Test: Opel Mokka dostane facelift, ktorý zúfalo potrebuje

Zmätočné ovládanie navigácie sa v novom modeli neukáže.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Tesne pred tým, ako na cesty vyrazí faceliftovaný model Opel Mokka X (automobilka ho predstavila na jar na autosalóne v Ženeve) sme vyskúšali pôvodnú Mokku, ešte bez písmena X. Na trhu je od roku 2012 a jej vek badať obzvlášť na interiéri.

Pochybujeme, že je facelift natoľko zásadný, aby obhájil nové označenie Mokky. Vynovený model by však mal odstrániť všetky väčšie chyby, ktoré sme autu počas testu našli.

Článok pokračuje pod video reklamou

Malý hatchback na chodúľoch

Mokka využíva azda všetky triky, ktoré dizajnéri zvyknú používať pri navrhovaní "terénnych" áut. Zdiaľky tak pôsobí ako malé robustné SUV, no pri lepšom pohľade je Mokka príliš vysoká a úzka. Ani jej svetlá výška asi 16 centimetrov nestojí za reč.

Na druhú stranu musíme povedať, že sa nám pozdáva jej jednoduchý dizajn, ktorý nie je samoúčelne výrazný tak, ako v prípade Nissanu Juke či Hondy HR-V. Mokka je tak pekný malý hatchback, ktorý sa - spolu s viacerými konkurentmi - snaží tváriť ako mini SUV.

 

Za SUV si totiž môže automobilka vypýtať viac, ako za prostý hatchback. Zákazníci kupujúci SUV majú tiež silnejšiu tendenciu investovať do výbavy. Automobilka tak zarobí viac na jednom predanom SUV, než koľko by zarobila na hatchbacku rovnakej veľkosti.

Spolu s písmenom X pribudol Mokke nový dizajn masky chladiča, LED svetlá a iný predný nárazník. Vonkajší vzhľad sa príliš nezmenil; tie zásadné novinky sa nachádzajú v interiéri.

Pohodlné sedenie a chaos na prístrojovej doske

Interiér pôvodnej Mokky by sme označili za chaotický a plný nepochopiteľných tlačidiel už pri jej premiére v roku 2012. Optikou dneška už ide o čistú katastrofu.

Infotainmentový systém je zastaralý, neprehľadný na ovládanie a navigačný joystick je čistá nočná mora. (Pripúšťame, že modely vybavené základným autorádiom mohli byť na používanie jednoduchšie.)

Snažiť sa za jazdy zorientovať v spleti drobných tlačidiel s nejasnými funkciami (dve rôzne majú nápis "NAV") je náročné a v dôsledku aj nebezpečné.

Nová Mokka X dostane viaceré asistenčné systémy aj infotainmentový systém s balíkom služieb OnStar - spoznali sme ho v novej Astre a aj vďaka nemu vyhrala Astra ocenenie európske auto roku. V praxi s ním máme zatiaľ zmiešané skúsenosti.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4AZC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4AZC na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Pred povodňou v Starej Lesnej utekali dovolenkári aj miestni

Rekreanti skončili v škole, osadníci na úrade.

SPIŠ KORZÁR

V okrese Poprad vyhlásili mimoriadnu situáciu

Ohrozený je most na hlavnom ťahu do Poľska.

Píše Mikuláš Dzurinda

Únia sa musí zmeniť na federáciu (píše Mikuláš Dzurinda)

Aby Únia vzbudzovala nádej aj rešpekt.

Neprehliadnite tiež

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.