SME
Piatok, 28. február, 2020 | Meniny má Zlatica

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Na Slovensku v posledných rokoch vládne mýtus, podľa ktorého dokáže jedine auto s pohonom všetkých kolies prekonať nástrahy tuhých zím, ktoré k nám vždy na týždeň v januári priveje globálne otepľovanie. Kto nemá štvorkolku, ostane až do jari pochovaný v snehovom záveji.

Tento prvok áut, predtým vyhradený pre ťažké terénne autá či rely špeciály, si postupne začal nachádzať cestu do obyčajnejších áut. Passaty a Octávie, či dokonca aj autá BMW, predtým uznávané pre ich pohon zadných kolies - tie všetky si dnes môžete objednať s pohonom oboch náprav.

Článok pokračuje pod video reklamou

A bolo to práve Suzuki, ktoré s rozšírením pomohlo. S pohonom všetkých kolies ponúkalo napríklad malé SX4 či ešte menší Swift.

Malá japonská automobilka svetu ukázala, že aj obyčajný človek si môže - a mal by si chcieť - kúpiť auto-štvorkolku. A to aj ak ide o malé auto, pri ktorých je pre nízku hmotnosť malá pravdepodobnosť, že zapadnete do záveja a nebudete sa vedieť stadiaľ vyhrabať.

Dnes ide Suzuki ešte o krok ďalej a s pohonom všetkých kolies ponúka novú generáciu Ignisu. Tá je menšia ako pôvodný Ignis, patrí do veľkostnej kategórie mestských supermini - spolu s Volkswagenom Up! či Kiou Picanto.

S cenou 11 640 eur je Ignis najlacnejšou - a najmenšou - štvorkolkou na našom trhu. Lacnému SUV, ako je Dacia Duster, konkurovať nedokáže, no má svoje opodstatnenie a svoj nezameniteľný šarm.

Prečítajte si tiež: Boli sme zvedaví, prečo je nová Vitara taká obľúbená (test) Čítajte 

Do mušej váhy sa zmestil aj pekný dizajn

Začať treba, netradične, váhou. V plnej výbave, s pohonom všetkých kolies, štvorvalcom, klimatizáciou, autorádiom a elektrickými oknami váži 3,7 metra dlhý Ignis len 905 kilogramov - základný model sa blíži k ôsmim stovkám. To je menej, než váži ktokoľvek z konkurencie, a zároveň je to vlastnosť, ktorá definuje tento model.

V dnešnej dobe je priam obdivuhodné, že do tejto váhy sa zmestil pohon všetkých kolies, množstvo výbavy, všetky predpísané bezpečnostné prvky, tuhá karoséria a dokonca ostalo aj na zopár dizajnových prvkov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4Z6K na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4Z6K na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Kompaktné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner odchádza zo súdu 27. februára 2020 pred rozhodnutím o vine a treste za falšovanie zmeniek TV Markíza.
Obvinený Štefan Agh sleduje pojednávanie v kauze falšovania zmeniek.
Dobré ráno

Dobré ráno: Čo bude nasledovať po rozsudku v zmenkovom procese?

Obaja obžalovaní dostali po 19 rokov.

Podcast Dobré Ráno.

Vo Viedni potvrdili ďalšie dve nákazy koronavírusom

Koronavírus sa ďalej šíri, v Európe už má dve desiatky obetí.

Polícia pred školou vo Viedni.

Neprehliadnite tiež

Renault Talisman dostal modernejšie technológie

Pribudol kvalitnejší interiér aj adaptívny tempomat.

Renault Talisman po facelifte
Elektrické Mini SE
Ilustračné foto.
Hyundai i30