Dodge vypustil do sveta Démona

Dodge Challenger SRT Demon je auto s najrýchlejšou akceleráciou na svete.

Dodge Challenger Demon. (Zdroj: FCA)

NEW YORK, BRATISLAVA. Len nedávno predstavil Jeep svoj model Grand Cherokee Trackhawk, ktorý sa môže pochváliť najrýchlejšou akceleráciou spomedzi všetkých SUV a dnes tu máme najvýkonnejšie sériovo vyrábané americké auto.

Stal sa ním Dodge Challenger Demon s upraveným osemvalcovým motorom Hellcat o objeme 6,2 litra. Ten má v pôvodnej verzii 707 koní, no po úprave z neho automobilka dostala až 840 koní s krútiacim momentom 1043 N.m.

Inžinieri zmenili viac ako polovicu dielov v pôvodnom motore Hellcat, pričom pridali silnejší kompresor, zosilnili ojnice a piesty a takisto zlepšili systém mazania. Demon dostal tri nové zdroje nasávania vzduchu so špeciálnou funkciou.

Výkon bude závisieť aj od natankovaného benzínu

Namiesto jednoduchého prívodu studeného vzduchu, Demon dokáže ochladiť vzduch prúdiaci do motora pomocou chladiva z klimatizácie, ktoré pomáha znížiť teplotu okolitého vzduchu až do 45 stupňov, predtým než ho kompresor pošle do valca.

Pri 91-oktánovom benzíne dokáže motor vďaka tejto funkcii ponúknuť výkon 808 konských síl a pri natankovaní 100-oktánového benzínu až 840 konských síl.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jeep predstavil najrýchlejšie SUV planéty

Demon sa stal prvým sériovo vyrábaným autom s najrýchlejšou akceleráciou na svete. Z nuly na 100 km/h sa dokáže dostať za neuveriteľných 2,3 sekundy a štvrť míle zvládne za 9,6 sekundy pričom na tachometri bude rýchlosť 224 km/h.

Výkon sa prenáša na zadnú nápravu pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá bola upravená, aby zvládla vyšší krútiaci moment. Demon sa dokáže pri akcelerácií "postaviť" na zadné kolesá a prejsť tak jeden meter. Auto je oproti verzii Hellcat ľahšie o 100 kilogramov.

Demon bude v základe len pre jedného

Inžinieri v Dodge ušetrili hmotnosť v prvom rade v interiéri, kde zredukovali množstvo akustickej izolácie, odstránili zadné sedadlá i sedadlo spolujazdca, viacero reproduktorov, čalúnenie batožinového priestoru či rezervné koleso. Kilá okrem toho ušetrili aj odľahčené 18-palcové kolesá či ľahšie brzdy.

Za jeden dolár si však bude možné dokúpiť sedadlo spolujazdca ako i audio systém pozostávajúci z 19 reproduktorov o výkone 900 Wattov.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Polícia začala využívať šípky s GPS

Demon dostal špecifické obutie, ktoré bolo vyvinuté priamo pre tento model. Na ráfiky sú natiahnuté gumy Nitto NT05R s rozmermi 315/40 R18, pričom ide o valce maximalizujúce trakciu v priamom smere. I tu Dodge získava prvenstvo, keďže je prvým sériovým autom, ktoré je vybavené šprintérskym obutím priamo od výrobcu.

Cena tejto verzie ešte oficiálne nebola zverejnená ale Dodge plánuje vyrobiť zatiaľ 3 000 kusov pre americký a 300 kusov pre kanadský trh.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 744
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 978
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 334
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 399
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 865
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 854
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 837
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 408

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.