Rozum alebo zábava: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid a Electric (test)

Ioniq je ukážka typického auta z blízkej budúcnosti.

(Zdroj: Peter Kálmán)

Prudký nástup áut s elektromotorom je už na spadnutie. Väčšina veľkých automobiliek postupne oznamuje, že od roku 2020 príde revolúcia v elektromobiloch, čomu nasvedčujú aj nedávno predstavené koncepty na frankfurtskom autosalóne. Kým sa tak stane, šancu uspieť už dostali prví vyvolení a medzi nimi od minulého roka aj Hyundai Ioniq.

Na trhu je Ioniq v troch ekologických verziách, a tak sme si po teste hybridu podobného Toyote Prius vyskúšali aj čisto elektrický model a plug-in hybrid s možnosťou tankovania benzínu i nabíjania zo zásuvky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po dizajnovej stránke veľké rozdiely v trojici Ioniqou netreba hľadať, všetky verzie sú takmer rovnaké, s päťdverovou karosériou liftback. Elektrická má ako jediná plnú masku, bez mriežky, keďže nepotrebuje chladenie motora.

Najlepším spôsobom, ako ekologické trojičky od seba rozoznať, je umiestnenie napájania. Hybrid má benzínovú nádrž vzadu, elektrická verzia má veko nabíjania vpredu a Plug-in má obe možnosti.

V oboch verziách Ioniqu dostanete aj slušnú výbavu, takže nie je všetko podradené iba ekologickej technológii. Po stránke komfortu spomeňme vyhrievané sedadlá aj volant, v prípade koženého poťahu môžu byť sedáky aj odvetrávané.

Rovnako dobre ako v Hyundai i30 funguje 8-palcový dotykový displej s navigáciou. Menu je prehľadné a s rýchlou odozvou. Horší výhľad cez zadné lomené sklo kompenzuje cúvacia kamera a parkovacie senzory.

K štandardným jazdným asistentom Ioniqu patrí núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla či asistent rozjazdu do kopca.

S elektrinou je zábava

Po nastúpení do Ioniqu Electric si hneď všimnete absenciu radiacej páky. Keďže auto nemá spaľovací motor, je vybavené jednostupňovou redukčnou prevodovkou, ktorá sa ovláda iba pomocou tlačidiel s trochu zvláštnou opierkou ruky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C53JH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Hyundai


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST