SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Pristane Renaultu Captur viac benzín alebo diesel? (test)

Automatické parkovanie mu môžu závidieť aj drahšie autá.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Éra malých SUV sa dá rozdeliť na obdobie pred a po príchode Renaultu Captur. Bol prvým v segmente s ponukou množstva farebných kombinácií. Dvojfarebná karoséria sa tak stala takmer povinnou jazdou a dnes s ňou už automaticky prichádzajú konkurenti ako Seat Arona, Kia Stonic či Citroen C3 Aircross.

Napriek stále väčšej tlačenici medzi malými SUV (ktoré by mali byť označované len ako crossovery), si "zvýšené Clio" drží v predajoch prvé miesto a to napriek už dávnejšiemu príchodu na trh. Za minulý rok sa v Európe predalo 215 670 Capturov.

Aby si automobilka udržala prvenstvo, nedávno si úspešný model poistila faceliftom. Nás zaujímalo, čo je nové a s akým motorom a prevodovkou sa v Capture lepšie jazdí.

Zreje ako víno

Captur je po štyroch rokoch v polovici životného cyklu a preto prišiel čas na jeho omladenie. Facelift je decentný a nesnaží sa za každú cenu meniť dizajn auta. Skôr len vylepšuje predošlú verziu. Masku sa podarilo opticky viac rozšíriť, vďaka čomu pôsobí Captur širšie a stabilnejšie. Namiesto farebných rámikov v prednom nárazníku je výraznejšie LED denné svietenie v tvare písmena C.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia priniesla aj nové farby a dizajn diskov. Opäť nechýba množstvo farebných kombinácií, v našom prípade to bola nová oranžová Atacama a tmavomodrá Ocean skombinované s čiernou strechou. Vo výbave X-MOD sú 17-palcové kolesá, s ktorými Captur dobre zvláda filtrovať nerovnosti, pokiaľ nie sú priečne, napríklad vo forme retardéra.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5548 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5548 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.