SME

Diskusia k článku: Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
46 príspevkov

  • Klaucovi
    Prémium

    Ja aom s tou svojou Daciou spokojny

    Mame uz druhu (prvu sme predali, ked sme odchadzali zo SVK) a neviem si to auto doat vynachvalit. Vsestranne, prakticke, lacne a slusne. Nepotrebujem na okolie hrat frajera. 7miestne auto s lepsim pomerom cena/vykon by som nezohnal. Osobne to auto odporucam, kade chodim.
  • Robot

    Ja-ja

    JA by som si to nekupil namiesto mojej Toyoty, ale uznavam Daciu. Su to low costove auta, za rozumne peniaze, pre realnych ludi. Toto tu chybalo. Auto je predsa spotrebny tovar a ludia, co jazdia na predrazenych zeleznych kraksniach zvanych SUV, co sa ich budu za 10 rokov tazko zbavovat, nad Daciou zbytocne ohrnaju nosom. Znacky, co opustili tuto filozofiu, napr.VW, ci pokusy o kvazi low cost Skoda Rapid, ci Peugeot 301, urobili chybu.
    • Tiberius
      Tak Skoda je skutocne kvazi-low cost. Ak ma mat aspon aky-taky motor (nie ten vobec najlenivsi, aky som na trhu videl), tak je to v podstate pomerne drahe auto. Nasa rodina mala stale len skodovky, ja som nedavno bol nuteny porusit tradiciu (napriek istej nostalgickej naklonnosti ku skodovke :) - a bolo to prave kvoli cene. Pri porovnatelnych parametroch sa daju kupit aj o dost lacnejsie auta.
  • JozoKundlak

    Ja osobne

    Ja osobne Dacii veľmi fandím. Minulý rok som mal ako alternatívu nového auta Daciu Lodgy, ale nakoniec zvíťazila dizajnovo krajšia a vyspelejšia Kia Carens (aj keď mne Lodgy vôbec dizajnovo nevadí, dokonca má aj väčší kufor, čo je veľké plus oproti Carensu pre rodinu). Výbavou zaostáva Dacia naozaj len minimálne a sú to väčšinou detaily - všetko potrebné vrátane klimatizácie, senzorov, rádia a dokonca kamery Lodgy má a ohľadne ceny sa nemá zmysel vôbec baviť. Cenovo totiž Lodgy v plnej výbave vychádza cca o 8-10000 EUR lacnejšie... Ak by som niekedy v živote kupoval druhé auto (a.k.a. približovadlo), tak voľba bude pravdepodobne jasná - Dacia.
  • SumiFuk

    Skoda..

    ..toho o hybridoch a elektroautach.. Ocakaval som nejaku hlbsiu spolupracu s Prime EV (googlite, full electric Logan). Dacii by sa hodil nejaky semi-hybridny 48v system, ktory by pomahal so slabym krutiacim momentom pri tych uspornych benzinakoch..
    • jgp

      re: semi-hybridny

      Asi ste necitali pozorne. Sucasne "elektro-based" technologie su DRAHE. Drahe pre ZAKAZNIKOV, ktori PLATIA za vyrobky s logom Dacia. Ako bolo v clanku napisane: Mate problemy s NOx? LPG JE RIESENIE. (Uz nie CO2, ale to je z hladisaka prispevku segmentu osobnych automobilov pre obyvatelstvo zanedbatelna malickost) Vsetko ostatne je dnes DRAHE. Obzvlast pre ludi, ktori si kupuju LACNE auto a je maly predpoklad, ze ho po 3 rokoch vymenia (ako to robia FIRMY vo fleete pri operativnom lizingu). Takze majitel Dacie, ktory s nou chce jazdit 10-12 rokov, MUSI riesit, co s autom, ktoremu "odide"po 4-6 rokoch bateria v cene tretiny nadobudacej hodnoty auta... P.S. s Lodgy v LPG s klimatizaciou by som nemal problem .... akurat dnes uz potrebujem pre rodinu Transporter ;-)
      • SumiFuk
        Zrejme neviete, co je myslene 48v systemom. Je to next step, ktory mozno bude nejakou euronormou povinny. Ma uplne nahradit klasicke 12v baterie, klasicky alternator a klasicky starter. Namiesto toho bude kapacitne vacsia 48v moderna bateria (ktore su stale lacnejsie) a elektro motor. Tento motor aj nastartuje klasicky motor, aj nahradza alternator, aj ma sluzit na rozbeh auta (znizenie spotreby a emisi klasickeho motoru), aj na kratkodobe navysenie celkoveho vykonu auta (prudky rozbeh napr. koli prebiehaniu). Je predpoklad, ze ked namiesto prekomplikovaneho miniturba (vid 0.9TCe), 12V baterie, alternatoru a starteru pouziju len tento elektromotor a 48V modernu bateriu, tak to bude stat rovnako, znizi to spotrebu, emisie a doda pocit vykonnejsieho auta..
        • jgp

          re: porozumenie s citanim

          Opat prva veta-asi ste necitali POZORNE. Dacia vyraba auta s"overenými technológiami"=technologie, ktore su aspon 20-30 rokov stare,ich vyvoj bol davno zaplateny,nehrozia ziadne necakane"prekvapenia",iba sa sklada stavebnica z lega,ktore ma automobilka v historickom portfoliu.Výsledok su radovo nizsie naklady na vyvoj/pripravu vyroby,ktore sa u"modernych"vozidiel musia prejavit v CENE vyrobku. 48VjeNOVA technologia.Bude nutne vyvinut&ODSKUSAT/OTESTOVAT&CERTIFIKOVAT nove komponenty. 48Vmini-hybrid=Propaguje sa uspora na kabloch(pre prenesenie rovnakého vykonu su potrebne mensie prudy)&sekundarne uspora na hmotnosti.Usporu na hmotnosti riesi DACIA lahsimi/tensimi/nepozinkovanými plechmi(co sa samozrejme NEGATIVNE prejavi na koróznej odolnosti),ale s tym su zákazníci Dacie uzrozumeni("chces pozink, chod INAM", (kde zaplatitis viac)).A samozrejme namiesto lacneho,konstrukcne overeného startera,ktory sa nezmenil od cias prvých aut s elektrickym starterom(cize motor s vysuvacim pastorkom,lahko demontovatelny&vymenitely ale s vacsou spotrebou medi(opat pretoze vyssie prudy) ale primitivnym riadenim rele&kabel hrube ako prst od baterie k starteru). Pri 48V mate starter/generator, ktory sice mozete umiestnit omnoho flexibilnejsie,aj na pristupnejsich miestach z hladiska servisovatelnosti,ale namiesto pastorok/ozubenie na venci vystupneho hriadelia bude prenos na motor zabezpeceny iBA REMENOM,co moze pri minimálnej udrzbe(ktoru mozno predpokladat u u zákazníkov"citlivých na cenu")viest k problémom. Na START motora potrebujete preniest omnoho VACSIE sily a momenty ako na pohon pomocnych agregatov(ako vodna pumpa,alternator,kompresor klimatizacie) A ak argumentujete"jednoduchostou" systemu voci prekomplikovaneu turbomotoru 0.9tak opat preukazujete, ze ste necitali clanok s porozumenim. Pre znizenie emisii NOx a prevádzkových nakladov (z hladiska pohladu ZAKAZNIKOV, ktori KUPUJU & PLATIA vyrobky Dacia)pouzivaju LPG&ten automobilka dodava do"historického"8ventiloveho 1.6 benzinu... Ano, ten motor nie je taky lahky,taky maly,nema taku"krasnu"spotrebu v TESTOCH(ale kto niekedy hnal downsizingovany motor po dialnici vie o zravosti malých turbo motorov svoje :-) 48V znamena dalsi elektromotor (na zadnej naprave) a slubuje za to dodatocny tocivy moment a rekuperaciu. AK ste niekedy prevadzkovali auto, ako pribrizovadlo z A do B s absolútnou prioritou na preadzkove NAKLDY vedeli by ste, ze z hladiska takéhoto majitela plati stare overene: Co v aute nie je, to sa nepokazi. Klima - fajn, ale kazi sa a da sa aj bez nej. Nezavisle kurenie, fajn, ale kazi sa. Elektricke servopohony, fajn, ale kazi sa... Su to ludia, ktori si neplatia asistenciu a NAHRADNE VOZIDLO pocas pobytu "primarneho priblizovadla"v servise. Ak potrebuju auto denne, chcu aby boli "navstevy" servisu co najkratsie (a najlacnejsie). Uspory, ktore sa daju dosiahnut 48V Affordable mimi hybrid systémom vie taky majitel dosiahnut ovladanim svojej pravej nohy (alebo si povie ze mu to za ten "odpich"na semaforoch stoji :-)) Ti ludia chcu (resp.mozu si dovolit)LACNE riesenie. Maju malo penazi, alebo maju dolezitejsie oblasti, kde chcu SPOTREBOVAT svoje prijmy(ine priority)ako IAD. Nie su ochotni platit PREMIOVE ceny za nove technolgie. Nechcu byt laboratórnymi králikmi, na ktorých budu dodávatelia prislusenstva zistovat, co sa moze v realnej prevadzke pokazit. Chcu mat (co najnizsie) PREDVIDATELNE NAKLADY. Dnes je jasne, kolko stoja sucasne komponenty, aku maju predpokladanu spolahlivost a teda kolko ich budu stat VSETKY naklady na PREVADZKU.
          • SumiFuk
            Ach jaj.. Pane, vy si aj svoje argumenty overujete, alebo ich len cucate z prstu? 1) 0.9 TCe, 1.2 TCe, 1.0 SCe, MediaNov, moderne riadiace jednotky, premenlive kompresie, ... Vsetko su to fakt 20-30 rokov stare overene technologie, vsak? Dacia vyuziva overene jednoduche konstrukcne riesenia, napriklad napravy, Duster recykluje napravu zo starsich Nissanov. Recykluju niektore nepodstatne komponenty elektronickej vybavy (rovnake ovladanie radia pod volantom mali renaulty pred 15 rokmi), nemontuju niektore dnes bezne zlepsovaky (trojblik, zatiahnutie okien po zamknuti, dazdove senzory, senzory protiiduceho auta pre dialkove svetla, ...) ktore by navysovali cenu.. Ale zrovna motorizacia a elektronika s tym priamo suvisiaca rozhodne nieje stara a ani nemoze, taktiez musia na vsetkych autach dodrziavat euro normy. 2) Na vsetkych je myslene na vsetkych, cize nie len na spominanom LPG, ktore sa nemontuje od vyroby len do 1.6SCe pre Duster a Lodgy, ktory je mimochodom taktiez davno modernizovany na 16 ventilov a splna EURO 6 (s povodnym 1.6l ma spolocny hadam len blok), ale montoval sa aj do 1.2SCe, ale uz sa pekne dlho montuje do 0.9TCe. Miniaturny turbo benzin s LPG, to je uplne ze fakt 30 rokov overena kombinacia. 3) Dacia nikdy nevyrabala (po restarte) auta bez pozinkovania. Neviem ci tato legenda vznikla v krcmach, alebo ju rozsirila nejaka konkurencna automobilka. Dacia mala po restarte problemy s nekvalitnym pozinkom, ale vzdy lisovala z pozinkovaneho plechu. Co ostatne oficialne uvadza na svojich strankach, napriek tomu je stale na svete nekonecne vela mudrlantov, ktory budu tvrdit, ze sa Dacie nezinkuju.. https://www.dacia.sk/spoznajte... 4) 48-Voltovy system o ktorom hovorim nema dalsi elektromotor na zadnej naprave. https://www.continental-automo... Mimochodom, ja jazdim na Dacii Logan MCV s 1.2SCe, ako vy?
            • jgp
              • JozoKundlak
                • jgp
            • jgp
    • peet365
      Prémium
      ja si myslím, že Dacia má v tomto z krátko/strednodobého hľadiska pravdu. Low end autá s nízkym ročným nájazdom sú presne kategória, ktorá bude odolávať elektromobilite najdlhšie. Tu ide o súkromné osoby, ktoré potrebujú presúvadlo bez nejakých veľkých nárokov na luxus a robia málo km. Všade inde o 5-7 rokov budú EV lepšie ako benzíňáky. Daciu a čínsko indické low endy (so síce podstatne horšou kvalitou ako dacia), ale podobným obchodným modelom, porazia EV až s príchodom autonómneho riadenia. Tam bude možné si objednať autonómne auto na konkrétnu trasu a náklady na rozvážanie rodiny budú nižšie s takýmto sharovaným/požičaným EV autom ako s vlastným lacným benzíňakom/LPG. Ale aj to príde max do 10 rokov a potom sa bude obchodný model Dacie porúčať.
    • peet365
      Prémium
      pozrel som si to prime EV. Možno ja niečo nechápem, ale vieš mi vysvetliť ako na nimi prezentovanom grafe http://primemotors.eu/prime-mo... može vehicle ownership cost klesať od 0-300.000 km? To mi akože bude niekto platiť za jazdenie? Tiež som ešte nevidel normálne EV, ktoré stojí 19.000 EUR a ktoré má spotrebu 10kw/100km. Keď už tak 10kWh/100km a také EV, čo sú porovnateľné s dieslom, so 6 litrovou spotrebou, majú najmenej 14-15kWh/100km. Príde mi ten graf riadne zmanipulovaný až amatérsky.
  • B22

    To čo píšete v diskusii

    Je síce všetko pekné, ale otázka je ako to je z bezpečnosťou. Ja by som v tej Dacii nechcel trafiť nejaké robustnejšie auto, alebo stĺp. Ako na posúvanie sa po meste ok, ale na dlhé trasy určite nie.
    • Morpheus_251
      Keď jazdíte ako človek tak sa nemáte čoho báť. Keď ako dobytok, a bez pudu sebazáchovy, tak je namieste otázka, ktorý slepec vám dal vodičák.
      • B22

        Mozes jazdit ako len chces

        Pokial do teba slahne, alebo ta prinuti strhnut volant nejake ***** v tazkom aute ci nakladiaku, tak tvoje sance klesaju podla toho v com sedis a to asi v tomto poradi. Bicykel/motorka, auta typu Dacia/Felicia/Policia (pokus o zart), auta kategorie Superb/A4, a vyssie, potom SUV(nie, Duster nie) a na koniec Hummer a este tank. Berte to s rezervou, len som chcel poukazat na to, ze fakt neni jedno v com vlovek sefi v pripade kolizie a kolizia neznamena ze som jazdil ako prasa... prave preto ze sa clovek musi obavat inych soferov, je dobre byt v relativnom bezpeci.
        • bransa

          hmm

          Moja realna skusenost felicia kolizia s dusterom, felda rovno na srotovisko na odtahovke, duster po svojich. Felda rychlost 70, duster prakticky 0. Policajti aj hasici sanka dole ked videli ten rozdiel. Ja len tolko k tomu. Bol som rad ze som nebol v skodovke ale v dacii
          • jgp

            re" felda na srotovisko

            Felicia skoncila v 2002, predpokladam, ye ta Vasa mohla byt este predfaceliftova a ma teda okolo 20 rokov. Problem nebol Duster voci Felicii, ale 2-3 rocne voci 20 rocnemu vyrobenému z nepozinkovaného plechu, takze PEVNOST skeletu bola znizena posobenim korozie. Smutne, ale je to tak :-( a sucasne je to aj naznak toho, co caka Duster po tych 20 rokoch...
            • bransa
              • jgp

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 47 310
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 950
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 480
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 434
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 093
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 866
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 759
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 422
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 408
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 482
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 460
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 106
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 753
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 080
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
reklama