SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Analytici predpovedajú dieselom strmý pád

Do roku 2030 má klesnúť podiel predaných naftových automobilov na európskom trhu pod úroveň desať percent.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

Naftové vozidlá sa v Európe dlhodobo tešia nesmiernej obľube. Veď v súčasnosti, aj napriek nedávnemu miernemu poklesu podielu na trhu, takmer každé druhé nové auto predané na starom kontinente poháňa dieselový motor. To už v relatívne blízkej budúcnosti platiť nemusí. Aspoň podľa analytikov spoločnosti AlixPartners.

Podľa ich štúdie totiž do roku 2030 klesne podiel naftových áut predaných na európskom trhu na úroveň deväť percent. Bude to vraj predovšetkým dôsledok prísnejších emisných noriem a s tým súvisiacich vyšších nákladov automobiliek na výrobu dieselovej technológie. To neúmerne navýši predajnú cenu a ovplyvní záujem Európanov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Európania uprednostnia lepšiu akceleráciu elektromobilov

Naopak očakáva sa, že cena batérií využívaných v elektromobiloch a plug-in hybridoch bude postupom času klesať, kým dojazd a výkon takýchto automobilov pôjde smerom nahor.

Rastúcu popularitu alternatívnych pohonných ústrojenstiev podporia aj ďalšie skutočnosti. Napríklad, pre zákazníkov sa, na úkor vyššej maximálnej rýchlosti dieselov, ktorú aj tak málokedy využijú, ak vôbec, stane zaujímavejšia svižná akcelerácia elektromobilov.

Automobilky aj ich dodávateľov preto čaká veľká výzva v podobe investícii do závodov a infraštruktúry. Štúdia hovorí, že sa do roku 2022 zredukuje počet európskych závodov produkujúcich modely so spaľovacími motormi zo 62 (údaj z minulého roku) na 55. Na druhej strane, v tom istom období má narásť množstvo tovární na elektromotory a elektromobily zo súčasných 26 na 40.

Skryť Vypnúť reklamu

Na čele rebríčka sa ocitnú benzínové hybridy

Náklady automobiliek na takúto transformáciu pritom nemusia byť až také závratné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. AlixPartners tvrdí, že kým postavenie továrne vyrábajúcej 400-tisíc spaľovacích motorov ročne stojí priemerne 500 miliónov eur, závod produkujúci rovnaké množstvo elektromotorov si vyžiada investície vo výške 50 miliónov eur.

Doplňme, že v roku 2030 by mali byť najsilnejším hráčom na trhu benzínové hybridy s podielom 28% nasledované benzínovými modelmi s 25%. Pred dieselové autá sa dostanú aj elektromobily s 20% a benzínové plug-in hybridy s podielom 18%.

zdroj: europe.autonews.com

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 270
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 007
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 802
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 393
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 646
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 895
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 820
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 708
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 440
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Koronavírus na Slovensku: PCR testy odhalili 1 909 nakazených, pribudlo 111 úmrtí (minúta po minúte)

Od začiatku pandémie zomrelo v súvislosti s covidom 3 637 osôb, vyliečilo sa 173 761 ľudí.

Plošné testovanie na Covid-19:Zdravotník odoberá vzorku.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.