SME
reklama

Mazda 3 prešla modernizáciou, dotkla sa najmä techniky

Novinkou zlepšujúcou ovládateľnosť auta je G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu.

Mazda 3Mazda 3 (Zdroj: Mazda)

Populárny kompaktný model japonskej automobilky len nedávno dosiahol na métu päť miliónov predaných exemplárov. Ďalšie kusy do štatistiky pribudnú už aj v modernizovanej podobe tretej generácie určenej pre modelový rok 2017.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr sa tak stane v Japonsku, kde sa už Mazda 3 (v tamojších končinách známa pod názvom Axela) po facelifte predáva. Kedy sa model dostane do predajní v Európe výrobca zatiaľ neupresnil.

Pokiaľ ide o samotné zmeny, dizajnu sa nejako výraznejšie nedotkli. Všimnúť si môžeme jemne prepracovanú masku chladiča, pozmenený predný aj zadný nárazník či novú grafiku zadných svetiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V kabíne sa modernizácia týka farebného head-up displeju či volantu s vylepšenou ergonómiou. Súčasťou vyšších stupňov výbavy budú adaptívne LED svetlomety.

Z hľadiska bezpečnosti možno počítať tiež s predkolíznym systémom, ktorý po novom namiesto infračerveného laseru využíva kameru a je bohatší o schopnosť detekcie chodcov. Funguje pri rýchlostiach od 4 km/h do 80 km/h.

Prečítajte si tiež: Nový systém Mazdy z vás spraví pretekára Čítajte 

Inou technickou novinkou je tzv. G-Vectoring Control upravujúci krútiaci moment motoru na základe natočenia volantu. Systém optimalizuje spoluprácu motoru, prevodovky a podvozku. Výsledkom by mala byť lepšia ovládateľnosť vozidla.

Ponuka motorov zahŕňa tri benzínové a dve dieselové jednotky. Paletu zážihových agregátov tvorí Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 74 kW a Skyactive-G 2,0 l vyladený na 88 kW a 121 kW. Všetky budú v Európe dostupné so 6-stupňovým manuálom, slabší dvojliter spolupracuje aj s automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dieselové verzie Skyactive-D 1,5 l (77 kW) a 2,2 l (110 kW) majú disponovať lepšou odozvou na plynový pedál. Mazda v ich prípade sľubuje taktiež utlmenie vibrácií. Aj pri naftových jednotkách bude základom 6-stupňový manuál, automat má byť dostupný len pri menšom z dvojice vznetových motorov.

Viac informácií automobilka poskytne zrejme až v čase uvedenia modelu na európsky trh. Očakáva sa, že to bude niekedy na jeseň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 462
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 372
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 679
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 985
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 644
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 394
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  2. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  3. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  4. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  5. Martin Pánik: Sú premnožené
  6. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  7. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  8. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 458
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 337
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 192
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 342
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 331
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 732
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu