Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV. Automobilka BMW ukončila napínanie milovníkov radu M a zverejnila informácie o novom sedane M5. Verejnosti sa športový sedan oficiálne predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Dizajn šiestej generácie M5 je podľa očakávaní a nijak výrazne neprekvapil. Že nejde o obyčajné BMW radu 5 spoznáte hneď podľa športových nárazníkov, vysunutých blatníkov, novo tvarovanej strechy a štvorice koncoviek výfuku.

Najväčšie zmeny sa ale udiali pod kabátom nového BMW M5. Tou najväčšou je prvýkrát použitý elektronický pohon všetkých štyroch kolies M xDrive s uzamykateľným zadným diferenciálom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Auto je dostupné s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic s možnosťou sekvenčného radenia alebo s radením pod volantom.

Prečítajte si tiež: Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test)

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Nové M5 poháňa 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorý po úpravách dosahuje výkon 600 koní. Z 0 na 100-kilometrovú rýchlosť auto zrýchli za 3,4 sekundy a na 200 za 11,1 sekundy.

Z maximálnej rýchlosti 250 kilometrov za hodinu sa dá za príplatok vyžmýkať o 55 kilometrov vyššia rýchlosť. Aby sa zvuk M5 dal v meste krotiť, štyri koncovky výfuku sú vybavené klapkami.

Potešenie aj pre drifterov

Nové BMW M5 ponúka celý rad nastavení podvozka a asistenčných systémov. Kto ale nechce, aby mu auto zasahovalo na okruhu do jazdy, môže si vypnúť elektronickú stabilizáciu DCS. Režim M Dynamics umožňuje aj kontrolované driftovanie.

Váhu M5 znižuje použitie príplatkových karbónovo-keramických bŕzd, hliníkových častí karosérie a strechy, ktorá je vyrobená z karbónu. Sedan tak napriek systému 4x4 váži 1855 kilogramov.

Jediné, čo je na novom BMW M5 trochu nečakané, sú dva detaily. Prvým je tvarovanie spätných zrkadiel, ktoré majú už tradične iný tvar oproti obyčajným modelom BMW.

Druhý, úplne nový detail je v pracovisku vodiča. Spoza volantu totiž trčia červené rožky, ktoré však neslúžia na manuálne ovládanie prevodovky.

Kto by čakal zázračnú funkciu, bude asi sklamaný. Červené tlačítka v prípade nového M5 slúžia na rýchle prepínanie jazdných režimov, čo bolo v minulosti možné nastaviť priamo na volante.

Virtuálna jazda už v októbri

BMW odštartuje predaj nového M5 s limitovanou 400-kusovou sériou First Edition s nemeckou cenou za 137 400 eur. O 20-tisíc lacnejšia štandardná verzia M5 príde na trh začiatkom budúceho roka.

Ešte predtým si však virtuálne BMW M5 vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier. Na kolínskom veľtrhu GamesCom predstavila spoločnosť EA Games hru Need for Speed Payback, v ktorej sa objaví nové M5. Hra by sa mala dostať do predaja 10. novembra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 812
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 357
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 311
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 856
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 098
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 765
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 545
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 663
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 819
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 181

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém BMW

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava