Populárny kompaktný model japonskej automobilky len nedávno dosiahol na métu päť miliónov predaných exemplárov. Ďalšie kusy do štatistiky pribudnú už aj v modernizovanej podobe tretej generácie určenej pre modelový rok 2017.
Najskôr sa tak stane v Japonsku, kde sa už Mazda 3 (v tamojších končinách známa pod názvom Axela) po facelifte predáva. Kedy sa model dostane do predajní v Európe výrobca zatiaľ neupresnil.
Pokiaľ ide o samotné zmeny, dizajnu sa nejako výraznejšie nedotkli. Všimnúť si môžeme jemne prepracovanú masku chladiča, pozmenený predný aj zadný nárazník či novú grafiku zadných svetiel.

V kabíne sa modernizácia týka farebného head-up displeju či volantu s vylepšenou ergonómiou. Súčasťou vyšších stupňov výbavy budú adaptívne LED svetlomety.
Z hľadiska bezpečnosti možno počítať tiež s predkolíznym systémom, ktorý po novom namiesto infračerveného laseru využíva kameru a je bohatší o schopnosť detekcie chodcov. Funguje pri rýchlostiach od 4 km/h do 80 km/h.

Inou technickou novinkou je tzv. G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu. Systém optimalizuje spoluprácu motoru, prevodovky a podvozku. Výsledkom by mala byť lepšia ovládateľnosť vozidla.
Ponuka motorov zahŕňa tri benzínové a dve dieselové jednotky. Paletu zážihových agregátov tvorí Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW a Skyactive-G 2,0 l vyladený na 88 kW a 121 kW. Všetky budú v Európe dostupné so 6-stupňovým manuálom, slabší dvojliter spolupracuje aj s automatickou prevodovkou.
Dieselové verzie Skyactive-D 1,5 l (77 kW) a 2,2 l (110 kW) majú disponovať lepšou odozvou na plynový pedál. Mazda v ich prípade sľubuje taktiež utlmenie vibrácií. Aj pri naftových jednotkách bude základom 6-stupňový manuál, automat má byť dostupný len pri menšom z dvojice vznetových motorov.
Viac informácií automobilka poskytne zrejme až v čase uvedenia modelu na európsky trh. Očakáva sa, že to bude niekedy na jeseň.