SME

Analytici predpovedajú dieselom strmý pád

Do roku 2030 má klesnúť podiel predaných naftových automobilov na európskom trhu pod úroveň desať percent.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

Naftové vozidlá sa v Európe dlhodobo tešia nesmiernej obľube. Veď v súčasnosti, aj napriek nedávnemu miernemu poklesu podielu na trhu, takmer každé druhé nové auto predané na starom kontinente poháňa dieselový motor. To už v relatívne blízkej budúcnosti platiť nemusí. Aspoň podľa analytikov spoločnosti AlixPartners.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa ich štúdie totiž do roku 2030 klesne podiel naftových áut predaných na európskom trhu na úroveň deväť percent. Bude to vraj predovšetkým dôsledok prísnejších emisných noriem a s tým súvisiacich vyšších nákladov automobiliek na výrobu dieselovej technológie. To neúmerne navýši predajnú cenu a ovplyvní záujem Európanov.

SkryťVypnúť reklamu

Európania uprednostnia lepšiu akceleráciu elektromobilov

Naopak očakáva sa, že cena batérií využívaných v elektromobiloch a plug-in hybridoch bude postupom času klesať, kým dojazd a výkon takýchto automobilov pôjde smerom nahor.

Rastúcu popularitu alternatívnych pohonných ústrojenstiev podporia aj ďalšie skutočnosti. Napríklad, pre zákazníkov sa, na úkor vyššej maximálnej rýchlosti dieselov, ktorú aj tak málokedy využijú, ak vôbec, stane zaujímavejšia svižná akcelerácia elektromobilov.

Automobilky aj ich dodávateľov preto čaká veľká výzva v podobe investícii do závodov a infraštruktúry. Štúdia hovorí, že sa do roku 2022 zredukuje počet európskych závodov produkujúcich modely so spaľovacími motormi zo 62 (údaj z minulého roku) na 55. Na druhej strane, v tom istom období má narásť množstvo tovární na elektromotory a elektromobily zo súčasných 26 na 40.

SkryťVypnúť reklamu

Na čele rebríčka sa ocitnú benzínové hybridy

Náklady automobiliek na takúto transformáciu pritom nemusia byť až také závratné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. AlixPartners tvrdí, že kým postavenie továrne vyrábajúcej 400-tisíc spaľovacích motorov ročne stojí priemerne 500 miliónov eur, závod produkujúci rovnaké množstvo elektromotorov si vyžiada investície vo výške 50 miliónov eur.

Doplňme, že v roku 2030 by mali byť najsilnejším hráčom na trhu benzínové hybridy s podielom 28% nasledované benzínovými modelmi s 25%. Pred dieselové autá sa dostanú aj elektromobily s 20% a benzínové plug-in hybridy s podielom 18%.

zdroj: europe.autonews.com

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 153
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 301
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 357
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 992
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 696
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 395
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 328
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 143
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 25 860
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 547
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 697
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 643
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 884
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 379
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 685
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu