Renovovali sme Porsche 911 Targa z roku 1971

Prinášame pohľad majiteľa renovačnej firmy na obnovu historického vozidla.

Porsche 911 Targa(Zdroj: Marián Bazala)

Renovácii historických vozidel a ich chrómových doplnkov sa venujeme už niekoľko rokov. Pri renovácii neobcházame rôzne vozidlá od našich socialistických československých Škodoviek cez západonemecké Mercedesy až po anglické MGA.

Renovácia Porsche 911 Targa z roku 1971 bola však výnimočná. Bolo to prvé Porsche, ktoré sme renovovali pre nášho nového zákazníka. Priniesli sme si ho z Belgicka a dosť ma do toho nútili moji kolegovia, ktorí boli z tejto príležitosti veľmi nadšení, keďže Porsche si svoje hodnoty stále stráži.

Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Prečítajte si tiež o renovácii Triumphu z roku 1958 Ako som renovoval Triumph TR3A z roku 1958

Po dlhých úvahách a rozmýšľaniach som sa predsa len dal nahovoriť. S majiteľom vozidla som si vymenil zopár e-mailov o jeho predstavách a stave vozidla, v akom sa nachádzalo pred renováciou.

Neskôr som si naplánoval cestu a dohodli sme si stretnutie. Sadli sme do odťahovky a plní nervozity a očakávania sme uháňali do Belgicka.

Po 1320 km sme postáli pred showroomom s preskleneným výkladom, v ktorom nás už netrpezlivo čakala naša nová výzva. Prvýkrát sme sa teda zoči- voči stretli s majiteľom, ktorý bol prijemný a odhodlaný nám odovzdať svoju hračku.

Pán majiteľ nám odovzdal všetky potrebné dokumenty, navzájom sme si podpísali zmluvy o dielo, naložili voz a cestovali späť s plným prívesom. Po príchode nás už čakali netrpezliví kolegovia. Odhrnuli sme plachtu a začali pobehovať, odgurtňovávať a diskutovať, čo a ako urobíme.

Nasledovalo rozdelenie úloh, rozoberanie a nesmelo sa zabudnúť všetko zdokumentovať, o čom svedčia aj priložené fotografie. Na prvý pohľad sa pri vizuálnej kontrole zdalo, že toto biele Porsche vyzerá celkom dobre.

Prvé prekvapenia sa však začali ukazovať pri rozoberaní a následnom opieskovaní, kedy vyšli na povrch tie najväčšie prekvapenia a 911-tka sa ukázala v plnej kráse. Rozoberanie, čistenie a pieskovanie nám zabralo približne 340 hodín práce.

Pri renovácii tejto krásavice sme sa najviac zapotili pri klampiarčine, ktorá našim kolegom zobrala zo života celých 888 hodín. Na takéto prekvapenia sme zvyknutí, nakoľko autá dovezené z Ameriky sú navonok pôvabné a krásne, ale po odstrojení si zaručene budete trhať vlasy.

Niektoré časti sa repasovali, niektoré vyrábali, no odradiť sme sa nenechali. Odradiť sa nedal ani náš šikovný kolega Michal, ktorému sa podarilo zrepasovať motor aj prevodovku do stavu ako nového. Škoda, že fotka nevie predviesť zvuk. Ale aj fotka sa vydarila.

Pri renovácii sme zistili, že originálna farba bola hráškovozelená, a preto po dohode s majiteľom sme sa veľmi tešili, že sa rozhodol zostať pri tejto svietiacej zelenej. Naštudovali sme kódy farby a šup za lakýrnikom.

Pri prevzatí už nalakovaného Porsche nám sánky padali, aká to bola dobrá voľba zostať pri pôvodnej farbe. Najkrajšie prekvapenie teraz už v dobrom slova zmysle bolo, keď sme 911-tku poskladali a doplnili zrenovované chrómové diely, ktoré pri čiernom interiéri a zelenom exteriéri neskutočne krásne ukázali.

Nasledovalo testovanie našej krásavice, pri ktorom nám náš dobrý kamarát Maroš urobil niekoľko pekných záberov a po doladení posledných úkonov sme našu 911-tku mohli odovzdať. Svoju hračku si prišiel prevziať ako inak sám majiteľ a poviem vám pravdu, pozeral neveriacky.

Vozidlo sa mu veľmi páčilo a hneď nám aj oznámil, že o týždeň sa s ním chystá na preteky. S touto renováciou bol zákazník veľmi spokojný, a preto nám hneď na príves naložil Porsche 911 kabrio a o týždeň neskôr nám telefonoval a prial si, aby sme prišli po jeho ďalšiu nádheru Porsche 356C, ale to už je iný príbeh.

Toto konkrétne Porsche 911 Targa sme vám predstavili už pred nejakým časom v nasledujúcom článku.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Obzreli sme sa za minulosťou Porsche 911 Targa z roku 1971

Článok bol pripravený v spolupráci s redakciou veteransk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 21 859
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 638
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 164
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 665
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 310
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 512
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 504
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 357
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 022

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali nočné mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.