Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

Z modelu XE SV Project 8 sa vyrobí maximálne 300 kusov.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN. Špeciálna divízia Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, skrátene SVO, nám už v minulosti najrýchlejší Jaguar priniesla.

Bol ním F-Type Project 7, malosériový športový voz inšpirovaný bohatou závodnou históriou značky. O jeho rýchlosť sa stará päťlitrový motor V8 s výkonom 575 koní.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar oživí svoje najrýchlejšie auto, vyrobí len 250 kusov

Pri svojom druhom projekte sa rozhodli laťku posunúť vyššie a opäť vyrobiť rýchlejší a silnejší voz. Za základ zvolili najmenší sedan XE a dali mu poriadnu dávku steroidov. Novinka nesie názov Jaguar XE SV Project 8.

Článok pokračuje pod video reklamou

O zrýchlenie sa stará opäť paťlitrový vidlicový osemvalec dopovaný kompresorom, jeho výkon stúpol po úpravách na okrúhlych 600 koní. Vďaka nemu Project 8 zrýchli z 0 na 100 za 3,4 sekundy a pokračuje na maximálnu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.

K tomuto zrýchleniu prispievajú aj osemstupňová prevodovka Quickshift, ktorá dokáže preradiť za 200 milisekúnd, opäť rýchlejšie, ako ktorýkoľvek iný Jaguar.

Poháňané su všetky štyri kolesá, približne 75 percent výkonu putuje na zadnú nápravu. Ich opätovné zastavenie majú na starosti karbón-keramické brzdové kotúče.

75 percent je zhodou okolností aj podiel nových dielov na karosérii - so sériovou verziou XE zdieľa iba predné dvere a strechu.

Na tomto sedane je všetko podriadené jedinému cieľu, a tým je rýchlosť. Výnimkou nie je ani výzor. Rozšírené blatníky ani masívny spojler tu nie sú na parádu, všetko má svoj účel.

Zadné blatníky sú rozšírené na každej strane o 55 milimetrov, aby sa pod ne skryli 305 milimetrov široké okruhovo zamerané pneumatiky obuté na špeciálnych 20-palcových diskoch.

Vpredu sa kvôli rozšíreným blatníkom dokonca presúvali aj svetlomety, každý o 14 milimetrov. Hoci to znie ako maličkosť, pri sériovej produkcii by sme sa s takýmto niečím nestretli.

Kapota je zhotovená z uhlíkových vlákien, vďaka čomu je ľahšia o tri kilogramy. Rovnaký materiál bol použitý napríklad aj pri nárazníkoch.

Na prednom nárazníku sa nachádza spojler, ktorý je nastaviteľný, rovnako ako mohutné krídlo na veku kufra. Na zadnom nárazníku môžeme vidieť difúzor a štyri koncovky, do ktorých ústi titánové výfukové potrubie.

Vo vnútri napriek zameraniu na okruhy nájdeme luxusný interiér so špeciálnymi športovejšími sedadlami. Zadnú trojmiestnu lavicu nahrádzajú dve samostatné sedadlá.

Ak si zvolíte okruhový balíček Track Pack, so zadnými sedadlami sa môžete celkom rozlúčiť. Na ich mieste nájdete ukotvené štvorbodové pásy, ktoré vodiča a spolujazdca pevne pripútajú do škrupinových sedadiel z uhlíkových vlákien.

V oboch verziách nájdeme infotainment s 10,2-palcovou dotykovou obrazovkou a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel pred vodičom.

Ak sa rozhodnete previezť po okruhu nejakého známeho, určite ocení 4G WiFi hotspot, vďaka ktorému môže o tomto zážitku informovať na sociálnych sieťach až z ôsmich rôznych zariadení naraz.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Jaguar XE vrátil auto do rúk šoféra

Každý kus bude upravený podľa prianí zákaznika, no cena sa bude pravdepodobne pohybovať okolo 170-tisíc eur, čo je takmer päťnásobok základnej ceny štandardného Jaguaru XE.

Za túto cenu však máte zaručenú exkluzivitu, výroba bude striktne obmedzená na 300 ručne vyrobených kusov. Verejnosti sa predvedie na festivale rýchlosti v Goodwoode, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v máji roku 2018.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 637
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 431
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 755
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 628
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 364
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 232
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 004
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 507
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Téma: Land Rover


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.