Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

Z modelu XE SV Project 8 sa vyrobí maximálne 300 kusov.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN. Špeciálna divízia Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, skrátene SVO, nám už v minulosti najrýchlejší Jaguar priniesla.

Bol ním F-Type Project 7, malosériový športový voz inšpirovaný bohatou závodnou históriou značky. O jeho rýchlosť sa stará päťlitrový motor V8 s výkonom 575 koní.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar oživí svoje najrýchlejšie auto, vyrobí len 250 kusov

Pri svojom druhom projekte sa rozhodli laťku posunúť vyššie a opäť vyrobiť rýchlejší a silnejší voz. Za základ zvolili najmenší sedan XE a dali mu poriadnu dávku steroidov. Novinka nesie názov Jaguar XE SV Project 8.

O zrýchlenie sa stará opäť paťlitrový vidlicový osemvalec dopovaný kompresorom, jeho výkon stúpol po úpravách na okrúhlych 600 koní. Vďaka nemu Project 8 zrýchli z 0 na 100 za 3,4 sekundy a pokračuje na maximálnu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.

K tomuto zrýchleniu prispievajú aj osemstupňová prevodovka Quickshift, ktorá dokáže preradiť za 200 milisekúnd, opäť rýchlejšie, ako ktorýkoľvek iný Jaguar.

Poháňané su všetky štyri kolesá, približne 75 percent výkonu putuje na zadnú nápravu. Ich opätovné zastavenie majú na starosti karbón-keramické brzdové kotúče.

75 percent je zhodou okolností aj podiel nových dielov na karosérii - so sériovou verziou XE zdieľa iba predné dvere a strechu.

Na tomto sedane je všetko podriadené jedinému cieľu, a tým je rýchlosť. Výnimkou nie je ani výzor. Rozšírené blatníky ani masívny spojler tu nie sú na parádu, všetko má svoj účel.

Zadné blatníky sú rozšírené na každej strane o 55 milimetrov, aby sa pod ne skryli 305 milimetrov široké okruhovo zamerané pneumatiky obuté na špeciálnych 20-palcových diskoch.

Vpredu sa kvôli rozšíreným blatníkom dokonca presúvali aj svetlomety, každý o 14 milimetrov. Hoci to znie ako maličkosť, pri sériovej produkcii by sme sa s takýmto niečím nestretli.

Kapota je zhotovená z uhlíkových vlákien, vďaka čomu je ľahšia o tri kilogramy. Rovnaký materiál bol použitý napríklad aj pri nárazníkoch.

Na prednom nárazníku sa nachádza spojler, ktorý je nastaviteľný, rovnako ako mohutné krídlo na veku kufra. Na zadnom nárazníku môžeme vidieť difúzor a štyri koncovky, do ktorých ústi titánové výfukové potrubie.

Vo vnútri napriek zameraniu na okruhy nájdeme luxusný interiér so špeciálnymi športovejšími sedadlami. Zadnú trojmiestnu lavicu nahrádzajú dve samostatné sedadlá.

Ak si zvolíte okruhový balíček Track Pack, so zadnými sedadlami sa môžete celkom rozlúčiť. Na ich mieste nájdete ukotvené štvorbodové pásy, ktoré vodiča a spolujazdca pevne pripútajú do škrupinových sedadiel z uhlíkových vlákien.

V oboch verziách nájdeme infotainment s 10,2-palcovou dotykovou obrazovkou a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel pred vodičom.

Ak sa rozhodnete previezť po okruhu nejakého známeho, určite ocení 4G WiFi hotspot, vďaka ktorému môže o tomto zážitku informovať na sociálnych sieťach až z ôsmich rôznych zariadení naraz.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Jaguar XE vrátil auto do rúk šoféra

Každý kus bude upravený podľa prianí zákaznika, no cena sa bude pravdepodobne pohybovať okolo 170-tisíc eur, čo je takmer päťnásobok základnej ceny štandardného Jaguaru XE.

Za túto cenu však máte zaručenú exkluzivitu, výroba bude striktne obmedzená na 300 ručne vyrobených kusov. Verejnosti sa predvedie na festivale rýchlosti v Goodwoode, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v máji roku 2018.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 267
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 505
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 767
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 543
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 075
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 043
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 890
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 605
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 157
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 734

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

ŠPORT

Liga dostala nový formát, podľa kouča Trnavy bude vyhovovať Slovanu

Prečo sa oplatí sledovať Fortuna ligu?

TECH

S partnerom nezdieľate iba posteľ, máte rovnaké baktérie

Mikroflóra z vnútra stehien odhalí vaše pohlavie.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.