SME

Aj rok 2016 bol bohatý na nevkusné automobilové reklamy

Mercedes si za peniaze kúpiť môžete, dobrý vkus však nie.

(Zdroj: reprofoto Youtube.com / Audi)

V roku 2015 vzniklo množstvo vtipných, pútavých aj kreatívnych reklám na autá. S ľútosťou musíme skonštatovať, že to isté sa o tom končiacom roku povedať nedá.

V reklamnom svete tento rok vládol nevkus, malomeštiactvo a lacný humor. Vybrali sme tie najhoršie príklady toho, ako sa nám automobilky snažili predať autá - na Slovensku aj v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BMW a podpichovanie Tesly

Americké zastúpenie BMW pripravilo sériu reklám na plug-in hybridné BMW 330e. V nich automobilka naznačuje, že sa neoplatí čakať dva roky na novú Teslu Model 3, keď ekologické BMW je dostupné už teraz.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Samotná reklama je vtipne ironická, napriek tomu jej celkom nerozumieme. BMW 330e je predsa zábavná hybridná zadokolka, prečo ju výrobca v reklame neprezentuje cez jeho kvality, ale radšej sa naváža do iných značiek?

Prečítajte si tiež: TEST: Oplatí sa hybridné BMW 330e? Čítajte 

Audi Q2 a "neotagovateľná" reklama

Snaha značiek automobiliek moderné "výrazové prostriedky" - gifká, meme, emoji, hashtagy - je infantilná, krátkozraká, samoúčelná a nikdy nemôže dopadnúť dobre. Takýto tón komunikácie sa hodí startupu alebo technologickej firme, nie veľkej korporácií.

Reklama na Audi Q2 je 45-ročný muž, ktorý veľmi chce mať sedemnásť. Okrem jeho samého tomu nikto iný neverí.

Načítavam video...

Mercedes-Benz a ples s chrenovou rolkou

Automobilka sa neprezentuje len videami a inzerátmi v tlači, ale všetkými svojimi aktivitami. Keď sme na slovenskej webstránke Mercedes-Benzu zbadali pozvánku na bratislavský ples, mali sme husiu kožu.

SkryťVypnúť reklamu

"Celým večerom vás bude sprevádzať šarmantná moderátorka Kveta Horváthová. O hviezdny večer sa postarajú: Happyband orchestra, Sisa Lelkes Sklovská, skupina No Name, Pavol Hammel, tanečné štúdio DanceCool a DJ Mirec," píše sa na webe.

Ples prémiovej značky, ktorá sa prezentuje ako vrchol luxusu a technologických inovácií, má program ako lepšia dedinská zábava. Interpreti ako Hammel a No Name síce zabavia, ale zároveň veľa napovedia o miestnej klientele značky.

Na obranu trojcípej hviezdy však musíme dodať, že tento rok zaznamenala aj jeden úspech. Triedu E, najpopulárnejší európsky taxík (spolu s Daciou Logan a Citroënom C-Elysée), dokázala odprezentovať ako štýlový sedan plný pokrokových technológií.

Médiá aj verejnosť to značke zožrali - až do vydania jedného nešťastného, zavádzajúceho spotu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Mercedes sťahuje reklamu na triedu E, sľubuje v nej, že auto vie ísť bez šoféra Čítajte 

Citroen a vibračný Cactus

Nie je zvykom, aby sa automobilky v reklamách otvorene spájali s alkoholom, cigaretami či sexom. To však nie je prípad Citroënu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4SWH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 506
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 170
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 475
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 313
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu