SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Rozum alebo zábava: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid a Electric (test)

Ioniq je ukážka typického auta z blízkej budúcnosti.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prudký nástup áut s elektromotorom je už na spadnutie. Väčšina veľkých automobiliek postupne oznamuje, že od roku 2020 príde revolúcia v elektromobiloch, čomu nasvedčujú aj nedávno predstavené koncepty na frankfurtskom autosalóne. Kým sa tak stane, šancu uspieť už dostali prví vyvolení a medzi nimi od minulého roka aj Hyundai Ioniq.

Na trhu je Ioniq v troch ekologických verziách, a tak sme si po teste hybridu podobného Toyote Prius vyskúšali aj čisto elektrický model a plug-in hybrid s možnosťou tankovania benzínu i nabíjania zo zásuvky.

Po dizajnovej stránke veľké rozdiely v trojici Ioniqou netreba hľadať, všetky verzie sú takmer rovnaké, s päťdverovou karosériou liftback. Elektrická má ako jediná plnú masku, bez mriežky, keďže nepotrebuje chladenie motora.

Najlepším spôsobom, ako ekologické trojičky od seba rozoznať, je umiestnenie napájania. Hybrid má benzínovú nádrž vzadu, elektrická verzia má veko nabíjania vpredu a Plug-in má obe možnosti.

V oboch verziách Ioniqu dostanete aj slušnú výbavu, takže nie je všetko podradené iba ekologickej technológii. Po stránke komfortu spomeňme vyhrievané sedadlá aj volant, v prípade koženého poťahu môžu byť sedáky aj odvetrávané.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Rovnako dobre ako v Hyundai i30 funguje 8-palcový dotykový displej s navigáciou. Menu je prehľadné a s rýchlou odozvou. Horší výhľad cez zadné lomené sklo kompenzuje cúvacia kamera a parkovacie senzory.

K štandardným jazdným asistentom Ioniqu patrí núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla či asistent rozjazdu do kopca.

S elektrinou je zábava

Po nastúpení do Ioniqu Electric si hneď všimnete absenciu radiacej páky. Keďže auto nemá spaľovací motor, je vybavené jednostupňovou redukčnou prevodovkou, ktorá sa ovláda iba pomocou tlačidiel s trochu zvláštnou opierkou ruky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M53JH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


15 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu