Vytrvalostné preteky v Le Mans začínajú, na štart sa postaví 60 áut

Ford chce obhájiť víťazstvo spred 50 rokov. Preteky môže skomplikovať počasie.

(Zdroj: TASR / AP)

LE MANS, BRATISLAVA. O tretej štartuje jedno z najdôležitejších motoršportových podujatí roka, 24-hodinový pretek vo na okruhu Sarthe pri francúzskom meste Le Mans. Ide o najstarší vytrvalostný pretek na svete - prvý raz sa jazdil v roku 1923, tento ročník je 84. v poradí - a súčasť vytrvalostného šampionátu FIA World Endurance Championship.

Na štart sa postaví 60 áut v štyroch kategóriách. Najväčšia pozornosť je tradične venovaná "prototypom" najvyššej triedy LMP1. V nej budú bojovať automobilky Audi, Porsche, Toyota a tímy ByKolles Racing a Rebellion Racing s "neznačkovými" prototypmi.

Pole Position a druhé miesto v kvalifikácii obsadili Porsche - automobilka tak má šancu odniesť si z Le Mans už osemnáste víťazstvo. Nissan, ktorý minulý rok do triedy LMP1 nasadil prototyp GT-R LM s netradičnou konštrukciou, žiaden úspech nedosiahol a pretekov sa tento rok neúčastní.

Mnohí nadšenci sa tešia najmä na dianie v triede LM GTE Pro, najmä kvôli účasti nového Fordu GT. Americká automobilka očakáva, že zopakuje svoje úspechy spred päťdesiatich rokov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Honde NSX prekáža vo výhľade Ford GT

V roku 1966 totiž Ford prvý raz do Le Mans priniesol model GT40 a rovno s ním obsadil prvé, druhé aj tretie miesto. Išlo o vôbec prvé americké auto, ktoré zvíťazilo v Le Mans, a svoj úspech zopakovalo v rokoch 1967-1969.

V stredajšej kvalifikácii obsadili Fordy GT prvé, druhé, štvrté a piate miesto vo svojej kategórii. Prípravné dni a kvalifikačné jazdy však komplikoval silný dážď. Autá vyštartovali v lejaku, premenlivé počasie sa očakáva počas celého preteku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Safety car tiež potrebuje skúseného vodiča, ukazuje video z Le Mans

24-hodinový pretek môžu diváci na Slovensku sledovať prostredníctvom televíznych staníc Eurosport a Eurosport 2. Svoje vlastné livestreamy z podujatia ponúkajú aj tímy Ford a Porsche.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 363
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 818
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 446
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 962
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 891
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 703
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 570
  10. Slováci triedia lepšie 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.