SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Peugeot 5008: z MPV je sedemmiestne SUV a konkurent Škody Kodiaq

Novinka sa dostane do predaja na jar budúceho roka aj v športovej verzii GT s výkonom 132 kW.

Peugeot 5008Peugeot 5008(Zdroj: Peugeot)

Aj Peugeot chce zamiešať kartami medzi veľkými sedemmiestnymi SUV. Jeho želiezkom v ohni bude druhá generácia modelu 5008. Verejnosti sa predstaví na októbrovom parížskom autosalóne.

Tento rodinný model sa na trhu premiérovo objavil v roku 2009, takže na výraznú modernizáciu bol najvyšší čas. A že zmien nie je málo potvrdzuje fakt, že sa zo segmentu MPV posunul medzi vozidlá SUV segmentu C.

Francúzska automobilka takto reaguje na zvýšený záujem o tento typ áut, ku ktorému došlo v posledných rokoch na úkor tradičných hatchbackov a MPV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka stojí na rovnakej modulárnej platforme EMP2 ako Peugeot 308 a 3008. Disponuje rázvorom dlhým až 2,84 m, čo je o 11 cm viac ako v prípade predchodcu. Cestujúci na zadných sedadlách to pocítia väčším priestorom pre kolená, ktorý vraj narástol o 60 mm.

Celková dĺžka vozidla je pritom 4,64 m. Ak sa pozrieme na rozmery Škody Kodiaq zistíme, že tá je dlhá 4,7 m a jej rázvor má 2,79 m.

Nový Peugeot bude dostupný v troch tradičných stupňoch výbavy Access, Active a Allure doplnených o športovejšie verzie GT Line a GT.

Paletu motorov zahŕňajú dva benzínové agregáty a štyri turbodiesely. Zážihové jednotky 1.2 PureTech a 1.6 THP ponúknu výkon 96 kW, resp. 121 kW. Spárované budú so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a v prípade slabšieho trojvalca aj so 6-stupňovým manuálom.

Základ naftových motorov tvorí 1.6 BlueHDi (73 kW alebo 88 kW). Menej výkonná verzia jednotky spolupracuje výhradne s mechanickou prevodovkou s piatimi stupňami. Silnejší variant bude dodávaný s manuálnou a automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér Čítajte 

Už zaujímavejšie parametre dosahuje dvojliter BlueHDi produkujúci 110 kW v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, resp. 132 kW v kombinácii s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najsilnejší agregát však bude dostupný len pre športový variant GT.

Interiér charakterizuje posledná generácia systému i-Cockpit, ktorý sa chváli kompaktným volantom, vyvýšeným prístrojovým panelom tvoreným 12,3-palcovým displejom a infotainmentom s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.

Výrazným prvkom je tiež sedem klávesov uprostred palubnej dosky. Pomocou nich sa ovláda rádio, klimatizácia, navigácia, telefón, mobilné aplikácie, výstražné svetlá a nastavenie parametrov vozidla.

Zážitok z jazdy môže ešte umocniť príplatková výbava. Medzi ňou nájdeme napríklad audiosystém Focal či panoramatické strešné okno.

Samozrejmosťou je množstvo osvedčených bezpečnostných systémov vrátane novej funkcie HADC, čiže kontroly jazdy zo svahu. Z ďalších spomeňme varovanie pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, kontrolu bdelosti vodiča, snímanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či parkovacieho asistenta.

Ako sme už spomenuli, SUV odvezie až sedem pasažierov na samostatných sedadlách. Trojica v strednom rade ponúka päť rôznych polôh operadiel a možnosť zloženia do podlahy. Sedadlá sú navyše rovnako široké a vybavené trojbodovým systémom Isofix.

Dve zadné sedadlá s hmotnosťou 11 kg je možné z vozidla jednoducho vybrať. Ak tak urobíte, auto sa vám odvďačí batožinovým priestorom s objemom 1060 l. Ak sklopíte aj stredné sedadlá a sedadlo spolujazdca, odveziete v ňom náklad dlhý až 3,2 metra.

Nový Peugeot 5008 sa bude vyrábať vo francúzskom Rennes. Do predaja príde na jar budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 029
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 12 697
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 646
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 009
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 400
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 102
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 032
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 308
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 884
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 799

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2016, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR