SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Mazda 3 prešla modernizáciou, dotkla sa najmä techniky

Novinkou zlepšujúcou ovládateľnosť auta je G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu.

Mazda 3Mazda 3 (Zdroj: Mazda)

Populárny kompaktný model japonskej automobilky len nedávno dosiahol na métu päť miliónov predaných exemplárov. Ďalšie kusy do štatistiky pribudnú už aj v modernizovanej podobe tretej generácie určenej pre modelový rok 2017.

Najskôr sa tak stane v Japonsku, kde sa už Mazda 3 (v tamojších končinách známa pod názvom Axela) po facelifte predáva. Kedy sa model dostane do predajní v Európe výrobca zatiaľ neupresnil.

Pokiaľ ide o samotné zmeny, dizajnu sa nejako výraznejšie nedotkli. Všimnúť si môžeme jemne prepracovanú masku chladiča, pozmenený predný aj zadný nárazník či novú grafiku zadných svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V kabíne sa modernizácia týka farebného head-up displeju či volantu s vylepšenou ergonómiou. Súčasťou vyšších stupňov výbavy budú adaptívne LED svetlomety.

Z hľadiska bezpečnosti možno počítať tiež s predkolíznym systémom, ktorý po novom namiesto infračerveného laseru využíva kameru a je bohatší o schopnosť detekcie chodcov. Funguje pri rýchlostiach od 4 km/h do 80 km/h.

Prečítajte si tiež: Nový systém Mazdy z vás spraví pretekára Čítajte 

Inou technickou novinkou je tzv. G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu. Systém optimalizuje spoluprácu motoru, prevodovky a podvozku. Výsledkom by mala byť lepšia ovládateľnosť vozidla.

Ponuka motorov zahŕňa tri benzínové a dve dieselové jednotky. Paletu zážihových agregátov tvorí Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW a Skyactive-G 2,0 l vyladený na 88 kW a 121 kW. Všetky budú v Európe dostupné so 6-stupňovým manuálom, slabší dvojliter spolupracuje aj s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Dieselové verzie Skyactive-D 1,5 l (77 kW) a 2,2 l (110 kW) majú disponovať lepšou odozvou na plynový pedál. Mazda v ich prípade sľubuje taktiež utlmenie vibrácií. Aj pri naftových jednotkách bude základom 6-stupňový manuál, automat má byť dostupný len pri menšom z dvojice vznetových motorov.

Viac informácií automobilka poskytne zrejme až v čase uvedenia modelu na európsky trh. Očakáva sa, že to bude niekedy na jeseň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  2. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  3. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  4. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  8. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 304
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 128
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 350
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 735
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 398
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 855
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 595
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 2 483
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava ruský prezident Vladimir Putin, minister obrany Sergej Šojgu a admirál Nikolaj Jevmenov.

Diktátora z Kremľa nedokáže odstrániť ulica ani oligarchia, stále mu však ide o život.


Arpád Soltész 27. sep
Nataša Holinová

Kontroly na vnútorných hraniciach Schengenu sú dávno, len Heger s Mikulcom ich nevidia.


2 h
Odvolávanie Igora Matoviča.

Hlasovať sa bude o 17-tej hodine.


a 3 ďalší 4 h
Maďarský premiér Viktor Orbán.

Orbánovým štýlom vládnutia sa inšpirovali aj v zahraničí.


a 1 ďalší 27. sep

Blogy SME

  1. Mirka Polohová: O jeseni, prvých gaštanoch a radosti
  2. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  3. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  4. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  5. Jozef Javurek: Kurátor
  6. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  7. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  8. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 099
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 009
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 511
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 804
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 592
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 492
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 364
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 202
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu