Hovorí sa, že Fordu sa s jeho motormi EcoBoost podaril husársky marketingový kúsok. Benzínové turbomotory od Fordu totiž majú v podstate rovnakú technológiu, ako konkurencia - priame vstrekovanie paliva a turbo, no označenie EcoBoost znie podstatne viac sexy, ako TSI či T-GDi konkurencie.
EcoBoost totiž v sebe zahŕňa všetko, čo od motora chcete - podľa názvu tušíte, že bude ekologický a s dobrým záťahom (v angličtine boost). Motory s týmto menom nájdeme prakitcky vo všetkých modeloch Fordu, od jednolitrového trojvalca vo Fieste cez 2,3 litrový štvorvalec v Mustangu až po šesťvalce v pickupe F-150 či v takmer pretekárskom Forde GT.
V ponuke manažérskeho Fordu Mondeo sú hneď viaceré EcoBoost. Menší 1,5 litrový štvorvalec so 160 koňmi na bežné jazdenie plne postačuje, s malým motorom má navyše Mondeo príjemne ľahkú prednú nápravu. Vrcholom ponuky je 240-koňový dvojliter - spolu s veľmi príjemným hybridom chce Ford s týmto dvojlitrom presvedčiť konzervatívnych zákazníkov, aby si prestali kupovať naftové motory, typické pre túto triedu.
Silný motor namontovaný v peknom a šoférsky atraktívnom aute by sa mohol stať víťaznou kombináciou.
Stále jedno z najkrajších áut na trhu
Niektoré autá by sme na našich cestách chceli stretávať častejšie. Jedným z nich je aktuálne Mondeo, ktoré je aj po troch rokoch na trhu asi najkrajším autom vo svojej triede.
Na dizajnových prvkoch Mondea je najlepšie to, že na karosérii ich nie je priveľa. Konkurencia dnes skúša rôzne zložité chrómové lišty okolo okien, komplikované riešenia zadného stĺpika či nefunkčné ozdoby na predných blatníkoch - Mondeo nič z toho nemá, pretože to nepotrebuje.