Ford Mondeo ostáva najkrajším autom v triede (test)

Je tiché a pohodlné, no trochu mu chýba iskra.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Hovorí sa, že Fordu sa s jeho motormi EcoBoost podaril husársky marketingový kúsok. Benzínové turbomotory od Fordu totiž majú v podstate rovnakú technológiu, ako konkurencia - priame vstrekovanie paliva a turbo, no označenie EcoBoost znie podstatne viac sexy, ako TSI či T-GDi konkurencie.

EcoBoost totiž v sebe zahŕňa všetko, čo od motora chcete - podľa názvu tušíte, že bude ekologický a s dobrým záťahom (v angličtine boost). Motory s týmto menom nájdeme prakitcky vo všetkých modeloch Fordu, od jednolitrového trojvalca vo Fieste cez 2,3 litrový štvorvalec v Mustangu až po šesťvalce v pickupe F-150 či v takmer pretekárskom Forde GT.

Článok pokračuje pod video reklamou

V ponuke manažérskeho Fordu Mondeo sú hneď viaceré EcoBoost. Menší 1,5 litrový štvorvalec so 160 koňmi na bežné jazdenie plne postačuje, s malým motorom má navyše Mondeo príjemne ľahkú prednú nápravu. Vrcholom ponuky je 240-koňový dvojliter - spolu s veľmi príjemným hybridom chce Ford s týmto dvojlitrom presvedčiť konzervatívnych zákazníkov, aby si prestali kupovať naftové motory, typické pre túto triedu.

Silný motor namontovaný v peknom a šoférsky atraktívnom aute by sa mohol stať víťaznou kombináciou.

Stále jedno z najkrajších áut na trhu

Niektoré autá by sme na našich cestách chceli stretávať častejšie. Jedným z nich je aktuálne Mondeo, ktoré je aj po troch rokoch na trhu asi najkrajším autom vo svojej triede.

Na dizajnových prvkoch Mondea je najlepšie to, že na karosérii ich nie je priveľa. Konkurencia dnes skúša rôzne zložité chrómové lišty okolo okien, komplikované riešenia zadného stĺpika či nefunkčné ozdoby na predných blatníkoch - Mondeo nič z toho nemá, pretože to nepotrebuje.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C52JG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C52JG na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Príbehy, ktoré odlíšia pravdu od klamstva, môžu stáť život

Prejav šéfredaktorky SME Beaty Balogovej na odovzdávaní medzinárodnej Ceny Alfreda Frieda pre fotografiu roka na tému mier.

DOMOV

Súd uznal Rybaniča vinným, dostal tri roky podmienečne

Filip Rybanič sa musí Kaliňákovi ospravedlniť.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Rybanič hazarduje s basou

Možno porušovanie zákona ospravedlniť bohumilým úmyslom?

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.