Test: Opel Mokka dostane facelift, ktorý zúfalo potrebuje

Zmätočné ovládanie navigácie sa v novom modeli neukáže.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Tesne pred tým, ako na cesty vyrazí faceliftovaný model Opel Mokka X (automobilka ho predstavila na jar na autosalóne v Ženeve) sme vyskúšali pôvodnú Mokku, ešte bez písmena X. Na trhu je od roku 2012 a jej vek badať obzvlášť na interiéri.

Pochybujeme, že je facelift natoľko zásadný, aby obhájil nové označenie Mokky. Vynovený model by však mal odstrániť všetky väčšie chyby, ktoré sme autu počas testu našli.

Malý hatchback na chodúľoch

Mokka využíva azda všetky triky, ktoré dizajnéri zvyknú používať pri navrhovaní "terénnych" áut. Zdiaľky tak pôsobí ako malé robustné SUV, no pri lepšom pohľade je Mokka príliš vysoká a úzka. Ani jej svetlá výška asi 16 centimetrov nestojí za reč.

Na druhú stranu musíme povedať, že sa nám pozdáva jej jednoduchý dizajn, ktorý nie je samoúčelne výrazný tak, ako v prípade Nissanu Juke či Hondy HR-V. Mokka je tak pekný malý hatchback, ktorý sa - spolu s viacerými konkurentmi - snaží tváriť ako mini SUV.

 

Za SUV si totiž môže automobilka vypýtať viac, ako za prostý hatchback. Zákazníci kupujúci SUV majú tiež silnejšiu tendenciu investovať do výbavy. Automobilka tak zarobí viac na jednom predanom SUV, než koľko by zarobila na hatchbacku rovnakej veľkosti.

Spolu s písmenom X pribudol Mokke nový dizajn masky chladiča, LED svetlá a iný predný nárazník. Vonkajší vzhľad sa príliš nezmenil; tie zásadné novinky sa nachádzajú v interiéri.

Pohodlné sedenie a chaos na prístrojovej doske

Interiér pôvodnej Mokky by sme označili za chaotický a plný nepochopiteľných tlačidiel už pri jej premiére v roku 2012. Optikou dneška už ide o čistú katastrofu.

Infotainmentový systém je zastaralý, neprehľadný na ovládanie a navigačný joystick je čistá nočná mora. (Pripúšťame, že modely vybavené základným autorádiom mohli byť na používanie jednoduchšie.)

Snažiť sa za jazdy zorientovať v spleti drobných tlačidiel s nejasnými funkciami (dve rôzne majú nápis "NAV") je náročné a v dôsledku aj nebezpečné.

Nová Mokka X dostane viaceré asistenčné systémy aj infotainmentový systém s balíkom služieb OnStar - spoznali sme ho v novej Astre a aj vďaka nemu vyhrala Astra ocenenie európske auto roku. V praxi s ním máme zatiaľ zmiešané skúsenosti.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop