Vytrvalostné preteky v Le Mans začínajú, na štart sa postaví 60 áut

Ford chce obhájiť víťazstvo spred 50 rokov. Preteky môže skomplikovať počasie.

(Zdroj: TASR / AP)

LE MANS, BRATISLAVA. O tretej štartuje jedno z najdôležitejších motoršportových podujatí roka, 24-hodinový pretek vo na okruhu Sarthe pri francúzskom meste Le Mans. Ide o najstarší vytrvalostný pretek na svete - prvý raz sa jazdil v roku 1923, tento ročník je 84. v poradí - a súčasť vytrvalostného šampionátu FIA World Endurance Championship.

Na štart sa postaví 60 áut v štyroch kategóriách. Najväčšia pozornosť je tradične venovaná "prototypom" najvyššej triedy LMP1. V nej budú bojovať automobilky Audi, Porsche, Toyota a tímy ByKolles Racing a Rebellion Racing s "neznačkovými" prototypmi.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pole Position a druhé miesto v kvalifikácii obsadili Porsche - automobilka tak má šancu odniesť si z Le Mans už osemnáste víťazstvo. Nissan, ktorý minulý rok do triedy LMP1 nasadil prototyp GT-R LM s netradičnou konštrukciou, žiaden úspech nedosiahol a pretekov sa tento rok neúčastní.

Mnohí nadšenci sa tešia najmä na dianie v triede LM GTE Pro, najmä kvôli účasti nového Fordu GT. Americká automobilka očakáva, že zopakuje svoje úspechy spred päťdesiatich rokov.

Prečítajte si tiež: Honde NSX prekáža vo výhľade Ford GT

V roku 1966 totiž Ford prvý raz do Le Mans priniesol model GT40 a rovno s ním obsadil prvé, druhé aj tretie miesto. Išlo o vôbec prvé americké auto, ktoré zvíťazilo v Le Mans, a svoj úspech zopakovalo v rokoch 1967-1969.

V stredajšej kvalifikácii obsadili Fordy GT prvé, druhé, štvrté a piate miesto vo svojej kategórii. Prípravné dni a kvalifikačné jazdy však komplikoval silný dážď. Autá vyštartovali v lejaku, premenlivé počasie sa očakáva počas celého preteku.

Prečítajte si tiež: Safety car tiež potrebuje skúseného vodiča, ukazuje video z Le Mans

24-hodinový pretek môžu diváci na Slovensku sledovať prostredníctvom televíznych staníc Eurosport a Eurosport 2. Svoje vlastné livestreamy z podujatia ponúkajú aj tímy Ford a Porsche.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 207
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 406
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 364
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 703
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 565
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 998
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 264
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 2 990
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 949

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.