Vytrvalostné preteky v Le Mans začínajú, na štart sa postaví 60 áut

Ford chce obhájiť víťazstvo spred 50 rokov. Preteky môže skomplikovať počasie.

(Zdroj: TASR / AP)

LE MANS, BRATISLAVA. O tretej štartuje jedno z najdôležitejších motoršportových podujatí roka, 24-hodinový pretek vo na okruhu Sarthe pri francúzskom meste Le Mans. Ide o najstarší vytrvalostný pretek na svete - prvý raz sa jazdil v roku 1923, tento ročník je 84. v poradí - a súčasť vytrvalostného šampionátu FIA World Endurance Championship.

Na štart sa postaví 60 áut v štyroch kategóriách. Najväčšia pozornosť je tradične venovaná "prototypom" najvyššej triedy LMP1. V nej budú bojovať automobilky Audi, Porsche, Toyota a tímy ByKolles Racing a Rebellion Racing s "neznačkovými" prototypmi.

Pole Position a druhé miesto v kvalifikácii obsadili Porsche - automobilka tak má šancu odniesť si z Le Mans už osemnáste víťazstvo. Nissan, ktorý minulý rok do triedy LMP1 nasadil prototyp GT-R LM s netradičnou konštrukciou, žiaden úspech nedosiahol a pretekov sa tento rok neúčastní.

Mnohí nadšenci sa tešia najmä na dianie v triede LM GTE Pro, najmä kvôli účasti nového Fordu GT. Americká automobilka očakáva, že zopakuje svoje úspechy spred päťdesiatich rokov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Honde NSX prekáža vo výhľade Ford GT

V roku 1966 totiž Ford prvý raz do Le Mans priniesol model GT40 a rovno s ním obsadil prvé, druhé aj tretie miesto. Išlo o vôbec prvé americké auto, ktoré zvíťazilo v Le Mans, a svoj úspech zopakovalo v rokoch 1967-1969.

V stredajšej kvalifikácii obsadili Fordy GT prvé, druhé, štvrté a piate miesto vo svojej kategórii. Prípravné dni a kvalifikačné jazdy však komplikoval silný dážď. Autá vyštartovali v lejaku, premenlivé počasie sa očakáva počas celého preteku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Safety car tiež potrebuje skúseného vodiča, ukazuje video z Le Mans

24-hodinový pretek môžu diváci na Slovensku sledovať prostredníctvom televíznych staníc Eurosport a Eurosport 2. Svoje vlastné livestreamy z podujatia ponúkajú aj tímy Ford a Porsche.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.