SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

(Zdroj: Dacia)

BUKUREŠŤ, BRATISLAVA. Rumunská automobilka Dacia zažila za uplynulé dve desaťročia znovuzrodenie. Po tom, čo ju na konci 90. rokov kúpil Renault sa automobilke začalo dariť a rýchlo expandovala aj do západnej Európy.

Na začiatku sa stal kľúčovým modelom lacný sedan Logan, určený aj pre rozvojové krajiny, ktorý prišiel na trh v roku 2004.

Prečítajte si tiež: Čaro Dacie Duster spočíva v jednoduchosti (test)

K Loganu sa postupne pridali ďalšie modely: Logan kombi MCV, malý hatchback Sandero, časom aj najlacnejší off-road Duster a nakoniec rodinné MPV Lodgy a pre remeselníkov dodávka Dokker.

O tom, že sa Dacii darí svedčí aj fakt, že za päť rokov existencie nového závodu v Maroku vzniklo už milión Dacií. Automobilka ťaží najmä zo staršej, ale osvedčenej technológie Renaultu.

Budúcnosť bez elektriny

Kým rumunská automobilka finišuje s vývojom druhej generácie Dusteru, Britský Auto Express zverejnil rozhovor s jej obchodným riaditeľom, Francoisom Mariottom.

Reč bola najmä o celkovej budúcnosti Dacie.

Podľa Mariotta Dacia momentálne nepočíta s výrobou hybridov, či elektromobilov.

„V súčasnosti je to pre Daciu príliš drahá technológia. Pre udržanie nízkej ceny musíme využívať osvedčené technológie. Takmer nulové emisie oxidov dusíka (NOX) sa nám darí dosahovať vďaka LPG,“ povedal Mariotte.

Dacia preto už vo Francúzsku ponúka možnosť LPG pohonu pri všetkých svojich modeloch, vďaka čomu sa oproti spaľovaciemu motoru znižujú emisie o 12 percent a náklady na prevádzku o 40 percent.

Mariotte tiež vysvetlil, prečo od príchodu prvého Loganu sa Dacii tak darí. „Sme značka, ktorá odpovedá na reálne potreby ľudí, ktorí buď nechcú do auta investovať všetky svoje úspory, vyžadujú najlepší pomer ceny a výkonu alebo hľadajú alternatívu k ojazdenému autu".

Jednoduché, spoľahlivé a cenovo dostupné. To je podľa Mariotta hlavné motto Dacie, ktorého sa plánuje držať aj v budúcnosti.

„Trh s ojazdenými autami je šesťkrát väčší ako s novými autami. K Dacii sa dostáva 40 percent zákazníkov, ktorí predtým vlastnili ojazdené auto. Z nich si 40 percent prvýkrát v živote kupuje nové auto a Daciu si vyberajú kvôli jej jedinečnej cenovej ponuke na trhu,“ vysvetľuje Mariotte.

Malá ani väčšia Dacia nie je v pláne

Na otázku Auto Expressu, či Dacia uvažuje o ďalšom rozširovaní modelového radu odpovedal Mariotte skôr záporne.

„Pokiaľ si chceme udržať cenovo dostupné autá, musíme cieliť na najväčší segment trhu. Tým sú autá vo veľkosti Volkswagenu Polo či Golfu. Ísť do vyššieho segmentu (napríklad VW Passat) nie je v ambícii značky a segment mestských miniáut je už výrazne menší a silno ho ovplyvňuje fleet."

Prečítajte si tiež: Dacia prekvapila v britskom prieskume spoľahlivosti

Ambíciou Dacie je preto predávať autá súkromným osobám a ako jej obchodný riaditeľ povedal, zatiaľ nenašli spôsob, ako by sa im oplatil predaj mestských miniáut. Nedávne špekulácie o príchode malej Dacie sa tak nepotvrdili a značka bude pracovať najmä na ďalšej modernizácii súčasného modelového radu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spready a poplatky pri obchodovaní
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  7. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 012
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 561
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu 6 895
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 578
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 024
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 304
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 252
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 909
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 287
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 857

Téma: Dacia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

Novinár Valček: Na sledovanie novinárov sa mali skladať Kočner s Bödörom

Adam Valček vysvetľuje, ako ho Kočnerovi ľudia sledovali.

Adam Valček
Slovenský brankár Samuel Hlavaj.
Emil Signol: Dobytie Jeruzalema Križiakmi 15. júla 1099.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Praktický Renault Kangoo sa po 12 rokoch dočká novej generácie

Ako bude vyzerať, naznačil elektrický koncept.

Renault Kangoo Z.E. Concept

Americký startup Rivian presvedčil Ford, budú spolu vyvíjať elektromobily

Rivian bude profitovať zo skúseností a zdrojov Fordu.

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto