Peugeot 5008: z MPV je sedemmiestne SUV a konkurent Škody Kodiaq

Novinka sa dostane do predaja na jar budúceho roka aj v športovej verzii GT s výkonom 132 kW.

Peugeot 5008(Zdroj: Peugeot)

Aj Peugeot chce zamiešať kartami medzi veľkými sedemmiestnymi SUV. Jeho želiezkom v ohni bude druhá generácia modelu 5008. Verejnosti sa predstaví na októbrovom parížskom autosalóne.

Tento rodinný model sa na trhu premiérovo objavil v roku 2009, takže na výraznú modernizáciu bol najvyšší čas. A že zmien nie je málo potvrdzuje fakt, že sa zo segmentu MPV posunul medzi vozidlá SUV segmentu C.

Francúzska automobilka takto reaguje na zvýšený záujem o tento typ áut, ku ktorému došlo v posledných rokoch na úkor tradičných hatchbackov a MPV.

Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka stojí na rovnakej modulárnej platforme EMP2 ako Peugeot 308 a 3008. Disponuje rázvorom dlhým až 2,84 m, čo je o 11 cm viac ako v prípade predchodcu. Cestujúci na zadných sedadlách to pocítia väčším priestorom pre kolená, ktorý vraj narástol o 60 mm.

Celková dĺžka vozidla je pritom 4,64 m. Ak sa pozrieme na rozmery Škody Kodiaq zistíme, že tá je dlhá 4,7 m a jej rázvor má 2,79 m.

Nový Peugeot bude dostupný v troch tradičných stupňoch výbavy Access, Active a Allure doplnených o športovejšie verzie GT Line a GT.

Paletu motorov zahŕňajú dva benzínové agregáty a štyri turbodiesely. Zážihové jednotky 1.2 PureTech a 1.6 THP ponúknu výkon 96 kW, resp. 121 kW. Spárované budú so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a v prípade slabšieho trojvalca aj so 6-stupňovým manuálom.

Základ naftových motorov tvorí 1.6 BlueHDi (73 kW alebo 88 kW). Menej výkonná verzia jednotky spolupracuje výhradne s mechanickou prevodovkou s piatimi stupňami. Silnejší variant bude dodávaný s manuálnou a automatickou 6-stupňovou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Boli sme pri odhalení Peugeotu 3008, je ľahší a má krajší interiér

Už zaujímavejšie parametre dosahuje dvojliter BlueHDi produkujúci 110 kW v kombinácii so 6-stupňovým manuálom, resp. 132 kW v kombinácii s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Najsilnejší agregát však bude dostupný len pre športový variant GT.

Interiér charakterizuje posledná generácia systému i-Cockpit, ktorý sa chváli kompaktným volantom, vyvýšeným prístrojovým panelom tvoreným 12,3-palcovým displejom a infotainmentom s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.

Výrazným prvkom je tiež sedem klávesov uprostred palubnej dosky. Pomocou nich sa ovláda rádio, klimatizácia, navigácia, telefón, mobilné aplikácie, výstražné svetlá a nastavenie parametrov vozidla.

Zážitok z jazdy môže ešte umocniť príplatková výbava. Medzi ňou nájdeme napríklad audiosystém Focal či panoramatické strešné okno.

Samozrejmosťou je množstvo osvedčených bezpečnostných systémov vrátane novej funkcie HADC, čiže kontroly jazdy zo svahu. Z ďalších spomeňme varovanie pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, kontrolu bdelosti vodiča, snímanie dopravných značiek, adaptívny tempomat či parkovacieho asistenta.

Ako sme už spomenuli, SUV odvezie až sedem pasažierov na samostatných sedadlách. Trojica v strednom rade ponúka päť rôznych polôh operadiel a možnosť zloženia do podlahy. Sedadlá sú navyše rovnako široké a vybavené trojbodovým systémom Isofix.

Dve zadné sedadlá s hmotnosťou 11 kg je možné z vozidla jednoducho vybrať. Ak tak urobíte, auto sa vám odvďačí batožinovým priestorom s objemom 1060 l. Ak sklopíte aj stredné sedadlá a sedadlo spolujazdca, odveziete v ňom náklad dlhý až 3,2 metra.

Nový Peugeot 5008 sa bude vyrábať vo francúzskom Rennes. Do predaja príde na jar budúceho roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 866
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 613
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 955
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 449
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 118
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 826
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 432
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 924
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 520
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 192

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2016, Peugeot

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.