Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV. Automobilka BMW ukončila napínanie milovníkov radu M a zverejnila informácie o novom sedane M5. Verejnosti sa športový sedan oficiálne predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Dizajn šiestej generácie M5 je podľa očakávaní a nijak výrazne neprekvapil. Že nejde o obyčajné BMW radu 5 spoznáte hneď podľa športových nárazníkov, vysunutých blatníkov, novo tvarovanej strechy a štvorice koncoviek výfuku.

Najväčšie zmeny sa ale udiali pod kabátom nového BMW M5. Tou najväčšou je prvýkrát použitý elektronický pohon všetkých štyroch kolies M xDrive s uzamykateľným zadným diferenciálom.

Auto je dostupné s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic s možnosťou sekvenčného radenia alebo s radením pod volantom.

Prečítajte si tiež: Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test)

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Nové M5 poháňa 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorý po úpravách dosahuje výkon 600 koní. Z 0 na 100-kilometrovú rýchlosť auto zrýchli za 3,4 sekundy a na 200 za 11,1 sekundy.

Z maximálnej rýchlosti 250 kilometrov za hodinu sa dá za príplatok vyžmýkať o 55 kilometrov vyššia rýchlosť. Aby sa zvuk M5 dal v meste krotiť, štyri koncovky výfuku sú vybavené klapkami.

Potešenie aj pre drifterov

Nové BMW M5 ponúka celý rad nastavení podvozka a asistenčných systémov. Kto ale nechce, aby mu auto zasahovalo na okruhu do jazdy, môže si vypnúť elektronickú stabilizáciu DCS. Režim M Dynamics umožňuje aj kontrolované driftovanie.

Váhu M5 znižuje použitie príplatkových karbónovo-keramických bŕzd, hliníkových častí karosérie a strechy, ktorá je vyrobená z karbónu. Sedan tak napriek systému 4x4 váži 1855 kilogramov.

Jediné, čo je na novom BMW M5 trochu nečakané, sú dva detaily. Prvým je tvarovanie spätných zrkadiel, ktoré majú už tradične iný tvar oproti obyčajným modelom BMW.

Druhý, úplne nový detail je v pracovisku vodiča. Spoza volantu totiž trčia červené rožky, ktoré však neslúžia na manuálne ovládanie prevodovky.

Kto by čakal zázračnú funkciu, bude asi sklamaný. Červené tlačítka v prípade nového M5 slúžia na rýchle prepínanie jazdných režimov, čo bolo v minulosti možné nastaviť priamo na volante.

Virtuálna jazda už v októbri

BMW odštartuje predaj nového M5 s limitovanou 400-kusovou sériou First Edition s nemeckou cenou za 137 400 eur. O 20-tisíc lacnejšia štandardná verzia M5 príde na trh začiatkom budúceho roka.

Ešte predtým si však virtuálne BMW M5 vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier. Na kolínskom veľtrhu GamesCom predstavila spoločnosť EA Games hru Need for Speed Payback, v ktorej sa objaví nové M5. Hra by sa mala dostať do predaja 10. novembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 728
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 820
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 112
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 993
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 306
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 151
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 677
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 673
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 409
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 405

Téma: Autosalón Frankfurt 2017


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.