SME

Audi prichádza so zvláštnym novým značením modelov

Podľa čísla rozoznáte výkon modelu rovnako pri elektrických, hybridných, aj tradičných spaľovacích motoroch.

Audi A8 s novým označenímAudi A8 s novým označením (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT. Audi v blízkej budúcnosti príde s novým označením modelov, namiesto objemu motora bude viazané na výkon. Účelom tejto zmeny má byť zjednotenie všetkých druhov pohonu pod jedným univerzálnym značením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre tento krok sa automobilka rozhodla kvôli prichádzajúcim hybridným aj plne elektrickým modelom, nakoľko pri hybridných pohonoch objem motora neodráža skutočný výkon systému.

Pri chystanej línií plne elektrických modelov e-tron sa problém stáva ešte zapeklitejším. Keďže objem zo zrejmých dôvodov nie je možné uvádzať, nikto by netušil, aké silné je vaše Audi.

SkryťVypnúť reklamu

Čísla zodpovedajú výkonovým kategóriam

Znie to ako rozumný nápad, no skutočnosť je trocha komplikovanejšia. Samotné čísla, podľa ktorých modely rozlíšite totiž nemajú s reálnym výkonom nič spoločné.

Modely budú označené číslami od 30 do 70 s rozostupmi 5, každé bude zodpovedať určitému rozpätiu výkonu.

Napríklad vozidlá s výkonom medzi 110 a 130 konskými silami dostanú označenie 30, zatiaľ čo modely s výkonom medzi 230 a 250 konskými silami dostanú označenie 45.

Číslo 70 bude zdobiť kufre najsilnejších modelov s výkonom viac ako 544 koní. To sa však netýka špeciálnych športových modelov S, RS, ani modelu R8, aby si ich niekto nemýlil s bežnými modelmi.

K tomuto číselnému označeniu sa pripája tradičné označenie modelu, ako napríklad A3 alebo Q5, a označenie technológie pohonnej jednotky, napríklad e-tron alebo TDI. Takže napríklad Audi Q2 1,0 TFSI sa po novom premenuje na Audi Q2 30 TFSI.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky modely sa premenujú do leta 2018

Prvým automobilom s označením podľa nového systému bude nová A8, ktorá príde na jeseň tohto roka. Model s trojlitrovým naftovým motorom dostane označenie 50 TDI, benzínový trojliter bude 55 TFSI. Existujúce modely by mali nasledovať v lete roku 2018.

Prečítajte si tiež: Audi predstavilo novú A8, jazdí sama a masíruje vám chodidlá Čítajte 

Ak vám to príde zbytočne príliš komplikované, nie ste sami. Nápad znie rozumne a jednoducho, no spôsob, akým sa ho v Audi rozhodli realizovať nepatrí k najšťastnejším.

Účel však splní, pri pohľade na označenie hneď budete vedieť, kde sa auto v modelovom rade nachádza. V skratke - čím vyššie číslo, tým silnejšie auto.

Ostáva nám iba dúfať, že v praxi to bude fungovať lepšie ako na papieri.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 971
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 554
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 813
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 386
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 080
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 695
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 488
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 203
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  2. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  3. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  4. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  5. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  6. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  7. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  8. Michal Trenčanský: Koniec ilúzií: Školstvo potrebuje revolúciu, nie kozmetické úpravy
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 19 712
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 579
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 922
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 678
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 159
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 138
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 316
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 153
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu