Kľúče od auta už podľa BMW nepotrebujeme. Čo ich nahradí?

Automobilka zatiaľ neprezradila, kedy by chcela kľúče zrušiť.

(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV. Kľúče od auta sa stali neodmysliteľnou súčasťou automobilovej histórie. Najprv sa nimi autá len uzamykali, neskôr aj štartovali a postupne pribúdali ďalšie funkcie.

Dnes však už málokto musí mechanicky odomykať auto a čoraz zriedkavejšie kľúč slúži pri štartovaní. Je to už vlastne iba diaľkový ovládač s baterkou na odomknutie auta a rozpojenie imobilizéra.

Je pravda, že aj moderné autá majú v ovládači zabudovaný mechanický kľúč, ale ten sa používa iba v núdzovom prípade, napríklad pri vybití batérie.

Vo vrecku iba zavadzajú

Člen predstavenstva BMW, Ian Robertson, sa preto zamyslel, či je vôbec potrebné, aby nám kľúče od auta v súčasnosti zaberali miesto vo vrecku. V rozhovore pre Automotive News sa preto pýta: „Úprimne, koľko ľudí kľúč naozaj potrebuje?“

Či už si predstavíme kľúče od Tesly v tvare auta, kartu od Renaultu alebo kľúč od BMW radu 7 so zabudovaným displejom, všetko sa to dá nahradiť aplikáciou v mobile, tvrdí Autoevolution.

S rovnakým nápadom prišla už pred časom Tesla. Jej najnovší Model 3 nemá kľúč a majitelia sa do auta dostanú práve cez mobilnú aplikáciu, ktorá s autom komunikuje cez Bluetooth.

Kľúč zrušila už aj Tesla

Automobilka myslela aj na núdzový režim a k autu majiteľ dostane záložnú NFC kartu (Near Field Communication). Jej fungovanie je podobné ako prístup do zabezpečených objektov. Kartu stačí priložiť na stĺpik karosérie medzi okná a dvere sa otvoria. Podobne je to aj so štartovaním.

Podľa Robertsona ľudia sú na kľúče zvyknutí, ale už ich nepotrebujú, čo vidí na vlastnom používateľskom správaní. „Nikdy ho z vrecka nevyberám, tak načo ho musím nosiť všade so sebou," povedal na margo kľúčov.

BMW sa s myšlienkou zrušenia kľúčov zatiaľ iba iba pohráva a nespresnilo, kedy by sa na trhu mohli objaviť prvé autá bez kľúču. „Skúmame, či je to možné a či to dokážeme. Uvidíme, či to môžeme zmeniť už teraz alebo až v určitom bode v budúcnosti,“ priblížil Robertson.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 906
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 939
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 657
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 255
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 218
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 090
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 993
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 966
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 647
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 387

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém BMW

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

TV

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.