Nový Citroen C3 sa ukázal v pretekárskej verzii pre šampionát v rely

Zmeny v technických predpisoch seriálu WRC priniesli navýšenie maximálneho výkonu až na 280 kW.

Citroën C3 WRC Concept(Zdroj: Citroën)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Citroën patrí medzi historicky najúspešnejšie značky svetového šampionátu v rely (WRC). V pohári konštruktérov triumfoval doposiaľ osemkrát a jeho jazdci dosiahli celkovo rekordných 96 víťazstiev.

Na tieto lichotivé štatistiky sa pokúsi nadviazať prostredníctvom nového pretekárskeho špeciálu C3 WRC. Zatiaľ si ho síce môžeme prehliadnuť len v koncepčnej verzii, tá by však od finálneho produktu, podľa tvrdení samotného výrobcu, nemala mať ďaleko.

Automobilka sa aj týmto spôsobom snaží upriamiť pozornosť na tretiu generáciu modelu C3 predstaveného v priebehu tohto leta.

Článok pokračuje pod video reklamou

Súťažná verzia je samozrejme oproti sériovému hatchbacku výrazne upravená. Má napríklad o 125 mm širšiu a celkovo výrazne "svalnatejšiu" karosériu s viacerými aerodynamickými doplnkami.

Už teraz vraj pritom spĺňa väčšinu nových predpisov FIA WRC, ktoré začnú platiť od novej sezóny. Tie prinesú napríklad nárast výkonu prepĺňaných 1,6-litrových agregátov na približne 280 kW oproti súčasným 234 kW. Je to najmä dôsledok zväčšenia priemeru restriktora turba na 36 mm (+ 3 mm).

Vďaka maximálnej šírke 1875 mm, širšiemu a užšiemu zadnému spojleru, vystupujúcemu prednému nárazníku a zadnému nárazníku s difúzorom dôjde k zlepšeniu aj pokiaľ ide o aerodynamiku.

Schopnosti vozidla navyše vylepší zníženie hmotnosti o 25 kg na úroveň 1175 kg a využitie elektronicky ovládaného diferenciálu.

Citroën C3 WRC zažije súťažnú premiéru v januári na Rally Monte Carlo. Ešte predtým sa koncepčná verzia ukáže návštevníkom októbrového parížskeho autosalónu.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 487
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 818
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 059
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 634
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 119
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 003
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 556
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 341
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 767

Téma: Autosalón Paríž 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.