Rozum alebo zábava: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid a Electric (test)

Ioniq je ukážka typického auta z blízkej budúcnosti.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Prudký nástup áut s elektromotorom je už na spadnutie. Väčšina veľkých automobiliek postupne oznamuje, že od roku 2020 príde revolúcia v elektromobiloch, čomu nasvedčujú aj nedávno predstavené koncepty na frankfurtskom autosalóne. Kým sa tak stane, šancu uspieť už dostali prví vyvolení a medzi nimi od minulého roka aj Hyundai Ioniq.

Na trhu je Ioniq v troch ekologických verziách, a tak sme si po teste hybridu podobného Toyote Prius vyskúšali aj čisto elektrický model a plug-in hybrid s možnosťou tankovania benzínu i nabíjania zo zásuvky.

Po dizajnovej stránke veľké rozdiely v trojici Ioniqou netreba hľadať, všetky verzie sú takmer rovnaké, s päťdverovou karosériou liftback. Elektrická má ako jediná plnú masku, bez mriežky, keďže nepotrebuje chladenie motora.

Najlepším spôsobom, ako ekologické trojičky od seba rozoznať, je umiestnenie napájania. Hybrid má benzínovú nádrž vzadu, elektrická verzia má veko nabíjania vpredu a Plug-in má obe možnosti.

V oboch verziách Ioniqu dostanete aj slušnú výbavu, takže nie je všetko podradené iba ekologickej technológii. Po stránke komfortu spomeňme vyhrievané sedadlá aj volant, v prípade koženého poťahu môžu byť sedáky aj odvetrávané.

Rovnako dobre ako v Hyundai i30 funguje 8-palcový dotykový displej s navigáciou. Menu je prehľadné a s rýchlou odozvou. Horší výhľad cez zadné lomené sklo kompenzuje cúvacia kamera a parkovacie senzory.

K štandardným jazdným asistentom Ioniqu patrí núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla či asistent rozjazdu do kopca.

S elektrinou je zábava

Po nastúpení do Ioniqu Electric si hneď všimnete absenciu radiacej páky. Keďže auto nemá spaľovací motor, je vybavené jednostupňovou redukčnou prevodovkou, ktorá sa ovláda iba pomocou tlačidiel s trochu zvláštnou opierkou ruky.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.

SVET

V New Yorku došlo k pokusu o teroristický útok

Výbuch bomby nikoho nezabil, zranil len dvoch ľudí.

DOMOV

Fico útočil na opozíciu a médiá. Kisku vyzval, aby vymenoval sudcov

Nech urobíme hocičo, všetko je zlé, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.