Elektromobily sú príliš tiché, v USA budú povinne vytvárať hluk

Výstražný akustický systém má byť aktívny pri cúvaní aj jazde vpred do rýchlosti 30 km/h.

Ilustračné foto(Zdroj: Nissan)

Nízka hlučnosť elektromobilov sa vo všeobecnosti považuje za jednu z ich hlavných predností. Ich tichá prevádzka prispieva k zníženiu hlukovej záťaže, čo je veľké pozitívum najmä v mestách, kde býva premávka najhustejšia.

Na druhej strane, už dlhšie sa vedú debaty o tom, do akej miery je nehlučnosť hybridov a elektrických vozidiel nebezpečná pre zrakovo postihnutých ľudí a chodcov či cyklistov všeobecne. Podľa údajov Amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) je táto vlastnosť elektromobilov príčinou 2400 zranení chodcov v USA za rok.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Keď je motor hudobným nástrojom a jeho zvuk symfóniou

Aj preto NHTSA vydáva nariadenie, podľa ktorého budú musieť byť všetky nové hybridy a elektrické vozidlá so štyrmi kolesami a pohotovostnou hmotnosťou do 4536 kg vybavené zariadením vytvárajúcim umelý hluk. Táto povinnosť začne platiť od 1. septembra 2019.

Výstražný akustický systém má byť aktívny pri cúvaní aj jazde vpred do rýchlosti 30 km/h. Pri vyšších rýchlostiach sa už vraj o dostatočný hluk postará valivý a aerodynamický odpor. Úrad zatiaľ bližšie nešpecifikoval, aký zvuk by mali elektromobily vydávať.

Pripomeňme, že nad podobnou legislatívou sa už nejaký čas pracuje aj v Európskej únii. Od 1. júla 2019 bude v nových hybridoch a elektromobiloch predávaných na území členských štátov povinný systém zvukovej signalizácie vozidla AVAS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 779
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 036
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 689
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 138
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 009
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 761

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.