Konceptom L500R si Peugeot pripomína pretekárske úspechy v Amerike

L500R je plug-in hybrid s výkonom 500 koní a váhou 1000 kg. Automobilka ho predstavila pri príležitosti 100. výročí víťazstva pretekov Indianapolis 500.

(Zdroj: Peugeot)

PARÍŽ, BRATISLAVA. 30. mája 1916 vyhral Dario Resta na Peugeote L45 pretek Indianapolis 500. Dosiahol pritom priemernú rýchlosť 135 km/h a išlo a Peugeotu získal jedno z troch víťazstiev na americkej trati.

Pri príležitosti stého výročia tohto úspechu si Peugeot pripomína toto víťazstvo konceptom L500R Hybrid.

Peugeot L500R je plug-in hybrid - 270-koňový benzínový motor a dva elektromotory (na prednej a zadnej náprave) dávajú kombinovaný výkon 500 koní a krútiaci moment 730 Nm. Vďaka hmotnosti 1 000 kg zrýchli koncept z nuly na stovku za 2,5 sekundy a kilometer s pevným štartom prejde za 19 sekúnd.

Ostro rezané línie auta, nízka silueta (auto je vysoké len jeden meter) a zúžená zadná časť majú pripomínať pôvodný Peugeot L45. Niektoré detaily odkazujú na moderné Peugeoty.

Na rozdiel od dvojsedadlového L45 má Peugeot L500R v kokpite miesto iba pre jedného. "Pasažier" však bude môcť sledovať jazdu pomocou headsetu s virtuálnou realitou. Interiérová "kapsula" obomyká vodiča; prístroje vychádzajú z riešenia i-Cockpit, ktorý sa predstavil v novom SUV 3008.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér

 

Nám pripadá L500R ako divoký sen dizajnérov s vymyslenými hodnotami a tlačovou správou plnou "štýlových" slov. Zástupcovia automobilky ho však označujú ako "perspektívny".

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 5 291
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 165
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 4 144
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 411
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 098
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 028
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 091
  8. Splnený sen 1 079
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 970
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 934

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.