SME

Renovovali sme Porsche 911 Targa z roku 1971

Prinášame pohľad majiteľa renovačnej firmy na obnovu historického vozidla.

Porsche 911 TargaPorsche 911 Targa (Zdroj: Marián Bazala)

Renovácii historických vozidel a ich chrómových doplnkov sa venujeme už niekoľko rokov. Pri renovácii neobcházame rôzne vozidlá od našich socialistických československých Škodoviek cez západonemecké Mercedesy až po anglické MGA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Renovácia Porsche 911 Targa z roku 1971 bola však výnimočná. Bolo to prvé Porsche, ktoré sme renovovali pre nášho nového zákazníka. Priniesli sme si ho z Belgicka a dosť ma do toho nútili moji kolegovia, ktorí boli z tejto príležitosti veľmi nadšení, keďže Porsche si svoje hodnoty stále stráži.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Ako som renovoval Triumph TR3A z roku 1958 Čítajte 

Po dlhých úvahách a rozmýšľaniach som sa predsa len dal nahovoriť. S majiteľom vozidla som si vymenil zopár e-mailov o jeho predstavách a stave vozidla, v akom sa nachádzalo pred renováciou.

Neskôr som si naplánoval cestu a dohodli sme si stretnutie. Sadli sme do odťahovky a plní nervozity a očakávania sme uháňali do Belgicka.

Po 1320 km sme postáli pred showroomom s preskleneným výkladom, v ktorom nás už netrpezlivo čakala naša nová výzva. Prvýkrát sme sa teda zoči- voči stretli s majiteľom, ktorý bol prijemný a odhodlaný nám odovzdať svoju hračku.

Pán majiteľ nám odovzdal všetky potrebné dokumenty, navzájom sme si podpísali zmluvy o dielo, naložili voz a cestovali späť s plným prívesom. Po príchode nás už čakali netrpezliví kolegovia. Odhrnuli sme plachtu a začali pobehovať, odgurtňovávať a diskutovať, čo a ako urobíme.

SkryťVypnúť reklamu

Nasledovalo rozdelenie úloh, rozoberanie a nesmelo sa zabudnúť všetko zdokumentovať, o čom svedčia aj priložené fotografie. Na prvý pohľad sa pri vizuálnej kontrole zdalo, že toto biele Porsche vyzerá celkom dobre.

Prvé prekvapenia sa však začali ukazovať pri rozoberaní a následnom opieskovaní, kedy vyšli na povrch tie najväčšie prekvapenia a 911-tka sa ukázala v plnej kráse. Rozoberanie, čistenie a pieskovanie nám zabralo približne 340 hodín práce.

Pri renovácii tejto krásavice sme sa najviac zapotili pri klampiarčine, ktorá našim kolegom zobrala zo života celých 888 hodín. Na takéto prekvapenia sme zvyknutí, nakoľko autá dovezené z Ameriky sú navonok pôvabné a krásne, ale po odstrojení si zaručene budete trhať vlasy.

Niektoré časti sa repasovali, niektoré vyrábali, no odradiť sme sa nenechali. Odradiť sa nedal ani náš šikovný kolega Michal, ktorému sa podarilo zrepasovať motor aj prevodovku do stavu ako nového. Škoda, že fotka nevie predviesť zvuk. Ale aj fotka sa vydarila.

SkryťVypnúť reklamu

Pri renovácii sme zistili, že originálna farba bola hráškovozelená, a preto po dohode s majiteľom sme sa veľmi tešili, že sa rozhodol zostať pri tejto svietiacej zelenej. Naštudovali sme kódy farby a šup za lakýrnikom.

Pri prevzatí už nalakovaného Porsche nám sánky padali, aká to bola dobrá voľba zostať pri pôvodnej farbe. Najkrajšie prekvapenie teraz už v dobrom slova zmysle bolo, keď sme 911-tku poskladali a doplnili zrenovované chrómové diely, ktoré pri čiernom interiéri a zelenom exteriéri neskutočne krásne ukázali.

Nasledovalo testovanie našej krásavice, pri ktorom nám náš dobrý kamarát Maroš urobil niekoľko pekných záberov a po doladení posledných úkonov sme našu 911-tku mohli odovzdať. Svoju hračku si prišiel prevziať ako inak sám majiteľ a poviem vám pravdu, pozeral neveriacky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vozidlo sa mu veľmi páčilo a hneď nám aj oznámil, že o týždeň sa s ním chystá na preteky. S touto renováciou bol zákazník veľmi spokojný, a preto nám hneď na príves naložil Porsche 911 kabrio a o týždeň neskôr nám telefonoval a prial si, aby sme prišli po jeho ďalšiu nádheru Porsche 356C, ale to už je iný príbeh.

Toto konkrétne Porsche 911 Targa sme vám predstavili už pred nejakým časom v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Obzreli sme sa za minulosťou Porsche 911 Targa z roku 1971 Čítajte 

Článok bol pripravený v spolupráci s redakciou veteransk.

Autor: Marek Bogyo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 940
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 812
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 628
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 969
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 175
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 614
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 140
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  2. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  3. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  4. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  5. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  6. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  7. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 006
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 776
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 622
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 280
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 323
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 12 865
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 623
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 584
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu