Aj rok 2016 bol bohatý na nevkusné automobilové reklamy

Mercedes si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

(Zdroj: reprofoto Youtube.com / Audi)

V roku 2015 vzniklo množstvo vtipných, pútavých aj kreatívnych reklám na autá. S ľútosťou musíme skonštatovať, že to isté sa o tom končiacom roku povedať nedá.

V reklamnom svete tento rok vládol nevkus, malomeštiactvo a lacný humor. Vybrali sme tie najhoršie príklady toho, ako sa nám automobilky snažili predať autá - na Slovensku aj v zahraničí.

Článok pokračuje pod video reklamou

BMW a podpichovanie Tesly

Americké zastúpenie BMW pripravilo sériu reklám na plug-in hybridné BMW 330e. V nich automobilka naznačuje, že sa neoplatí čakať dva roky na novú Teslu Model 3, keď ekologické BMW je dostupné už teraz.

Samotná reklama je vtipne ironická, napriek tomu jej celkom nerozumieme. BMW 330e je predsa zábavná hybridná zadokolka, prečo ju výrobca v reklame neprezentuje cez jeho kvality, ale radšej sa naváža do iných značiek?

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: TEST: Oplatí sa hybridné BMW 330e?

Audi Q2 a "neotagovateľná" reklama

Snaha značiek automobiliek moderné "výrazové prostriedky" - gifká, meme, emoji, hashtagy - je infantilná, krátkozraká, samoúčelná a nikdy nemôže dopadnúť dobre. Takýto tón komunikácie sa hodí startupu alebo technologickej firme, nie veľkej korporácií.

Reklama na Audi Q2 je 45-ročný muž, ktorý veľmi chce mať sedemnásť. Okrem jeho samého tomu nikto iný neverí.

Mercedes-Benz a ples s chrenovou rolkou

Automobilka sa neprezentuje len videami a inzerátmi v tlači, ale všetkými svojimi aktivitami. Keď sme na slovenskej webstránke Mercedes-Benzu zbadali pozvánku na bratislavský ples, mali sme husiu kožu.

"Celým večerom vás bude sprevádzať šarmantná moderátorka Kveta Horváthová. O hviezdny večer sa postarajú: Happyband orchestra, Sisa Lelkes Sklovská, skupina No Name, Pavol Hammel, tanečné štúdio DanceCool a DJ Mirec," píše sa na webe.

Ples prémiovej značky, ktorá sa prezentuje ako vrchol luxusu a technologických inovácií, má program ako lepšia dedinská zábava. Interpreti ako Hammel a No Name síce zabavia, ale zároveň veľa napovedia o miestnej klientele značky.

Na obranu trojcípej hviezdy však musíme dodať, že tento rok zaznamenala aj jeden úspech. Triedu E, najpopulárnejší európsky taxík (spolu s Daciou Logan a Citroënom C-Elysée), dokázala odprezentovať ako štýlový sedan plný pokrokových technológií.

Médiá aj verejnosť to značke zožrali - až do vydania jedného nešťastného, zavádzajúceho spotu.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Mercedes sťahuje reklamu na triedu E, sľubuje v nej, že auto vie ísť bez šoféra

Citroen a vibračný Cactus

Nie je zvykom, aby sa automobilky v reklamách otvorene spájali s alkoholom, cigaretami či sexom. To však nie je prípad Citroënu.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SWH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SWH na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramóv vďaka 3D Chili.
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
  8. Za mliečnou revolúciou bude stáť aj krava Blažena Bzovícka
  9. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  10. Na bicykli po Burgenlande
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 402
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 250
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 14 806
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 9 894
  5. Ako si znížiť náklady na bývanie a vyhnúť sa nedoplatkom? 8 982
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 405
  7. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 7 431
  8. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 7 149
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 190
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 790

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Hybridy klamali, majú oveľa vyššiu spotrebu

Ako hybridy nešetria palivo tak, ako sľubovali.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Prípad poľovníkov ilustruje, aké ťažké je byť smelým zajkom

Byť odvážnym kritikom je ako kráčať po povrchu Mesiaca.

Neprehliadnite tiež

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.