SME
Nedeľa, 22. september, 2019 | Meniny má Móric

Aj rok 2016 bol bohatý na nevkusné automobilové reklamy

Mercedes si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

(Zdroj: reprofoto Youtube.com / Audi)

V roku 2015 vzniklo množstvo vtipných, pútavých aj kreatívnych reklám na autá. S ľútosťou musíme skonštatovať, že to isté sa o tom končiacom roku povedať nedá.

V reklamnom svete tento rok vládol nevkus, malomeštiactvo a lacný humor. Vybrali sme tie najhoršie príklady toho, ako sa nám automobilky snažili predať autá - na Slovensku aj v zahraničí.

Článok pokračuje pod video reklamou

BMW a podpichovanie Tesly

Americké zastúpenie BMW pripravilo sériu reklám na plug-in hybridné BMW 330e. V nich automobilka naznačuje, že sa neoplatí čakať dva roky na novú Teslu Model 3, keď ekologické BMW je dostupné už teraz.

Načítavám video...

Samotná reklama je vtipne ironická, napriek tomu jej celkom nerozumieme. BMW 330e je predsa zábavná hybridná zadokolka, prečo ju výrobca v reklame neprezentuje cez jeho kvality, ale radšej sa naváža do iných značiek?

Prečítajte si tiež: TEST: Oplatí sa hybridné BMW 330e? Čítajte 

Audi Q2 a "neotagovateľná" reklama

Snaha značiek automobiliek moderné "výrazové prostriedky" - gifká, meme, emoji, hashtagy - je infantilná, krátkozraká, samoúčelná a nikdy nemôže dopadnúť dobre. Takýto tón komunikácie sa hodí startupu alebo technologickej firme, nie veľkej korporácií.

Reklama na Audi Q2 je 45-ročný muž, ktorý veľmi chce mať sedemnásť. Okrem jeho samého tomu nikto iný neverí.

Načítavám video...

Mercedes-Benz a ples s chrenovou rolkou

Automobilka sa neprezentuje len videami a inzerátmi v tlači, ale všetkými svojimi aktivitami. Keď sme na slovenskej webstránke Mercedes-Benzu zbadali pozvánku na bratislavský ples, mali sme husiu kožu.

"Celým večerom vás bude sprevádzať šarmantná moderátorka Kveta Horváthová. O hviezdny večer sa postarajú: Happyband orchestra, Sisa Lelkes Sklovská, skupina No Name, Pavol Hammel, tanečné štúdio DanceCool a DJ Mirec," píše sa na webe.

Ples prémiovej značky, ktorá sa prezentuje ako vrchol luxusu a technologických inovácií, má program ako lepšia dedinská zábava. Interpreti ako Hammel a No Name síce zabavia, ale zároveň veľa napovedia o miestnej klientele značky.

Na obranu trojcípej hviezdy však musíme dodať, že tento rok zaznamenala aj jeden úspech. Triedu E, najpopulárnejší európsky taxík (spolu s Daciou Logan a Citroënom C-Elysée), dokázala odprezentovať ako štýlový sedan plný pokrokových technológií.

Médiá aj verejnosť to značke zožrali - až do vydania jedného nešťastného, zavádzajúceho spotu.

Prečítajte si tiež: Mercedes sťahuje reklamu na triedu E, sľubuje v nej, že auto vie ísť bez šoféra Čítajte 

Citroen a vibračný Cactus

Nie je zvykom, aby sa automobilky v reklamách otvorene spájali s alkoholom, cigaretami či sexom. To však nie je prípad Citroënu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4SWH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4SWH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  2. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  5. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  6. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  7. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  8. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  9. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  10. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  1. Laci Strike: Kotrmelec je pre veľa detí už neuveriteľné umenie
  2. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  3. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  6. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  7. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  8. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  9. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  10. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  1. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 12 642
  2. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 11 026
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 10 110
  4. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 8 984
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 877
  6. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 7 506
  7. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 5 755
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 5 634
  9. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 577
  10. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 070

Hlavné správy zo Sme.sk

Šimon Janík.

Na pochod za život prišlo 50-tisíc ľudí, akciu zneužila ĽSNS

Organizátori pochodu sú za akúkoľvek zmenu, ktorá interrupcie sprísni.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Drucker môže byť rozdielový hráč

Čo je menšie zlo – Drucker alebo Kollár?

Komentátor SME Peter Schutz.
CYNICKÁ OBLUDA

Ako sme pred piatimi rokmi sklamali svet

Po desiatich rokoch Gašparoviča, sme v septembri 2014 sklamali očakávania celého zábavychtivého sveta.

Neprehliadnite tiež

Frankfurtský autosalón prilákal rekordne nízky počet ľudí

Dôvodom môže byť aj neúčasť dôležitých automobiliek.

Autosalón Frankfurt 2019

Pozrite si, ako sa v Nošoviciach vyrábajú Hyundaie pre celú Európu

Fabrika bola najväčšou zahraničnou investíciou v Českej republike.

Výrobný závod Hyundai, Nošovice - výrobná linka
Citroen 2CV Sahara

Slovenský pretekár Maťo Homola je novým ambasádorom OMV

Mladý pretekár sa stal novým ambasádorom OMV.

Maťo Homola