Renovovali sme Porsche 911 Targa z roku 1971

Prinášame pohľad majiteľa renovačnej firmy na obnovu historického vozidla.

Porsche 911 Targa(Zdroj: Marián Bazala)

Renovácii historických vozidel a ich chrómových doplnkov sa venujeme už niekoľko rokov. Pri renovácii neobcházame rôzne vozidlá od našich socialistických československých Škodoviek cez západonemecké Mercedesy až po anglické MGA.

Renovácia Porsche 911 Targa z roku 1971 bola však výnimočná. Bolo to prvé Porsche, ktoré sme renovovali pre nášho nového zákazníka. Priniesli sme si ho z Belgicka a dosť ma do toho nútili moji kolegovia, ktorí boli z tejto príležitosti veľmi nadšení, keďže Porsche si svoje hodnoty stále stráži.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Ako som renovoval Triumph TR3A z roku 1958

Po dlhých úvahách a rozmýšľaniach som sa predsa len dal nahovoriť. S majiteľom vozidla som si vymenil zopár e-mailov o jeho predstavách a stave vozidla, v akom sa nachádzalo pred renováciou.

Neskôr som si naplánoval cestu a dohodli sme si stretnutie. Sadli sme do odťahovky a plní nervozity a očakávania sme uháňali do Belgicka.

Po 1320 km sme postáli pred showroomom s preskleneným výkladom, v ktorom nás už netrpezlivo čakala naša nová výzva. Prvýkrát sme sa teda zoči- voči stretli s majiteľom, ktorý bol prijemný a odhodlaný nám odovzdať svoju hračku.

Pán majiteľ nám odovzdal všetky potrebné dokumenty, navzájom sme si podpísali zmluvy o dielo, naložili voz a cestovali späť s plným prívesom. Po príchode nás už čakali netrpezliví kolegovia. Odhrnuli sme plachtu a začali pobehovať, odgurtňovávať a diskutovať, čo a ako urobíme.

Nasledovalo rozdelenie úloh, rozoberanie a nesmelo sa zabudnúť všetko zdokumentovať, o čom svedčia aj priložené fotografie. Na prvý pohľad sa pri vizuálnej kontrole zdalo, že toto biele Porsche vyzerá celkom dobre.

Prvé prekvapenia sa však začali ukazovať pri rozoberaní a následnom opieskovaní, kedy vyšli na povrch tie najväčšie prekvapenia a 911-tka sa ukázala v plnej kráse. Rozoberanie, čistenie a pieskovanie nám zabralo približne 340 hodín práce.

Pri renovácii tejto krásavice sme sa najviac zapotili pri klampiarčine, ktorá našim kolegom zobrala zo života celých 888 hodín. Na takéto prekvapenia sme zvyknutí, nakoľko autá dovezené z Ameriky sú navonok pôvabné a krásne, ale po odstrojení si zaručene budete trhať vlasy.

Niektoré časti sa repasovali, niektoré vyrábali, no odradiť sme sa nenechali. Odradiť sa nedal ani náš šikovný kolega Michal, ktorému sa podarilo zrepasovať motor aj prevodovku do stavu ako nového. Škoda, že fotka nevie predviesť zvuk. Ale aj fotka sa vydarila.

Pri renovácii sme zistili, že originálna farba bola hráškovozelená, a preto po dohode s majiteľom sme sa veľmi tešili, že sa rozhodol zostať pri tejto svietiacej zelenej. Naštudovali sme kódy farby a šup za lakýrnikom.

Pri prevzatí už nalakovaného Porsche nám sánky padali, aká to bola dobrá voľba zostať pri pôvodnej farbe. Najkrajšie prekvapenie teraz už v dobrom slova zmysle bolo, keď sme 911-tku poskladali a doplnili zrenovované chrómové diely, ktoré pri čiernom interiéri a zelenom exteriéri neskutočne krásne ukázali.

Nasledovalo testovanie našej krásavice, pri ktorom nám náš dobrý kamarát Maroš urobil niekoľko pekných záberov a po doladení posledných úkonov sme našu 911-tku mohli odovzdať. Svoju hračku si prišiel prevziať ako inak sám majiteľ a poviem vám pravdu, pozeral neveriacky.

Vozidlo sa mu veľmi páčilo a hneď nám aj oznámil, že o týždeň sa s ním chystá na preteky. S touto renováciou bol zákazník veľmi spokojný, a preto nám hneď na príves naložil Porsche 911 kabrio a o týždeň neskôr nám telefonoval a prial si, aby sme prišli po jeho ďalšiu nádheru Porsche 356C, ale to už je iný príbeh.

Toto konkrétne Porsche 911 Targa sme vám predstavili už pred nejakým časom v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Obzreli sme sa za minulosťou Porsche 911 Targa z roku 1971

Článok bol pripravený v spolupráci s redakciou veteransk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  5. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  2. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  3. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  6. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  7. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  10. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 709
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 436
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 593
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 550
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 816
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 051
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 903
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 310

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Dobré ráno: Jedna vec, v ktorej je Slovensko lepšie ako Česko

Ako vyzerá turbulentná politická situácia v Česku.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.