Analytici predpovedajú dieselom strmý pád

Do roku 2030 má klesnúť podiel predaných naftových automobilov na európskom trhu pod úroveň desať percent.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

Naftové vozidlá sa v Európe dlhodobo tešia nesmiernej obľube. Veď v súčasnosti, aj napriek nedávnemu miernemu poklesu podielu na trhu, takmer každé druhé nové auto predané na starom kontinente poháňa dieselový motor. To už v relatívne blízkej budúcnosti platiť nemusí. Aspoň podľa analytikov spoločnosti AlixPartners.

Podľa ich štúdie totiž do roku 2030 klesne podiel naftových áut predaných na európskom trhu na úroveň deväť percent. Bude to vraj predovšetkým dôsledok prísnejších emisných noriem a s tým súvisiacich vyšších nákladov automobiliek na výrobu dieselovej technológie. To neúmerne navýši predajnú cenu a ovplyvní záujem Európanov.

Európania uprednostnia lepšiu akceleráciu elektromobilov

Naopak očakáva sa, že cena batérií využívaných v elektromobiloch a plug-in hybridoch bude postupom času klesať, kým dojazd a výkon takýchto automobilov pôjde smerom nahor.

Rastúcu popularitu alternatívnych pohonných ústrojenstiev podporia aj ďalšie skutočnosti. Napríklad, pre zákazníkov sa, na úkor vyššej maximálnej rýchlosti dieselov, ktorú aj tak málokedy využijú, ak vôbec, stane zaujímavejšia svižná akcelerácia elektromobilov.

Automobilky aj ich dodávateľov preto čaká veľká výzva v podobe investícii do závodov a infraštruktúry. Štúdia hovorí, že sa do roku 2022 zredukuje počet európskych závodov produkujúcich modely so spaľovacími motormi zo 62 (údaj z minulého roku) na 55. Na druhej strane, v tom istom období má narásť množstvo tovární na elektromotory a elektromobily zo súčasných 26 na 40.

Na čele rebríčka sa ocitnú benzínové hybridy

Náklady automobiliek na takúto transformáciu pritom nemusia byť až také závratné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. AlixPartners tvrdí, že kým postavenie továrne vyrábajúcej 400-tisíc spaľovacích motorov ročne stojí priemerne 500 miliónov eur, závod produkujúci rovnaké množstvo elektromotorov si vyžiada investície vo výške 50 miliónov eur.

Doplňme, že v roku 2030 by mali byť najsilnejším hráčom na trhu benzínové hybridy s podielom 28% nasledované benzínovými modelmi s 25%. Pred dieselové autá sa dostanú aj elektromobily s 20% a benzínové plug-in hybridy s podielom 18%.

zdroj: europe.autonews.com

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 474
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 320
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 181
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 875
  6. Kam do tepla v januári? 1 729
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 110
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 041
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Elektromobily


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.