Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Na Slovensku v posledných rokoch vládne mýtus, podľa ktorého dokáže jedine auto s pohonom všetkých kolies prekonať nástrahy tuhých zím, ktoré k nám vždy na týždeň v januári priveje globálne otepľovanie. Kto nemá štvorkolku, ostane až do jari pochovaný v snehovom záveji.

Tento prvok áut, predtým vyhradený pre ťažké terénne autá či rely špeciály, si postupne začal nachádzať cestu do obyčajnejších áut. Passaty a Octávie, či dokonca aj autá BMW, predtým uznávané pre ich pohon zadných kolies - tie všetky si dnes môžete objednať s pohonom oboch náprav.

A bolo to práve Suzuki, ktoré s rozšírením pomohlo. S pohonom všetkých kolies ponúkalo napríklad malé SX4 či ešte menší Swift.

Malá japonská automobilka svetu ukázala, že aj obyčajný človek si môže - a mal by si chcieť - kúpiť auto-štvorkolku. A to aj ak ide o malé auto, pri ktorých je pre nízku hmotnosť malá pravdepodobnosť, že zapadnete do záveja a nebudete sa vedieť stadiaľ vyhrabať.

Dnes ide Suzuki ešte o krok ďalej a s pohonom všetkých kolies ponúka novú generáciu Ignisu. Tá je menšia ako pôvodný Ignis, patrí do veľkostnej kategórie mestských supermini - spolu s Volkswagenom Up! či Kiou Picanto.

S cenou 11 640 eur je Ignis najlacnejšou - a najmenšou - štvorkolkou na našom trhu. Lacnému SUV, ako je Dacia Duster, konkurovať nedokáže, no má svoje opodstatnenie a svoj nezameniteľný šarm.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test)

Do mušej váhy sa zmestil aj pekný dizajn

Začať treba, netradične, váhou. V plnej výbave, s pohonom všetkých kolies, štvorvalcom, klimatizáciou, autorádiom a elektrickými oknami váži 3,7 metra dlhý Ignis len 905 kilogramov - základný model sa blíži k ôsmim stovkám. To je menej, než váži ktokoľvek z konkurencie, a zároveň je to vlastnosť, ktorá definuje tento model.

V dnešnej dobe je priam obdivuhodné, že do tejto váhy sa zmestil pohon všetkých kolies, množstvo výbavy, všetky predpísané bezpečnostné prvky, tuhá karoséria a dokonca ostalo aj na zopár dizajnových prvkov.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.