S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.
triezve
a podľa môjho názoru rozumné hodnotenie situácie na trhu áut pre súkromné osoby. Predajné výsledky im to potvrdzujú.a to ja si myslím, že taký
škooodofkár, či dáčiista proste nerieši závady, lebo je na to zvyknutý a myslí si, že to tak má byť. A tým, že to nerieši ani to nenahlasuje. A keďže závady nenahlasuje, automobilka sa dostáva v rebríčku medzi neporuchové vozidlá. Či mýlim sa? :DMýliš sa
kvalita išla výrazne hore. Už to nie je tá Dacia, ako pred 10 prípadne 20 rokmi.také slovenské...
hodnotiť človeka podľa hodnoty auta. Na zvracanie to to .... P.S. Ja osobne budem radšej platiť mesačne 120 € leasing za Daciu a každé tri roky si pôjdem zobrať do predajne novú, ako zobrať spotrebný úver na 5 rokov po 120 € na jazdený passatOsobne
poznám len jedného majiteľa Dacie. Chudák je viac ako rok dobrovoľne nezamestnaný, býva v rodinnom dome (nie satelit pri BA), má tri deti a v BA prenajíma 5 bytov. Bez hypotéky. Len to som chcel, že nie každý potrebuje drahé/šie auto. Bohatý je ten, čo mu stačí málo.jj
jazdil som tento tyzden sluzobnym Dusterom a neviem si ho vynachvalitmalomestiak...
Teraz si ukazal aky malomestiak si... Vela chodim do Nemecka, Mnichov, Kolin, Bonn a cuduj sa svete, Dacii tam je naozaj dost, lebo nemec neriesi co ma suses a nepotrebuje sa vystatovat, riesi prakticku stranku a to ma 5x tolko penazi ako slovak ktory riesi hlavne znacku na kapote aby susedia videli... holt malomestiakJa aom s tou svojou Daciou spokojny
Mame uz druhu (prvu sme predali, ked sme odchadzali zo SVK) a neviem si to auto doat vynachvalit. Vsestranne, prakticke, lacne a slusne. Nepotrebujem na okolie hrat frajera. 7miestne auto s lepsim pomerom cena/vykon by som nezohnal. Osobne to auto odporucam, kade chodim.Ja-ja
JA by som si to nekupil namiesto mojej Toyoty, ale uznavam Daciu. Su to low costove auta, za rozumne peniaze, pre realnych ludi. Toto tu chybalo. Auto je predsa spotrebny tovar a ludia, co jazdia na predrazenych zeleznych kraksniach zvanych SUV, co sa ich budu za 10 rokov tazko zbavovat, nad Daciou zbytocne ohrnaju nosom. Znacky, co opustili tuto filozofiu, napr.VW, ci pokusy o kvazi low cost Skoda Rapid, ci Peugeot 301, urobili chybu.Ja osobne
Ja osobne Dacii veľmi fandím. Minulý rok som mal ako alternatívu nového auta Daciu Lodgy, ale nakoniec zvíťazila dizajnovo krajšia a vyspelejšia Kia Carens (aj keď mne Lodgy vôbec dizajnovo nevadí, dokonca má aj väčší kufor, čo je veľké plus oproti Carensu pre rodinu). Výbavou zaostáva Dacia naozaj len minimálne a sú to väčšinou detaily - všetko potrebné vrátane klimatizácie, senzorov, rádia a dokonca kamery Lodgy má a ohľadne ceny sa nemá zmysel vôbec baviť. Cenovo totiž Lodgy v plnej výbave vychádza cca o 8-10000 EUR lacnejšie... Ak by som niekedy v živote kupoval druhé auto (a.k.a. približovadlo), tak voľba bude pravdepodobne jasná - Dacia.Skoda..
..toho o hybridoch a elektroautach.. Ocakaval som nejaku hlbsiu spolupracu s Prime EV (googlite, full electric Logan). Dacii by sa hodil nejaky semi-hybridny 48v system, ktory by pomahal so slabym krutiacim momentom pri tych uspornych benzinakoch..re: semi-hybridny
Asi ste necitali pozorne. Sucasne "elektro-based" technologie su DRAHE. Drahe pre ZAKAZNIKOV, ktori PLATIA za vyrobky s logom Dacia. Ako bolo v clanku napisane: Mate problemy s NOx? LPG JE RIESENIE. (Uz nie CO2, ale to je z hladisaka prispevku segmentu osobnych automobilov pre obyvatelstvo zanedbatelna malickost) Vsetko ostatne je dnes DRAHE. Obzvlast pre ludi, ktori si kupuju LACNE auto a je maly predpoklad, ze ho po 3 rokoch vymenia (ako to robia FIRMY vo fleete pri operativnom lizingu). Takze majitel Dacie, ktory s nou chce jazdit 10-12 rokov, MUSI riesit, co s autom, ktoremu "odide"po 4-6 rokoch bateria v cene tretiny nadobudacej hodnoty auta... P.S. s Lodgy v LPG s klimatizaciou by som nemal problem .... akurat dnes uz potrebujem pre rodinu Transporter ;-)re: porozumenie s citanim
Opat prva veta-asi ste necitali POZORNE. Dacia vyraba auta s"overenými technológiami"=technologie, ktore su aspon 20-30 rokov stare,ich vyvoj bol davno zaplateny,nehrozia ziadne necakane"prekvapenia",iba sa sklada stavebnica z lega,ktore ma automobilka v historickom portfoliu.Výsledok su radovo nizsie naklady na vyvoj/pripravu vyroby,ktore sa u"modernych"vozidiel musia prejavit v CENE vyrobku. 48VjeNOVA technologia.Bude nutne vyvinut&ODSKUSAT/OTESTOVAT&CERTIFIKOVAT nove komponenty. 48Vmini-hybrid=Propaguje sa uspora na kabloch(pre prenesenie rovnakého vykonu su potrebne mensie prudy)&sekundarne uspora na hmotnosti.Usporu na hmotnosti riesi DACIA lahsimi/tensimi/nepozinkovanými plechmi(co sa samozrejme NEGATIVNE prejavi na koróznej odolnosti),ale s tym su zákazníci Dacie uzrozumeni("chces pozink, chod INAM", (kde zaplatitis viac)).A samozrejme namiesto lacneho,konstrukcne overeného startera,ktory sa nezmenil od cias prvých aut s elektrickym starterom(cize motor s vysuvacim pastorkom,lahko demontovatelny&vymenitely ale s vacsou spotrebou medi(opat pretoze vyssie prudy) ale primitivnym riadenim rele&kabel hrube ako prst od baterie k starteru). Pri 48V mate starter/generator, ktory sice mozete umiestnit omnoho flexibilnejsie,aj na pristupnejsich miestach z hladiska servisovatelnosti,ale namiesto pastorok/ozubenie na venci vystupneho hriadelia bude prenos na motor zabezpeceny iBA REMENOM,co moze pri minimálnej udrzbe(ktoru mozno predpokladat u u zákazníkov"citlivých na cenu")viest k problémom. Na START motora potrebujete preniest omnoho VACSIE sily a momenty ako na pohon pomocnych agregatov(ako vodna pumpa,alternator,kompresor klimatizacie) A ak argumentujete"jednoduchostou" systemu voci prekomplikovaneu turbomotoru 0.9tak opat preukazujete, ze ste necitali clanok s porozumenim. Pre znizenie emisii NOx a prevádzkových nakladov (z hladiska pohladu ZAKAZNIKOV, ktori KUPUJU & PLATIA vyrobky Dacia)pouzivaju LPG&ten automobilka dodava do"historického"8ventiloveho 1.6 benzinu... Ano, ten motor nie je taky lahky,taky maly,nema taku"krasnu"spotrebu v TESTOCH(ale kto niekedy hnal downsizingovany motor po dialnici vie o zravosti malých turbo motorov svoje :-) 48V znamena dalsi elektromotor (na zadnej naprave) a slubuje za to dodatocny tocivy moment a rekuperaciu. AK ste niekedy prevadzkovali auto, ako pribrizovadlo z A do B s absolútnou prioritou na preadzkove NAKLDY vedeli by ste, ze z hladiska takéhoto majitela plati stare overene: Co v aute nie je, to sa nepokazi. Klima - fajn, ale kazi sa a da sa aj bez nej. Nezavisle kurenie, fajn, ale kazi sa. Elektricke servopohony, fajn, ale kazi sa... Su to ludia, ktori si neplatia asistenciu a NAHRADNE VOZIDLO pocas pobytu "primarneho priblizovadla"v servise. Ak potrebuju auto denne, chcu aby boli "navstevy" servisu co najkratsie (a najlacnejsie). Uspory, ktore sa daju dosiahnut 48V Affordable mimi hybrid systémom vie taky majitel dosiahnut ovladanim svojej pravej nohy (alebo si povie ze mu to za ten "odpich"na semaforoch stoji :-)) Ti ludia chcu (resp.mozu si dovolit)LACNE riesenie. Maju malo penazi, alebo maju dolezitejsie oblasti, kde chcu SPOTREBOVAT svoje prijmy(ine priority)ako IAD. Nie su ochotni platit PREMIOVE ceny za nove technolgie. Nechcu byt laboratórnymi králikmi, na ktorých budu dodávatelia prislusenstva zistovat, co sa moze v realnej prevadzke pokazit. Chcu mat (co najnizsie) PREDVIDATELNE NAKLADY. Dnes je jasne, kolko stoja sucasne komponenty, aku maju predpokladanu spolahlivost a teda kolko ich budu stat VSETKY naklady na PREVADZKU.Dacia je v pohode
len sa treba vyhnúť pseudomotorčekom a vziať model s poriadnou motorizáciou.To čo píšete v diskusii
Je síce všetko pekné, ale otázka je ako to je z bezpečnosťou. Ja by som v tej Dacii nechcel trafiť nejaké robustnejšie auto, alebo stĺp. Ako na posúvanie sa po meste ok, ale na dlhé trasy určite nie.Mozes jazdit ako len chces
Pokial do teba slahne, alebo ta prinuti strhnut volant nejake ***** v tazkom aute ci nakladiaku, tak tvoje sance klesaju podla toho v com sedis a to asi v tomto poradi. Bicykel/motorka, auta typu Dacia/Felicia/Policia (pokus o zart), auta kategorie Superb/A4, a vyssie, potom SUV(nie, Duster nie) a na koniec Hummer a este tank. Berte to s rezervou, len som chcel poukazat na to, ze fakt neni jedno v com vlovek sefi v pripade kolizie a kolizia neznamena ze som jazdil ako prasa... prave preto ze sa clovek musi obavat inych soferov, je dobre byt v relativnom bezpeci.Admini...
Coje zle na slove p.r. a sa? Je to normalne spisove slovo.hmm
Moja realna skusenost felicia kolizia s dusterom, felda rovno na srotovisko na odtahovke, duster po svojich. Felda rychlost 70, duster prakticky 0. Policajti aj hasici sanka dole ked videli ten rozdiel. Ja len tolko k tomu. Bol som rad ze som nebol v skodovke ale v daciire" felda na srotovisko
Felicia skoncila v 2002, predpokladam, ye ta Vasa mohla byt este predfaceliftova a ma teda okolo 20 rokov. Problem nebol Duster voci Felicii, ale 2-3 rocne voci 20 rocnemu vyrobenému z nepozinkovaného plechu, takze PEVNOST skeletu bola znizena posobenim korozie. Smutne, ale je to tak :-( a sucasne je to aj naznak toho, co caka Duster po tych 20 rokoch...klobuk dole
Aspon niekto tu ma rozum ohladom LPG a elektromotorov. Paradoxne jedna z tych najlacnejsich automobiliek.Ja kludne prepacim Dacii nizsiu kvalitu suciastok, ak mi LPG usetri stovky eur.