Renovovali sme Porsche 911 Targa z roku 1971

Prinášame pohľad majiteľa renovačnej firmy na obnovu historického vozidla.

Porsche 911 Targa(Zdroj: Marián Bazala)

Renovácii historických vozidel a ich chrómových doplnkov sa venujeme už niekoľko rokov. Pri renovácii neobcházame rôzne vozidlá od našich socialistických československých Škodoviek cez západonemecké Mercedesy až po anglické MGA.

Renovácia Porsche 911 Targa z roku 1971 bola však výnimočná. Bolo to prvé Porsche, ktoré sme renovovali pre nášho nového zákazníka. Priniesli sme si ho z Belgicka a dosť ma do toho nútili moji kolegovia, ktorí boli z tejto príležitosti veľmi nadšení, keďže Porsche si svoje hodnoty stále stráži.

Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Ako som renovoval Triumph TR3A z roku 1958

Po dlhých úvahách a rozmýšľaniach som sa predsa len dal nahovoriť. S majiteľom vozidla som si vymenil zopár e-mailov o jeho predstavách a stave vozidla, v akom sa nachádzalo pred renováciou.

Neskôr som si naplánoval cestu a dohodli sme si stretnutie. Sadli sme do odťahovky a plní nervozity a očakávania sme uháňali do Belgicka.

Po 1320 km sme postáli pred showroomom s preskleneným výkladom, v ktorom nás už netrpezlivo čakala naša nová výzva. Prvýkrát sme sa teda zoči- voči stretli s majiteľom, ktorý bol prijemný a odhodlaný nám odovzdať svoju hračku.

Pán majiteľ nám odovzdal všetky potrebné dokumenty, navzájom sme si podpísali zmluvy o dielo, naložili voz a cestovali späť s plným prívesom. Po príchode nás už čakali netrpezliví kolegovia. Odhrnuli sme plachtu a začali pobehovať, odgurtňovávať a diskutovať, čo a ako urobíme.

Nasledovalo rozdelenie úloh, rozoberanie a nesmelo sa zabudnúť všetko zdokumentovať, o čom svedčia aj priložené fotografie. Na prvý pohľad sa pri vizuálnej kontrole zdalo, že toto biele Porsche vyzerá celkom dobre.

Prvé prekvapenia sa však začali ukazovať pri rozoberaní a následnom opieskovaní, kedy vyšli na povrch tie najväčšie prekvapenia a 911-tka sa ukázala v plnej kráse. Rozoberanie, čistenie a pieskovanie nám zabralo približne 340 hodín práce.

Pri renovácii tejto krásavice sme sa najviac zapotili pri klampiarčine, ktorá našim kolegom zobrala zo života celých 888 hodín. Na takéto prekvapenia sme zvyknutí, nakoľko autá dovezené z Ameriky sú navonok pôvabné a krásne, ale po odstrojení si zaručene budete trhať vlasy.

Niektoré časti sa repasovali, niektoré vyrábali, no odradiť sme sa nenechali. Odradiť sa nedal ani náš šikovný kolega Michal, ktorému sa podarilo zrepasovať motor aj prevodovku do stavu ako nového. Škoda, že fotka nevie predviesť zvuk. Ale aj fotka sa vydarila.

Pri renovácii sme zistili, že originálna farba bola hráškovozelená, a preto po dohode s majiteľom sme sa veľmi tešili, že sa rozhodol zostať pri tejto svietiacej zelenej. Naštudovali sme kódy farby a šup za lakýrnikom.

Pri prevzatí už nalakovaného Porsche nám sánky padali, aká to bola dobrá voľba zostať pri pôvodnej farbe. Najkrajšie prekvapenie teraz už v dobrom slova zmysle bolo, keď sme 911-tku poskladali a doplnili zrenovované chrómové diely, ktoré pri čiernom interiéri a zelenom exteriéri neskutočne krásne ukázali.

Nasledovalo testovanie našej krásavice, pri ktorom nám náš dobrý kamarát Maroš urobil niekoľko pekných záberov a po doladení posledných úkonov sme našu 911-tku mohli odovzdať. Svoju hračku si prišiel prevziať ako inak sám majiteľ a poviem vám pravdu, pozeral neveriacky.

Vozidlo sa mu veľmi páčilo a hneď nám aj oznámil, že o týždeň sa s ním chystá na preteky. S touto renováciou bol zákazník veľmi spokojný, a preto nám hneď na príves naložil Porsche 911 kabrio a o týždeň neskôr nám telefonoval a prial si, aby sme prišli po jeho ďalšiu nádheru Porsche 356C, ale to už je iný príbeh.

Toto konkrétne Porsche 911 Targa sme vám predstavili už pred nejakým časom v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Obzreli sme sa za minulosťou Porsche 911 Targa z roku 1971

Článok bol pripravený v spolupráci s redakciou veteransk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 392
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 184
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 525
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 706
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 090
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 962
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 620
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 484
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 418

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.