Mazda 3 prešla modernizáciou, dotkla sa najmä techniky

Novinkou zlepšujúcou ovládateľnosť auta je G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu.

Mazda 3(Zdroj: Mazda)

Populárny kompaktný model japonskej automobilky len nedávno dosiahol na métu päť miliónov predaných exemplárov. Ďalšie kusy do štatistiky pribudnú už aj v modernizovanej podobe tretej generácie určenej pre modelový rok 2017.

Najskôr sa tak stane v Japonsku, kde sa už Mazda 3 (v tamojších končinách známa pod názvom Axela) po facelifte predáva. Kedy sa model dostane do predajní v Európe výrobca zatiaľ neupresnil.

Pokiaľ ide o samotné zmeny, dizajnu sa nejako výraznejšie nedotkli. Všimnúť si môžeme jemne prepracovanú masku chladiča, pozmenený predný aj zadný nárazník či novú grafiku zadných svetiel.

V kabíne sa modernizácia týka farebného head-up displeju či volantu s vylepšenou ergonómiou. Súčasťou vyšších stupňov výbavy budú adaptívne LED svetlomety.

Z hľadiska bezpečnosti možno počítať tiež s predkolíznym systémom, ktorý po novom namiesto infračerveného laseru využíva kameru a je bohatší o schopnosť detekcie chodcov. Funguje pri rýchlostiach od 4 km/h do 80 km/h.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Nový systém Mazdy z vás spraví pretekára

Inou technickou novinkou je tzv. G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu. Systém optimalizuje spoluprácu motoru, prevodovky a podvozku. Výsledkom by mala byť lepšia ovládateľnosť vozidla.

Ponuka motorov zahŕňa tri benzínové a dve dieselové jednotky. Paletu zážihových agregátov tvorí Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW a Skyactive-G 2,0 l vyladený na 88 kW a 121 kW. Všetky budú v Európe dostupné so 6-stupňovým manuálom, slabší dvojliter spolupracuje aj s automatickou prevodovkou.

Dieselové verzie Skyactive-D 1,5 l (77 kW) a 2,2 l (110 kW) majú disponovať lepšou odozvou na plynový pedál. Mazda v ich prípade sľubuje taktiež utlmenie vibrácií. Aj pri naftových jednotkách bude základom 6-stupňový manuál, automat má byť dostupný len pri menšom z dvojice vznetových motorov.

Viac informácií automobilka poskytne zrejme až v čase uvedenia modelu na európsky trh. Očakáva sa, že to bude niekedy na jeseň.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.