MAGDEBURG. V čase, kedy už legendárne off-roady vytláčajú moderné SUV, prichádza terénne auto, ktoré je ako z iného sveta. Je ním projekt nemeckej startupovej spoločnosti Partisan Motors.
Za Partisanom stojí nemecko-ruský konštruktér Juri Postnikov. Jeho cieľom bolo zostrojiť armádne vozidlo, ktoré je opakom vyspelých technológií. Na terénnom aute s názvom Partisan One pripomínajúcom zväčšenú stavebnicu Merkur, nie je jediné zaoblenie. Všetko je prísne hranaté a jednoduché na výrobu.
Sám Postnikov uznáva, že dizajn auta je až primitívne jednoduchý, ale ten hrá v celom projekte aj tak nepodstatnú úlohu. Dôležité je, že v čase ozbrojeného konfliktu sa dá Partisan One rýchlo vyrobiť a je dokonale skladný.
Armádne vozidlo bude k dispozícii v rôznych karosárskych verziách, napríklad ako dlhá päťdverová verzia alebo aj ako šesťkolesový nákladiak. V prípade objednávky rozloženej skladačky sa do lodného kontajnera zmestí päť Partisanov.

Štandardne sa off-road dodáva s dieselovým 2.8-litrovým motorom od Fiatu, s ktorým sa dá vďaka veľkej nádrži jazdiť až 1500 kilometrov bez tankovania, uvádza motor1.
Výrobca však tvrdí, že vie na želanie pod kapotu namontovať prakticky čokoľvek, vrátane elektromotora.
Napriek konštrukčnej jednoduchosti nie je Partisan One príliš lacný. Jeho cena začína tesne pod 50-tisíc eur. Životnosť auta je podľa výrobcu 50 rokov a záruka na rám karosérie až 100 rokov.
Partisan Motors zatiaľ príliš veľkú dôveru nevzbudzuje. Na facebookovej stránke má napríklad logo s červenou hviezdou nakreslené fixkou.