracujúci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Novinkou pre menšie C4 Picasso je aj slabšia verzia motora 1,2 PureTech, tentokrát s výkonom 110 koní (81 kW) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Túto kombináciu poznáme už z modelu Cactus. S objednávaním modernizovaných súrodencov sa v Európe začne v najbližších týždňoch.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Citroenu Cactus manuálna prevodovka s benzínovým motorom pasuje

Recenziu väčšieho zo súrodencov, Grand C4 Picasso, pripravíme v nasledujúcich týždňoch. Počas takmer 3000 kilometrov nás najviac upútal jeho podvozok, kombinujúci vysoký komfort a veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.