SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku v posledných rokoch vládne mýtus, podľa ktorého dokáže jedine auto s pohonom všetkých kolies prekonať nástrahy tuhých zím, ktoré k nám vždy na týždeň v januári priveje globálne otepľovanie. Kto nemá štvorkolku, ostane až do jari pochovaný v snehovom záveji.

Tento prvok áut, predtým vyhradený pre ťažké terénne autá či rely špeciály, si postupne začal nachádzať cestu do obyčajnejších áut. Passaty a Octávie, či dokonca aj autá BMW, predtým uznávané pre ich pohon zadných kolies - tie všetky si dnes môžete objednať s pohonom oboch náprav.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A bolo to práve Suzuki, ktoré s rozšírením pomohlo. S pohonom všetkých kolies ponúkalo napríklad malé SX4 či ešte menší Swift.

Malá japonská automobilka svetu ukázala, že aj obyčajný človek si môže - a mal by si chcieť - kúpiť auto-štvorkolku. A to aj ak ide o malé auto, pri ktorých je pre nízku hmotnosť malá pravdepodobnosť, že zapadnete do záveja a nebudete sa vedieť stadiaľ vyhrabať.

Dnes ide Suzuki ešte o krok ďalej a s pohonom všetkých kolies ponúka novú generáciu Ignisu. Tá je menšia ako pôvodný Ignis, patrí do veľkostnej kategórie mestských supermini - spolu s Volkswagenom Up! či Kiou Picanto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S cenou 11 640 eur je Ignis najlacnejšou - a najmenšou - štvorkolkou na našom trhu. Lacnému SUV, ako je Dacia Duster, konkurovať nedokáže, no má svoje opodstatnenie a svoj nezameniteľný šarm.

Prečítajte si tiež: Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) Čítajte 

Do mušej váhy sa zmestil aj pekný dizajn

Začať treba, netradične, váhou. V plnej výbave, s pohonom všetkých kolies, štvorvalcom, klimatizáciou, autorádiom a elektrickými oknami váži 3,7 metra dlhý Ignis len 905 kilogramov - základný model sa blíži k ôsmim stovkám. To je menej, než váži ktokoľvek z konkurencie, a zároveň je to vlastnosť, ktorá definuje tento model.

V dnešnej dobe je priam obdivuhodné, že do tejto váhy sa zmestil pohon všetkých kolies, množstvo výbavy, všetky predpísané bezpečnostné prvky, tuhá karoséria a dokonca ostalo aj na zopár dizajnových prvkov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


15 h
Továreň spoločnosti Tesla v kalifornskom meste Fremont.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


16 h
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec
SkryťZatvoriť reklamu