Peugeot 5008: z MPV je sedemmiestne SUV a konkurent Škody Kodiaq

Novinka sa dostane do predaja na jar budúceho roka aj v športovej verzii GT s výkonom 132 kW.

Peugeot 5008(Zdroj: Peugeot)

Aj Peugeot chce zamiešať kartami medzi veľkými sedemmiestnymi SUV. Jeho želiezkom v ohni bude druhá generácia modelu 5008. Verejnosti sa predstaví na októbrovom parížskom autosalóne.

Tento rodinný model sa na trhu premiérovo objavil v roku 2009, takže na výraznú modernizáciu bol najvyšší čas. A že zmien nie je málo potvrdzuje fakt, že sa zo segmentu MPV posunul medzi vozidlá SUV segmentu C.

Francúzska automobilka takto reaguje na zvýšený záujem o tento typ áut, ku ktorému došlo v posledných rokoch na úkor tradičných hatchbackov a MPV.

Novinka stojí na rovnakej modulárnej platforme EMP2 ako Peugeot 308 a 3008. Disponuje rázvorom dlhým až 2,84 m, čo je o 11 cm viac ako v prípade predchodcu. Cestujúci na zadných sedadlách to pocítia väčším priestorom pre kolená, ktorý vraj narástol o 60 mm.

Celková dĺžka vozidla je pritom 4,64 m. Ak sa pozrieme na rozmery Škody Kodiaq zistíme, že tá je dlhá 4,7 m a jej rázvor má 2,79 m.

Nový Peugeot bude dostupný v troch tradičných stupňoch výbavy Access, Active a Allure doplnených o športovejšie verzie GT Line a GT.

Paletu motorov zahŕňajú dva benzínové agregáty a štyri turbodiesely. Zážihové jednotky 1.2 PureTech a 1.6 THP ponúknu výkon 96 kW, resp. 121 kW. Spárované budú so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a v prípade slabšieho trojvalca aj so 6-stupňovým manuálom.

Základ naftových motorov tvorí 1.6 BlueHDi (73 kW alebo 88 kW). Menej výkonná verzia jednotky spolupracuje výhradne s mechanickou prevodovkou s piatimi stupňami. Silnejší variant bude dodávaný s manuálnou a automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér

Už zaujímavejšie parametre dosahuje dvojliter BlueHDi produkujúci 110 kW v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, resp. 132 kW v kombinácii s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najsilnejší agregát však bude dostupný len pre športový variant GT.

Interiér charakterizuje posledná generácia systému i-Cockpit, ktorý sa chváli kompaktným volantom, vyvýšeným prístrojovým panelom tvoreným 12,3-palcovým displejom a infotainmentom s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.

Výrazným prvkom je tiež sedem klávesov uprostred palubnej dosky. Pomocou nich sa ovláda rádio, klimatizácia, navigácia, telefón, mobilné aplikácie, výstražné svetlá a nastavenie parametrov vozidla.

Zážitok z jazdy môže ešte umocniť príplatková výbava. Medzi ňou nájdeme napríklad audiosystém Focal či panoramatické strešné okno.

Samozrejmosťou je množstvo osvedčených bezpečnostných systémov vrátane novej funkcie HADC, čiže kontroly jazdy zo svahu. Z ďalších spomeňme varovanie pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, kontrolu bdelosti vodiča, snímanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či parkovacieho asistenta.

Ako sme už spomenuli, SUV odvezie až sedem pasažierov na samostatných sedadlách. Trojica v strednom rade ponúka päť rôznych polôh operadiel a možnosť zloženia do podlahy. Sedadlá sú navyše rovnako široké a vybavené trojbodovým systémom Isofix.

Dve zadné sedadlá s hmotnosťou 11 kg je možné z vozidla jednoducho vybrať. Ak tak urobíte, auto sa vám odvďačí batožinovým priestorom s objemom 1060 l. Ak sklopíte aj stredné sedadlá a sedadlo spolujazdca, odveziete v ňom náklad dlhý až 3,2 metra.

Nový Peugeot 5008 sa bude vyrábať vo francúzskom Rennes. Do predaja príde na jar budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 6 566
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 422
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 379
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 048
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 132
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 767
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 063
  8. Splnený sen 1 029
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 980
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 972

Téma: Autosalón Paríž 2016


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

ŠPORT

Říha po odchode: Vedenie Slovana hokeju rozumie, pre klub robí všetko

Český tréner doplatil na nevydarený začiatok.

PRIMÁR

K pandémiám chrípky môže dochádzať s príchodom leta

Simulácia správne predpovedala pandémiu vírusu prasacej chrípky.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.