SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

(Zdroj: Dacia)

BUKUREŠŤ, BRATISLAVA. Rumunská automobilka Dacia zažila za uplynulé dve desaťročia znovuzrodenie. Po tom, čo ju na konci 90. rokov kúpil Renault sa automobilke začalo dariť a rýchlo expandovala aj do západnej Európy.

Na začiatku sa stal kľúčovým modelom lacný sedan Logan, určený aj pre rozvojové krajiny, ktorý prišiel na trh v roku 2004.

Prečítajte si tiež: Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test) Čítajte 

K Loganu sa postupne pridali ďalšie modely: Logan kombi MCV, malý hatchback Sandero, časom aj najlacnejší off-road Duster a nakoniec rodinné MPV Lodgy a pre remeselníkov dodávka Dokker.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

O tom, že sa Dacii darí svedčí aj fakt, že za päť rokov existencie nového závodu v Maroku vzniklo už milión Dacií. Automobilka ťaží najmä zo staršej, ale osvedčenej technológie Renaultu.

Budúcnosť bez elektriny

Kým rumunská automobilka finišuje s vývojom druhej generácie Dusteru, Britský Auto Express zverejnil rozhovor s jej obchodným riaditeľom, Francoisom Mariottom.

Reč bola najmä o celkovej budúcnosti Dacie.

Podľa Mariotta Dacia momentálne nepočíta s výrobou hybridov, či elektromobilov.

„V súčasnosti je to pre Daciu príliš drahá technológia. Pre udržanie nízkej ceny musíme využívať osvedčené technológie. Takmer nulové emisie oxidov dusíka (NOX) sa nám darí dosahovať vďaka LPG,“ povedal Mariotte.

Dacia preto už vo Francúzsku ponúka možnosť LPG pohonu pri všetkých svojich modeloch, vďaka čomu sa oproti spaľovaciemu motoru znižujú emisie o 12 percent a náklady na prevádzku o 40 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Mariotte tiež vysvetlil, prečo od príchodu prvého Loganu sa Dacii tak darí. „Sme značka, ktorá odpovedá na reálne potreby ľudí, ktorí buď nechcú do auta investovať všetky svoje úspory, vyžadujú najlepší pomer ceny a výkonu alebo hľadajú alternatívu k ojazdenému autu".

Jednoduché, spoľahlivé a cenovo dostupné. To je podľa Mariotta hlavné motto Dacie, ktorého sa plánuje držať aj v budúcnosti.

„Trh s ojazdenými autami je šesťkrát väčší ako s novými autami. K Dacii sa dostáva 40 percent zákazníkov, ktorí predtým vlastnili ojazdené auto. Z nich si 40 percent prvýkrát v živote kupuje nové auto a Daciu si vyberajú kvôli jej jedinečnej cenovej ponuke na trhu,“ vysvetľuje Mariotte.

Malá ani väčšia Dacia nie je v pláne

Na otázku Auto Expressu, či Dacia uvažuje o ďalšom rozširovaní modelového radu odpovedal Mariotte skôr záporne.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pokiaľ si chceme udržať cenovo dostupné autá, musíme cieliť na najväčší segment trhu. Tým sú autá vo veľkosti Volkswagenu Polo či Golfu. Ísť do vyššieho segmentu (napríklad VW Passat) nie je v ambícii značky a segment mestských miniáut je už výrazne menší a silno ho ovplyvňuje fleet."

Prečítajte si tiež: Dacia prekvapila v britskom prieskume spoľahlivosti Čítajte 

Ambíciou Dacie je preto predávať autá súkromným osobám a ako jej obchodný riaditeľ povedal, zatiaľ nenašli spôsob, ako by sa im oplatil predaj mestských miniáut. Nedávne špekulácie o príchode malej Dacie sa tak nepotvrdili a značka bude pracovať najmä na ďalšej modernizácii súčasného modelového radu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 247
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 006
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 669
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 268
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 745
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 124
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 765
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 397
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 318
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 905
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Dacia
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

7 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h