Aston Martin vyrobil kožený Vanquish

Aj keď sa celá useň nedostane do interiéru, automobilky vedia kožu využiť do posledného centimetra.

(Zdroj: Aston Martin)

Je rozhorúčená a lepkavá v lete a chladivá v zime - napriek tomu automobilky považujú kožu za vrchol v ponuke čalúnenia interiéru auta. Vnímanie prírodných materiálov ako luxusných (oproti syntetickým) je možno trochu archaické, no medzi zákazníkmi má úspech aj dnes.

Ďalšími dôvodmi, prečo sa rozhodnúť pre kožu, sú najmä najmä vzhľad, dlhšia výdrž, jednoduchšia údržba a tiež krajšia vôňa.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Vôňa nového auta: Príjemná radosť alebo toxická chemikália?

Bentley uvádza, že na čalúnenie jedného svojho auta použije kožu z až 14 kráv; na čalúnenie jedného sedadla pritom môže pozostávať až z 250 kusov kože. Automobilka však nemôže využiť celé usne - kusy kože so striami po tehotenstve alebo vpichmi po včelách a komároch sa v Bentley voziť nebudú.

A čo so zvyškami, ktoré sa nedostali do kabíny? Niektoré automobilky z nich vyrábajú módne doplnky (kľúčenky a puzdrá na telefóny), Aston Martin vyrobil takúto peknú mozaiku.

Jediný výrobca, ktorý sa hrdí tým, že ponúka "vegánsky" interiér, je Tesla. Tá zaradila začiatkom roka do ponuky čalúnenie zo syntetickej kože.

Americká organizácia na ochranu zvierat PETA - obdoba našej Slobody zvierat - tvrdí, že vegánsky interiér v Tesle vybojovala práve ona.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 401
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 846
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 118
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 298
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 603
  6. Kam do tepla v januári? 2 417
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 338
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 105
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 242
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Boli sme na Babišovom Čapím hnízde. Nikde nikto, len hotel takmer plný

Žiadny podvod, opakuje český premiér. Podvod naznačujú európski vyšetrovatelia.

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí.

KOMENTÁRE

Búrka po tichu na Balkáne

Neznámi páchatelia zastrelili umierneného politika v Kosove, Srbi sú až podozrivo rozčúlení.

Neprehliadnite tiež

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.