Ford Mondeo ostáva najkrajším autom v triede (test)

Je tiché a pohodlné, no trochu mu chýba iskra.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Hovorí sa, že Fordu sa s jeho motormi EcoBoost podaril husársky marketingový kúsok. Benzínové turbomotory od Fordu totiž majú v podstate rovnakú technológiu, ako konkurencia - priame vstrekovanie paliva a turbo, no označenie EcoBoost znie podstatne viac sexy, ako TSI či T-GDi konkurencie.

EcoBoost totiž v sebe zahŕňa všetko, čo od motora chcete - podľa názvu tušíte, že bude ekologický a s dobrým záťahom (v angličtine boost). Motory s týmto menom nájdeme prakitcky vo všetkých modeloch Fordu, od jednolitrového trojvalca vo Fieste cez 2,3 litrový štvorvalec v Mustangu až po šesťvalce v pickupe F-150 či v takmer pretekárskom Forde GT.

Článok pokračuje pod video reklamou

V ponuke manažérskeho Fordu Mondeo sú hneď viaceré EcoBoost. Menší 1,5 litrový štvorvalec so 160 koňmi na bežné jazdenie plne postačuje, s malým motorom má navyše Mondeo príjemne ľahkú prednú nápravu. Vrcholom ponuky je 240-koňový dvojliter - spolu s veľmi príjemným hybridom chce Ford s týmto dvojlitrom presvedčiť konzervatívnych zákazníkov, aby si prestali kupovať naftové motory, typické pre túto triedu.

Silný motor namontovaný v peknom a šoférsky atraktívnom aute by sa mohol stať víťaznou kombináciou.

Stále jedno z najkrajších áut na trhu

Niektoré autá by sme na našich cestách chceli stretávať častejšie. Jedným z nich je aktuálne Mondeo, ktoré je aj po troch rokoch na trhu asi najkrajším autom vo svojej triede.

Na dizajnových prvkoch Mondea je najlepšie to, že na karosérii ich nie je priveľa. Konkurencia dnes skúša rôzne zložité chrómové lišty okolo okien, komplikované riešenia zadného stĺpika či nefunkčné ozdoby na predných blatníkoch - Mondeo nič z toho nemá, pretože to nepotrebuje.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C52JG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C52JG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Ford


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ututlané dejiny československého fetu

Pred novembrom 1989 u nás fetovali desaťtisíce ľudí.

PLUS

Živel, ktorý postavil vo Viedni najvýstrednejšie domy

Na jeho originálne budovy sa chodia pozerať milióny ľudí.

PÍŠE GUY VERHOFSTADT – FÓRUM

Takto vyzerá revolúcia, ktorú Európa potrebuje

Neodohrá sa však v parížskych či bruselských uliciach.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.