Cadillac prinesie do Európy luxusné modely CT6 a XT5

Sedan a crossover majú byť alternatívou k prémiovým nemeckým značkám. Pod ich kapotou nájdeme výlučne šesťvalce.

Cadillac XT5 a Cadillac CT6(Zdroj: Cadillac)

Cadillac potvrdzuje avizované rozšírenie svojej ponuky v Európe a na starý kontinent prináša dva nové modely. Luxusný sedan CT6 aj crossover XT5 chcú oživiť európsky trh v segmente prémiových vozidiel. Oslovia pravdepodobne najmä tých zákazníkov, sa chcú odlíšiť a hľadajú čosi iné ako osvedčenú nemeckú klasiku.

Limuzína CT6 má byť alternatívou najmä k Mercedesu triedy S, Audi A8 či BMW radu 7. A hoci sa vo svete predáva aj s dvojlitrovým štvorvalcom pod kapotou, do Európy mieri len vo verzii so šesťvalcom s funkciou deaktivácie valcov.

Dvakrát prepĺňaný benzínový motor s objemom tri litre produkuje výkon 307 kW pri 5 700 ot./min a maximálny krútiaci moment 555 Nm medzi 2 500 a 5 100 otáčkami. Sila putuje na všetky kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.

Auto zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 5,7 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 240 km/h. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 9,6 l/100 km.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Cadillac predstavil luxusný XT5, prvý zo štyroch nových crossoverov

Podobne ako CT6, aj crossover XT5 ponúkne len jednu motorizáciu. Konkrétne zážihový šesťvalec 3,6 l s parametrami 231 kW pri 6 700 ot./min a 368 Nm pri 5 000 ot./min. Jednotka aj v tomto prípade spolupracuje s 8-stupňovým automatom. Vozidlo s pohonom všetkých kolies sa na 100 km/h rozbehne za 7,5 s, pričom rýchlomer sa zastaví na úrovni 210 km/h.

Na nemeckom trhu stanovil Cadillac základnú cenu za CT6 na 73 500 eur. Crossover XT5 začína na cene 48 800 eur.

Oba modely sa v Európe dostanú do predaja začiatkom septembra. Na Slovensku Cadillac oficiálneho zástupcu nemá, no jeho autá sú dostupné prostredníctvom bratislavského predajcu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 549
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 927
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 527
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 072
  5. Kam do tepla v januári? 2 500
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 389
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 359
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 182
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 088

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.