Elektromobily sú príliš tiché, v USA budú povinne vytvárať hluk

Výstražný akustický systém má byť aktívny pri cúvaní aj jazde vpred do rýchlosti 30 km/h.

Ilustračné foto(Zdroj: Nissan)

Nízka hlučnosť elektromobilov sa vo všeobecnosti považuje za jednu z ich hlavných predností. Ich tichá prevádzka prispieva k zníženiu hlukovej záťaže, čo je veľké pozitívum najmä v mestách, kde býva premávka najhustejšia.

Na druhej strane, už dlhšie sa vedú debaty o tom, do akej miery je nehlučnosť hybridov a elektrických vozidiel nebezpečná pre zrakovo postihnutých ľudí a chodcov či cyklistov všeobecne. Podľa údajov Amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) je táto vlastnosť elektromobilov príčinou 2400 zranení chodcov v USA za rok.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Keď je motor hudobným nástrojom a jeho zvuk symfóniou

Aj preto NHTSA vydáva nariadenie, podľa ktorého budú musieť byť všetky nové hybridy a elektrické vozidlá so štyrmi kolesami a pohotovostnou hmotnosťou do 4536 kg vybavené zariadením vytvárajúcim umelý hluk. Táto povinnosť začne platiť od 1. septembra 2019.

Výstražný akustický systém má byť aktívny pri cúvaní aj jazde vpred do rýchlosti 30 km/h. Pri vyšších rýchlostiach sa už vraj o dostatočný hluk postará valivý a aerodynamický odpor. Úrad zatiaľ bližšie nešpecifikoval, aký zvuk by mali elektromobily vydávať.

Pripomeňme, že nad podobnou legislatívou sa už nejaký čas pracuje aj v Európskej únii. Od 1. júla 2019 bude v nových hybridoch a elektromobiloch predávaných na území členských štátov povinný systém zvukovej signalizácie vozidla AVAS.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.