Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

Z modelu XE SV Project 8 sa vyrobí maximálne 300 kusov.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN. Špeciálna divízia Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, skrátene SVO, nám už v minulosti najrýchlejší Jaguar priniesla.

Bol ním F-Type Project 7, malosériový športový voz inšpirovaný bohatou závodnou históriou značky. O jeho rýchlosť sa stará päťlitrový motor V8 s výkonom 575 koní.

Prečítajte si tiež: Jaguar oživí svoje najrýchlejšie auto, vyrobí len 250 kusov

Pri svojom druhom projekte sa rozhodli laťku posunúť vyššie a opäť vyrobiť rýchlejší a silnejší voz. Za základ zvolili najmenší sedan XE a dali mu poriadnu dávku steroidov. Novinka nesie názov Jaguar XE SV Project 8.

Článok pokračuje pod video reklamou

O zrýchlenie sa stará opäť paťlitrový vidlicový osemvalec dopovaný kompresorom, jeho výkon stúpol po úpravách na okrúhlych 600 koní. Vďaka nemu Project 8 zrýchli z 0 na 100 za 3,4 sekundy a pokračuje na maximálnu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.

K tomuto zrýchleniu prispievajú aj osemstupňová prevodovka Quickshift, ktorá dokáže preradiť za 200 milisekúnd, opäť rýchlejšie, ako ktorýkoľvek iný Jaguar.

Poháňané su všetky štyri kolesá, približne 75 percent výkonu putuje na zadnú nápravu. Ich opätovné zastavenie majú na starosti karbón-keramické brzdové kotúče.

75 percent je zhodou okolností aj podiel nových dielov na karosérii - so sériovou verziou XE zdieľa iba predné dvere a strechu.

Na tomto sedane je všetko podriadené jedinému cieľu, a tým je rýchlosť. Výnimkou nie je ani výzor. Rozšírené blatníky ani masívny spojler tu nie sú na parádu, všetko má svoj účel.

Zadné blatníky sú rozšírené na každej strane o 55 milimetrov, aby sa pod ne skryli 305 milimetrov široké okruhovo zamerané pneumatiky obuté na špeciálnych 20-palcových diskoch.

Vpredu sa kvôli rozšíreným blatníkom dokonca presúvali aj svetlomety, každý o 14 milimetrov. Hoci to znie ako maličkosť, pri sériovej produkcii by sme sa s takýmto niečím nestretli.

Kapota je zhotovená z uhlíkových vlákien, vďaka čomu je ľahšia o tri kilogramy. Rovnaký materiál bol použitý napríklad aj pri nárazníkoch.

Na prednom nárazníku sa nachádza spojler, ktorý je nastaviteľný, rovnako ako mohutné krídlo na veku kufra. Na zadnom nárazníku môžeme vidieť difúzor a štyri koncovky, do ktorých ústi titánové výfukové potrubie.

Vo vnútri napriek zameraniu na okruhy nájdeme luxusný interiér so špeciálnymi športovejšími sedadlami. Zadnú trojmiestnu lavicu nahrádzajú dve samostatné sedadlá.

Ak si zvolíte okruhový balíček Track Pack, so zadnými sedadlami sa môžete celkom rozlúčiť. Na ich mieste nájdete ukotvené štvorbodové pásy, ktoré vodiča a spolujazdca pevne pripútajú do škrupinových sedadiel z uhlíkových vlákien.

V oboch verziách nájdeme infotainment s 10,2-palcovou dotykovou obrazovkou a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel pred vodičom.

Ak sa rozhodnete previezť po okruhu nejakého známeho, určite ocení 4G WiFi hotspot, vďaka ktorému môže o tomto zážitku informovať na sociálnych sieťach až z ôsmich rôznych zariadení naraz.

Prečítajte si tiež: TEST: Jaguar XE vrátil auto do rúk šoféra

Každý kus bude upravený podľa prianí zákaznika, no cena sa bude pravdepodobne pohybovať okolo 170-tisíc eur, čo je takmer päťnásobok základnej ceny štandardného Jaguaru XE.

Za túto cenu však máte zaručenú exkluzivitu, výroba bude striktne obmedzená na 300 ručne vyrobených kusov. Verejnosti sa predvedie na festivale rýchlosti v Goodwoode, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v máji roku 2018.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 765
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 042
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 494
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 997
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 318
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 313
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 641
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 212
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 807

Téma: Jaguar


Článok je zaradený aj do ďalších tém Land Rover

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Všetko zadarmo, Fico sa vrátil

Šéf Smeru je späť, skúša starú formu.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Súd podľa Fica

Fico svoj návrh nemyslí celkom vážne.

Neprehliadnite tiež

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Rusi sa novej Nivy od Chevroletu zrejme nedočkajú

Automobilka sa postupne sťahuje z ruského trhu.

Nové autá pustili proti stene, Suzuki Jimny pohorelo

Hodnotiace kritéria sa stále sprísňujú.