SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku v posledných rokoch vládne mýtus, podľa ktorého dokáže jedine auto s pohonom všetkých kolies prekonať nástrahy tuhých zím, ktoré k nám vždy na týždeň v januári priveje globálne otepľovanie. Kto nemá štvorkolku, ostane až do jari pochovaný v snehovom záveji.

Tento prvok áut, predtým vyhradený pre ťažké terénne autá či rely špeciály, si postupne začal nachádzať cestu do obyčajnejších áut. Passaty a Octávie, či dokonca aj autá BMW, predtým uznávané pre ich pohon zadných kolies - tie všetky si dnes môžete objednať s pohonom oboch náprav.

A bolo to práve Suzuki, ktoré s rozšírením pomohlo. S pohonom všetkých kolies ponúkalo napríklad malé SX4 či ešte menší Swift.

Malá japonská automobilka svetu ukázala, že aj obyčajný človek si môže - a mal by si chcieť - kúpiť auto-štvorkolku. A to aj ak ide o malé auto, pri ktorých je pre nízku hmotnosť malá pravdepodobnosť, že zapadnete do záveja a nebudete sa vedieť stadiaľ vyhrabať.

Dnes ide Suzuki ešte o krok ďalej a s pohonom všetkých kolies ponúka novú generáciu Ignisu. Tá je menšia ako pôvodný Ignis, patrí do veľkostnej kategórie mestských supermini - spolu s Volkswagenom Up! či Kiou Picanto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S cenou 11 640 eur je Ignis najlacnejšou - a najmenšou - štvorkolkou na našom trhu. Lacnému SUV, ako je Dacia Duster, konkurovať nedokáže, no má svoje opodstatnenie a svoj nezameniteľný šarm.

Prečítajte si tiež: Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) Čítajte 

Do mušej váhy sa zmestil aj pekný dizajn

Začať treba, netradične, váhou. V plnej výbave, s pohonom všetkých kolies, štvorvalcom, klimatizáciou, autorádiom a elektrickými oknami váži 3,7 metra dlhý Ignis len 905 kilogramov - základný model sa blíži k ôsmim stovkám. To je menej, než váži ktokoľvek z konkurencie, a zároveň je to vlastnosť, ktorá definuje tento model.

V dnešnej dobe je priam obdivuhodné, že do tejto váhy sa zmestil pohon všetkých kolies, množstvo výbavy, všetky predpísané bezpečnostné prvky, tuhá karoséria a dokonca ostalo aj na zopár dizajnových prvkov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z6K na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4Z6K na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

10 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

7 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

10 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

15 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar