SME

Toyota Yaris má za sebou facelift za 90 miliónov eur

Súčasťou rozsiahlej modernizácie je výmena terajšieho 1,33-litrového motora za nový štvorvalec s objemom 1,5 litra.

Toyota YarisToyota Yaris (Zdroj: Toyota)

BRUSEL, BRATISLAVA. Toyota sa rozhodla modernizovať subkompaktný model Yaris, ktorého tretia generácia je na trhu od roku 2011. Zmien je viac než dosť, samotný výrobca hovorí o využití 900 nových dielov a nákladoch vo výške 90 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vzhľad inovovaného hatchbacku nie je veľkým prekvapením. Veď už začiatkom januára nám automobilka ukázala na prvých obrázkoch jeho ostrú verziu Yaris Gazoo (názov ešte nie je oficiálne potvrdený). Oba varianty sa bok po boku premiérovo predstavia na marcovom ženevskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnéri sa zamerali predovšetkým na to, aby vozidlo vo výsledku pôsobilo širším a dynamickejším dojmom. Za týmto účelom pozmenili prednú masku, nárazníky, predné a zadné svetlá či spodnú časť dverí. V ponuke ďalej pribudli dva farebné odtiene aj 15- a 16-palcové kolesá v novom dizajne.

Vnútri je novinkou farebný 4,2-palcový TFT displej palubného počítača či upravená stredová konzola. Za zmienku stojí tiež iný vzhľad výduchov klimatizácie a modré podsvietenie budíkov. Automobilka však láka aj na kvalitnejšie materiály a nové vzory čalúnenia sedadiel.

Prečítajte si tiež: Toyota Yaris dostane nový 1,5-litrový motor. Ponúkne lepšiu dynamiku aj spotrebu Čítajte 

K dôležitej zmene došlo pod kapotou, kde súčasnú 1,33-litrovú jednotku nahradil výkonnejší a úspornejší 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 82 kW. V ponuke naopak zostáva litrový benzínový trojvalec aj hybrid.

SkryťVypnúť reklamu

Z technických vylepšení spomeňme nové uloženie pohonných jednotiek, ktoré znižuje hluk a vibrácie, výfukový systém bohatší o ďalší tlmič, modifikovanú prednú nápravu či optimalizovaný elektrický posilňovač riadenia.

Toyota ďalej oznámila, že pre všetky verzie modelu sa stane štandardom balíček Safety Sense združujúci bezpečnostné technológie ako prednárazový systém s autonómnym brzdením, automatické diaľkové svetlá či upozornenie na opustenie jazdného pruhu.

Vývoj modelu prebiehal v Európe, no úpravy, ktoré podstúpil, nie sú určené len pre európsky trh, ale vôbec po prvýkrát sa premietnu aj do japonského variantu predávaného pod označením Vitz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 772
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 215
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 062
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 295
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 612
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 974
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 178
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 053
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Slovenská opozícia sa drží hesla: Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  6. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  7. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 463
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 055
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 258
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 202
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 533
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 684
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 204
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 750
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu