Je rozhorúčená a lepkavá v lete a chladivá v zime - napriek tomu automobilky považujú kožu za vrchol v ponuke čalúnenia interiéru auta. Vnímanie prírodných materiálov ako luxusných (oproti syntetickým) je možno trochu archaické, no medzi zákazníkmi má úspech aj dnes.
Ďalšími dôvodmi, prečo sa rozhodnúť pre kožu, sú najmä najmä vzhľad, dlhšia výdrž, jednoduchšia údržba a tiež krajšia vôňa.

Bentley uvádza, že na čalúnenie jedného svojho auta použije kožu z až 14 kráv; na čalúnenie jedného sedadla pritom môže pozostávať až z 250 kusov kože. Automobilka však nemôže využiť celé usne - kusy kože so striami po tehotenstve alebo vpichmi po včelách a komároch sa v Bentley voziť nebudú.
A čo so zvyškami, ktoré sa nedostali do kabíny? Niektoré automobilky z nich vyrábajú módne doplnky (kľúčenky a puzdrá na telefóny), Aston Martin vyrobil takúto peknú mozaiku.
Jediný výrobca, ktorý sa hrdí tým, že ponúka "vegánsky" interiér, je Tesla. Tá zaradila začiatkom roka do ponuky čalúnenie zo syntetickej kože.
Americká organizácia na ochranu zvierat PETA - obdoba našej Slobody zvierat - tvrdí, že vegánsky interiér v Tesle vybojovala práve ona.