Druhú generáciu modelov C4 Picasso a Grand C4 Picasso uviedol Citroën na trh v roku 2013 a odvtedy z nich predal viac ako 300-tisíc kusov.
Po troch rokoch sa francúzsky výrobca rozhodol omladiť svoju dvojicu áut a vylepšiť niektoré prvky. Zmeny sa dotkli aj vzhľadu. Pri pohľade zvonku si možno všimnúť prerobenú prednú časť, ktorá je v prípade oboch vozidiel rovnaká.
Vzadu našli svoje miesto nové svetlá s 3D efektom. Do výbavy pribudli nové disky kolies, farby a v prípade päťmiestneho C4 Picasso aj dvojfarebná kombinácia strechy.
Dôležitejšou zmenou je nový multimediálny systém, ovládaný pomocou vylepšenej sedempalcovej dotykovej obrazovky.
S modelom Grand C4 Picasso sme práve absolvovali reportážnu cestu do Chorvátska a obsluha dotykového displeja a zadávanie údajov do navigácie bola našou jedinou výraznejšou výčitkou, smerujúcou k tomuto autu. Takže zmenu v tomto ohľade považujeme za opodstatnenú.

Výrobca nezabudol ani na rozšírenie asistenčných systémov. Pribudlo rozpoznávanie značiek obmedzujúcich rýchlosť, adaptívny tempomat s funkciou zastavenia, aktívne núdzové brzdenie, či systém na udržiavanie v jazdnom pruhu.
Paleta motorov sa v prípade oboch modelov rozšírila o benzínový agregát 1,2 PureTech S&S 130, spolupracujúci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Novinkou pre menšie C4 Picasso je aj slabšia verzia motora 1,2 PureTech, tentokrát s výkonom 110 koní (81 kW) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Túto kombináciu poznáme už z modelu Cactus. S objednávaním modernizovaných súrodencov sa v Európe začne v najbližších týždňoch.

Recenziu väčšieho zo súrodencov, Grand C4 Picasso, pripravíme v nasledujúcich týždňoch. Počas takmer 3000 kilometrov nás najviac upútal jeho podvozok, kombinujúci vysoký komfort a veľmi dobré jazdné vlastnosti.