Cadillac prinesie do Európy luxusné modely CT6 a XT5

Sedan a crossover majú byť alternatívou k prémiovým nemeckým značkám. Pod ich kapotou nájdeme výlučne šesťvalce.

Cadillac XT5 a Cadillac CT6(Zdroj: Cadillac)

Cadillac potvrdzuje avizované rozšírenie svojej ponuky v Európe a na starý kontinent prináša dva nové modely. Luxusný sedan CT6 aj crossover XT5 chcú oživiť európsky trh v segmente prémiových vozidiel. Oslovia pravdepodobne najmä tých zákazníkov, sa chcú odlíšiť a hľadajú čosi iné ako osvedčenú nemeckú klasiku.

Limuzína CT6 má byť alternatívou najmä k Mercedesu triedy S, Audi A8 či BMW radu 7. A hoci sa vo svete predáva aj s dvojlitrovým štvorvalcom pod kapotou, do Európy mieri len vo verzii so šesťvalcom s funkciou deaktivácie valcov.

Dvakrát prepĺňaný benzínový motor s objemom tri litre produkuje výkon 307 kW pri 5 700 ot./min a maximálny krútiaci moment 555 Nm medzi 2 500 a 5 100 otáčkami. Sila putuje na všetky kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.

Auto zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,7 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 240 km/h. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 9,6 l/100 km.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Cadillac predstavil luxusný XT5, prvý zo štyroch nových crossoverov

Podobne ako CT6, aj crossover XT5 ponúkne len jednu motorizáciu. Konkrétne zážihový šesťvalec 3,6 l s parametrami 231 kW pri 6 700 ot./min a 368 Nm pri 5 000 ot./min. Jednotka aj v tomto prípade spolupracuje s 8-stupňovým automatom. Vozidlo s pohonom všetkých kolies sa na 100 km/h rozbehne za 7,5 s, pričom rýchlomer sa zastaví na úrovni 210 km/h.

Na nemeckom trhu stanovil Cadillac základnú cenu za CT6 na 73 500 eur. Crossover XT5 začína na cene 48 800 eur.

Oba modely sa v Európe dostanú do predaja začiatkom septembra. Na Slovensku Cadillac oficiálneho zástupcu nemá, no jeho autá sú dostupné prostredníctvom bratislavského predajcu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 7 949
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 925
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 467
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 304
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 232
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 116
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 639
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 362
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 194
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 854

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ako sa pije a žije v banskom kraji, keď bane miznú

Tak ich tu vnímajú. Ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom baníckom kraji.

SVET

Ovládli súdy, tajné služby aj médiá. Čo sa deje v Poľsku?

Vládna strana Právo a spravodlivosť postupne ovládla súdnictvo či verejnoprávne médiá. Problém je, že moc už nemá kto kontrolovať.

TECH

Rozlúštili záhadu supersilného betónu starovekých Rimanov

Náš betón sa časom drobí, ten z antiky sa stáva pevnejším.

Neprehliadnite tiež

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.