Pristane Renaultu Captur viac benzín alebo diesel? (test)

Automatické parkovanie mu môžu závidieť aj drahšie autá.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Éra malých SUV sa dá rozdeliť na obdobie pred a po príchode Renaultu Captur. Bol prvým v segmente s ponukou množstva farebných kombinácií. Dvojfarebná karoséria sa tak stala takmer povinnou jazdou a dnes s ňou už automaticky prichádzajú konkurenti ako Seat Arona, Kia Stonic či Citroen C3 Aircross.

Napriek stále väčšej tlačenici medzi malými SUV (ktoré by mali byť označované len ako crossovery), si "zvýšené Clio" drží v predajoch prvé miesto a to napriek už dávnejšiemu príchodu na trh. Za minulý rok sa v Európe predalo 215 670 Capturov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Aby si automobilka udržala prvenstvo, nedávno si úspešný model poistila faceliftom. Nás zaujímalo, čo je nové a s akým motorom a prevodovkou sa v Capture lepšie jazdí.

Zreje ako víno

Captur je po štyroch rokoch v polovici životného cyklu a preto prišiel čas na jeho omladenie. Facelift je decentný a nesnaží sa za každú cenu meniť dizajn auta. Skôr len vylepšuje predošlú verziu. Masku sa podarilo opticky viac rozšíriť, vďaka čomu pôsobí Captur širšie a stabilnejšie. Namiesto farebných rámikov v prednom nárazníku je výraznejšie LED denné svietenie v tvare písmena C.

Modernizácia priniesla aj nové farby a dizajn diskov. Opäť nechýba množstvo farebných kombinácií, v našom prípade to bola nová oranžová Atacama a tmavomodrá Ocean skombinované s čiernou strechou. Vo výbave X-MOD sú 17-palcové kolesá, s ktorými Captur dobre zvláda filtrovať nerovnosti, pokiaľ nie sú priečne, napríklad vo forme retardéra.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5548 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5548 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Jakuba Fila

Rozhodnú voľby skrytí voliči? Pri čítaní prieskumov sa treba mať na pozore

Ustálila sa štvorica favoritov, súboj môže byť tesný do konca.

Dobré ráno

Dobré ráno: Nachystajte sa na ešte horšieho Roberta Fica

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Za hrsť mýtov o majdane

Rukoväť slovenských ukrajinistov.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST