Jaguar postaví sedan XE s výkonom 600 koní a cenou 170-tisíc eur

Z modelu XE SV Project 8 sa vyrobí maximálne 300 kusov.

(Zdroj: Jaguar)

LONDÝN. Špeciálna divízia Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, skrátene SVO, nám už v minulosti najrýchlejší Jaguar priniesla.

Bol ním F-Type Project 7, malosériový športový voz inšpirovaný bohatou závodnou históriou značky. O jeho rýchlosť sa stará päťlitrový motor V8 s výkonom 575 koní.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Jaguar oživí svoje najrýchlejšie auto, vyrobí len 250 kusov

Pri svojom druhom projekte sa rozhodli laťku posunúť vyššie a opäť vyrobiť rýchlejší a silnejší voz. Za základ zvolili najmenší sedan XE a dali mu poriadnu dávku steroidov. Novinka nesie názov Jaguar XE SV Project 8.

O zrýchlenie sa stará opäť paťlitrový vidlicový osemvalec dopovaný kompresorom, jeho výkon stúpol po úpravách na okrúhlych 600 koní. Vďaka nemu Project 8 zrýchli z 0 na 100 za 3,4 sekundy a pokračuje na maximálnu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.

K tomuto zrýchleniu prispievajú aj osemstupňová prevodovka Quickshift, ktorá dokáže preradiť za 200 milisekúnd, opäť rýchlejšie, ako ktorýkoľvek iný Jaguar.

Poháňané su všetky štyri kolesá, približne 75 percent výkonu putuje na zadnú nápravu. Ich opätovné zastavenie majú na starosti karbón-keramické brzdové kotúče.

75 percent je zhodou okolností aj podiel nových dielov na karosérii - so sériovou verziou XE zdieľa iba predné dvere a strechu.

Na tomto sedane je všetko podriadené jedinému cieľu, a tým je rýchlosť. Výnimkou nie je ani výzor. Rozšírené blatníky ani masívny spojler tu nie sú na parádu, všetko má svoj účel.

Zadné blatníky sú rozšírené na každej strane o 55 milimetrov, aby sa pod ne skryli 305 milimetrov široké okruhovo zamerané pneumatiky obuté na špeciálnych 20-palcových diskoch.

Vpredu sa kvôli rozšíreným blatníkom dokonca presúvali aj svetlomety, každý o 14 milimetrov. Hoci to znie ako maličkosť, pri sériovej produkcii by sme sa s takýmto niečím nestretli.

Kapota je zhotovená z uhlíkových vlákien, vďaka čomu je ľahšia o tri kilogramy. Rovnaký materiál bol použitý napríklad aj pri nárazníkoch.

Na prednom nárazníku sa nachádza spojler, ktorý je nastaviteľný, rovnako ako mohutné krídlo na veku kufra. Na zadnom nárazníku môžeme vidieť difúzor a štyri koncovky, do ktorých ústi titánové výfukové potrubie.

Vo vnútri napriek zameraniu na okruhy nájdeme luxusný interiér so špeciálnymi športovejšími sedadlami. Zadnú trojmiestnu lavicu nahrádzajú dve samostatné sedadlá.

Ak si zvolíte okruhový balíček Track Pack, so zadnými sedadlami sa môžete celkom rozlúčiť. Na ich mieste nájdete ukotvené štvorbodové pásy, ktoré vodiča a spolujazdca pevne pripútajú do škrupinových sedadiel z uhlíkových vlákien.

V oboch verziách nájdeme infotainment s 10,2-palcovou dotykovou obrazovkou a 12,3-palcový digitálny prístrojový panel pred vodičom.

Ak sa rozhodnete previezť po okruhu nejakého známeho, určite ocení 4G WiFi hotspot, vďaka ktorému môže o tomto zážitku informovať na sociálnych sieťach až z ôsmich rôznych zariadení naraz.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: TEST: Jaguar XE vrátil auto do rúk šoféra

Každý kus bude upravený podľa prianí zákaznika, no cena sa bude pravdepodobne pohybovať okolo 170-tisíc eur, čo je takmer päťnásobok základnej ceny štandardného Jaguaru XE.

Za túto cenu však máte zaručenú exkluzivitu, výroba bude striktne obmedzená na 300 ručne vyrobených kusov. Verejnosti sa predvedie na festivale rýchlosti v Goodwoode, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v máji roku 2018.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 435
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 912
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 040
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 379
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 359
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 306
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 044
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 991
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 940
  10. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 925

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: České voľby sa skončili, druhí môžu byť komunisti aj extrémisti

Česi rozhodli o smerovaní krajiny, favoritom je strana Andreja Babiša ANO.

KOMENTÁRE

Smer opäť prevalcuje župy a opozícia je v pohode

V jednom sa Josif Vissarionovič Džugašvili nemýlil: kádre rozhodujú o všetkom.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.