Renovovali sme Porsche 911 Targa z roku 1971

Prinášame pohľad majiteľa renovačnej firmy na obnovu historického vozidla.

Porsche 911 Targa(Zdroj: Marián Bazala)

Renovácii historických vozidel a ich chrómových doplnkov sa venujeme už niekoľko rokov. Pri renovácii neobcházame rôzne vozidlá od našich socialistických československých Škodoviek cez západonemecké Mercedesy až po anglické MGA.

Renovácia Porsche 911 Targa z roku 1971 bola však výnimočná. Bolo to prvé Porsche, ktoré sme renovovali pre nášho nového zákazníka. Priniesli sme si ho z Belgicka a dosť ma do toho nútili moji kolegovia, ktorí boli z tejto príležitosti veľmi nadšení, keďže Porsche si svoje hodnoty stále stráži.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Ako som renovoval Triumph TR3A z roku 1958

Po dlhých úvahách a rozmýšľaniach som sa predsa len dal nahovoriť. S majiteľom vozidla som si vymenil zopár e-mailov o jeho predstavách a stave vozidla, v akom sa nachádzalo pred renováciou.

Neskôr som si naplánoval cestu a dohodli sme si stretnutie. Sadli sme do odťahovky a plní nervozity a očakávania sme uháňali do Belgicka.

Po 1320 km sme postáli pred showroomom s preskleneným výkladom, v ktorom nás už netrpezlivo čakala naša nová výzva. Prvýkrát sme sa teda zoči- voči stretli s majiteľom, ktorý bol prijemný a odhodlaný nám odovzdať svoju hračku.

Pán majiteľ nám odovzdal všetky potrebné dokumenty, navzájom sme si podpísali zmluvy o dielo, naložili voz a cestovali späť s plným prívesom. Po príchode nás už čakali netrpezliví kolegovia. Odhrnuli sme plachtu a začali pobehovať, odgurtňovávať a diskutovať, čo a ako urobíme.

Nasledovalo rozdelenie úloh, rozoberanie a nesmelo sa zabudnúť všetko zdokumentovať, o čom svedčia aj priložené fotografie. Na prvý pohľad sa pri vizuálnej kontrole zdalo, že toto biele Porsche vyzerá celkom dobre.

Prvé prekvapenia sa však začali ukazovať pri rozoberaní a následnom opieskovaní, kedy vyšli na povrch tie najväčšie prekvapenia a 911-tka sa ukázala v plnej kráse. Rozoberanie, čistenie a pieskovanie nám zabralo približne 340 hodín práce.

Pri renovácii tejto krásavice sme sa najviac zapotili pri klampiarčine, ktorá našim kolegom zobrala zo života celých 888 hodín. Na takéto prekvapenia sme zvyknutí, nakoľko autá dovezené z Ameriky sú navonok pôvabné a krásne, ale po odstrojení si zaručene budete trhať vlasy.

Niektoré časti sa repasovali, niektoré vyrábali, no odradiť sme sa nenechali. Odradiť sa nedal ani náš šikovný kolega Michal, ktorému sa podarilo zrepasovať motor aj prevodovku do stavu ako nového. Škoda, že fotka nevie predviesť zvuk. Ale aj fotka sa vydarila.

Pri renovácii sme zistili, že originálna farba bola hráškovozelená, a preto po dohode s majiteľom sme sa veľmi tešili, že sa rozhodol zostať pri tejto svietiacej zelenej. Naštudovali sme kódy farby a šup za lakýrnikom.

Pri prevzatí už nalakovaného Porsche nám sánky padali, aká to bola dobrá voľba zostať pri pôvodnej farbe. Najkrajšie prekvapenie teraz už v dobrom slova zmysle bolo, keď sme 911-tku poskladali a doplnili zrenovované chrómové diely, ktoré pri čiernom interiéri a zelenom exteriéri neskutočne krásne ukázali.

Nasledovalo testovanie našej krásavice, pri ktorom nám náš dobrý kamarát Maroš urobil niekoľko pekných záberov a po doladení posledných úkonov sme našu 911-tku mohli odovzdať. Svoju hračku si prišiel prevziať ako inak sám majiteľ a poviem vám pravdu, pozeral neveriacky.

Vozidlo sa mu veľmi páčilo a hneď nám aj oznámil, že o týždeň sa s ním chystá na preteky. S touto renováciou bol zákazník veľmi spokojný, a preto nám hneď na príves naložil Porsche 911 kabrio a o týždeň neskôr nám telefonoval a prial si, aby sme prišli po jeho ďalšiu nádheru Porsche 356C, ale to už je iný príbeh.

Toto konkrétne Porsche 911 Targa sme vám predstavili už pred nejakým časom v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Obzreli sme sa za minulosťou Porsche 911 Targa z roku 1971

Článok bol pripravený v spolupráci s redakciou veteransk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 971
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 11 368
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 492
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 945
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 629
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 708
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 125
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 030
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 676
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 489

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Pochopí len ten, kto to zažil. Aká je realita s Alzheimerovou chorobou

Nechodia na návštevy a nonstop je v strehu.

DOMOV

Chaos, vojna, blahobyt? Čo by sa dialo, ak by komunistom puč nevyšiel

Ako sa mohol skončiť Víťazný február.

PLUS

Ako sa čínsky drak dostal do Kotlebovho kraja

V Banskej Bystrici študujú stredoškoláci dvojjazyčne.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.