SME

Diskusia k článku: Kľúče od auta už podľa BMW nepotrebujeme. Čo ich nahradí?

Automobilka zatiaľ neprezradila, kedy by chcela kľúče zrušiť.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
8 príspevkov

  • Dorium Maldovar
    Takže keď odmietam smartfón, nemôžem vlastniť BMW ? Brave new world !!!
    • local.sk

      no a?

      Nuz, ak ste nikdy nevyvijali ale nepredavali produkt, tak Vam prezradim tajomstvo: - produkty masovej spotreby sa vyvijaju pre majoritu na trhu. Trebars pre dajme tomu 90% potencialnych zakaznikov. Vyvoj je hnany potrebou znizovania nakladov a prinasania novej hodnoty pre potencialnych zakaznikov. To co je hodnota, je skumane prieskumami trhu aj od existujucich zakaznikov, mozu to byt objektivne (=vykon motora, spotreba, etc) alebo subjektivne (=vzhlad, imidz znacky ovplyvnujuce potom imidz uzivatela). Tou hodnotou moze byt napriklad aj zbavenie predmetu (kluc), ktory je naozaj absolutne nepotrebny pre prevadzku vozidla. Mal som niekolko rokov luxusne BMW, takisto som nechapal naco musim nosit kluc, vacsinou som ho mal niekde v taske od notebooku alebo v nejakom vrecku. Ja osobne som vsetkymi 10 za. Smartfon clovek nosi stale, ak sa mu nieco stane, dajme tomu nech je zaloha typu NFC kreditna karta v penazenke. Druhym faktorom je znizovanie nakladov. Bezdrotova komunikacia pre odomnkutie auta je velmi zlozita zalezitost, historia ukazala, ze rozne proprietarne implementacie su cestou do pekiel, kedze nie su dostatocne otvorene = otestovane a skor alebo neskor sa mozu prelomit. Takisto, nemoznost nahrady alebo opravy chyby systemu bezdrotovej komunikacie iba softwareovou cestou = na dialku bez nutnosti navstevy servisu je takisto problem. Preto aj BMW radsej pojde cestou overeneho systemu bluetooth so security nadstavbou pre bezpecnu autentifikaciu a autorizaciu. Okrem toho, otvoreny system znizuje naklady produkcie a udrzby. Ak nemate a nechcete smartfon, tak ste pre BMW rovnaka minorita ako trebars vozickar alebo clovek co musi mat pickup. Neoplati sa pre Vas vyvijat riesenie, ktore sa nezaplati. Vy si kupite auto 1, ale tych aut by bolo treba predat milion, aby sa vyvoj zaplatil. Je to rovnake alebo podobne ako auta s manualnou prevodovkou alebo trebars bez turbomotorov. Su velmi silne dovody, preco automobilky musia robit zmeny, aj keby uvedene 2 dovody vyssie neplatili, napriklad v tomto pripade si viem predstavit tlak regulatorov pripadne poistovni. Mnozstvo pripadov zneuzitia keyless systemu na neopravnene otvorenie pripadne aj kradez vozidla je zname aj pre BMW, myslite ze nejaka poistovna bude chciet poistovat taketo vozidla?
      • dob_
        Urcita forma kluca tu bude stale. Ci uz vo forme NFC karty alebo cokolvek ineho. Postavit to len na mobilnej aplikacii nemozu, lebo je to velke riziko. Bluetooth a overeny system? Pozeras spravy z IT sveta? Pred tyzdnom boli zverejnene kriiticke zranitlenosti v Bluetooth. Aj pri bluetooth nebudu mozne opravy bez navsetvy servisu. Co ked bude problem v riadiacej elektronike auta, v pouzitom bluetooth cipe alebo v inej sucasti v aute? Co tak o niekolko rokov, ked napriklad v mobiloch nebude bluetooth alebo bude nekompatibilne s tym v aute? Technologie v IT sa vyvijaju velmi rychlo. "Klasicky" kluc je super vec, lebo nieje na nicom zavisla. Nielen BMW musi inovovat a uz prilis nieje kde ist aby tie inovacie prinasali aj adekvatnu kvalitu. V autach uz nieje co inovovat a casto su to len inovacie pre inovacie. Podla mna toto je jedna z inovacii, ktora neprinasa adekvatnu hodnotu.
  • Som tu nový

    Nie som si istý

    Keď nebudú kľúče a odomykanie bude iba elektronický čiže na podnet batérie.Otázne je ako sa dá dostať do vnútra vozidlá ak sa batéria počas silných mrázov dlhšieho státia alebo ďalších situácii výbije myslím,že karta ani smartfon nám nepomôžu
    • balancer

      V tom prípade

      použiješ kameň. Dostaneš sa dovnútra a môžeš si posedieť - lebo nenaštartuješ.
      • 6roman
        Ked uz budes vo vnutri tak mozes otvorit kapotu a nechat baterku cez kable trosku dobit a auto ozivit :) Stalo sa mi nieco podobne ked dobraci im znicili otvaranie zamku klucom a vybila sa mi pri stati baterka - podarilo sa nam nakoniec otvorit kapotu z vonku potiahnutim za lanko a prebudit baterku cez kable Podla mna to tak isto nejakym mechanickym sposobom bude aspon nudzovo musiet byt otvoritelne. Dalsia vec ak auto niekomu poziciam tak mu budem vzdy davat s nim aj mobil? Cize okrem komunikacie mobilom bude stale nutne aj nieco na sposob mechanickeho kluca a nebudeme nosit 1 kluc ale 2-3 veci

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 096
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 181
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 276
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 6 540
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 028
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 044
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 222
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 084
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 415
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 917
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 63 784
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 187
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 505
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 060
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 700
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
reklama
reklama