Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid(Zdroj: Porsche )

STUTTGART, BRATISLAVA. Nemecká značka prepisuje vlastnú históriu, keď po prvýkrát stavia na vrchol modelového radu Panamera plug-in hybrid.

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid je dokonca aktuálne najvýkonnejším modelom v ponuke automobilky a zároveň druhou hybridnou verziu luxusného štvordverového fastbacku.

Tou prvou sa v minulom roku stal variant Panamera 4 E-Hybrid kombinujúci 100 kW elektromotor a 2,9-litrový šesťvalec.

Najnovší prírastok Porsche využíva rovnako výkonný elektromotor, no pridáva k nemu benzínový štvorlitrový osemvalec twin-turbo z modelu Panamera Turbo produkujúci 404 kW (550 koní).

Výsledkom je značné navýšenie celkového výkonu hybridnej sústavy z 340 kW na 500 kW (680 koní) a maximálneho krútiaceho momentu zo 700 Nm na 850 Nm.

Automobil je vďaka tomu schopný zrýchliť z nuly na 100 km/h už za 3,4 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 310 km/h.

O prenos sily na všetky kolesá sa stará dvojspojková 8-stupňová prevodovka PDK. Deklarovaná kombinovaná spotreba 2,9 l/100 km (podľa NEDC) bude mať k realite asi dosť ďaleko.

Vozidlo, čerpajúc energiu z kvapalinou chladenej lithium-ion batérie s kapacitou 14,1 kWh, zvládne prejsť na čisto elektrický pohon 50 km.

Akumulátor sa pritom pri využití príplatkovej 7,2 kW palubnej rýchlonabíjačky a zásuvky 230V/32A doplna nabije za 2,4 hodiny. Bez rýchlonabíjačky a so zásuvkou 230V/10A celý proces zaberie šesť hodín.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Porsche predstavilo novú generáciu superluxusného hybridného sedanu

Nabíjanie sa dá pritom spustiť aj na diaľku pomocou aplikácie v smarfóne. To isté platí tiež o klimatizácii. V bohatej základnej výbave vozidla ďalej nechýba trojkomorové vzduchové odpruženie, keramické brzdy, 21-palcové kolesá z ľahkých zliatin či aktívne aerodynamické prvky.

Model si svetovú premiéru odkrúti na marcovom autosalóne v Ženeve. V Európe sa začne predávať v júli a to aj vo verzii Executive s rázvorom dlhším o 150 mm a štandardným natáčaním zadnej nápravy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Téma: Autosalón Ženeva 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.