Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

(Zdroj: Dacia)

BUKUREŠŤ, BRATISLAVA. Rumunská automobilka Dacia zažila za uplynulé dve desaťročia znovuzrodenie. Po tom, čo ju na konci 90. rokov kúpil Renault sa automobilke začalo dariť a rýchlo expandovala aj do západnej Európy.

Na začiatku sa stal kľúčovým modelom lacný sedan Logan, určený aj pre rozvojové krajiny, ktorý prišiel na trh v roku 2004.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test)

K Loganu sa postupne pridali ďalšie modely: Logan kombi MCV, malý hatchback Sandero, časom aj najlacnejší off-road Duster a nakoniec rodinné MPV Lodgy a pre remeselníkov dodávka Dokker.

O tom, že sa Dacii darí svedčí aj fakt, že za päť rokov existencie nového závodu v Maroku vzniklo už milión Dacií. Automobilka ťaží najmä zo staršej, ale osvedčenej technológie Renaultu.

Budúcnosť bez elektriny

Kým rumunská automobilka finišuje s vývojom druhej generácie Dusteru, Britský Auto Express zverejnil rozhovor s jej obchodným riaditeľom, Francoisom Mariottom.

Reč bola najmä o celkovej budúcnosti Dacie.

Podľa Mariotta Dacia momentálne nepočíta s výrobou hybridov, či elektromobilov.

„V súčasnosti je to pre Daciu príliš drahá technológia. Pre udržanie nízkej ceny musíme využívať osvedčené technológie. Takmer nulové emisie oxidov dusíka (NOX) sa nám darí dosahovať vďaka LPG,“ povedal Mariotte.

Dacia preto už vo Francúzsku ponúka možnosť LPG pohonu pri všetkých svojich modeloch, vďaka čomu sa oproti spaľovaciemu motoru znižujú emisie o 12 percent a náklady na prevádzku o 40 percent.

Mariotte tiež vysvetlil, prečo od príchodu prvého Loganu sa Dacii tak darí. „Sme značka, ktorá odpovedá na reálne potreby ľudí, ktorí buď nechcú do auta investovať všetky svoje úspory, vyžadujú najlepší pomer ceny a výkonu alebo hľadajú alternatívu k ojazdenému autu".

Jednoduché, spoľahlivé a cenovo dostupné. To je podľa Mariotta hlavné motto Dacie, ktorého sa plánuje držať aj v budúcnosti.

„Trh s ojazdenými autami je šesťkrát väčší ako s novými autami. K Dacii sa dostáva 40 percent zákazníkov, ktorí predtým vlastnili ojazdené auto. Z nich si 40 percent prvýkrát v živote kupuje nové auto a Daciu si vyberajú kvôli jej jedinečnej cenovej ponuke na trhu,“ vysvetľuje Mariotte.

Malá ani väčšia Dacia nie je v pláne

Na otázku Auto Expressu, či Dacia uvažuje o ďalšom rozširovaní modelového radu odpovedal Mariotte skôr záporne.

„Pokiaľ si chceme udržať cenovo dostupné autá, musíme cieliť na najväčší segment trhu. Tým sú autá vo veľkosti Volkswagenu Polo či Golfu. Ísť do vyššieho segmentu (napríklad VW Passat) nie je v ambícii značky a segment mestských miniáut je už výrazne menší a silno ho ovplyvňuje fleet."

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dacia prekvapila v britskom prieskume spoľahlivosti

Ambíciou Dacie je preto predávať autá súkromným osobám a ako jej obchodný riaditeľ povedal, zatiaľ nenašli spôsob, ako by sa im oplatil predaj mestských miniáut. Nedávne špekulácie o príchode malej Dacie sa tak nepotvrdili a značka bude pracovať najmä na ďalšej modernizácii súčasného modelového radu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Téma: Dacia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.