SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku v posledných rokoch vládne mýtus, podľa ktorého dokáže jedine auto s pohonom všetkých kolies prekonať nástrahy tuhých zím, ktoré k nám vždy na týždeň v januári priveje globálne otepľovanie. Kto nemá štvorkolku, ostane až do jari pochovaný v snehovom záveji.

Tento prvok áut, predtým vyhradený pre ťažké terénne autá či rely špeciály, si postupne začal nachádzať cestu do obyčajnejších áut. Passaty a Octávie, či dokonca aj autá BMW, predtým uznávané pre ich pohon zadných kolies - tie všetky si dnes môžete objednať s pohonom oboch náprav.

A bolo to práve Suzuki, ktoré s rozšírením pomohlo. S pohonom všetkých kolies ponúkalo napríklad malé SX4 či ešte menší Swift.

Malá japonská automobilka svetu ukázala, že aj obyčajný človek si môže - a mal by si chcieť - kúpiť auto-štvorkolku. A to aj ak ide o malé auto, pri ktorých je pre nízku hmotnosť malá pravdepodobnosť, že zapadnete do záveja a nebudete sa vedieť stadiaľ vyhrabať.

Dnes ide Suzuki ešte o krok ďalej a s pohonom všetkých kolies ponúka novú generáciu Ignisu. Tá je menšia ako pôvodný Ignis, patrí do veľkostnej kategórie mestských supermini - spolu s Volkswagenom Up! či Kiou Picanto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S cenou 11 640 eur je Ignis najlacnejšou - a najmenšou - štvorkolkou na našom trhu. Lacnému SUV, ako je Dacia Duster, konkurovať nedokáže, no má svoje opodstatnenie a svoj nezameniteľný šarm.

Prečítajte si tiež: Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) Čítajte 

Do mušej váhy sa zmestil aj pekný dizajn

Začať treba, netradične, váhou. V plnej výbave, s pohonom všetkých kolies, štvorvalcom, klimatizáciou, autorádiom a elektrickými oknami váži 3,7 metra dlhý Ignis len 905 kilogramov - základný model sa blíži k ôsmim stovkám. To je menej, než váži ktokoľvek z konkurencie, a zároveň je to vlastnosť, ktorá definuje tento model.

V dnešnej dobe je priam obdivuhodné, že do tejto váhy sa zmestil pohon všetkých kolies, množstvo výbavy, všetky predpísané bezpečnostné prvky, tuhá karoséria a dokonca ostalo aj na zopár dizajnových prvkov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Haugenová na stretnutí s britskými poslancami.

Deti nie sú v bezpečí, varuje whistleblowerka.


22 h
Koronavírus na Slovensku

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 460-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 957 obetí.


a 5 ďalší 12 h

Neprehliadnite tiež

Špeciálna Tatra na prevoz závitových tyčí.

Vodiča pre ňu hľadali pol roka.


3 h
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Skryť Zatvoriť reklamu