SME

Test: S modernizovaným BMW 3 GT sme driftovali na snehu

Jazda na zasneženom Slovakia ringu nám ukázala prednosti pohonu xDrive.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BMW v poslednom čase pristupuje k zmenám dizajnu veľmi konzervatívne. Dokonalým príkladom je nové BMW radu 5. Na nájdenie rozdielov si musíte postaviť dve autá posledných dvoch generácií vedľa seba. Identifikovať novinku však nie je vôbec ľahké.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aspoň spredu nám v tomto ohľade pomáha jemná odlišnosť – predné svetlomety sú na najnovšej generácii prepojené s typickou prednou maskou v tvare obličiek.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: BMW radu 5 prináša pokrok v autonómnom riadení Čítajte 

Ešte ťažšie sa hľadá rozdiel v dizajne v prípade faceliftovanej verzie. Potvrdilo sa nám to v teste modelu 3 GT. Prepracované svetlá vpredu a vzadu a jemne upravený zadný nárazník sa ťažko identifikujú aj v prípade priameho porovnania. Zadné vysúvateľné krídlo ostalo zachované.

SkryťVypnúť reklamu

Zásadnejšie zmeny sú ukryté pod kapotou. Do ponuky motorov sa zaradili nové benzínové štvorvalce 320i a 330i a tiež trojlitrový šesťvalec 340i. Ponuku naftových agregátov obohatila upravená verzia 325d s výkonom 165 kW.

My sme však na test dostali už preverený naftový šesťvalec. Rovnakú pohonnú jednotku sme v bielom BMW 330d GT otestovali už pred približne dvoma rokmi. Tu by sa náš test v podstate mohol skončiť s odkazom na článok z minulosti.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme dve verzie BMW radu 3, GT verzus kombi Čítajte 

To by sa však počas testovacieho týždňa nesmela udiať pre nás zásadná vec. Zhoda okolností, náhoda, šťastie, alebo čokoľvek to bolo, nám prialo a nastal ten jediný deň v roku, keď je trať Slovakia ringu pokrytá čerstvým snehom.

Spáliť pol nádrže za tri hodiny krúžením po okruhu sa môže niekomu zdať nezmyselné, nám však veľa povedalo o schopnostiach auta, jeho podvozka a hlavne pohonu všetkých kolies xDrive. Aspoň krátky pohľad na jedno z úvodných kôl prinášame vo videu.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci skúšania správania vozidla sme neprechádzali cez zákruty len efektne dverami napred. Vyskúšali sme si aj jazdu bez šmykov. BMW s pohonom xDrive má v tomto momente jednoznačne tendenciu zatočiť do zákruty.

Snaha auta o poslúchnutie pokynu vodiča na základe natočenia volantu je naozaj citeľná, ale len do istého bodu. Keď to už šofér preženie s rýchlosťou v zákrute, BMW sa zrazu začne na klzkom povrchu správať nedotáčavo – šmýka sa za svojím “nosom“ von z cesty.

Výraznejšie natočenie volantu je samo osebe v tomto momente kontraproduktívne, rovnako ako na všetkých autách. Práve naopak, treba natočenie volantu zmierniť, aby vozidlo získalo trakciu a znovu začalo zatáčať do zákruty.

Tieto situácie nám jasne ukázali, že xDrive dokáže posunúť hranicu schopností auta výrazným spôsobom, na vykĺzanom povrchu však nie je všemocný. V bezpečí okruhu sa však dá ísť ešte o málo rýchlejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Stačí pri správnom natočení volantu správne pritlačiť na plyn a BMW sa razom zmení na ľahko ovládateľné a zábavné auto. Prejazdy dverami napred na cestu za normálnych okolností nepatria, ale táto situácia ukazuje na ďalší dôležitý poznatok o jazde na snehu, ktorý skúsení šoféri určite ovládajú, a to, že plynový pedál je na zvládnutie krízovej situácii niekedy rovnako dôležitý ako volant. Samozrejme, vo výsledku musí ísť o súhru práce volantu a plynového pedála.

S pohonom, ktorý aktívne presmeruje krútiaci moment podľa situácie na jednotlivé kolesá, ide o pomerne jednoduchý úkon. Okrem xDrive-u nás o tom presvedčil v minulosti aj Focus RS.

Inteligentné pohony výrazne zjednodušujú prácu vodiča, jeho reakcie nemusia byť až také rýchle a presné a zvládnutie auta v krízovej situácii zrazu vyžaduje výrazne menej cviku. Vodič a jeho schopnosti však stále ostávajú dôležitým prvkom, preto si treba osvojiť správne reakcie a nacvičiť si podobné situácie mimo bežných ciest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pohon xDrive uľahčuje situáciu aj v inom zmysle. Vynikajúco zvláda zmenu povrchu. V jednej zákrute sa počas kontinuálneho driftu výrazne menil povrch od ľahkého prašanu cez ujazdený a vyšmýkaný úsek až po miesta, na ktorých “svietil“ čierny asfalt.

Vozidlo ostávalo pokojné a stabilné a vodič len minimálne pociťoval tieto nepríjemné zmeny. V praxi to pomáha napríklad pri predbiehaní, keď šofér prebehne z vyjazdených koľají cez nahromadený sneh v strede cesty. Autom síce trhne, ale ostáva smerovo stabilné, aj keď sú kolesá na jednej strane auta v snehu a na druhej strane idú po asfalte.

Pri takto fungujúcom celku si šofér musí uvedomovať, že situácia na ceste môže byť podstatne horšia, ako sa spoza volantu zdá.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C4VHW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

BMW

Súvisiace témy: Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  2. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  5. Signature vône podľa osobnosti
  6. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  7. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  8. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  1. Signature vône podľa osobnosti
  2. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  3. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  4. Ponúkali vlastné bývanie, dnes majú v Tatrách úspešné hotely
  5. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  6. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  7. V Malackách vybudovali čajové impérium
  8. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 870
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 11 440
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 9 779
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 5 678
  5. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 467
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 304
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 187
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 754
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Furmanské preteky Topolecká
  2. Zuzana Kučminová: Modriny na duši: Keď sa zatvoria jedny dvere...
  3. Ivan Čáni: Matúškov ďalší gól do vlastnej siete.
  4. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIII.
  5. Jaroslav Furman: Dotácie na medvede v Turci
  6. Lukáš Čelinák: Smerácka facka domácnostiam a podnikateľom: Konsolidačný balíček 2026
  7. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  8. Irena Šimuneková: Hrad Červený Kameň
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 42 676
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 22 510
  3. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 10 950
  4. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 8 590
  5. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 549
  6. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 7 846
  7. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 283
  8. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 7 245
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  2. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  3. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  4. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  5. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  6. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
  7. Marian Nanias: Nový jadrový energoblok pre Slovensko?
  8. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
SkryťZatvoriť reklamu