SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Test: S modernizovaným BMW 3 GT sme driftovali na snehu

Jazda na zasneženom Slovakia ringu nám ukázala prednosti pohonu xDrive.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BMW v poslednom čase pristupuje k zmenám dizajnu veľmi konzervatívne. Dokonalým príkladom je nové BMW radu 5. Na nájdenie rozdielov si musíte postaviť dve autá posledných dvoch generácií vedľa seba. Identifikovať novinku však nie je vôbec ľahké.

Aspoň spredu nám v tomto ohľade pomáha jemná odlišnosť – predné svetlomety sú na najnovšej generácii prepojené s typickou prednou maskou v tvare obličiek.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: BMW radu 5 prináša pokrok v autonómnom riadení Čítajte 

Ešte ťažšie sa hľadá rozdiel v dizajne v prípade faceliftovanej verzie. Potvrdilo sa nám to v teste modelu 3 GT. Prepracované svetlá vpredu a vzadu a jemne upravený zadný nárazník sa ťažko identifikujú aj v prípade priameho porovnania. Zadné vysúvateľné krídlo ostalo zachované.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zásadnejšie zmeny sú ukryté pod kapotou. Do ponuky motorov sa zaradili nové benzínové štvorvalce 320i a 330i a tiež trojlitrový šesťvalec 340i. Ponuku naftových agregátov obohatila upravená verzia 325d s výkonom 165 kW.

My sme však na test dostali už preverený naftový šesťvalec. Rovnakú pohonnú jednotku sme v bielom BMW 330d GT otestovali už pred približne dvoma rokmi. Tu by sa náš test v podstate mohol skončiť s odkazom na článok z minulosti.

Prečítajte si tiež: Porovnali sme dve verzie BMW radu 3, GT verzus kombi Čítajte 

To by sa však počas testovacieho týždňa nesmela udiať pre nás zásadná vec. Zhoda okolností, náhoda, šťastie, alebo čokoľvek to bolo, nám prialo a nastal ten jediný deň v roku, keď je trať Slovakia ringu pokrytá čerstvým snehom.

Spáliť pol nádrže za tri hodiny krúžením po okruhu sa môže niekomu zdať nezmyselné, nám však veľa povedalo o schopnostiach auta, jeho podvozka a hlavne pohonu všetkých kolies xDrive. Aspoň krátky pohľad na jedno z úvodných kôl prinášame vo videu.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci skúšania správania vozidla sme neprechádzali cez zákruty len efektne dverami napred. Vyskúšali sme si aj jazdu bez šmykov. BMW s pohonom xDrive má v tomto momente jednoznačne tendenciu zatočiť do zákruty.

Snaha auta o poslúchnutie pokynu vodiča na základe natočenia volantu je naozaj citeľná, ale len do istého bodu. Keď to už šofér preženie s rýchlosťou v zákrute, BMW sa zrazu začne na klzkom povrchu správať nedotáčavo – šmýka sa za svojím “nosom“ von z cesty.

Výraznejšie natočenie volantu je samo osebe v tomto momente kontraproduktívne, rovnako ako na všetkých autách. Práve naopak, treba natočenie volantu zmierniť, aby vozidlo získalo trakciu a znovu začalo zatáčať do zákruty.

Tieto situácie nám jasne ukázali, že xDrive dokáže posunúť hranicu schopností auta výrazným spôsobom, na vykĺzanom povrchu však nie je všemocný. V bezpečí okruhu sa však dá ísť ešte o málo rýchlejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Stačí pri správnom natočení volantu správne pritlačiť na plyn a BMW sa razom zmení na ľahko ovládateľné a zábavné auto. Prejazdy dverami napred na cestu za normálnych okolností nepatria, ale táto situácia ukazuje na ďalší dôležitý poznatok o jazde na snehu, ktorý skúsení šoféri určite ovládajú, a to, že plynový pedál je na zvládnutie krízovej situácii niekedy rovnako dôležitý ako volant. Samozrejme, vo výsledku musí ísť o súhru práce volantu a plynového pedála.

S pohonom, ktorý aktívne presmeruje krútiaci moment podľa situácie na jednotlivé kolesá, ide o pomerne jednoduchý úkon. Okrem xDrive-u nás o tom presvedčil v minulosti aj Focus RS.

Inteligentné pohony výrazne zjednodušujú prácu vodiča, jeho reakcie nemusia byť až také rýchle a presné a zvládnutie auta v krízovej situácii zrazu vyžaduje výrazne menej cviku. Vodič a jeho schopnosti však stále ostávajú dôležitým prvkom, preto si treba osvojiť správne reakcie a nacvičiť si podobné situácie mimo bežných ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon xDrive uľahčuje situáciu aj v inom zmysle. Vynikajúco zvláda zmenu povrchu. V jednej zákrute sa počas kontinuálneho driftu výrazne menil povrch od ľahkého prašanu cez ujazdený a vyšmýkaný úsek až po miesta, na ktorých “svietil“ čierny asfalt.

Vozidlo ostávalo pokojné a stabilné a vodič len minimálne pociťoval tieto nepríjemné zmeny. V praxi to pomáha napríklad pri predbiehaní, keď šofér prebehne z vyjazdených koľají cez nahromadený sneh v strede cesty. Autom síce trhne, ale ostáva smerovo stabilné, aj keď sú kolesá na jednej strane auta v snehu a na druhej strane idú po asfalte.

Pri takto fungujúcom celku si šofér musí uvedomovať, že situácia na ceste môže byť podstatne horšia, ako sa spoza volantu zdá.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  3. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  4. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  7. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  8. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  9. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  10. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  1. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  2. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  3. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  4. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  5. Spoľahlivá energia a úspora technológiami
  6. P3 stavia pri Lozorne novú halu
  7. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  8. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  9. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  10. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  1. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 9 546
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 398
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 9 079
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 063
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 228
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 697
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 218
  8. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 449
  9. Nechajte kryptomeny na Fumbi 2 382
  10. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 318
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aktuality.sk získali zábery z chaty, kde sa stretával Robert Fico (vpravo hore), Miroslav Bödör (vpravo hore), advokát Marek Para (vľavo dole) a syn Tibora Gašpara (vpravo dole).

Z deviatich stretnutí v poľovníckej chate pozná verejnosť zatiaľ len pár minút.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Jozef Sitko: Jáchymov najväčším väzením sveta?
  2. David Talian: Čože je to 50 000€?
  3. Ján Marton: Slizká uhlíková čiara za priemyselným chovom dojníc. Vráťme kravy na hospodárstva, pasienky a mlieko do kanvíc.
  4. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič, časť2.
  5. Štefan Vidlár: Pokapala pri Levicách slaňina
  6. Robert Škerko: Naša prvá dovolenka na Sázave .
  7. Martina Paulenová: Ako som medzi dvoma kojeniami vyšla nad hmlu a videla slnko
  8. Adriana Boysová: Stretnutie
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 16 284
  2. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 128
  3. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 9 449
  4. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 478
  5. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 419
  6. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 300
  7. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 125
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 979
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu