MNÍCHOV. Ak vám prídu názvy noviniek BMW mätúce, pokúsime sa ich v skratke vysvetliť. Nástupcom starého radu 6 sa stane nový rad 8, nové BMW 6 Gran Turismo nahradí doterajší rad 5 Gran Turismo.
BMW 5 GT sa snažilo vyhovieť zákazníkom, ktorí chcú všetko v jednom – vysoký posed v mohutnom aute s veľkým batožinovým priestorom, no zároveň športovú karosériu pripomínajúcu kupé.
Výsledok dopadol presne tak, ako by ste očakávali. Zvažujúca sa strecha mala za následok výrazné narušenie proporcií vozu v zadnej časti. Zadok bol príliš ťažkopádny, kolesá boli utopené vo veľkej karosérii a strecha vôbec nepôsobila športovo.
Keďže po ostatných stránkach sa jednalo o praktické, priestranné a pohodlné auto, nové BMW 6 GT sa sústredí hlavne na vyriešenie týchto dizajnových problémov. Či sa im to skutočne podarilo, to už musíte posúdiť sami.
Karoséria narástla do dĺžky
Zadná časť vozidla pôsobí trocha viac atleticky, sčasti aj vďaka predĺženiu karosérie o 87 milimetrov a zníženiu karosérie o 21 milimetrov. Vďaka tomu má nové GT športovejší a elegantnejší profil ako jeho predchodca.
Predĺženie prinieslo aj zväčšenie batožinového priestoru, z 500 litrov predchádzajúcej generácie narástol objem na 610 litrov.
Napriek väčším rozmerom, vďaka použitiu hliníka a ocele s vysokou pevnosťou sa podarilo novej generácii oproti predchodcovi schudnúť až 150 kilogramov.
BMW 6 GT technicky priamo vychádza z radu 5, čo je vidieť na prednej časti vozu rovnako ako v kabíne. Z tohto modelu dedí nová šestka aj techniku a motory.

V ponuke budú tri motory
Na začiatku budú k dispozícii dva benzínové a jeden naftový motor. Najslabším v ponuke je dvojlitrový štvorvalec modelu 630i s výkonom vyše 250 koní.
Silnejšou benzínovou alternatívou je trojlitrový radový šesťvalec 640i s výkonom 340 konských síl. Naftový agregát 630d dostane taktiež objem tri litre a šesť valcov, poskytne výkon 265 koní.
Základný štvorvalec dostane iba zadný náhon, k šesťvalcom je možné mať aj pohon všetkých kolies xDrive.
Ako hlavnú prednosť tohto vozu BMW vyzdvihuje viac miesta na zadných sedadlách oproti sedanu. Prečo si v takom pripade nekúpiť tradičné a dizajnovo lepšie zvládnuté kombi, to nám ostáva záhadou.
Oficiálne bude tento model predstavený na septembrovom autosalóne vo Frankfurte.