SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Test: Opel Mokka dostane facelift, ktorý zúfalo potrebuje

Zmätočné ovládanie navigácie sa v novom modeli neukáže.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Tesne pred tým, ako na cesty vyrazí faceliftovaný model Opel Mokka X (automobilka ho predstavila na jar na autosalóne v Ženeve) sme vyskúšali pôvodnú Mokku, ešte bez písmena X. Na trhu je od roku 2012 a jej vek badať obzvlášť na interiéri.

Pochybujeme, že je facelift natoľko zásadný, aby obhájil nové označenie Mokky. Vynovený model by však mal odstrániť všetky väčšie chyby, ktoré sme autu počas testu našli.

Článok pokračuje pod video reklamou

Malý hatchback na chodúľoch

Mokka využíva azda všetky triky, ktoré dizajnéri zvyknú používať pri navrhovaní "terénnych" áut. Zdiaľky tak pôsobí ako malé robustné SUV, no pri lepšom pohľade je Mokka príliš vysoká a úzka. Ani jej svetlá výška asi 16 centimetrov nestojí za reč.

Na druhú stranu musíme povedať, že sa nám pozdáva jej jednoduchý dizajn, ktorý nie je samoúčelne výrazný tak, ako v prípade Nissanu Juke či Hondy HR-V. Mokka je tak pekný malý hatchback, ktorý sa - spolu s viacerými konkurentmi - snaží tváriť ako mini SUV.

 

Za SUV si totiž môže automobilka vypýtať viac, ako za prostý hatchback. Zákazníci kupujúci SUV majú tiež silnejšiu tendenciu investovať do výbavy. Automobilka tak zarobí viac na jednom predanom SUV, než koľko by zarobila na hatchbacku rovnakej veľkosti.

Spolu s písmenom X pribudol Mokke nový dizajn masky chladiča, LED svetlá a iný predný nárazník. Vonkajší vzhľad sa príliš nezmenil; tie zásadné novinky sa nachádzajú v interiéri.

Pohodlné sedenie a chaos na prístrojovej doske

Interiér pôvodnej Mokky by sme označili za chaotický a plný nepochopiteľných tlačidiel už pri jej premiére v roku 2012. Optikou dneška už ide o čistú katastrofu.

Infotainmentový systém je zastaralý, neprehľadný na ovládanie a navigačný joystick je čistá nočná mora. (Pripúšťame, že modely vybavené základným autorádiom mohli byť na používanie jednoduchšie.)

Snažiť sa za jazdy zorientovať v spleti drobných tlačidiel s nejasnými funkciami (dve rôzne majú nápis "NAV") je náročné a v dôsledku aj nebezpečné.

Nová Mokka X dostane viaceré asistenčné systémy aj infotainmentový systém s balíkom služieb OnStar - spoznali sme ho v novej Astre a aj vďaka nemu vyhrala Astra ocenenie európske auto roku. V praxi s ním máme zatiaľ zmiešané skúsenosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4AZC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4AZC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR