SME

Cadillac prinesie do Európy luxusné modely CT6 a XT5

Sedan a crossover majú byť alternatívou k prémiovým nemeckým značkám. Pod ich kapotou nájdeme výlučne šesťvalce.

Cadillac XT5 a Cadillac CT6Cadillac XT5 a Cadillac CT6 (Zdroj: Cadillac)

Cadillac potvrdzuje avizované rozšírenie svojej ponuky v Európe a na starý kontinent prináša dva nové modely. Luxusný sedan CT6 aj crossover XT5 chcú oživiť európsky trh v segmente prémiových vozidiel. Oslovia pravdepodobne najmä tých zákazníkov, sa chcú odlíšiť a hľadajú čosi iné ako osvedčenú nemeckú klasiku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Limuzína CT6 má byť alternatívou najmä k Mercedesu triedy S, Audi A8 či BMW radu 7. A hoci sa vo svete predáva aj s dvojlitrovým štvorvalcom pod kapotou, do Európy mieri len vo verzii so šesťvalcom s funkciou deaktivácie valcov.

SkryťVypnúť reklamu

Dvakrát prepĺňaný benzínový motor s objemom tri litre produkuje výkon 307 kW pri 5 700 ot./min a maximálny krútiaci moment 555 Nm medzi 2 500 a 5 100 otáčkami. Sila putuje na všetky kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.

Auto zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,7 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 240 km/h. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 9,6 l/100 km.

Prečítajte si tiež: Cadillac predstavil luxusný XT5, prvý zo štyroch nových crossoverov Čítajte 

Podobne ako CT6, aj crossover XT5 ponúkne len jednu motorizáciu. Konkrétne zážihový šesťvalec 3,6 l s parametrami 231 kW pri 6 700 ot./min a 368 Nm pri 5 000 ot./min. Jednotka aj v tomto prípade spolupracuje s 8-stupňovým automatom. Vozidlo s pohonom všetkých kolies sa na 100 km/h rozbehne za 7,5 s, pričom rýchlomer sa zastaví na úrovni 210 km/h.

Na nemeckom trhu stanovil Cadillac základnú cenu za CT6 na 73 500 eur. Crossover XT5 začína na cene 48 800 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Oba modely sa v Európe dostanú do predaja začiatkom septembra. Na Slovensku Cadillac oficiálneho zástupcu nemá, no jeho autá sú dostupné prostredníctvom bratislavského predajcu.

Sedany

Súvisiace témy: Limuzíny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 604
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 554
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 54 098
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 399
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 337
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 619
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 419
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu