SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV. Automobilka BMW ukončila napínanie milovníkov radu M a zverejnila informácie o novom sedane M5. Verejnosti sa športový sedan oficiálne predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Dizajn šiestej generácie M5 je podľa očakávaní a nijak výrazne neprekvapil. Že nejde o obyčajné BMW radu 5 spoznáte hneď podľa športových nárazníkov, vysunutých blatníkov, novo tvarovanej strechy a štvorice koncoviek výfuku.

Najväčšie zmeny sa ale udiali pod kabátom nového BMW M5. Tou najväčšou je prvýkrát použitý elektronický pohon všetkých štyroch kolies M xDrive s uzamykateľným zadným diferenciálom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Auto je dostupné s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic s možnosťou sekvenčného radenia alebo s radením pod volantom.

Prečítajte si tiež: Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test) Čítajte 

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Nové M5 poháňa 4,4-litrový vidlicový osemvalec, ktorý po úpravách dosahuje výkon 600 koní. Z 0 na 100-kilometrovú rýchlosť auto zrýchli za 3,4 sekundy a na 200 za 11,1 sekundy.

Z maximálnej rýchlosti 250 kilometrov za hodinu sa dá za príplatok vyžmýkať o 55 kilometrov vyššia rýchlosť. Aby sa zvuk M5 dal v meste krotiť, štyri koncovky výfuku sú vybavené klapkami.

Potešenie aj pre drifterov

Nové BMW M5 ponúka celý rad nastavení podvozka a asistenčných systémov. Kto ale nechce, aby mu auto zasahovalo na okruhu do jazdy, môže si vypnúť elektronickú stabilizáciu DCS. Režim M Dynamics umožňuje aj kontrolované driftovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Váhu M5 znižuje použitie príplatkových karbónovo-keramických bŕzd, hliníkových častí karosérie a strechy, ktorá je vyrobená z karbónu. Sedan tak napriek systému 4x4 váži 1855 kilogramov.

Jediné, čo je na novom BMW M5 trochu nečakané, sú dva detaily. Prvým je tvarovanie spätných zrkadiel, ktoré majú už tradične iný tvar oproti obyčajným modelom BMW.

Druhý, úplne nový detail je v pracovisku vodiča. Spoza volantu totiž trčia červené rožky, ktoré však neslúžia na manuálne ovládanie prevodovky.

Kto by čakal zázračnú funkciu, bude asi sklamaný. Červené tlačítka v prípade nového M5 slúžia na rýchle prepínanie jazdných režimov, čo bolo v minulosti možné nastaviť priamo na volante.

Virtuálna jazda už v októbri

BMW odštartuje predaj nového M5 s limitovanou 400-kusovou sériou First Edition s nemeckou cenou za 137 400 eur. O 20-tisíc lacnejšia štandardná verzia M5 príde na trh začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte predtým si však virtuálne BMW M5 vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier. Na kolínskom veľtrhu GamesCom predstavila spoločnosť EA Games hru Need for Speed Payback, v ktorej sa objaví nové M5. Hra by sa mala dostať do predaja 10. novembra.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 906
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 338
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 852
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 337
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 591
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 801
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 965
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


5 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  2. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  3. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  4. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  6. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  7. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  8. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 017
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 912
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 749
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 815
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 640
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu