Mazda 3 prešla modernizáciou, dotkla sa najmä techniky

Novinkou zlepšujúcou ovládateľnosť auta je G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu.

Mazda 3(Zdroj: Mazda)

Populárny kompaktný model japonskej automobilky len nedávno dosiahol na métu päť miliónov predaných exemplárov. Ďalšie kusy do štatistiky pribudnú už aj v modernizovanej podobe tretej generácie určenej pre modelový rok 2017.

Najskôr sa tak stane v Japonsku, kde sa už Mazda 3 (v tamojších končinách známa pod názvom Axela) po facelifte predáva. Kedy sa model dostane do predajní v Európe výrobca zatiaľ neupresnil.

Pokiaľ ide o samotné zmeny, dizajnu sa nejako výraznejšie nedotkli. Všimnúť si môžeme jemne prepracovanú masku chladiča, pozmenený predný aj zadný nárazník či novú grafiku zadných svetiel.

V kabíne sa modernizácia týka farebného head-up displeju či volantu s vylepšenou ergonómiou. Súčasťou vyšších stupňov výbavy budú adaptívne LED svetlomety.

Z hľadiska bezpečnosti možno počítať tiež s predkolíznym systémom, ktorý po novom namiesto infračerveného laseru využíva kameru a je bohatší o schopnosť detekcie chodcov. Funguje pri rýchlostiach od 4 km/h do 80 km/h.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Nový systém Mazdy z vás spraví pretekára

Inou technickou novinkou je tzv. G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu. Systém optimalizuje spoluprácu motoru, prevodovky a podvozku. Výsledkom by mala byť lepšia ovládateľnosť vozidla.

Ponuka motorov zahŕňa tri benzínové a dve dieselové jednotky. Paletu zážihových agregátov tvorí Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW a Skyactive-G 2,0 l vyladený na 88 kW a 121 kW. Všetky budú v Európe dostupné so 6-stupňovým manuálom, slabší dvojliter spolupracuje aj s automatickou prevodovkou.

Dieselové verzie Skyactive-D 1,5 l (77 kW) a 2,2 l (110 kW) majú disponovať lepšou odozvou na plynový pedál. Mazda v ich prípade sľubuje taktiež utlmenie vibrácií. Aj pri naftových jednotkách bude základom 6-stupňový manuál, automat má byť dostupný len pri menšom z dvojice vznetových motorov.

Viac informácií automobilka poskytne zrejme až v čase uvedenia modelu na európsky trh. Očakáva sa, že to bude niekedy na jeseň.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.