Pristane Renaultu Captur viac benzín alebo diesel? (test)

Automatické parkovanie mu môžu závidieť aj drahšie autá.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Éra malých SUV sa dá rozdeliť na obdobie pred a po príchode Renaultu Captur. Bol prvým v segmente s ponukou množstva farebných kombinácií. Dvojfarebná karoséria sa tak stala takmer povinnou jazdou a dnes s ňou už automaticky prichádzajú konkurenti ako Seat Arona, Kia Stonic či Citroen C3 Aircross.

Napriek stále väčšej tlačenici medzi malými SUV (ktoré by mali byť označované len ako crossovery), si "zvýšené Clio" drží v predajoch prvé miesto a to napriek už dávnejšiemu príchodu na trh. Za minulý rok sa v Európe predalo 215 670 Capturov.

Aby si automobilka udržala prvenstvo, nedávno si úspešný model poistila faceliftom. Nás zaujímalo, čo je nové a s akým motorom a prevodovkou sa v Capture lepšie jazdí.

Zreje ako víno

Captur je po štyroch rokoch v polovici životného cyklu a preto prišiel čas na jeho omladenie. Facelift je decentný a nesnaží sa za každú cenu meniť dizajn auta. Skôr len vylepšuje predošlú verziu. Masku sa podarilo opticky viac rozšíriť, vďaka čomu pôsobí Captur širšie a stabilnejšie. Namiesto farebných rámikov v prednom nárazníku je výraznejšie LED denné svietenie v tvare písmena C.

Modernizácia priniesla aj nové farby a dizajn diskov. Opäť nechýba množstvo farebných kombinácií, v našom prípade to bola nová oranžová Atacama a tmavomodrá Ocean skombinované s čiernou strechou. Vo výbave X-MOD sú 17-palcové kolesá, s ktorými Captur dobre zvláda filtrovať nerovnosti, pokiaľ nie sú priečne, napríklad vo forme retardéra.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5548 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5548 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vkladné knižky kedysi využívala mafia. Aké sú lepšie investície

Čo urobiť s veľkou sumou našetrených peňazí a čo robiť, ak si chcem šetriť každý mesiac po troche? Denník SME sa pokúsil objasniť niektoré známejšie druhy sporenia.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.