SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

(Zdroj: Dacia)

BUKUREŠŤ, BRATISLAVA. Rumunská automobilka Dacia zažila za uplynulé dve desaťročia znovuzrodenie. Po tom, čo ju na konci 90. rokov kúpil Renault sa automobilke začalo dariť a rýchlo expandovala aj do západnej Európy.

Na začiatku sa stal kľúčovým modelom lacný sedan Logan, určený aj pre rozvojové krajiny, ktorý prišiel na trh v roku 2004.

Prečítajte si tiež: Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test) Čítajte 

K Loganu sa postupne pridali ďalšie modely: Logan kombi MCV, malý hatchback Sandero, časom aj najlacnejší off-road Duster a nakoniec rodinné MPV Lodgy a pre remeselníkov dodávka Dokker.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

O tom, že sa Dacii darí svedčí aj fakt, že za päť rokov existencie nového závodu v Maroku vzniklo už milión Dacií. Automobilka ťaží najmä zo staršej, ale osvedčenej technológie Renaultu.

Budúcnosť bez elektriny

Kým rumunská automobilka finišuje s vývojom druhej generácie Dusteru, Britský Auto Express zverejnil rozhovor s jej obchodným riaditeľom, Francoisom Mariottom.

Reč bola najmä o celkovej budúcnosti Dacie.

Podľa Mariotta Dacia momentálne nepočíta s výrobou hybridov, či elektromobilov.

„V súčasnosti je to pre Daciu príliš drahá technológia. Pre udržanie nízkej ceny musíme využívať osvedčené technológie. Takmer nulové emisie oxidov dusíka (NOX) sa nám darí dosahovať vďaka LPG,“ povedal Mariotte.

Dacia preto už vo Francúzsku ponúka možnosť LPG pohonu pri všetkých svojich modeloch, vďaka čomu sa oproti spaľovaciemu motoru znižujú emisie o 12 percent a náklady na prevádzku o 40 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Mariotte tiež vysvetlil, prečo od príchodu prvého Loganu sa Dacii tak darí. „Sme značka, ktorá odpovedá na reálne potreby ľudí, ktorí buď nechcú do auta investovať všetky svoje úspory, vyžadujú najlepší pomer ceny a výkonu alebo hľadajú alternatívu k ojazdenému autu".

Jednoduché, spoľahlivé a cenovo dostupné. To je podľa Mariotta hlavné motto Dacie, ktorého sa plánuje držať aj v budúcnosti.

„Trh s ojazdenými autami je šesťkrát väčší ako s novými autami. K Dacii sa dostáva 40 percent zákazníkov, ktorí predtým vlastnili ojazdené auto. Z nich si 40 percent prvýkrát v živote kupuje nové auto a Daciu si vyberajú kvôli jej jedinečnej cenovej ponuke na trhu,“ vysvetľuje Mariotte.

Malá ani väčšia Dacia nie je v pláne

Na otázku Auto Expressu, či Dacia uvažuje o ďalšom rozširovaní modelového radu odpovedal Mariotte skôr záporne.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pokiaľ si chceme udržať cenovo dostupné autá, musíme cieliť na najväčší segment trhu. Tým sú autá vo veľkosti Volkswagenu Polo či Golfu. Ísť do vyššieho segmentu (napríklad VW Passat) nie je v ambícii značky a segment mestských miniáut je už výrazne menší a silno ho ovplyvňuje fleet."

Prečítajte si tiež: Dacia prekvapila v britskom prieskume spoľahlivosti Čítajte 

Ambíciou Dacie je preto predávať autá súkromným osobám a ako jej obchodný riaditeľ povedal, zatiaľ nenašli spôsob, ako by sa im oplatil predaj mestských miniáut. Nedávne špekulácie o príchode malej Dacie sa tak nepotvrdili a značka bude pracovať najmä na ďalšej modernizácii súčasného modelového radu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  2. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  3. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  4. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  5. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  6. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  7. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  8. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  9. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  1. Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?
  2. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  3. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  4. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  5. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  6. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  7. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  8. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  9. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 45 025
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 15 191
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 979
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 13 869
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 13 612
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 11 928
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 11 549
  8. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov 11 104
  9. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 299
  10. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 007
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Dacia
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Land Rover Defender 110

Rodina modelu Toyota Corolla sa rozrastá

Na Slovensko príde Corolla Cross v druhom polroku 2022.

Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born