Aston Martin vyrobil kožený Vanquish

Aj keď sa celá useň nedostane do interiéru, automobilky vedia kožu využiť do posledného centimetra.

(Zdroj: Aston Martin)

Je rozhorúčená a lepkavá v lete a chladivá v zime - napriek tomu automobilky považujú kožu za vrchol v ponuke čalúnenia interiéru auta. Vnímanie prírodných materiálov ako luxusných (oproti syntetickým) je možno trochu archaické, no medzi zákazníkmi má úspech aj dnes.

Ďalšími dôvodmi, prečo sa rozhodnúť pre kožu, sú najmä najmä vzhľad, dlhšia výdrž, jednoduchšia údržba a tiež krajšia vôňa.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vôňa nového auta: Príjemná radosť alebo toxická chemikália?

Bentley uvádza, že na čalúnenie jedného svojho auta použije kožu z až 14 kráv; na čalúnenie jedného sedadla pritom môže pozostávať až z 250 kusov kože. Automobilka však nemôže využiť celé usne - kusy kože so striami po tehotenstve alebo vpichmi po včelách a komároch sa v Bentley voziť nebudú.

A čo so zvyškami, ktoré sa nedostali do kabíny? Niektoré automobilky z nich vyrábajú módne doplnky (kľúčenky a puzdrá na telefóny), Aston Martin vyrobil takúto peknú mozaiku.

Jediný výrobca, ktorý sa hrdí tým, že ponúka "vegánsky" interiér, je Tesla. Tá zaradila začiatkom roka do ponuky čalúnenie zo syntetickej kože.

Americká organizácia na ochranu zvierat PETA - obdoba našej Slobody zvierat - tvrdí, že vegánsky interiér v Tesle vybojovala práve ona.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 936
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 641
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 096
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 407
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 013
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 044
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 579
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 566
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 080
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral.

KULTÚRA

Zomrel Štefan Nosáľ, zakladateľ a dlhoročný vedúci Lúčnice

Štefan Nosáľ ostane navždy s nami, odkazujú členovia Lúčnice.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.