BRUSEL, BRATISLAVA. Toyota sa rozhodla modernizovať subkompaktný model Yaris, ktorého tretia generácia je na trhu od roku 2011. Zmien je viac než dosť, samotný výrobca hovorí o využití 900 nových dielov a nákladoch vo výške 90 miliónov eur.
Vzhľad inovovaného hatchbacku nie je veľkým prekvapením. Veď už začiatkom januára nám automobilka ukázala na prvých obrázkoch jeho ostrú verziu Yaris Gazoo (názov ešte nie je oficiálne potvrdený). Oba varianty sa bok po boku premiérovo predstavia na marcovom ženevskom autosalóne.
Dizajnéri sa zamerali predovšetkým na to, aby vozidlo vo výsledku pôsobilo širším a dynamickejším dojmom. Za týmto účelom pozmenili prednú masku, nárazníky, predné a zadné svetlá či spodnú časť dverí. V ponuke ďalej pribudli dva farebné odtiene aj 15- a 16-palcové kolesá v novom dizajne.
Vnútri je novinkou farebný 4,2-palcový TFT displej palubného počítača či upravená stredová konzola. Za zmienku stojí tiež iný vzhľad výduchov klimatizácie a modré podsvietenie budíkov. Automobilka však láka aj na kvalitnejšie materiály a nové vzory čalúnenia sedadiel.

K dôležitej zmene došlo pod kapotou, kde súčasnú 1,33-litrovú jednotku nahradil výkonnejší a úspornejší 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 82 kW. V ponuke naopak zostáva litrový benzínový trojvalec aj hybrid.
Z technických vylepšení spomeňme nové uloženie pohonných jednotiek, ktoré znižuje hluk a vibrácie, výfukový systém bohatší o ďalší tlmič, modifikovanú prednú nápravu či optimalizovaný elektrický posilňovač riadenia.

Toyota ďalej oznámila, že pre všetky verzie modelu sa stane štandardom balíček Safety Sense združujúci bezpečnostné technológie ako prednárazový systém s autonómnym brzdením, automatické diaľkové svetlá či upozornenie na opustenie jazdného pruhu.
Vývoj modelu prebiehal v Európe, no úpravy, ktoré podstúpil, nie sú určené len pre európsky trh, ale vôbec po prvýkrát sa premietnu aj do japonského variantu predávaného pod označením Vitz.