Peugeot 5008: z MPV je sedemmiestne SUV a konkurent Škody Kodiaq

Novinka sa dostane do predaja na jar budúceho roka aj v športovej verzii GT s výkonom 132 kW.

Peugeot 5008(Zdroj: Peugeot)

Aj Peugeot chce zamiešať kartami medzi veľkými sedemmiestnymi SUV. Jeho želiezkom v ohni bude druhá generácia modelu 5008. Verejnosti sa predstaví na októbrovom parížskom autosalóne.

Tento rodinný model sa na trhu premiérovo objavil v roku 2009, takže na výraznú modernizáciu bol najvyšší čas. A že zmien nie je málo potvrdzuje fakt, že sa zo segmentu MPV posunul medzi vozidlá SUV segmentu C.

Francúzska automobilka takto reaguje na zvýšený záujem o tento typ áut, ku ktorému došlo v posledných rokoch na úkor tradičných hatchbackov a MPV.

Novinka stojí na rovnakej modulárnej platforme EMP2 ako Peugeot 308 a 3008. Disponuje rázvorom dlhým až 2,84 m, čo je o 11 cm viac ako v prípade predchodcu. Cestujúci na zadných sedadlách to pocítia väčším priestorom pre kolená, ktorý vraj narástol o 60 mm.

Celková dĺžka vozidla je pritom 4,64 m. Ak sa pozrieme na rozmery Škody Kodiaq zistíme, že tá je dlhá 4,7 m a jej rázvor má 2,79 m.

Nový Peugeot bude dostupný v troch tradičných stupňoch výbavy Access, Active a Allure doplnených o športovejšie verzie GT Line a GT.

Paletu motorov zahŕňajú dva benzínové agregáty a štyri turbodiesely. Zážihové jednotky 1.2 PureTech a 1.6 THP ponúknu výkon 96 kW, resp. 121 kW. Spárované budú so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a v prípade slabšieho trojvalca aj so 6-stupňovým manuálom.

Základ naftových motorov tvorí 1.6 BlueHDi (73 kW alebo 88 kW). Menej výkonná verzia jednotky spolupracuje výhradne s mechanickou prevodovkou s piatimi stupňami. Silnejší variant bude dodávaný s manuálnou a automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér

Už zaujímavejšie parametre dosahuje dvojliter BlueHDi produkujúci 110 kW v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, resp. 132 kW v kombinácii s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najsilnejší agregát však bude dostupný len pre športový variant GT.

Interiér charakterizuje posledná generácia systému i-Cockpit, ktorý sa chváli kompaktným volantom, vyvýšeným prístrojovým panelom tvoreným 12,3-palcovým displejom a infotainmentom s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.

Výrazným prvkom je tiež sedem klávesov uprostred palubnej dosky. Pomocou nich sa ovláda rádio, klimatizácia, navigácia, telefón, mobilné aplikácie, výstražné svetlá a nastavenie parametrov vozidla.

Zážitok z jazdy môže ešte umocniť príplatková výbava. Medzi ňou nájdeme napríklad audiosystém Focal či panoramatické strešné okno.

Samozrejmosťou je množstvo osvedčených bezpečnostných systémov vrátane novej funkcie HADC, čiže kontroly jazdy zo svahu. Z ďalších spomeňme varovanie pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, kontrolu bdelosti vodiča, snímanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či parkovacieho asistenta.

Ako sme už spomenuli, SUV odvezie až sedem pasažierov na samostatných sedadlách. Trojica v strednom rade ponúka päť rôznych polôh operadiel a možnosť zloženia do podlahy. Sedadlá sú navyše rovnako široké a vybavené trojbodovým systémom Isofix.

Dve zadné sedadlá s hmotnosťou 11 kg je možné z vozidla jednoducho vybrať. Ak tak urobíte, auto sa vám odvďačí batožinovým priestorom s objemom 1060 l. Ak sklopíte aj stredné sedadlá a sedadlo spolujazdca, odveziete v ňom náklad dlhý až 3,2 metra.

Nový Peugeot 5008 sa bude vyrábať vo francúzskom Rennes. Do predaja príde na jar budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 386
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 498
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 177
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 087
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 415
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 161
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 655
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 218
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 976
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 904

Téma: Autosalón Paríž 2016


Článok je zaradený aj do ďalších tém Peugeot 206, 308, 307, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poistky môžu opäť zdražieť, Kažimír zvažuje DPH z poistného

DPH by nahradila dve mimoriadne dane, ktoré teraz poisťovne platia z poistenia nehnuteľností či áut.

Neprehliadnite tiež

Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

Situáciu na diaľnici D1 komplikujú viac vodiči ako stavbári, hovorí Viliam Brtáň.

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

Diaľnicu D1 zablokovala hromadná dopravná nehoda (fotogaléria)

Nehoda sa stala na 17. kilometri D1 v smere z Bratislavy do Senca.

Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Cesta z Bratislavy do Senca a naspäť trvala niektorým päť hodín.